Проектът „Техническа помощ за инвестиции в зоологическа градина „Зоопарк „Кьошковете“ е с продължителност 12 месеца и е на стойност 196,992 лв. с ДДС.
Зоопаркът в гр. Шумен се намира в местността „Кьошкове“ и е част от Природен парк „Шуменско плато“. Той е създаден през 60-те години на миналия век и е с площ около 9 дка. От 2000 г. до средата на 2015 г. грижата за зоопарка е част от условията в концесията за сметосъбиране на гр. Шумен и е стопанисван от концесионера „Титан-БКС“ ООД. През 2015 г. концесията е прекратена и зоопарка е прехвърлен за стопанисване към Общинско предприятие „Строителство и благоустройство“, а през 2016 г. е предаден на Общинско предприятие „Паркове и обредни дейности“.
Проектът има за цел да подпомогне разработването на пълни и качествени проектни предложения за своевременно кандидатстване и последващо финансиране на инвестиционни проекти по ПОС 2021-2027 г.
За целта Община Шумен ще разработи документи, които са допустими за проекта, както следва:
1. План за развитие на зоологическата градина, вкл. предварителни и обемно-устройствени проучвания за определяне разположението на обект, доказване на нормативната му допустимост и целесъобразността на инвестиционната идея;
2. План за колекция, който да включва и план за размножаване;
3. План за консервационни дейности;
4. План график за изпълнение на дейностите за развитие на зоологическата градина при наличие на финансиране – в краткосрочен и дългосрочен план – с отговорници, срокове и индикативни бюджети по отношение на краткосрочните дейности (3 до 5 години);
5. Техническо задание за изготвяне на инвестиционен проект във фаза „технически проект“ или във фаза „идеен проект“ за идентифицираните строителни дейности.
Дейности
Дейност
Договорена стойност
Отчетена стойност
Изготвяне на стратегически документи и техническо задание за изготвяне на технически инвестиционен проект за рехабилитация и модернизация на зоологическа градина „Зоопарк „Кьошковете“: В изпълнение на дейността следва да бъдат разработени следните документи:
1. План за развитие на зоологическата градина, вкл. предварителни и обемно-устройствени проучвания за определяне разположението на обект, доказване на нормативната му допустимост и целесъобразността на инвестиционната идея;
2. План за колекция, който да включва и план за размножаване;
3. План за консервационни дейности;
4. План график за изпълнение на дейностите за развитие на зоологическата градина при наличие на финансиране - в краткосрочен и дългосрочен план – с отговорници, срокове и индикативни бюджети по отношение на краткосрочните дейности (3 до 5 години);
5. Техническо задание за изготвяне на инвестиционен проект във фаза „технически проект“ или във фаза „идеен проект“ за идентифицираните строителни дейности.
В Плана за развитие следва да бъдат извършени предварителни и обемно-устройствени проучвания за определяне разположението на обектите в зоологическата градина в зависимост от функционалното разпределение на нейната територия, както и да бъде доказана нормативната му допустимост и целесъобразността на инвестиционната идея. В него да се гарантира балансирано и устойчиво развитие на обекта и дейностите в него и да гарантира, че ще бъде осигурена адаптирана среда за всяко животно с цел удовлетворяване на неговите физически, психологически и социални нужди, характерни за биологичния му вид.
В плана за колекцията следва да бъде разработен съобразно наличните условия по отношение на настаняването на животните и очакванията за изграждане на бъдеща инфраструктура.
В плана за консервационни дейности ще се отразят начина на отглеждане на екземпляри в адаптирана среда и тяхното размножаване, и където е подходящо последващо въвеждане в природата на отгледаните индивиди; организирането или участието в научни и други изследвания от значение за опазване и отглеждане на видовете, включително такива, свързани с повторното въвеждане в природата на диви видове; осъществяването на обучения в съответни консервационни умения; изпълнение на консервационни дейности и др.
В план графика за изпълнение на дейностите следва да се направи разпределение на планираните дейности в срок от 3 до 5 години, като включва: приложимата специфична цел към съответната дейност, която се планира да бъде представена за финансиране чрез ПОС 2012-2027 г.; индикативен бюджет за всяка съответна дейност; срок за реализация на всяка дейност; отговорна структура за изпълнението на местно ниво – бенефициент или партньор.
Техническото задание за изготвяне на инвестиционния проект във фаза „технически проект“ за идентифицираните строителни дейности следва да е съобразено с изискванията на ЗУТ, както и със специфичните изисквания посочени в стратегическите документи.
172 800.00
0.00
Дейност по организация и управление, видимост, прозрачност и комуникация и подготовка на документации за възлагане и провеждане на обществени поръчки: Дейността включва организиране и обезпечаване работата на екипа за управление на проекта, осигуряване на необходимите консумативи, материали и оборудване за администриране на проекта. Чрез нея ще се предвидят достатъчно механизми за взаимодействие между членовете на екипа за управление на проекта при изпълнение на задачите и отчитане на работата, с цел осигуряване на вътрешна оценка и контрол, както и за мониторинг на напредъка по проекта и предприемането на корективни мерки, при необходимост.
В рамките на тази дейност се включва цялостния процес по подбор на изпълнител на Дейност 1, проверка и отчитане на извършената от него работа, осъществяване на вътрешен мониторинг, проверки на място и документална проверка. Към тази дейност спадат и изготвянето на технически доклади и доклади за напредъка по проекта, междинни и финален финансови отчети, план за разходване на средствата. Последните документи се представят на Управляващия орган периодично или при искания за плащане. Исканията за плащания към Управляващия орган ще се изготвят по образци и указания, представени от програмата и биват три вида: авансово, междинни и окончателно искане за плащане. Дейността включва също: подготовка и изпращане на документация и писма до УО, изпълнител, институции и граждани, свързана с изпълнението на проекта; Подготовка и изпращане на отговори по евентуални сигнали за нередности; организация и провеждане на дейностите по видимост, прозрачност и комуникация; осигуряване и служител за съхранение на проектната документация, в съответствие с указанията на УО.
При изпълнение на дейностите за комуникация, видимост и прозрачност ще се указва произхода на финансирането, чрез поставяне на емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики, налични на следния линк: https://ec.europa.eu/regional_policy/en/information/logos_downloadcenter/.
Предвижда се екипът за управление на проекта да бъде сформиран единствено от вътрешни за организацията служители и да се състои от следните експерти:
• Ръководител;
• Финансист;
• Юрист;
• Експерт „Мониторинг и контрол”;
• Експерт „Административен сътрудник”;
• Експерт „Строителен инженер”.
24 192.00
0.00
Забележки:
Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN