Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Ключови приоритети в местната политика за развитие на социалните услуги в Община Златоград и Чепеларе е разширяване спектъра на предлаганите социални услуги за деца и лица с увреждания и техните семейства, разкриване на нови социални услуги, увеличаване капацитета на вече съществуващите и повишаване качеството на предлаганите социални услуги.
С настоящото проектно предложение ще се подобри качеството на живот и възможностите за социално включване на хората с увреждания и възрастните хора от Общините Златоград и Чепеларе. Разработеният проект за патронажни грижи  ще осигури почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в техните домове, с които ще се осигурят възможности потребителите да запазят своята самостоятелност и начин на живот. С проекта ще се изгради и съответен   кадрови капацитет за предоставянето и управлението им.  Персоналът, който ще предоставя услугите, ще бъде обучен и по време на реализация на проектните дейности ще му бъдат предоставени супервизии.
По проекта ще бъдат закупени два автомобила за предоставяне на здравно-социалните услуги в Община Златоград и Община Чепеларе.  Този материален ресурс е от голямо значение за осигуряване на мобилността на услугата, като се гарантира достъпа до потребители от малките населени места в двете общини. Поради своето местоположение и демографски характеристики за тях са характерни отдалеченост от здравна и социална инфраструктура, трудни транспортни комуникации, намаляващо, предимно възрастно население. 
За организацията и управлението на проекта ще бъде изграден съвместен екип от експерти на двете общини, който ще осигури качественото изпълнение на проектните дейности и координацията между партньорите.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Приемане на заявления, оценка на потребностите и подбор на потребителите в Община Златоград и Чепеларе. : Дейността има за цел да осигури достъп до кандидатстване, за услугата, на всяко лице от определената, в проекта, целева група и да извърши обективна оценка на потребностите му. Възрастните лица и хората с увреждания ще имат гарантирана възможност за избор на услуги и ще бъдат подпомагани при взимане на решение коя е дейността, която в максимална степен отговаря на техните потребности. Възможност да кандидатстват и да ползват услугата имат лица от целевата група, в т.ч. и потребители на други социални услуги, като при оценката и предлагането на патронажната грижа се прилага принципа за недопускане на двойно финансиране. Екипът по проекта създава необходимата организация за информиране на кандидат-потребителите, от двете общини, за организацията и сроковете за прием на заявленията. Планувано е да бъдат извършени оценки на потребностите на около 100 кандидата, идентифицирани като хора с увреждания и възрастни лица над 65 години от двете общини. Кандидат-потребителите подават заявления за включване в социалната услуга през първия и втория месец на стартиране на проекта. Заявленията се изготвят от водещата организация по образец, към тях си прилагат съответни документи. Невъзможността за самообслужване и/или ограничения ще бъде установена посредством извършената социална оценка на потребностите. Методиката за доказване допустимостта на целевата група ще бъде разработена след публикуване на Ръководството по процедурата BG05M9OP001-2.0.040 „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 2“ след стартиране на проекта. Извършване на оценката на потребностите на кандидатите от двете общини ще се извърши през втория и третия месец, като дейността ще се възложи на експерти с различен профил с опит и квалификация. За оценката ще бъде разработен формуляр, от екипа за управление, на база на досегашната практика на общините, съобразен с Методиката на услугата. В Община Златоград ще се ползват специалисти от наличните социални услуги, в Община Чепеларе ще се ползва екип от налични специалисти и при необходимост ще се привлича външен изпълнител. 700.00 698.75
Подбор и наемане на персонал за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в общините Златоград и Чепеларе: Персоналът, който ще осигури предоставянето на мобилните, почасови, интегрирани, социално-здравни услуги, има за цел да подпомогне ежедневието на лицата от целевата група, за да могат те да останат в семейната си среда. На база на идентифицираните потребности на целевата група, ще бъдат назначени медицински специалисти, психолог, рехабилитатор и/или домашен помощник. В екипите за предоставяне на патронажната грижа домашните помощници ще предоставят неспециализирани услуги на потребителите (почистване, придружаване до личен лекар, покупки и др ). Ако лицата, които ще предоставят патронажна грижа, в рамките на проекта, не притежават професионална квалификация, в сферата на здравеопазването или социалните дейности, ще преминат обучението, организирано по проекта, по програма, разработена от МЗ. През първия и втория месец, от стартиране на проекта, ще се направи подбора на лицата, желаещи да предоставят интегрираните здравно-социални услуги в общините Златоград и Чепеларе. През първия месец, кандидатите за работа, на