Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение преследва следните Обща и специфични цели:
Обща цел:
Повишаване качеството на живот и достъпа до услуги за социално включване на хората с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване, чрез предоставяне на интегрирани услуги в общността или в домашна среда.

специфични цели:
Разширяване на възможностите за подобряване качеството на живот и преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността на хората с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване на територията на община Поморие, чрез осигуряването на интегриран достъп до здравни, социални и други услуги.

Превенция на риска от институционализация на хората с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване на територията на община Поморие, чрез разкриване на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване.

Предоставяне на качествени интегрирани услуги в Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване, чрез подбор, обучение, супервизия и методическа подкрепа на персонала.

Настоящото проектно предложение се явява отговор в посока на задоволяване на потребностите на конкретна уязвима група от общността, а именно хората с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване, живеещи на територията на община Поморие, които са общо 35, от които деца с увреждания 9; 13 от лицата с увреждания са жители на гр. Поморие, 13 – на други населени места от общината; 5 от децата с увреждания са жители на гр. Поморие, 4 – на други населени места.
В проекта се предвиждат реализацията на следните дейности:
Дейност 1 Дейности за организация и управление на проекта 
Дейност 2 Информиране и публичност.
Дейност 3 Ремонт, обзавеждане и оборудване Център
Дейност 4 Подбор и обучение на персонал на Центъра 
Дейност 5: Разработване на методология за дейността на Центъра и супервизия
Дейност 6 Предоставяне на интегрирани услуги в Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 Дейности за организация и управление на проекта : Цел на дейността е да се осигури експертно, коректно и навременно изпълнение на заложените цели и резултати по проекта. Дейностите по управление на проекта ще бъдат насочени в посоки на: - дейности, които да гарантират активност, прозрачност и подкрепа на проекта; - дейности, които да гарантират прокарване на целите и изпълнение на заложените проектни дейности. За провеждането на прозрачно и добро изпълнение, ще се сформира екип от Ръководител, координатор, юрист и счетоводител и който екип ще има за задача да организира и гарантира провеждането на всички заложени по проекта дейности; финансово и техническо отчитане, цялостната логистика на проекта, както и дейностите по наблюдение, контрол и вътрешна оценка при изпълнение на дейностите. При възникнала необходимост ще бъдат осъществявани корекции, отчетност на дейностите и разходите. Общото управление на проекта ще се извършва от Ръководителя на проекта.Отговорностите на ръководителя включват: цялостно управление на проекта, координация и мониторинг на проектните дейности; одобряване на междинните и окончателните доклади по проекта; планирането и осъществяването на исканията за плащания; наблюдаване на заложените в проекта индикатори и вътрешни механизми за напредък на проекта. Ръководителят ще отговаря за мониторинга върху воденето на цялостната проектна документация; контрола върху подготовката на тръжната документация за избор на изпълнител, провеждането на избор на изпълнител. Координаторът : отговаря за системата за комуникации между екипа на проекта, заинтересованите страни, избраните изпълнители и ще я поддържа; изготвя бланки, формуляри за отчет, обработва и обобщава информацията; води цялостната документация на проекта, ще отговаря за съхранението и архивирането на документите;подпомага дейностите по вътрешен мониторинг на проекта;способства и за организацията и провеждането на предвидените мероприятия в рамките на проектното предложение, свързани с информационната разгласа, мерките за информация и публичност; изпълнява и др. конкретно възложени му задачи. Счетоводителят ще отговаря за подготовката и съответствието на финансовата документация с изискванията на финансовата отчетност, допустимостта на разходите, попълването на междинните и заключителен финансови доклади по проекта и исканията за плащане; събирането и воденето на задължителните финансови придружителни документи и наличието на реквизитите по тях; осъществяването на финансовите разплащания и планирането на средствата за реализиране на проектните дейности. Юристът по проекта ще бъде ангажиран главно при оформяне на трудовите договори и съответно при наложено прекратяване на ТД на новонаетите лица по проекта, както и при провеждането на тръжните процедури, с оглед спазване на законността на извършваните действия. Ще бъде отговорен за подготовката и изготвянето на тръжните документации по проекта, както и за договорите с избраните изпълнители. Юристът ще бъде ангажиран с всички правни казуси, които ще възникнат по време на изпълнението на проекта. Работните срещи ще се протоколират и способстват за детайлното разпределяне на задачите между членовете на екипа и планирането предстоящи дейности. Също така ще бъдат обсъждани предстоящите разходи със счетоводителя, който ще регистрира съответствието на планираните разходи с предвиденото в проекта и ще контролира разходите, направени предходния месец, за съответствие и съобразност с правилата на програмата. Счетоводителя ще изготвя ежемесечна информация за разходването на средствата, както и междинен и финален финансов отчет. Осигуряването на административна и техническа подкрепа, като и непрекъснатия мониторинг на проекта ще осигурят високо качество на неговото изпълнение и постигане на поставените цели. 23 500.00 22 233.68
