Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът ще осигури подкрепа в домашна среда на възрастни хора, лица с увреждания и лица, зависими от грижа. Ще се предоставят социални и интегрирани здравно-социални услуги на над 55 потребителя, живеещи на територията на община Раднево. Дейностите по проекта ще допълват подкрепата към най-уязвимите групи, които са потребители в рамките на проект "Топъл обяд в община Раднево" по Програмата за храни и основно материално подпомагане. В голяма степен ще се продължи подкрепата за лицата, потребители по проект "Патронажна грижа + в община Раднево", финансиран по ОПРЧР 2014-2020 чрез реализиране на следните дейности: 
1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност от самообслужване и лица с увреждания;
2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт за персонала за доставки;
3. Предоставяне на информация за превенция и профилактика на здравето;
4. Осигуряване на супервизия и обучение на служителите.
Назначеният мобилен екип, който ще полага грижи за одобрените потребители планираме да се състои от 25 домашни помощници (индикативна бройка) и 1 медицинска сестра на трудови договори за период от 18 месеца. 
Предвиден е екип за управление на услугата, който включва Координатор и Социален работник.
Предоставянето на услугите ще се осъществява възоснова на идентифицираните нужди и специфични потребности на представителите на целевата група и индивидуалната оценка на всеки един от тях. 
Срокът на проекта е предвиден да бъде 21 месеца, като 3 от тях са за подготвителни дейности, а месеците за предоставяне на интегрираните здравно-социални услуги са 18.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Грижа в дома: Осн. цел на дейността е продължаване на създадения модел за патронажни грижи за възрастни хора и лица с увреждания чрез предоставяне на качествени почасови мобилни интегрирани здравно-соц. услуги по домовете.Осн. дейност "Грижа в дома" се състои от няколко поддейности: Д1- Почасови мобилни интегрирани здравно-соц. услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания.Д2 Доставка на храна, хр. продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала за доставки. Д3 Предоставяне на информация за превенция и профилактика на здравето.Д4 Осигуряване на супервизия и обучение на служителите.Дейността ще бъде възложена като УОИИ на дирекция от Общинска администрация.Лицата,на които предвиждаме да се предоставя услугата са 55 потребителя, като при настоящите условия на територията на общината в сферата на соц. услуги считаме,че бройката е реално достижим за изпълнение индикатор по настоящия проект.Предвидено е проектът да се изпълнява 21 месеца като първите 3 са предивидени за подготвителни дейности-прием на заявления от потребители, подбор на персонал за предоставяне на грижата в дома, оценка на потребностите, класиране на кандидатите за работа, популяризиране на проекта и предоставяните дейности.Предоставянето на почасовите услуги ще бъде за период от 18 мес.На наетия персонал ще осигурим 10 супервизии за периода. Обучение предвиждаме, ако има персонал, който не е преминал такова.За изпълнение на Д1 и Д2 за период от 18 месеца ще бъдат наети 25 дом. помощници (индикативна бройка) и 1 мед.сестра на трудови договори. Ще бъде назначен екип за управление на услугата, които ще са ангажирани с администрирането на услугата-изготвяне на оценки, изготвяне на графици,поддържане на досиета на потребители и др. необходими дейности.Екипа ще е нает за 21 мес. и включва координатор(служител на бенефициента) и соц.работник.Соц. работник ще участва в оценката на потребностите на потребителите и ще им предоставя съдействие пред разл. институции,попълване на документи,насърчаване на комуникацията и поддържане на соц. контакти,подкрепа при комуникация с институции и служби през периода на изпълнение. Планираните възнаграждения на дом. помощници са формирани на база Методологията за регламентиране на възнагражденията по ПРЧР 2021-2027.Размерът на възнагражденията на мед.сестра, координатор и соц.работник е планиран,изхождайки от часовата ставка на съответните лица по осн.им трудово правоотношение,съобразено с Методологията за регламентиране на възнагражденията по ПРЧР. При необходимост от наемане на др. специалисти по проекта,те ще бъдат наемани на граждански договори и заплащането им ще бъде от единната ставка. За извършване на супервизиите ще бъде нает специалист на граждански договор,като заплащането ще е от бюджетен ред 2.1. за супервизии,проведени на до 15 лица за всяка супервизия за периода на договора. За осигуряване на псих. подкрепа на потребителите ще бъде нает психолог. След като бъдат направени индивидуалните оценки на потребителите и се прецени необходимостта от индивидуална псих. подкрепа, на психолога ще се изготви месечен график с дни за консултации, като заетостта ще е 12 часа месечно. Ще бъде сключен трудов договор за тази дейност,което ще е отразено в разходи по бюдж. ред 1.1. Възнаграждението е изчислено на база часовата ставка на наети лица на тази длъжност в структурни звена към Общ. Раднево и е съобразено с Методологията.Транспорт на персонала, предоставящ услугите от/до домовете на лицата е предвиден да се извършва с градски транспорт,ако има такъв наличен.При необходимост ще бъде осигурен автомобил, собственост на Община Раднево и шофьор, служител на бенефициента.Не са предвидени разходи за възнаграждение на шофьора. Отчитането на изразходваното гориво ще е на база утвърдената норма на общинския автомобил и изминати километри,а отчитането на пътните разходи-посредством билети/карти съгласно тарифата. 440 835.45 203 425.75

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.