трудов договор, подават заявления, изготвени от водещата организация, по образец, с приложени съответно документи за завършена степен на образование, придобита професионална квалификация и др. През втория месец ще бъде извършен подбор на персонала за предлагане на здравно-социалните услуги. За Община Златоград, персоналът за предлагане на здравно-социалната услуга ще се състои от: медицински специалисти - 2бр. на трудови договори, рехабилитатор - на трудов договор , психолог - на граждански договор и трима домашни помощника - на трудови договори. За подпомагане предлагането на тези услуги, в общината се предвижда екип от диспечер и шофьор на МПС, назначени на трудови договори, на непълно работно време. За Община Чепеларе, персоналът на патронажната услуга ще се състои от: три медицински сестри, рехабилитатор и психолог - всички на граждански договори, за почасови услуги и трима домашни помощника - на трудови договори, на пълно/непълно работно време. За подпомагане предлагането на тези услуги, се предвиждат екип в състав: диспечер и шофьор на МПС - с допълнителни споразумения за почасова заетост към ТД . Сключването на договорите за услуга ( граждански договори), по реда на ЗЗД, с персонала ще се проведе съобразно изискванията на ЗОП. Процесът на кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите за предоставяне на интегрираните здравно - социални услуги ще се извършва при условията на недопускане на дискриминация на кандидатите, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и др. 0.00 0.00
Предоставяне на мобилни, интегрирани, здравно-социални услуги в Общините Златоград и Чепеларе: В рамките на настоящия проект ще се осигурят интегрирани здравно-социални услуги, според специфичните потребности на потребителите, на основа на индивидуалната социална оценка за почасово ползване на услугите, като се отчита основното изискване за предоставяне на интегрирана услуга до 2 часа дневно на потребител. Услугите ще подпомагат в ежедневието, най -малко 51 потребители, за да могат те да останат в семейната си среда. Тези услуги ще бъдат мобилни, чрез закупените по проекта 2 транспортни средства. Предвижда се предоставяне на следните услуги: поставяне на инжекции, смяна на превръзки, измерване на кръвна захар, рехабилитация и др., съгласно нуждите на лицата от целевата група, които е допустимо да се предоставят извън медицинско заведение, рехабилитация за поддържане и психологическа подкрепа и консултиране, придружаване до различни институции, помощ в домакинството и др. Услугите, които ще получава едно лице, ще се базират на индивидуалните му нужди и ще бъдат предоставени без заплащане на такси. В Община Златоград ще бъдат назначени медицински специалисти - 2бр., рехабилитатор, психолог, 3 домашни помощника, диспечер и шофьор на, закупения по проекта, лек автомобил. В Община Чепеларе ще бъдат назначени 3 медицински сестри и рехабилитатор за почасово предоставяне на здравни услуги, психолог за оказване на психологическа подкрепа и 3 домашни помощника. В помощ на екипа ще бъдат диспечер и шофьор на закупения лек автомобил. Според идентифицираните потребности и желанията на потребителите, услугите ще се предоставят поотделно или заедно, в обем и начин (време), отразени в договора и графиците за предоставяне на услугите. При промяна на потребностите и декларирано желание от потребителите ще се извършва своевременна промяна в организацията им. Услугите ще се предоставят при зачитане на личното достойнство, с уважение към потребителите. С всеки потребител, по проекта, ще се сключи Договор за предоставяне на здравно - социални услуги, който се подписва от Кмета на общината и потребителя по проекта. Договорът се изготвя от екипа на проекта. Бенефициентът разработва Вариант II на бюджета, като услугите в двете общини ще се възложат на общинско предприятие, на второстепенен разпоредител с бюджет или на звено в общинска администрация. В размера на компенсацията са включени разходи при стойност на услугата за 1 лице - 2 016 лв - общо 102 816,00лв. за 51 потребители или 60 480,00лв. за 30 лица в Община Златоград и 42 336,00лв. за 21 лица в Община Чепеларе. В тях са включени допустимите разходи за дейност 3 за: екипите за предоставяне и управление на услугите, без разходи за психолозите /трудови възнаграждения и ОВ за сметка на работодателя, съгласно КТ и КСО и разходи за договори по ЗЗД - общо 94 255,00лв., като за Община Златоград сумата е 56 200,00лв. и 38 055,00лв. за Община Чепеларе; за материали и консумативи за предоставянето на услугата Община Чепеларе е предвидила 1445,00лв. /за гориво и др., разходи за лекия автомобил, консумативи, работно облекло и ЛПС/. За община Златоград средствата за материали и консумативи ще бъдат осигурени от общината. За Служби за трудова медицина са предвидени общо 200,00лв,. по 100 лв. за всяка община. Или общият разход за тази дейност, част от компенсацията, възлиза на 95 900,00лв. Останалата част от компенсацията е предвидена като разходи за дейностите по подбор на потребителите, психологическо подпомагане и обучение и супервизия на персонала, посочени в съответните дейности. 95 900.00 98 037.63