Дейност 2 Информиране и публичност.: Целта на дейността е да се повиши информираността на целевата група и обществеността като цяло относно източниците на финансиране по проекта. Община Поморие ще изпълни всички регламентирани изисквания, за да се даде достатъчна гласност на факта, че проектът се финансира от Европейския съюз и се съфинансира от българското правителство и предприетите за тази цел мерки ще бъдат в съответствие с приложимите правила, относно визуалната идентификация на външните действия. Екипът по проекта ще има задължението и отговорността да следи за изпълнението на дейностите по популяризиране на проекта и източниците на финансиране, при спазване на задължителните изисквания за визуализация посочени в единен Наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020. Предвижда се следните дейности по информация и публичност на проекта: • изработка и монтаж на 1 бр. информационна табела с размери 55 х 85 см; • изработка и монтаж на 1 бр. банер с размери 300 х 80 см; • 3 бр. публикации в медиите; • 100 бр. информационни стикери за закупеното оборудване. Документите по проекта ще са снабдени със съответната визуализация и на бланка, съгласно изискванията на ДО. Също така, Община Поморие ще публикува периодично информация за напредъка на проекта на своята интернет страницата. 3 800.00 3 800.00
Дейност 3 Ремонт, обзавеждане и оборудване на Центъра: Целта на дейността е да се ремонтират и оборудват помещенията на Центъра, за да се създаде подходяща, функционално ефективна и достъпна среда за потребителите на услугите. • ремонт Сградата (2-ри етаж), в която се предвижда да бъде позиционирана услугата е собственост на Община Поморие и се намира в централната част на кв. „Св. Георги”, в непосредствена близост с ЦНСТ, ЦОП, читалище „Светлина”, АПМП „Здраве”, поща, училище, детска градина, автогара. Сградата е построена през 2009 г., като в нея се помещава ЦСРИ, също на втори етаж, а на първият се намират Млечна детска кухня, Пенсионерски клуб, изнесено работно място на служба „ГРАО” и приемна на РПУ – Поморие. Съгласно Насоките за кандидатстване, се предвижда текущ ремонт на следните видове помещения: - Зала за ЛФК - 30,06 м2. - Зала за физиотерапия – 21,94 м2. - Кабинет за Директор/социален работник – 21,94 м2. - Кабинет за психолог – 19,78 м2; - санитарни общи части. Ремонтът на помещения цели да се създадат подходящи условия за предоставяне на качествени услуги на хора с увреждания. Предвидени са разваля на тухлена зидария, кърпежни, демонтажни и монтажни дейности, измазване и т.н. За адаптиране на настоящата среда на сградата и улесняване на достъпа за хора с увреждания до помещенията в Центъра ще бъде избран изпълнител по реда на ЗОП за доставка и монтаж на подемник, чрез който да се извършва превоза на посетителите между 1-ви и 2-ри етаж. Поставянето на подемник е задължително условие за създаване на достъпна среда за трудно подвижни или хора с инвалидни колички, за да могат да посещават и ползват услугите на Центъра. • обзавеждане и оборудване Предвижда се да се закупи офис оборудване за кабинетите на психолог, директора/социалния работник – столове, бюра, компютърни конфигурации, копирна машина и т.н. Предвидено е да се закупи пълно оборудване за специализираните помещения на центъра – залата за ЛФК и за физиотерапия, като оборудването е съотносимо спрямо различните видове увреждания. По този начин ще се създадат пространства за рехабилитация и физиотерапия с модерно и функционално специализирано оборудване, което да е подпомогне оздравителните процеси на потребителите, да стимулира тяхната адаптация към заобикалящата ги среда. • транспорт В съответствие с Насоките за кандидатстване се предвижда закупуване на специализирано транспортно средство (микробус) за хора увреждания, снабдено със съответните 8+1 места, оборудван с хидравлична платформа за качване на хора с инвалидни колички и сгъваема електрическа стъпенка на входната врата за трудноподвижни пътници, устройство за укрепване на инвалидни колички. 154 992.79 159 649.69
