Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Проект „Развитие на интегрирана система на градския транспорт на Добрич" е изготвен съгласно изискванията на ОП „ Региони в растеж“ 2014-2020, инвестиционен приоритет 2 „Интегриран градски транспорт“. Проектът  е базиран на подробно предпроектно проучване за цялата система на градския транспорт и попада в една от приоритетните области на въздействие и взаимосвързани инициативи за постигане на стратегическите цели на ИПГВР Добрич,  като комплекс от интегрирани действия, включващи: 
1. Интелигентна  транспортна система (ИТС), регулираща светофарните уредби по  кръстовищата и система за  контрол на обществения градски транспорт (СУОТ) , включваща система за позициониране на автобусите и електронни информационни табла по спирките за визуализиране на информацията  в реално време за пристигането на превозните средства;
 2. Модернизиране  на системата за градския транспорт чрез закупуване на  нов подвижен състав, който отговаря на европейската екологична политика - 4 електробуса, зарядни станции и трансформаторна машина. 
 3. Обновяване на транспортната инфраструктура чрез ремонт и реконструкция на  30  спирконавеса,  приоритетно на спирките по бул. „Добричка епопея“, натоварените спирки по линиите, обслужвани от електробусите и спирките с натоварен пътникопоток в централната градска част;
 4. Реконструкция на бул. "Добричка епопея"  като  една от основните артерии на  интегрираната  система за обществен градски транспорт; 
5. Надграждане на Схема на велосипедното движение в гр. Добрич чрез изграждане на нови  велосипедни алеи по бул.„ Добричка епопея“,  като част от системата за интегриран градски транспорт. 
 Всички  предвидени дейности  и  избрани обекти  са взаимосвързани и  целят трайно подобрение на икономическото, социалното и екологичното състояние на град Добрич. 
Отделните компоненти са избрани така, че цялостното въздействие на проектното предложение да превишава сбора от въздействието на отделните му съставни части, ако бъдат осъществени поотделно.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА : Дейностите по организация, управление, отчетност, мониторинг и контрол ще се осъществяват през целия период на изпълнение. Те ще се изпълняват съобразно изискванията в договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ОПРР със съответните Общи и Специални условия. Ролята на проектния екип е да следи ежедневно за спазването на процедурите и изискванията на Договарящия орган (ДО), съгласно клаузите на Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по настоящата схема и приложенията към него, да упражнява постоянен мониторинг и контрол по отношение на наетите фирми изпълнители и по отношение на проектните дейности в тяхната технологична последователност и, не на последно място, да информира широката общественост за проекта. Дейността цели постигане на съгласуваност и яснота относно дейностите и правилата за ефективно изпълнение на проекта, както и ясно и точно разпределение на отговорностите и задълженията на всеки член на екипа за постигане на ефективност при изпълнение на задачите. Екипът ще провежда редовни срещи, на които ще бъдат разпределяни текущите задачи и отговорности. Екипът ще проследи в срок от 3 месеца да бъдат обявени всички процедури за избор на изпълнител и в срок от 12 месеца от сключване на договора за безвъзмездна помощ да бъдат възложени всички договори на външни изпълнители. Ще извършва наблюдение и контрол над работата на избраните външни изпълнители за спазване на условията на сключените договори и предаване на качествени крайни продукти. Преди плащане към изпълнител ще изпълни документална проверка за удостоверяване извършването на заявените за плащане дейности, на база сключения договор. Ръководителят отговаря за предоставяне на УО на ОПРР на шестмесечни и годишни технически отчети за напредъка на проекта, междинни технически отчети и окончателен технически отчет, които се изготвят и предават в ИСУН 2020. Екипът за управление ще включва 15 експерти, 11 вътрешни за бенефициента, един външен експерт- счетоводител, а за изготвяне на технически спецификации ще е необходимо да бъдат наети, чрез директно възлагане, още трима експерти, тъй като в общинска администрация няма специалисти в съответните области. 123 849.12 101 543.67
ВНЕДРЯВАНЕ НА ИНТЕЛИГЕНТНА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ТРАФИКА: Описание За да се постигне подобряване на пропускливостта на кръстовищата и осигуряване на предимство на превозните средства на градския транспорт чрез автоматизирано "умно" управление на светофарите, ще бъде изградена автоматизирана система за управление и контрол на движението. Дейността обхваща проучване, проектиране, изграждане и упражняване на авторски надзор за монтиране и пускане в действие на система за управление на трафика, която ще променя циклите на 21 светофарни кръстовища с оглед на натовареността им с автомобили. Системата спомага за оптимизирането на движението, въз основа на отчитане на трафика в реално време и адекватно реагиране на ситуацията. За реализирането на ИТС трябва да се направи най-малко следното: - проучване и предложение за инсталиране на детектори и контролери на светофарните уредби и връзката между тях и централна система; - разработване на процедури за регулярна оценка на ползите от системата и необходимостта от актуализирането и; - проучване, предложение и реализация на светлинен контрол, основан не на фиксирани времеви режими, а на автоматизирано регистриране на трафика в реално време посредством детектори. ИТС трябва да притежава следната специфична функционалност: - ИТС трябва да дава възможност за промяна на циклите на светофарно регулираните кръстовища в зависимост от натоварването и дневната неравномерност на интензивността на движението; - свързаност с детектори и възможност за бъдещото им надграждане до адаптивни системи; - да предоставя достатъчно данни за осигуряване на адекватни информационни услуги за транспортната натовареност на гражданите и бизнеса ИТС системата представлява комбинация от хардуер, софтуер и процедури за управление, посредством които се подобрява мобилността, безопасността и се ограничават вредните въздействия върху околната среда. Конкретната реализация предвижда да се извърши най-малко следното: - подробно проучване на обема и неравномерността на движението и оптимизиране на времевите режими в смисъл на координирани сигнални планове за различните времена на деня по определени кръстовища, улици или маршрути; - подмяна на контролерите с нови, позволяващи програмиране и работа на няколко режима; - подмяна на светофарните секции с нови енергоспестяващи (LED); - доставка и монтаж на датчици за регистриране на транспортния поток; - осъществяване на комуникационна връзка с центъра за управление на трафика и даване на възможност за обратна връзка и корекция на режимите на регулиране в зависимост от движението на обществения транспорт; Ползите от системата са подобрена мобилност, безопасност и ограничаване на вредните въздействия върху околната среда. За функционирането на интелигентната траснпорта система се предвижда изграждане на специализиран Център за управление на трафика. Той ще бъде позициониран в непосредствена близост до едно от възловите кръстовища в града. Освен интелигентна транспортна система в него ще се позиционира и система за управление на обществения транспорт, като по този начин се цели максимална ефективност на предвижданите разходи. 1 582 599.65 1 674 110.72
ИЗГРАЖДАНЕ НА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ОБЩЕСТВЕНИЯ ТРАНСПОРТ : Системата за управление има следните основни цели: - подобряване на надеждността на обществените превози чрез осигуряване на спазване на разписанията; - подобряване информираността на гражданите; - подобряване на контрола върху изпълнението на транспортната задача; - подобряване на реакцията при извънредни ситуации. Системата за управление на обществения транспорт трябва да има следните основни подсистеми: - система за позициониране на возилата; - диспечерски (контролен) център, събиращ информацията и управляващ системата в реално време; - разработване на web-базирано решение за предоставяне на информация за движението на обществения транспорт в реално време. 898 620.00 1 071 414.00
ОБНОВЯВАНЕ НА ТРАНСПОРТНА ИНФРАСТРУКТУРА И СЪОРЪЖЕНИЯ КЪМ НЕЯ: Дейността обхваща строително-монтажни работи на обекти, за които има пълна проектна готовност - изготвен инвестиционен проект и влязло в сила разрешение за строеж: - бул. "Добричка епопея с две платна, всяко с дължина 1500 м., проектна скорост 50/30 км., ленти за движение 2х7,50 м, тротоари с ширина от 1 до 4 м. и велоалея от външната им страна. Ще се разшири наличната инфраструктура за велосипеден транспорт чрез обособяване на самостоятелни велоалеи с двупосочно движение извън централна градска част и увеличаване обхвата на възможностите за практикуване на екологичен и здравословен транспорт. - подобект: мостово съоръжение при км. 0+370 по бул. "Добричка епопея". Габаритът на надлеза е 13,20 м., и включва две пътни платна с ширини на настилките по 5 м., два тротоара с ширини по 0,80 м., разделителна ивица с обща ширина 1,60 м. , минималният измерен габарит на пътя под моста е 4,40 м. Ще се реконструира основен пътен възел, свързващ северната и южна транспортна дъга на града, чрез рехабилитация на бул. „Добричка епопея“, който се явява естествена вътрешноградска връзка и връзка между пътни направления Силистра – Балчик и Шумен Варна. Обектът е втора категория и ще бъде въведен в експлоатация съгласно Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и от областните управители. Предвидените самостоятелни велоалеи с двупосочно движение по бул. „Добричка епопея“ и мостовото съоръжение ще осигурят бърз достъп до градски парк и естествена комуникация с велоалеите в централна градска част и кв. "Рилци" Последните са изградени по проект „Обновена и модернизирана градска среда чрез реконструкция на градски парк „Св. Георги”, по проект “Реконструкция на бул. "25-ти Септември" - пешеходна зона и по проект INTERREG RO-BG Добрич - Меджедия. Новите велоалеи ще комуникират с кв. „Дружба“, в чиято зона се намира Център за защита на природата и животните и с кв. „ Добротица“, който граничи с две паркови зони. Общата дължина на изгадените велоалеи след приключване на проекта ще стане над 10 км. - Линии 176, 201, 233, 124, 304 и 306 на градски транспорт, включват в маршрута си настоящите обекти