Обучение и супервизия на персонала: Специализираното обучение на медицинските специалисти и специалистите в областта на социалните услуги ще се провежда на основа на Програма, разработена от МЗ и Методиката на мобилната социално-здравна услуга "Патронажна грижа". Дейностите по проекта, които ще се предоставят от специалистите, са с висок риск от емоционално прегаряне. Дори и в начална фаза това крие рискове за качеството на предоставяните услуги: риск от поемане на чужди роли, синдром на зависимост, неудовлетвореност от работата. Това налага включването на супервизията като основно средство за професионална подкрепа. Предвижда се възможност за супервизия да имат всички назначени служители по проекта от двете общини Златоград и Чепеларе, които са ангажирани с реалното предоставяне на интегрираните здравно - социални услуги. Супервизията е методически структурирана рефлексия на професионалната дейност както на когнитивно, така и на емоционално равнище. Тук акцентът пада върху рефлексията, т.е. върху възприемането, анализирането и осмислянето на собствените действия, психични състояния и отношения на участващите в супервизията. Тъй като в центъра на супервизията стои професията, чрез рефлексия се осмислят както практическия опит и теоретичните знания в съответното професионално поле, така и съпътстващите ги емоционални състояния и преживявания. В специализираната литература съществува съгласие, че супервизията е “насочено към професията консултиране”. Като форма на консултиране на професионалните взаимовръзки супервизията използва два основни начина на тълкуване: • “рационален диалог”, чрез който се осъществява реконструкция на опита от практиката, от обучения и от предишно консултиране; • „психотерапевтично-ориентирана методика”, чрез която въз основа на различни психотерапевтични подходи, модифицирани в съответствие с целите и задачите на супервизията, се постига разкриване на ролята на душевния свят в професионалните взаимовръзки. За провеждането на обученията и супервизиите ще бъдат сключени договори за услуга, при спазване на разпоредбите на ЗОП и Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014 – 2020. Разходи за провеждане на обучения и супервизия на персонала, ангажиран с предоставянето на патронажната грижа – за командировки, наем на зали, оборудване и др. разходи за провеждане на обучения и супервизия - общо 1800,00лв, в т.ч. 900,00лв. - за Община Златоград и 900,00лв. - за Община Чепеларе. 1 800.00 1 800.00
Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране на потребителите и техните семейства.: Услугите на експертите – психолози от екипите за предоставяне на социалните услуги ще са насочени към оказване на социално-психологическа помощ и подкрепа и консултиране на семействата. Практиката и наблюденията ни показват, че поради своите здравословни и битови проблеми членовете на общността, в много случаи, живеят изолирано, без активни социални контакти, без подкрепяща среда от близки и роднини. В други случаи помощта на близките е затруднена, поради отдалеченост, заетост и работа или други причини, грижата и подкрепата за възрастните и хората с увреждания са недостатъчни. Ето защо в проекта се предвижда оказване на психологическа подкрепа, при необходимост консултиране и на членове на семействата на потребителите, за преодоляване на социалната изолация и различни житейски кризи. 4 416.00 4 255.93
Закупуване на транспортни средства, за извършване на мобилната работа, на територията на двете общини: Поради своето местоположение и демографски характеристики, за двете общини са характерни малобройни населени места, с отдалеченост от здравна и социална инфраструктура, трудни транспортни комуникации, намаляващо, предимно възрастно население. Това силно затруднява достъпа на, предимно възрастното и със здравословни проблеми, население до медицински и социални услуги. Така например, в Община Златоград административният център е гр. Златоград, обединяващ около себе си осем населени места – Село Старцево, село Аламовци, село Ерма река, село Долен, село Страшимир, село Цацаровци, село Пресока, село Кушла, което е на повече от 20 км от административния център. Междуселищният обществен транспорт и връзката с общинския център е недостатъчна, а някъде и липсваща. Община Чепеларе има 13 населени места, структурирани в един общински център, 3 кметства и 7 кметски наместничества. В най-малките населени места Дряновец и Студенец, по постоянен адрес, са съответно 2 и 3 души. Малобройни и предимно възрастни са жителите в повечето кметства и наместничества. Междуселищният обществен транспорт и връзката с общинския център е недостатъчна, а някъде и липсваща. Самият общински център Чепеларе е високопланински град, разпръсната като инфраструктура, без вътреселищен обществен транспорт. Ето защо по проекта се предвижда да бъдат закупени по един автомобил за предоставяне на здравно-социалните услуги в Община Златоград и Община Чепеларе. Този материален ресурс ще е от голямо значение за осигуряване на мобилността на услугата, като се гарантира достъпа до потребители от малките населени места в двете общини. 50 000.00 49 961.19

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.