Дейност 4 Подбор и обучение на персонал на Центъра : Целта на дейността е да се сформира екип за комплексно предоставяне на интегрирани услуги в Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване • подбор на персонал Старт на процедурата за подбор на персонал за Центъра ще бъде дадена успоредно със старта на процедурите за избор на изпълнители за ремонт, обзавеждане и оборудване, транспортно средство. От екипа по проекта ще бъде изготвена процедура за подбор, обява за подбор, ще бъде организирано протичането на подбора на кандидатурите. Ще бъде разгласена информация в местните медии за провеждане на конкурса, ще бъде качена информация и на интернет сайта на общината. Подборът ще бъде извършен от назначена за целта комисия, която ще оценява и класира кандидатите. Подборът ще премине през два етапа: • по документи; • събеседване/индивидуално интервю. По време на процеса на подбор ще бъде съблюдавано за стриктно спазване на принципите за „Равни възможности” и „Равенство между мъжете и жените”, за да се осъществи превенция на дискриминацията. Предвижда се да бъдат назначени към Центъра следните видове длъжности: • Директор /социален работник – 1 бр. • психолог – 1 бр. • Рехабилитатор – 2 бр. • Медицинска сестра – 1 бр. • Лични асистенти – 29 бр. • Шофьор – 1бр. Успешно преминалите подбора кандидати ще бъдат назначени на трудови договори, съгласно нормативната уредба за продължителността на проекта. Съгласно Насоките за кандидатстване по настоящата схема, след актуализация на оценките на потребителите, обхванати по схема „Нови алтернативи”, ще се направи подбор за личните асистенти, които да продължат да работят към Центъра и в настоящето проектно предложение. • обучение Обучението на персонала на Центъра ще бъде с обща продължителност 30 часа (всеки един от персонала преминава базисно и надграждащо обучение, съобразено с профила на заеманата длъжност). Провеждането на обучението цели повишаване на професионалните компетенции, с оглед работата с конкретната целева група. Целта на базисното обучението е придобиване на умение за работа в екип, възможност за работа под стрес, мотивираност и т.н. Базово обучение в рамките на 15 часа. Надграждащо обучение ще включва специализирана тематика с оглед различния профил на услугите, които ще се предоставят в Центъра. Изпълнителят на дейността трябва да съобрази темите на обучението именно със специфика на различния професионален профил членовете на екипа на Центъра, като общата продължителност на надграждащото обучение е 15 часа. В обучението ще бъдат засегнати теми като: психо-емоционални характеристики на хората с увреждания, разпознаване на емоционалния срив при хората с увреждания, и предотвратяване на депресивни състояния, кризисна интервенция и др. Предвижда се надграждащо обучение и за лицата, ангажирани по проект „Нови алтернативи” след неговото приключване. Предвижда се обученията да се провеждат от специалисти с подходящо образовани и опит, като това са работещи професионалисти към Община Поморие в другите социални услуги. 890.00 1 332.70
Дейност 5: Разработване на методология за дейността на Центъра и супервизия: 1. Разработване на методология за дейността на центъра Целта на дейността е да се изготвят детайлни правила и изисквания (минимални стандарти) за функционирането на Центъра и предоставянето на комплексни услуги за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. За да функционира качествено и адекватно Центъра, едно от задължителните условия е това да става по дефинирани правила и ред. За уреждане на процесите на предоставяне на различните типове услуги, структуриране на реда за прием на потребители, правила и процедури за предоставяне на интегрирани услуги в общността и т.н. ще бъде разработена методология за Центъра с прилежащи бланки и приложения, в съответствие с приложимата нормативна уредба в страната. В нея надлежно и подробно трябва да бъде разписана дейността на Центъра, входа и изхода от услугата, срокове за изготвяне на индивидуални оценки, индивидуални планове за предоставяне услугите, начин за предоставяне на услугите, договори с потребителите и т.н. С оглед, че това е нов тип комплексна услуга в общността, изготвената методология ще бъде и първа по рода си, без аналог, за което се предвижда изпълнителят на дейността да има задълбочени познания, експертиза и опит в предоставянето на различни типове услуги – социални, здравни, психологически и т.н. С методологията на Центъра ще е постави рамката и принципите за предоставянето на услугите, ще се регламентира документалната обезпеченост на услугата. 