на интервенция и подобрената инфраструктура ще окаже пряко въздействие върху качеството на пътуванията, извършвани по тях. Ще се оптимизират горепосочените линии на градския транспорт, осигуряващи бърз достъп до най – голямото здравно заведение в областта МБАЛ Добрич. Ще се улесни и ускори движението до основния междурелсов път в Североизточна България – жп гара Юг, както и до международната жп линия Варна- Констанца -Букурещ. Инвестиционният проект има за цел да осигури подобряване на състоянието на уличната мрежа и прилежащите тротоари, да се обогати инфраструктурата за велодвижение, да се повиши комфорта на пътуване по обновената инфраструктура, да се подобри пропускателната възможност на пътната инфраструктура, както и безопасността на движение. С изпълнението на включените в проекта ремонтни и рехабилитационни работи, ще бъде подобрено цялостното състояние на мостовото съоръжение, ще бъде удължен неговия експлоатационен период. Очаква се, че след изпълнението на тези работи ще бъде значително редуцирано увреждащото влияние на агресивните фактори – повърхностни води и химически агенти, както и чисто механичните силови въздействия. 2 402 417.52 2 740 506.57
ОБЛАГОРОДЯВАНЕ НА СПИРКИТЕ НА ОБЩЕСТВЕНИЯ ТРАНСПОРТ: Предвид внедряването на интелигентни системи за контрол на трафика и обществения транспорт, и обновяването на част от подвижния състав, с оглед осигуряване на интегрираност на дейностите по проекта, обновяването на част от спирките на градския транспорт е необходимо допълнение. За тази цел проектът предвижда следното: - реконструкция на 30 броя спиркови навеса по списък с GPS координати и типов проект на общината, одобрен от главния архитект на града; - доставка и монтаж на 30 броя информационни табели с разписания; - доставка и монтаж на 30 броя пътни знаци от група Д. Дейността ще бъде възложена за изпълнение след провеждане на обществена поръчка за събиране на оферти с обява. 154 896.90 115 507.68
ЗАКУПУВАНЕ НА НОВ ПОДВИЖЕН СЪСТАВ, ЗАРЯДНИ СТАНЦИИ И МАСЛЕН ТРАНСФОРМАТОР : За постигане на интегрираност в проекта се предвижда обновяването на автобусния парк по трите линии (124, 233 и 201), преминаващи по бул. „Добричка епопея“ с 4 бр. електробуси. Конкретният вид захранване и технология (а именно електробуси) са предпочетен вариант предвид заниженото качество на атмосферния въздух в града. Преминаването към експлоатация на превозни средства с нулеви емисии на въглероден диоксид е сред първите стъпки за подобряване качеството на въздуха. 1 636 280.60 2 353 787.40
ФИНАНСОВ ОДИТ: Одитът на проекта ще бъде извършен от правоспособни лица, като докладът за фактически констатации ще бъде приложен към окончателното искане за плащане. 3 500.00 3 400.00
СТРОИТЕЛЕН НАДЗОР : Дейността предвижда изпълнение на строителен надзор на обекти от транспортната инфраструктура на град Добрич. Както следва: 1. Рехабилитация на бул. „Добричка епопея“ и мостово съоръжение при км. 0+370; 2. Обекти на ИТС; 3. Обекти на СУОТ. Изпълнителят на строителния надзор върху обектите ще се ангажира е навременното и законосъобразно започване на СМР в строителните площадки, редовни посещения на място, съвместно е техническите специалисти от ЕУ, наблюдение на хода и качеството на изпълнение в съответствие със заложените изисквания и спазване на план-графиците на изпълнителите на СМР, пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, изпълнение на обектите съобразно одобрените инвестиционни проекти и нормативните изисквания (ЗУТ), спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството, недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството, годността на обектите за въвеждане в експлоатация, оценката за достъпност на обектите от лица е увреждания. 20 400.00 12 410.32
АВТОРСКИ НАДЗОР : За обектите в обхвата на проекта, които не се възлагат на инженеринг и за които има изготвени инвестиционни проекти, фаза РП, с издадени Разрешения за строеж се предвижда да бъдат сключени договори за авторски надзор, след провеждане на планираните процедури по ЗОП. Такъв обект е бул. „Добричка епопея“ и мостово съоръжение при км. 0+370, като авторски надзор на тяхната рехабилитация ще бъде осъществяван през целия период на изпълнение на СМР. 12 000.00 14 400.00
ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА МЕРКИ ЗА ПУБЛИЧНОСТ И ВИЗУАЛИЗАЦИЯ : Дейностите за публичност и визуализация целят да информират общността за реализирането на проекта, за дейностите които се изпълняват и целите, които ще бъдат постигнати, както и че проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма “Региони в растеж” 2014 - 2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Те ще бъдат изпълнени в съответствие с изискванията посочени в "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация". В обхвата на дейността е включено следното: - публикуване на информация на сайта на общината за проекта; - - изработка и монтаж на билбордове; - изработка и монтаж на рол банер; - изработка и монтаж на постоянни табели.; - провеждане на две публични събития ; - на церемония „първи копка“ и откриване на обектите. Дейностите за публичност и визуализация ще продължат през целия период на проекта. 6 200.00 7 111.20

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.