Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

С реализацията на настоящото проектно предложение ще се приготвя и доставя топъл обяд в подкрепа на уязвимите граждани на град Бяла, които поради бедност и продължителна социална изолация, в условията на обявената извънредна ситуация, произтичаща от необходимостта от ограничаване на разпространението на COVID-19 са в затруднение да осигурят сами прехраната си. Основната цел на Община Бяла е да намали броя на лицата, живеещи в бедност, чрез осигуряване на храна за хората, засегнати в най-висока степен от пандемията COVID-19 и последиците от нея. Реализацията на този проект е част от целенасочената социална политика, която Община Бяла развива в подкрепа на уязвимите лица над 65 годишна възраст, които са без доходи или с доходи под линията на бедност, определена за страната и които живеят сами и нямат близки, които да се грижат за тях и лица с трайни увреждания, които също не могат да осигурят своите ежедневни потребност и е препоръчително да ограничат своите контакти с цел разпространението на COVID-19. 
Проектът предвижда да се осигури топъл обяд до дома в условията на извънредна ситуация на 150 потребителя от град Бяла, представители на целевите групи, определени в разпоредбите на Операцията "3.1.-Топъл обяд в условия на пандемията от COVOD-19", а именно: 1/ лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията; 2/ лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа; 3/ Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Определяне на целевите групи: Община Бяла предвижда предоставянето на услугата топъл обяд на 150 най-нуждаещи се лица, попадащи в обхвата на целевите групи, разписани в Операцията, а именно:  Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията;  Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа;  Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Общината ще предоставя услугата при спазването на следните принципи: - добро финансово управление, публичност и прозрачност - при изпълнение на дейността общината ще гарантира спазването на принципите на икономичност, ефикасност и ефективност. Достъпа на услугата "Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19" ще бъде общодостъпна за всички представители на целевите групи. Всеки от тях ще има възможност да подаде заявления-декларация по образец за получаване на услугата в рамките на посочения в съобщението срок. При определянето на целевите групи ще се наблюдава прозрачност - комисията, сформирана от общински служители ще публикува на информационните табла списъка с одобрените имена на лицата, които ще ползват услугата "Осигуряване на топъл обяд в град Бяла, област Русе", като се спазват всички изисквания за защита на личните данни. - равенство между половете недопускане на дискриминация - при изпълнението на дейността общината ще гарантира, че ще взема предвид и ще насърчава равенството между мъжете и жените и интегрирането на аспекта на социалните измерения на пола. Ще се предприемат мерки, свързани с недопускането на всякаква дискриминация на основата на пол, расов или етнически произход, религия или вероизповедание, увреждане, възраст или сексуална ориентация, политически или други, като ще се има предвид потребностите на различните целеви групи, изправени пред риск от подобна дискриминация. В рамките на изпълнението на дейността ще се гарантира, че ще се зачита достойнството на най-нуждаещите се лица. - Община Бяла в качеството си на партньорска организация с УO на програмата ще прилага принципите на добро взаимодействие с цел да се отговори по най-ефективен и адекватен начин на различните потребности на най-нуждаещите се лица и с цел по-добро достигане до тях. Подборът на тези лица ще се осъществи на няколко етапа при спазването на следния примерен механизъм: Етап І: Идентифициране на най-нуждаещите се лица на град Бяла. Обявяване на срок за прием на заявления-декларации по образец. Етап ІІ: Сформиране на комисия със Заповед на Кмета на Община Бяла за приемане на заявления-декларации по образец от желаещи кандидат-потребители да ползват услугата "Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19". Членовете на комисията ще имат ангажимент да изготвят необходимите документи според изискванията на Операцията и да ги предоставят в Дирекция "Социално подпомагане"-Бяла за определяне принадлежността на идентифицираните лица към допустимата целева група на база на подадени заявление-декларации по образец. Етап ІІІ: Поименното определяне на допустимите лица към целеви групи ще се извърши от ДСП-гр.