Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът включва инвестиция в иновативни подходи за развитие на местната заетост,чрез стимулиране и улесняване на достъп до  заетост на хора с увреждания с право на работа от една страна и от друга реализиране на мерки,вкл. в стратегията за местно развитие,разработена в рамките на Проект „Растеж чрез активизиране на местния потенциал (GALOP)”.Предвидено е реализирането на дейности по провеждане на мотивационно обучение на лицата от целевата група с фокус насърчаване участието им на пазара на труда и създаване на умения за успешно справяне на работното място и/или адаптиране към работните условия при включването им в заетост. Ще се проведе обучение по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”,което ще предостави възможност на обучените от целевата група за бъдеща реализация на пазара на труда. С оглед развитието на информационните и комуникационни технологии и нарастването на обема на наличната информация в Интернет възниква необходимостта от притежаване на специфични знания и умения за работа със съществуващата технологична инфраструктура от всеки един от нас.Ще бъде осигурена заетост на 7 лица с увреждания с право на работа за период от 12 месеца в община Иваново.Друга  важна част от проекта са организиране на кръгли маси и провеждане на обучения за работодатели.
Предвижда се реализиране на следните дейности:
1.Управление на проекта.Информираност и публичност
2.Подбор на целевата група от хора с увреждания с право на работа
3.Мотивационни обучения за безработни хора с увреждания с право на работа от (СКД 4)
4.Предоставяне на обучение по КК 4 „Дигитална компетентност”(СКД 4)
5.Инвестиции в иновативни подходи за развитие на местната заетост на бeзработни лица с увреждания и с право на работа(СКД 2)
6.Обучения за работодатели относно законовите възможности,национални и международни добри практики при наемане на работа на хора с увреждания (СКД5)
7.Организиране на кръгли маси между работодатели и бeзработни лица с увреждания и с право на работа(СКД 3)
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление на проекта.Информираност и публичност.: Прозрачно, ясно и ефективно изпълнение на дейностите по проекта. Със заповед на Кмета на община Иваново се определя екип за управление и изпълнение на проекта. Екипът ще се състои от ръководител, координатор и счетоводител. Непосредствено след подписването на договор за финансиране ще се проведе среща на екипа по проекта с основни поддейности: разпределение на конкретните задачи и отговорности между членовете на екипа; разработване на план за действие; обсъждане на стратегия за популяризиране на проекта. Екипът организира дейностите по проекта, осигурява техническото им обезпечаване и следи за точното им изпълнение. Отговаря за правилното водене и съхранение на документацията - техническа и финансова и контрол на заложените в проекта индикатори за изпълнение и резултат. Успешното изпълнение на проекта се основава на добро техническо и финансово управление на предвидените по проекта дейности, като за тази цел са предвидени редовни срещи на екипа, с цел да се следи цялостния напредък по проекта и своевременно да се вземат решения за коригиращи или последващи дейности за изпълнение. Екипът по проекта ще изготвя регулярни искания за верифициране на разходите, съгласно изискванията на Управляващия орган. Всички документи ще се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни. Същите ще се актуализират и съхраняват подредени в определени за целта шкафове, визуализирани съгласно Приложение 3 на Регламента за прилагане на ФМ на ЕИП 2014-2021 – Изисквания за информация и комуникация. Основната цел на дейностите за информираност и публичност е да осигури осведоменост за съществуването, целите, двустранното сътрудничество с Норвегия, изпълнението, резултатите и въздействието на подкрепата от ФМ на ЕИП за изпълнението на настоящия проект. Комуникацията е инструментът, чрез който запознаваме обществото с реалните промени в живота на хората, които постигаме благодарение на Норвежкия финансов механизъм. Ще популяризираме възможностите, които Инструментът предлага, както и резултатите, които постигаме, работейки заедно за по-зелена, по-конкурентна и поприобщаваща Европа. Във връзка с основните цели на проекта, посредством дейностите за информираност и публичност също така ще се стимулира разбирането за ползите от насърчаване на иновативни подходи за развитие на местната заетост, за предоставяне на по-достъпна информация за свободни работни места, за насърчаване на работодателите да приемат гъвкави работни практики, за организиране на събития, които обединяват работодатели и търсещи работа и създаване на възможности за работа за групи в неравностойно положение. Всички информационни и комуникационни материали, свързани с ФМ на ЕИП по проекта, ще отговарят на изискванията, описани в Ръководството за комуникация и дизайн по ФМ на ЕИП и Норвегия за периода 2014-2021 г. и Анекс 3 на Регламента. Всяка една информация за напредъка, постиженията и резултатите на проекта ясно ще подчертава приноса на Програмата, ФМ на ЕИП и страните донори Исландия, Лихтенщайн и Норвегия. В продължителността на дейността са включени подготовката и реалното изпълнение. 35 505.00 18 853.10
Подбор на целевата група от хора с увреждания с право на работа: Цел на дейността е прозрачно,ясно и безпристрастно извършване на подбор на желаещите лица от целевата група да бъдат включени в предвидените дейности по проекта. Планираният брой лица, на които ще бъде предоставено мотивационно обучение и обучение по ключова компетентност са 20 лица,като 7 от тях след провеждане на обученията ще бъдат включени в заетост за период от 12 месеца. За насърчаване участието в дейностите по проектното предложение ще бъдат разлепени обяви във всички населени места на територията на община Иваново,както и публикуване на информация на сайта на общината. В рамките на един месец ще бъде предоставена възможност на хората с увреждания с право на работа да подават заявления за участие в офиса на екип по проекта или в съответното кметство на населеното място. След изтичането на кампанията по набиране на заявленията,екипа по проекта ще извърши подбор на лицата,които ще бъдат включени в дейностите по проекта. Проектното предложение е насочено към всички хората с увреждания с право на работа от община Иваново.Определената целева група съответства на посочената в Насоките за кандидатстване. При извършено проучване от страна на община Иваново се установи,че по данни от Интегрираната информационната система на Агенцията за социално подпомагане към 09.08.2022 г. на територията на общината лицата с увреждания в трудоспособна възраст са 189 броя,поради което е разработен и настоящият проект и изцяло е насочен именно към тази допустима целева група. Съгласно предварителните срещи,разговори,проучвания и наблюдения върху целевата група,както и развитието на общината и региона,основните причини за социалната им изолация са липсата на работни места,подходящи за образователното и квалификационното равнище на обезкуражените лица с увреждания,ниска квалификация или липса на квалификация,недостатъчни умения или трудов опит,малък социален опит и др. ези лица са част от населението извън работната сила,които в условията на икономически растеж и подобрена ситуация на пазара на труда могат отново да започнат да търсят активно работа или да започнат работа. През последните години в страната непрекъснато нараства дела на хората с увреждания,които не са заети и не участват в никакви форми на обучение или образование. Факторите за това са обективни и се предопределят от състоянието на пазара на труда: безработица,заетост,доходи,условия на труд,както и от субективни фактори:пасивност и слаба мотивация за учене и работа,нестабилни обществени ценности, липсват примери на успели хора в неравностойно положение благодарение на придобитото образование и положените усилия.В същото време,предвид липсата на професионален опит и трудови навици у хората с увреждания те често не са предпочитани от работодателите. Основна специфика на целевата група е нейната изолация, от икономическия, социален и културен живот.Те се нуждаят от помощ и подкрепа,живеят в някаква степен на социална изолация и са изправени пред доста проблеми в ежедневието си. Поради тези причини настоящият проект е изключително необходим на населението в общината, защото поради високата безработица и лошите демографски характеристики, наличието на различни етнически малцинства и рискът от дискриминация, голямата част от хората с увреждания нямат достъп до заетост и доходи от труд. На хората с увреждания трябва да им се предоставя възможност да участват пълноценно и активно в обществото,да бъдат подкрепяни в стремежа си да водят независим живот според собствените си разбирания и желания и да имат равни права и отговорности като всяко друго лице в обществото. При успешна реализация на проекта предвидените дейности ще окажат изключително благоприятен ефект върху хората с увреждания.Те ще спомогнат за придобиване на нови опит,знания,умения и възможности за активно включване в социалния живот.Така интеграцията и реализацията на пазара на труда на хората с увреждания ще бъде сигурна, професионално организирана и съобразена с успешно действащите в тази насока практики. 0.00 48 730.57
Мотивационни обучения за безработни хора с увреждания с право на работа от община Иваново (СКД 4): В тази дейност е предвидено мотивационно обучение на 20 лица с уврeждания и с право на работа от община Иваново с цел да отговорят на изискванията на местните работодатели, за развитие на умения като предприемачество, презентационни умения, писане на автобиография и мотивационни писма. Целта на мотивационното обучение е да засили мотивацията на целевата група за обучение и работа, като им даде повече знания за професиите, образователната система, изискванията и тенденциите на пазара на труда, и като изгради у тях умения за себеизследване и себеутвърждаване, и кандидатстване за работа. Продължителността на мотивационното обучение ще е 48 учебни часа, в рамките на две седмица ще премине курса на обучение. В обучителната програма ще бъдат застъпени най-малко следните теми: - Социално-икономическата ситуация, пазар на труда, тенденции в областта на трудовата заетост, възможни източници на доход; - търсене на работа чрез ефективно използване на различни източници на информация за свободни работни места; - разработване на автобиография (СV) и мотивационно писмо – значение, изисквания, видове, съставяне; - Събеседване при кандидатстване за работа – изграждане на умения за явяване на интервю и спешно представяне пред работодател; Техники за намаляване на притеснението. -изграждане и утвърждаване на универсални умения: организиране, анализ и планиране; решаване на проблеми, работа с информация, работа в екип; представяне пред публика, поемане на риск и отговорност; - използване на позитивното влияние на групата - повишаване на активността за търсене на работа, сътрудничество, подпомагане, насърчаване. Дейността по мотивационното обучение за активно търсене на работа цели психологическо подпомагане на целевата група за придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда и стимулиране за включване в обучение за професионална квалификация и заетост. При поява на кандидат с ТЕЛК на интервю за работа,това автоматично поставя етикет „негоден”.Ето защо това е една от причините много от хората с различни възможности да не желаят да споделят за своето състояние и нужди,тъй като се страхуват,че никога няма да бъдат извикани на интервю за работа и съответно да продължат напред.Други причини,които спират кандидатите да кажат,че имат увреждане са притеснението,че това ще им донесе неприятности,нежеланието за споделяне на нещо толкова лично,евентуална възможност увреждането да е диагностицирано съвсем скоро. 19 200.00 19 200.00
Предоставяне на обучение по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” (СКД 4): Дейността включва организиране и провеждане на обучение по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” на 20 бeзработни лица с уврeждания и с право на работа от община Иваново,което ще им даде възможност за бъдеща реализация на пазара на труда.С оглед развитието на информационните и комуникационни технологии и нарастването на обема на наличната информация в Интернет възниква необходимостта от притежаване на специфични знания и умения за работа със съществуващата технологична инфраструктура. Бързото и широко разпространение на информационните и комуникационните технологии и глобализацията доведоха до създаването на нова работна среда в България.Тя се характеризира с все по-тясна връзка между равнището на образованието и трудовата заетост, както и уеднаквяване на изискванията към професионалните умения в световен мащаб.От работещите в различните сфери,имащи отношение към заетостта на хората с увреждания,ще се изискват все повече умения за мултидисциплинарен подход, технически способности,комуникативни умения,мотивация за продължаващо образоване през целия живот,социални умения и др. Да сме дигитално компетентни в днешния свят изисква не само достъп до и боравене с ИКТ,но и подходящи познания, умения и нагласи свързани с тях.