Подобряване на производствения капацитет на „МУТА 1” ЕООД, чрез повишаване на производителността и подобряване на производствените процеси чрез инвестиции в дълготрайни материални активи: Дейността за подобряване на производствения капацитет „МУТА 1” ЕООД ще бъде изпълнена чрез придобиване на дълготрайни материални активи - високо производително оборудване Автоматична машина за огъване на тръби – 1бр., CNC машина за плазмено рязане с една станция за плазмено рязане – 1бр., Отрезна машина – 1бр., Ексцентрик преса–1бр., Хидравлична преса – 1бр., Апарат за електросъпротивително заваряване и водоохладителна система - 2бр., МИГ/МАГ инверторен полуавтомат за заваряване с електродна тел в защитна газова среда – 3бр., Електромех.гилотина – 1бр., Линия за производство на водосъдържатели -1бр.,Компресор–1бр. и Дизелов мотокар– 1бр.
Инвестицията допринася за изпълнение на дейността, чрез намаляване на производствените разходи, оптимизиране на производствения процес,повишаване на производителността и подобряване качеството на предлаганите от „МУТА 1” ЕООД изделия.
Оптимизацията на производствения процес ще се осъществи, чрез автоматизирането на операциите свързани с обработката на детайлите и изделията от метал посредством точно изрязване на листов материал, огъване на тръбните заготовки с сложен профил, точно заваряване, изтегляне на заготовките от листов материал, намаляване на ръчния труд при товарене и разтоварване и т.н.
Съществуващо положение:
С дейността е свързан процеса на разчертаване/ръчна операция/, изрязване, огъване чрез приспособления, заваряване със зав.апарат /1976г./.
Например:
-Строителна количка: 3бр. работника нарязване на винкела за 8 часа, 3бр. работника души за 8 часа нарязват шината и арматурата,1бр. работник за 24ч огъват винкела,2бр. работника да приготвят шината за 16ч, заваряване заготовките -3бр.работника за 24ч. За изработката на 600 бр. строит. колички са необх.общо 10560мин., т.е за 1бр.стр.количка са необх. 17,6мин.
Времето за изработка на осн.изделия е както следва:
-Строителна количка – 17,6 мин./бр.;
-Кош за стр.количка - 12 мин./бр.;
-Фамилия „Лопати“– 9 мин./бр.;
-Мотика – 14,69 мин./бр.;
Придобиване на ново оборудване:
Новото оборудване дава възможност за автоматизирана обработка на детайлите и изключване от технологичния процес на трудоемките ръчни операции и води до подобряване на производствения капацитет.
Пример:
-Маршрут за изработка на строит.количка: CNC машина за плазмено рязане с една станция за плазмено рязане, Автоматична машина за огъване на тръби, Отрезна машина, Апарат за електросъпротивително заваряване и водоохладителна система - 12,38мин./бр.
Въвеждането в експлоатация на новите машини води до намаляване времето за производство с 30% и както и до постигане на ефективност и ефикасност в производствения процес в две направления:
-Подобряване на ресурсната ефективност на използваните материали за производство – снижаване на отпадъка и технологичния брак;
-Намаляване времето за производство на единица продукция.
Възможностите на новото оборудване е предпоставка за повишаване на ресурсната ефективност:
-Намаляване на количеството метални отпадъци – CNC машина за плазмено рязане с една станция за плазмено рязане е с голяма точност и позволява обработка с минимални прибавки при изрязване;
-Намаляване на количеството технологичен брак.
Стъпки за изпълнение на дейността:
-Избор на изпълнител на доставката съгласно чл. 50, ал. 1 от ЗУСЕСИФ и Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г.;
-Сключване на договор с избраните изпълнители на доставките;
-Доставка на Автоматична машина за огъване на тръби – 1бр., CNC машина за плазмено рязане с една станция за плазмено рязане – 1бр., Отрезна машина – 1бр., Ексцентрик преса– 1бр., Хидравлична преса – 1бр., Апарат за електросъпротивително заваряване и водоохладителна система - 2бр., МИГ/МАГ инверторен полуавтомат за заваряване с електродна тел в защитна газова среда – 3бр., Електромех.гилотина – 1бр., Линия за производство на водосъдържатели -1бр.,Компресор – 1бр. и Дизелов мотокар – 1бр;
-Инсталиране и пускане в експлоатация на актива. Подписване на приемно - предавателен протокол. |
377 326.60
|
373 662.00
|
„Визуализация“- закупуване на табела и стикери: Дейността е в съответствие с изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г.
Предвидената дейност е необходима в процеса на изпълнение на договора за безвъзмездна помощ с цел осигуряване на информация и публичност на проектните дейности и ще бъде осъществена, чрез следните средства за визуализация:
− Табела за информиране на участниците в проектните дейности и обществеността за ролята на Европейския съюз;
− Информационни стикери за поставяне на подходящо място на закупеното оборудване;
Определянето на процедурата за определяне на изпълнител по три оферти е съгласно условията и реда, предвидени в ЗУСЕСИФ и подзаконовите актове по прилагането му, когато размерът на безвъзмездната финансова помощ е по-голям от 50 на сто от общата сума на одобрения проект и прогнозната стойност за доставки или услуги, в т.ч. съфинансирането от страна на бенефициент, без данък върху добавената стойност, е равна или по-висока от 30 000 лв. – в случая интензитета на стойността на БФП е 90% но общата стойност на услугата е 450,00 лв. |
450.00
|
168.50
|