Бяла, като ще приложат критериите за подбор на целевите групи описани в изискванията за кандидатстване на настоящата операция. След получаване на исканата информация от Дирекцията, комисията, сформирана от общински служители определя с протокол имената на лицата, които са най-нуждаещи се и имат нужда да ползват услугата "Осигуряване на топъл обяд в град Бяла, област Русе". Етап IV: Сключване на индивидуални договори за ползване на услугата "Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19" с утвърдените 150 най-уязвими и най-нуждаещи се потребители. 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд: Община Бяла ще предоставя услугата през работните 435 дена на периода за реализация на програмата /04.01.21г.-30.09.2022г./ на 150 потребителя. За целите на програмата стойността на един храноден за един потребител е определен в размер на 2,70лв. с ДДС до 28.02.2022 г., вкл. и 2,90лв. с ДДС от 01.03.2022 г. Бюджета за обезпечение на услугата за Общината възлиза на 180 555.00 лв. Община Бяла ще закупува хран.продукти за осигуряването на услугата топъл обяд в съответствие с изискванията на нац.законодателство и при спазването на принципите за публичност и прозрачност. Общината ще предоставя разнообразно седмично меню, с което ще се осигури балансирано хранене на целевата група, като ще се спазват изискванията за безопасност на храните и нац.стандарти и норми за хранене. Община Бяла ще приготвя топлия обяд със собствен ресурс, защото ще закупува хранителни продукти от избрани изпълнители, с които са сключени договори по обособени позиции по проведена открита и прозрачна процедура по реда на чл.16, ал.4 и ал.8, във връзка с чл.14, ал.1, т.2 от ЗОП-Поръчка 00497-2018-0008 с предмет на ОП: „Доставка на хранителни продукти за заведенията на общинска бюджетна издръжка на територията на Община Бяла“. Закупените хран.продукти ще бъдат съхранявани в подходящи складови помещения, които са част от сградата на "Кухня майка" (с предоставяне на услуга Домашен социален патронаж), находяща в гр.Бяла на ул."В.Левски" 58. Складовете отговарят на всички санитарно-хигиенни изисквания. Кухнята-майка се намира в града, където ще се предоставя услугата. Регистрацията на обект Кухня-майка (с предоставяне на услуга Домашния социален патронаж), като обект за производство на храни и за търговия с храни е документирано с Удостоверение за регистрация на обект за търговия на дребно с храни/на заведение за обществено хранене № 101/8155 от 04.04.2017 г., издадено на Община Бяла от Областна дирекция по безопасност на храните на основание чл. 12, ал. 2, ал. 9 и ал. 10 от Закона за храните. Обектът "Кухня майка е регистриран с рег.№ 182500368 като обект за търговия на дребно с храни/на заведение за обществено хранене. Кухнята разполага с много добра материална база и оборудване за приготвяне на храна, която отговаря на изискванията на чл. 12 от Закона за храните. Обектът "Кухня-майка" се състои от две обособени кухни - Кухня 1 и Кухня 2. В Кухня 1 има 2 бр.конвектомат,2 бр.печки с 6 котлона,1 бр.печка с 4 котлона и фурна,4 бр.хладилник с фризер,2 бр.хладилник с камера, 1 бр.фризер, 5 бр.мивки, аспирация и работни плотове. Към тази кухня има обособени 3 бр.складове. В Кухня-2 има 1бр.автоклав, 2 бр.конвектомат,1 бр.хладилник с фризер,1 бр.хладилник,2 бр.фризера, 1 бр.хладилна витрина, 3 бр.мивки, аспирация и работни плотове. Към тази кухня има обособен 1 склад. Обектът, в която ще се приготвя топлия обяд отговаря на хигиенните изисквания на РЗИ. Също така отговаря на санитарно-хигиенните изисквания, които трябва да се спазват в периода на извънредното положение. От закупените хранителни продукти ще се приготвя вкусен топъл обяд, включващ супа, основно ястие и хляб и поне веднъж седмично и десерт. При наличие на икономии, в почивните и в празничните дни, могат да се осигуряват и годни за директна консумация храна /консервирана или пакетирана/, която ще отговаря на санитарно-хигиенните изисквания, в съответствие с установените изисквания и необходимите противоепидемични мерки. Седмичните менюта ще осигурят балансирано хранене и ще се изготвят на база рецепти от Сборник рецепти за заведения за обществено хранене-изд.2010 г. на изд-во "Техника"/Прил.14/. А при изменение на дадена рецепта, тя ще бъде изготвена от технолог по храненето и ще е одобрена от Кмета. Те ще съдържат информация и за алергените, съобразно Регл.