Базисните компютърни умения са свързани преди всичко с обработката на текст и ползването на Интернет.Тези умения би трябвало да се придобият още по време на училищното обучение, като основните проблеми на придобиването на тази грамотност се свързват преди всичко с липсата на материална база и проблема с Интернет-връзката и най-вече, че голяма част от целевата група няма достъп до компютър, поради което се неконкурентноспособни на трудовия пазар. Интернет стана неразделна част от ежедневния живот място за обяви за свободни работни места,бизнес,обучение и извличане на разнообразна информация.В резултат на това се налага хората в съвременното информационно общество да притежават умения за търсене, анализиране, синтезиране и оценяване на информацията.Овладяването на необходимите знания и умения за работа с информационните технологии се превърна в един от основните фактори за ефективно използване на съществуващата технологична инфраструктура. Днес дигиталната компетентност е част от ключовите компетентности и се счита за основен фактор за развитие на дигитална култура и информационно общество в световен мащаб. Изборът на лица за включване в обучение за съответната ключова компетентност ще се извърши след провеждане на входящ тест от обучаващата организация/институция за определяне на нивото.Лицата следва да бъдат разпределени по групи за постигане на максимална ефективност. 1. Наименование на ключовата компетентност: 4 „Дигитална компетентност” 2. Хорариум на обучението: 45 учебни часа при 8 /осем/ учебни часа дневно. Продължителността на един учебен час е 45 минути. 3. Брой на обучаваните лица:20 4. Документ,доказващ завършеното обучение: Сертификат за придобита ключова компетентност Дигитална компетентност – Компютърна грамотност Изборът на ключова компетентност е направена от община Иваново и при отчитане на няколко фактора и спазването на хоризонталните принципи: - Равни възможности и недопускане на дискриминация, равенството между мъжете и жените и интегрирането на принципа за равенство,устойчиво развитие.Специалността е съобразена така,че да е подходяща и за мъже и за жени,която ще допринесе за повишаване качеството на живот и насърчаване на социалното включване и интегриране в обществото на хора с увреждания в трудоспособна възраст. - Улесняване реализацията на пазара на труда - Съдействие за успешната мобилност в рамките на европейската общност - Улесняване адаптацията към динамично променящия се свят - Осигуряване на успешна изява и социално благополучие на хората чрез повишаване на качеството на живот - Намаляване на риска от социално изключване - При включване в заетост от общината тези лица ще трябва да могат да работят с компютър,тъй като ще осъществяват видеонаблюдение. 18 000.00 18 000.00
Инвестиции в иновативни подходи за развитие на местната заетост на бeзработни лица с уврeждания и с право на работа (СКД 2): В Стратегията за ефективно местно развитие чрез активизиране на съществуващите териториални ресурси в партньорство с местната общност, граждански структури и бизнес (2021 – 2027 г.) на община Иваново, разработена по проект „Растеж чрез активиране на местния потенциал – GALOP” втората стратегическа цел е развитие на туризма в общината. Община Иваново има богато културно-историческо наследство, като общият брой археологически обекти на територията й е 131 – обекти на архитектурно-строителни и недвижими културни ценности от различни периоди. Преобладаващата част от тях са от епохата на българското Възраждане и след Освобождението, като включват жилищни, обществени и свързани с местния стопанския живот и бит сгради.Това предопределя в голяма степен социално-икономическото развитие на общината, което в голяма степен е свързано с туризма. Обектът с най-голяма значимост и генериращ най-голям туристопоток, в т.