2. Супервизия Супервизията ще бъде предоставяна за срока на изпълнение на проекта от външен изпълнител, избран по реда на ЗОП. Супервизията сама по себе си е процес на подкрепа на работещите в социални услуги с цел подобряване на работата по отношение на качество на услугите, на професионалното развитие на персонала, емоционална подкрепа и превенция на професионалното прегаряне, както и подкрепа на организационното развитие и отношенията в екипите. Супервизията съчетава елементи и от специализираното консултиране и от психотерапията, тъй като тълкуването на проблемите се извършва на тези равнища. Така се създават условия за осъзнаване на собственото поведение в професията и свързаните с него чувства, както и за предприемане на конкретни действия за позитивна промяна. Супервизията използва и двата начина на тълкуване, като ги модифицира според основната си цел: да се подобри работната ситуация. Супервизиите ще се провеждат при нужда и на всеки 6 месеца от продължителността, като по предварителна заявка на екипа те могат да бъдат индивидуални (обсъждане на работата по конкретен случай и вземане на професионално решение, справяне с емоциите на клиента, справяне с личните емоции по отношение на клиента или колега, взаимоотношения с външни институции по случай, нормативни затруднения в конкретен случай), групови (за обсъждане на случай) и екипни (насочени към екипните взаимоотношения и функциониране). Супервизорите ще имат отговорността и задължението да предоставя на Директора на Центъра след провеждане на супервиизите изготвените супервизионни карти и отчет. 7 000.00 7 000.00
Дейност 6 Предоставяне на интегрирани услуги в Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване: Целта на дейността е да се предоставят качествени достъпни комплексни услуги в домашна среда или в общността за лицата от целевата група, с оглед намаляване на риска от социална изолация и социално изключване. Предоставянето на услугите стартира след приключване на обученията на персонала на Центъра за срок от 18 месеца. • Социални услуги Социалните услуги са задължителна част от комплексния мултидисциплинарен подход, който ще се прилага в Центъра спрямо потребителите. Социалният работник на центъра ще има ангажимента да изготви/актуализира индивидуалните оценки на потребителите (на новите 15 и на следващите 20, участвали в схема „Нови алтернативи) и индивидуални планове. Оценките и плановете ще се изготвят според изготвената методология на Центъра, като ще се обхващат различни аспекти от живота на потребителя и мнения на специалисти. Актуализацията на оценките и плановете ще се извършва на всеки 6 месеца, в съответствие с действащата нормативна уредба. Социалният работник е този, който ще инициира провеждане на мултидисциплинарна среща по случай на потребител (т.е. ще се провежда среща между всички специалисти от Центъра, които са ангажирани с конкретен потребител и ще се обсъжда професионално възникнала проблемна ситуация и как би могло да бъде преодоляна тя). Именно на тези мултидисциплинарни срещи ще може да се планира почасовата грижа за всеки конкретен случай според изготвения индивидуален план. Социалният работник ще е свързващото звено между всички останали специалисти в Центъра – мед. сестра, рехабилитатор, психолог, личен асистент. • Психологическо консултиране и подкрепа. Ще се реализира чрез консултиране и различни терапевтични дейности, съобразно индивидуалните потребности на потребителите на услугата. Тя ще е насочена към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. Ще се изследват психологичните процеси и структурата на личността. Ще се развиват познавателните процеси. В зависимост от психологичната оценка ще си работи по възстановяване на страдащите процеси и моделиране на поведението. Ще се използват( специфична методика – тестове, беседи, индивидуална работа, тренинги и др. • Рехабилитация и физиотерапия Предвижда се да бъде предоставяна рехабилитация в две направления: - на място в центъра, където ще бъдат обособени помещения за физиотерапия и ЛФК; - в дома на потребителя – за тези, които са трудно подвижни и са в невъзможност да бъдат транспортирани до центъра • Медицинско обслужване Според здравния статус на потребителите и изготвената индивидуална оценка и план се предвижда Центъра да предоставя медицински грижи като: посещение и консултация по домовете и/или в Центъра, придружаване до медицинско заведение, мерене на кръвно налягане, кръвна захар и други показатели, извършване на медицински манипулации /вливания, инжекции, превръзки и т.н • Социална услуга „Личен асистент” С оглед на факта, че съществува необходимост у целевата група от предоставянето на този тип услуга, в настоящото проектно предложение тя ще обхване всички нуждаещи се, които към момента не са обхванати от други услуги в общността. Предвижда се да се стартира с 15 нуждаещи се лица, които не са попаднали в обхвата на проекта по схема „Нови алтернативи”, а след приключване и актуализиране на оценките на потребителите, участвали в „Нови алтернативи”, ще се включат в проекта съответно 20 потребители. Услугата „Личен асистент” ще се предоставя гъвкаво, според идентифицираните нужди на потребители, в съответствие със съществуващата нормативна база. Центърът ще бъде ръководен от директор, който ще съвместява и социалната работа, т.е. ще бъде нает служител с профил социални дейности или социално дело и/или сходна специалност, който да има и умения за ръководене и управление на екип. Директорът ще бъде отговорен за ръководеното, управлението и функционирането на екипа, ще бъде отговорен за изготвянето на вътрешно-нормативната документация на центъра и поддържането на регистрите на ползвателите на услуги. 308 340.65 293 614.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.