№1169/2011 на Евр.парламент и на Съвета за информираност на потребителя относно състава на храните и да са изготвени от лицето, което е наето съгласно разпоредбата на чл. 13, ал. 1 от Закона за храните /Обн. ДВ. Бр.52 от 09.06.2020 г./. 180 555.00 180 555.00
Предоставяне на топъл обяд: Община Бяла ще предоставя соц.услугата през раб.дни на периода на реализация на проекта/04.01.21г.-30.09.2022г./ На територията на Общината функционира 1„Кухня майка“, предоставяща и услугата Домашен соц.патронаж. Адресът на кухнята, където ще се приготвя храната е в гр.Бяла, ул. "В.Левски" 58. Регистрацията на обект Кухня-майка (с предоставяне на услуга ДСП), като обект за производство на храни и за търговия с храни е документирано с Удостоверение за регистрация на обект за търговия на дребно с храни/на заведение за общ.хранене № 101/8155 от 04.04.2017 г., издадено от ОДБХ на основание чл.12, ал.2, ал.9 и ал.10 от Закона за храните. Обектът е регистриран с рег.№ 182500368 като обект за търговия на дребно с храни/на заведение за обществено хранене. Кухнята разполага с много добра материална база и оборудване за приготвяне на храна, която отговаря на изискванията на чл.12 от ЗХ. Обектът, в която ще се приготвя топлия обяд отговаря на хигиенните изисквания на РЗИ и на изискванията, които тр.да се спазват в периода на извънредното положение. От закупените хран.продукти ще се приготвя топъл обяд през 435 раб.дни, през които ще се предоставя услугата на 150 потребители, включени в целевите групи на най-уязвимите лица от град Бяла. Приготвеният обяд ще бъде разсипан в еднократни пластмасови кутии за храна, които ще са индивидуално пакетирани за всяко лице. Всичките пакети с топла храна ще бъдат разнасяни до домовете на потребителите.Община Бяла разполага със специализиран транспорт за доставка на приготвената храна до домовете на крайните потребители, при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания и противоепидемични мерки.Трите автомобила, които притежава Общината и правят разнос на храна, приготвена от обект "Кухня-майка" са вписани в регистъра на превозн.средства за транспортиране на храни със Заповед № 1076/17.12.20г. В тази заповед са описани следните превозни средства: товарен автомобил Ситроен Берлинго ДК с рег.№ Р6702ВТ /Удостоверение № 1505/17.12.20 г./, Ситроен Берлинго ДК с рег.№ Р6831ВТ/Удостоверение № 1504/17.12.20 г./ и Ситроен Берлинго ДК с рег.№ Р6703ВТ /Удостоверение № 1503/17.12.20 г./. Общината разполага с нужния персонал за приготвяне на топлия обяд и с нужния персонал, който ще осъществява доставката на индивидуално пакетирания обяд по домовете на потребителите.Със Заповед на Кмета ще бъде определен екип за управление на проекта и персонал, приготвяш и разнасяш топлия обяд. Лицата за управление ще са общински служители, а останалите членове ще са лица от "Кухнята-майка" и от там ще са ангажирани-ръководителя, домакина,1готвач, 1работник-кухня, 2помощник-кухня и 2шофьори.Персоналът, който ще прави разнос на топлата храна ще спазва всички изисквания направени от РЗИ. При необходимост ще бъдат ангажирани и др.лица от персонала на Кухнята-майка. Получаването на топъл обяд от всеки потребител ще се удостовери с предварително подписан договор м/у Общината и допустимия потребител, преди включването му в услугата. Ще се използва образец на Договор с потребител/Прил.24/. Във връзка с противоепидемичните мерки Общината ще предоставя топлия обяд до домовете на потребителите през целия период на реализация на проекта с цел ограничаване на соц.контакти до минимум на потребителите и ще се използва Дневник на потр-ля /Прил.23/, където те ще се подписват за получената храна ежедневно и потвърждават получените съпътстващи мерки, както и ще отразяват мнението си за получаваните услуги. В края на всеки месец потребителите ще предават дневниците си и ще получават нови за следващия месец. През този период няма да се използва Списъка за получаване на храната /Прил.21/ Съгласно изискванията на процедурата за ДБФП 5% от стойността на изразходваните средства за закупуването на хран.продукти ще бъдат усвоени за администр.р-ди и р-ди за транспорт и съхранение на храните, като размера на тези разходи Община Бяла възнамерява да използва за режийни и трансп.разходи и за закупуване на еднократни кутии за разсипване на топлия обяд. 9 027.75 9 027.75