ч. от чужбина, безспорно е скалният манастир „Св. Архангел Михаил” (по-известен като Ивановски скални църкви), обединяващ няколко комплекса от скални помещения. В шест от храмовете са запазени стенописи от периода ХІІІ-ХІV век, когато манастирът се утвърждава като голям духовен и книжовен център. По време на Второто българско царство (ХІІ-ХІVв) манастирът се утвърждава като голям духовен и книжовен център. Надписи по стените на килиите дават информация за важни исторически събития. Стенописите в църквата „Св. Богородица” са световноизвестни. С включването на скалния манастирски комплекс в списъка на световното културно наследство на ЮНЕСКО, през 1979г., те придобиват световна известност. По последни данни, през 2021г., въпреки ограниченията, свързани с разпространението на Ковид 19, обектът е посетен организирано от над 15 000 души. В тази връзка е по настоящият проект е предвидено изграждане на паркинг - зона, която да ограничи влизането на автомобили и автобуси в границите на скалният манастир „Св. Архангел Михаил” с цел запазване стенописи.Предвидени са паркоместа за хора в неравностойно положение със съответният им брой и размери, съгласно Наредба №4 от 01.07.2009 г. за достъпна среда. Предвиденият паркинг за посетители е с 24 броя паркоместа за леки МПС и 2 броя за автобуси, като са резервирани и съответно обозначени места за пътуващите експозиции и микробуса, който ще ги обезпечава. С оглед насърчаване на инициативите за опазване на околната среда, е предвидено закупуване на тротинетки и триколки. Посочените превозни средства ще са от полза на туристите, желаещи да разгледат местността по нетрадиционен начин, както и за тези със затруднения в придвижването. След успешното реализиране на дейностите по мотивиране и обучение на лицата с увреждания в работоспособна възраст ще бъде осигурена възможност за заетост в реална работна среда на 7 лица за 12 месеца на пълно работно време (8-часов работен ден), като същите ще охраняващ и ще осъществяват пропусквателен режим на Ивановски скални църкви. Лицата ще бъдат назначени на длъжност "Пазач, невъоръжена охрана", като с тях ще бъдат сключени трудови договори. Цел на дейността е създаване на предпоставки за последваща заетост, формиране на активно поведение на пазара на труда у лицата с увреждания в трудоспособна възраст; придобиване на професионални и трудови умения; подобряване условията на живот чрез решаване на проблема за трудова заетост. В рамките на реализиране на проекта ще осъществява следните дейности от новоназначените служители: 1. Охранява целия обект (визуално и видеонаблюдение) 2. Осъществява пропускателния режим и контролира влиза­нето и излизането на туристите в скалният манастир „Св. Архангел Михаил”; 3. Указва свободните места за паркиране и подреждане на МПС и автобуси; 4. Следи за поддържане в изправност и правилното използва­не на техническите устройства, монтирани за охраната на обекта, и при повреди уведомява съответните длъжностни лица. 288 559.60 32 217.28
Обучение за работодатели относно законовите възможности, национални и международни добри практики при наемане на работа на хора с увреждания (СКД 5): Този дейност има за цел да помогне на работодателите от община Иваново за повишаване мотивацията на работодателите да наемат и задържат на работа лица с увреждания,въвеждане на нови подходи и политики по отношение организацията и условията на труд в предприятията за превениране на професионалните заболявания и увреждания, включване на възможности за гъвкави форми на заетост.В тази връзка е предвидено да бъдат организирани и проведени 2 обучения на работодателите. В обучителната програма ще бъдат застъпени най-малко следните теми: - действащи законови и нормативни актове при трудовата заетост на хората с увреждания-Закона за насърчаване на заетостта и Закона за интеграция на хората с увреждания и др. - социално политическа рамка на проблема за приобщаване на хората с увреждания в работната среда и осигуряване на комплекс от мерки и похвати за насърчаване на работодателите да задържат на работа и да наемат нови лица с увреждания - действащите в момента програми,методики и политики,насочени към повишаване на мотивацията на работодателите за задържане на работа на лица с увреждания и наемане; - технически решения за улеснения на работната среда, за да бъде достъпна за съответното лице с увреждания, за които не е задължително да бъдат свързани с високи разходи -поставяне на офис мебелите на подходяща височина, инсталиране на компютърен софтуер като екранни четци, екранни лупи, софтуер за разпознаване на реч, осигуряване на брайлови терминали и др. - национални и международни добри практики при наемане на работа на хора с увреждания Хората с увреждания са една от най-дискриминираните групи в заетостта.Нагласите на работодателите са стигмиращи,въпреки недостига на квалифицирани кадри в някои браншове, хората с увреждания са силно неглижирани като възможна работна сила.Много организации страдат от постоянно текучество на персонал,което възпрепятства производителността и възможностите за разрастване на бизнеса.Всичко това може да бъде разрешено,ако се инвестира в развитието на потенциала на хората с различни възможности.Много от хората с увреждания искат и могат да се трудят,но въпреки това за голям брой таланти,техните мечти и стремежи остават неизпълнени.Хората с функционални различия могат да бъдат програмисти, уеб дизайнери, счетоводители, специалисти човешки ресурси, зъботехници, оператори в кол центрове, маркетолози, готвачи и много други.Това от което се нуждаят са квалификация,знания и най-важното-равен достъп до кариерен старт и достъпна работна среда. Необходимо е бизнесът да отвори вратите си, да даде шанс на хората с функционални различия да разгърнат пълния си потенциал и в пазара на труда да бъде впрегнат един огромен неизползван човешки капитал.Само по този начин корпоративният сектор ще постави началото на позитивната промяна. Изключително важно за представителите на бизнеса е да бъдат наясно със спецификата на групата от хора с различни възможности.Уврежданията изначално биват разнообразни-физически,сензорни,когнитивни,както и трайни увреждания на здравето.Това само по себе си означава,че хората с увреждания не са една хомогенна група.Всички те имат различни нужди, интереси и виждания за живота и света. Съответно при работа с представители на отделните групи следва да се вземат предвид конкретни стъпки и насоки, за да може комуникацията и интеграцията да бъдат напълно успешни. Една от основните бариери, спираща работодателите да дадат възможност на човек с функционални различия да бъде нает на работа са предразсъдъците. В най-общия случай се смята,че лицата с увреждания няма да може да се справят с ежедневните дейности. 16 800.00 0.00
Организиране на кръгли маси между работодатели и бeзработни лица с уврeждания и с право на работа (СКД 3): Този дейност има за цел да помогне от една страна на бeзработни лица с уврeждания в работоспособна възраст с насочване към подходящи за тях свободни работни места и от друга стара работодателите от община Иваново да намерят работниците, които са им необходими, за да попълнят своите свободни работни места. След провеждане на обученията за работодатели е предвидено да бъдат организирани и проведени две кръгли маси - една в с. Иваново и една в с. Щръклево. Целта е да се осъществи контакт между работодателите и бeзработни лица с уврeждания и да се преодолеят най-често срещаните стереотипи и заблуди относно разходите или усложненията при осигуряване на заетост на хората с увреждания. Ще бъдат обсъдени следните казуси: - Възможностите на хората с различни видове увреждания за заетост; - Определяне на видовете дейности, които могат да изпълняват хората с увреждания в зависимост от увреждането им; - Осигуряване на места за практически занимания; - Осигуряване на индивидуален подход при определяне вида на работа за всеки човек в увреждане; Основните цели на кръглите маси са: - Осигуряване на възможности за трудова заетост на безработни лица с трайни увреждания в трудоспособна възраст с оглед преодоляване на социалната им изолация и пълноценното им интегриране в обществото; - Изява и представяне на хората с увреждания; - Създаване на предпоставки за водене на самостоятелен, независим живот от хората с увреждания; - Постигане на ефективно социално включване на хората с увреждания чрез реализацията им на свободния пазар на труда Изключително важна предпоставка за успешното социално включване на хората със специфични възможности е промяна в нагласите в обществото спрямо тях. Все още те са доминирани от погрешни представи, съжаление, безразличие и негативизъм. Това обуславя необходимостта от провеждането на дългосрочни кампании за преодоляване на тези “субективни” бариери и за промяна на стереотипите в начина, по който се представят и възприемат увреждането и самите хора с увреждания. Много важно при този подход е хората с увреждания да се представят като носители на позитивни роли, като равнопоставени граждани в едно демократично общество. Кампанията за промяна на обществените нагласи трябва да протича успоредно с решаването на всички проблеми, свързани с уврежданията. 12 000.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.