Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 036 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е насочен към подкрепа на възрастни хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване и възрастни хора в риск, които имат сериозни затруднения в достъпа до стоки от първа необходимост, медикаменти, заплащане на битови сметки и административни услуги в периода на епидемична криза от COVID-19. Основната цел на проекта е намаляване на бариерите пред социалното включване и подобряване качеството на живот на уязвими групи, пред които има пречки за задоволяване на техни ежедневни потребности в период на криза. Реализацията на проекта ще помогне на тази група хора (застрашени в най-голяма степен от COVID-19, както и за лица в карантинен период), които живеят в домашна среда, да преодолеят ограниченията. Местните власти в такава ситуация следва да реагират гъвкаво за създаване и развитие на услуги за подпомагане на уязвимите групи и превенция на разпространението на вируса и сред други групи в общността. Очакваните краткосрочни ефекти от постигането на целта са свързани с осигуряване на подкрепа за справяне с ежедневието на уязвими възрастни в район „Искър“ на Столична община. Основните дейности, планирани по проекта са: подбор на персонал за предоставяне на услугата; предоставяне на подкрепа за самостоятелен живот на потребителите. С оглед осигуряване на достъпа на потребителите до услугата, както и тяхната безопасност ще бъдат предоставени възможности за транспорт до дома на потребителите, както и предпазни средства за екипа на услугата. Предвидени за включване в услугата са 212 потребители, живеещи на територията на район „Искър“ на Столична община, идентифицирани от управляващия орган като допустими. Предвижда се обособяване на пространство за диспечерски център, където да се координират дейностите. Продължителността на проекта е 10 месеца като услугите ще се предоставят почасово в зависимост от потребностите на целевите групи в рамките на тези 10 месеца.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подбор на персонал за предоставяне на услугата: Дейностите по подбор на персонал ще осигурят необходимите човешки ресурси за екипа, предоставящ на услугата. Основната цел е да се гарантира предоставянето на качествена услуга и ефективно изпълнение на проектните дейности за постигане на очакваните резултати. Екипът за предоставяне на услугата ще се състои от 43 човека, осигуряващи подкрепа в 4 квартала/населени места в Столична община, Район „Искър“ - ж.к. Дружба; кв. Абдовица, кв. Димитър Миленков, с. Бусманци. Задълженията им са разпределени, както следва - 1 диспечер и 42 работници по изпълнение на услуги в домашна среда, изпълняващи патронажната грижа, а именно: закупуване на храна, медикаменти, заплащане на битови сметки (със средства на потребителите на услугата) и извършване на необходимите административни услуги. За ефективната координация на услугата работниците по предоставяне на услуги в домашна среда ще осъществяват връзка с диспечера, който ще работи под ръководството на координатора на проекта. Основните етапи от изпълнението на дейността включват: • Изготвяне на работна документация - описание на длъжностните отговорности, обявяване и огласяване сред общността, събиране на заявки за предоставяне на услугите; • Подбор – преглед на заявките избор на членовете на екипите; • Договаряне – сключване на договори, според планирания бюджет и уточняване на задълженията, комуникацията, отчетността и др. 0.00 0.00
Предоставяне на услуги в домашна среда: Дейността включва два основни етапа: - подготовка за стартиране; - стартиране и реализиране на подкрепата. В периода на подготовка ще бъдат определени конкретните 212 ползватели на услугата и локациите на тяхното местоживеене от 4 квартала/населени места в район „Искър“. За набиране на целевата група ще бъде използван комуникационния канал, чрез обявление на сайта на района. Чрез специалистите и екипа на кмета по населени места - град, села и квартали в район „Искър“, както и представителите на социалните служби, ще се идентифицират най-нуждаещите се и ще се осъществят заявките на потребителите след техния избор. Водещ критерий при избора ще бъде степента на уязвимост на потребителите от конкретното населено място, включено в проекта и тяхното желание да получат подкрепа. При възможност от проектния екип ще бъде извършено съобразяване на потребители с членовете на екипа по отношение на пол и възраст. Процесът на подготовка и администриране на услугата ще се извършва в Диспечерския център, обособен за целта на територията на сградата на Столична община - Район „Искър“. За ефективната координация на услугата ще се грижи диспечера под ръководството на координатора на проекта. При реализиране на подкрепата работниците по предоставяне на услуги в домашна среда, членове на екипа на услугата ще работят в рамките на целия период на проекта като средно всеки един ще отговаря за нуждите на 5 потребители. Извършването на покупки на храни и медикаменти със средства на конкретния потребител ще е според неговите нужди и в резултат на общо планиране, съвместно с работника по предоставяне на услугата в домашна среда. Подкрепата за заплащане на битови сметки и осъществяване на спешни административни услуги ще се планира в началото на предоставянето на услугата. При възникване на специфични спешни нужди на конкретния потребител, работниците по предоставяне на услуги в домашна среда ще информират проектния екип, който от своя страна ще търси съдействие от съответните органи и институции. 0.00 0.00
Осигуряване на достъп и безопасност на услугата: По време на изпълнението на проектната дейност ще се осигури защита на доставчиците на услугата (работниците по предоставяне на услуги в домашна среда) и предпазването на потребителите. Осигуряването на транспорт ще подпомогне достъпа до услугата и безпрепятственото снабдяване с необходимите продукти и медикаменти. Проектната дейност ще се осъществи при следните етапи: • Подготовка - чрез осигуряване/закупуване на предпазни средства (маски, костюми, дезинфектанти и ръкавици) за екипа на услугата; • Реализиране - чрез предоставяне за ползване на предпазни средства от членовете на екипа на услугата и на проекта; • Периодичен контрол на ползването на предпазни средства от членовете на екипа на услугата. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.