Реализиране на съпътстващи мерки: Община Бяла ще предоставя съпътстващи мерки на потребителите на соц.услуга като се ръководи от Методическите указания по предоставяне и отчитане на съпътстващи мерки по Операция „3.1 - Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19“. Според компетенциите си екипът за управление на проекта/основно ръководителя, който е експерт "Програми и проекти" в отдел "Програми, проекти, образование, култура и хуманитарни дейности"/, медиатор/основно работи с гражданите от ромски произход/, който е общински служител или длъжностите лица, които ще предоставят до домовете на потребителите топла храна /служители "помощник-кухня" и шофьори/ще оказват и допълнителна подкрепа за тях, като им предоставят съпътстващи мерки, като спазва всички противоепидемични и санитарно-хигиенни изисквания с цел ограничаването на разпространението на COVID-19 и със специфичните нужди на хората в тези условия. През периода на реализация на дейността ще се осъществяват само в индивидуална форма на подкрепа. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на договора и ще допълват предоставянето на услугата топъл обяд. Те ще се изразяват индикативно в индивидуално консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно актуалните противоепидемични мерки и индивидуалните им нужди за: - провеждане на индивидуални консултации във връзка с предоставянето на услугата "Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19" /ръководителя ще информира кандидат потребители и потребителите на услуга; ще изготви дипляни/брошури, а персоналът, предоставящ обедите ще ги раздадат на потребителите/; - възможностите за ползване на други соц.услуги, предоставяни на територията на общината, вкл. и такива, финансирани от ЕСФ/ще се реализира като предходната/; - ползването на администр.общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др./при необходимост ще се предоставя съдействие от ръководителя и медиатора/; - др.форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел преодоляване на последствията продължителната соц.изолация/при необходимост ще се предоставя съдействие от ръководителя и медиатора/; - информиране за действия, касаещи Община Бяла/ръководителя ще изготви дипляни/брошури, а персоналът, извършваш разнос ще ги предостави на крайните потребители/; - и други. При реализирането на тази дейност Общината ще спазва действащото законодателство и изиск-ята на Регл.№ 223/2014 на ЕП и на Съвета, относно ФЕПНЛ, предоставянето на топлия обяд и на съпътстващите мерки ще се осъществи при зачитане основните права и съблюдаване принципите, признати по-специално в Хартата на основните права на ЕС, в т.ч. зачитане на чов.достойнство, личния и семейния живот, правото на защита на личните данни, правата на детето, правата на възрастните хора, равенството м/у мъжете и жените и забраната на дискриминацията. Във връзка с противоепидемичните мерки Община Бяла основно ще предоставя топлия обяд до домовете на потребителите през целия период на реализация на проекта с цел ограничаване на соц.контакти до минимум на потребителите, като ще използва Дневник на потребителя /Прил.23/, където те ще се подписват за получената храна ежедневно и потвърждават получените съпътстващи мерки и ще отразяват мнението си за получаваните услуги. Съгласно изискванията на настоящата процедура за ДБФП 5% от стойността на изразходваните средства за закупуването на хран.продукти ще бъдат усвоени за разходи за съпътстващи мерки, т.е. 5 % от стойността на закупуване на хран.продукти /180 555.00лв./. За обособения период на предоставяне на услугата тези разходи ще възлязат на стойност 9 027,75 лв. 9 027.75 3 985.50

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.