Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е насочен към насърчаване на социално включване на уязвими групи чрез съвместен трудов процес в социално предприятие. Целта му е е да се произвеждат изделия, които представят културно-историческите, природогеографските и етнографските особености на града и района. Чрез производство на сувенирни продукти - рекламни материали с името и логото на града, които да популяризират и да носят красотата на Петрич по целия свят, туристите и гостите на града ще могат докато посещават различни културни прояви, исторически забележителности и фестивали да си закупят и сувенир за спомен от пребиваването си в града.

Изпълнението на дейностите по проекта ще осигури заетост на лица в неравностойно положение, като им помогна да се чувстват полезни в развитието на града и запълни една празна досега ниша в туристическия му облик, тъй като до момента община Петрич няма собствени сувенири в продажба на пазара.

Основна цел на проекта е да се създаде социално предприятие на територията на община Петрич, което да повиши социалната и трудова интеграция на уязвимите групи чрез въвличането им в трудов процес и да предостави условия за подобряване на работната среда в района. 

Основната дейност на предприятието ще бъде изработката на рекламни сувенири. За успешната интеграция наетите лица ще бъдат включени в мерки насочени към поощряване участието им в социалния и професионалния живот, съобразени със спецификите на всеки отделен случай. В процеса на производство уязвимите лица ще се ръководят от експерти и ментори, които да предават културната идентичност за бита, традициите и културата в региона под формата на предмети(магнити, ключодържатели, панама, канаваца и др.). Чрез подходяща среда за общуване, съвместна работа и опознаване на възможностите и таланта на другите участници ще се създадат трудови навици и екипна работа, което ще бъде полезно за професионалното ориентиране и социалната им интеграция.

Проектът е в пълно съответствие с целите на процедурата и програмата.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 - Подбор на целевата група и осигуряване на заетост за 12 месеца: Тази дейност предвижда да бъе разпространена информация за възможностите за заетост, да се направи подбор и да се назначат 21 лица от целевата група. Тази дейност предвижда да бъдат идентифицирани и подбрани лица от идентифицираната целева група по проекта (21 лица), която е подробно описана в т. 11.4., а именно Хора с увреждания - лица с трайна физическа, психическа, интелектуална и сетивна недостатъчност, която при взаимодействие с различни пречки би могла да възпрепятства тяхното пълноценно и ефективно участие в обществото, равноправно с останалите; Лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица . След като бъдат идентифицирани лица, които попадат в целевата група, с тях ще бъде направен специализиран подбор, ще бъдат подкрепени да подготвят докумeнтите си за кандидатсване за работа, както и в процеса на лични срещи и подбор. Тези, които преминат процеса на подбор ще бъдат включени в трудова заетост за 12 месеца. Популяризиране на възможностите, които ще се разкрият от социалното предприятие за заетост и подбор на желаещи за работа. Безработните лица с по-ниска конкурентоспособност на пазара на труда са изправени пред предизвикателства, с които не могат да се справят: имат различни очаквания; имат желание да получат дадена работна позиция, считайки, че притежават необходимите умения; липса на постоянство и последователност, съпротива за участие поради страх от отхвърляне и др. Дейността ще се извърши на няколко етапа: 1. Идентифициране на уязвими групи и популяризиране на социалното препдриятие 2. Обезпечаване на екип по подбора, който включва и представители на обината с опит в работата с уязвими групи. 3. Извършване на подбор и назначаване на успешните кандидати. На базата на получения резултат, екипът ще изготви списък на лицата, за които се предвижда да се осигури заетост в социално предприятие в областта на на шивачество и керамика в рамките на 12 месеца за общо 21 лица от три уязвими групи на територията на община Петрич: 1) безработни лица над 54 годишна възраст; 2) безработни младежи (до 29 годишна възраст вкл.); 3) продължително безработни лица (безработни в период, по-дълъг от 12 месеца). Поддейност 3. Назаначаване на подбраните кандидати на трудови договори за 12 м. От подбраните кандидати ще бъдат назначени на следните позиции: Шивачи- 6 Код по НКПД 7533-1014 Крояч - 1 Код по НКПД 7532-2002 работници в работилница - изработван на керамични изделия - 4 Код по НКПД 7313-2018 Моделиер керамични изделия - 1 Код по НКПД 7314-2003 Технолог облекло - 1 Код по НКПД 3119-3027 Моделиер конструктор облекла - 1 Код по НКПД 7531-3009 Художник декоратор – 1 Код по НКПД 7316-3023 Художник приложник – 1 Код по НКПД 2651-8012 Търговец - 2 Код по НКПД 3322-3003 техник механик – 1 Код по НКПД 3115-3004 Домакин/снабдител – 1 Код по НКПД 4321-2014 Хигиенист - 1 Код по НКПД 5132-1016 Назначените служители ще бъдат на 8 часов работен ден с трудови договори. 0.00 167 426.30
Дейност 2 - Осигуряване на наставници от работодателя за новонаети лица: Осъществяването на ефективно наставничество осигурява по-бързо и по-качествено навлизане на новопостъпилите служители в организацията. С предаване на натрупани професионални и личностни знания и умения чрез утвърдени специалисти, новонаетите лица ще се приспособят към спецификите на работния процес, прилаганите технологии, както и да бъдат мотивирани да покажат най-добрите си умения, за да постигнат целите на социалното предприятие. В рамките на проекта ще се осигурят 2 наставника. Техният брой е съобразен с броя на наетите лица (11 лица) и дейностите, които ще извършват по групи (арт-направление и шивачество). Осигуряване на наставничество ще подкрепи целевата група в адаптирането й към трудовия процес и ще позволи на наетите лица да взаимодействат помежду си много по-равнопоставено. В този смисъл използването на подобен подход е от полза и за двете страни при предаване на важен ресурс – опит, умения, компетенции. Цялостният наставнически процес ще се основа на няколко особености. Първата е небходимостта от въвеждащо обучение. То следва да е задължително и за двете страни (ментори и наставлявани) и се възприема като много съществен елемент за постигане на успех. На второ място, през цялото времетраене на наставничество се изисква ефективен мониторинг (проследяване на резултатите). На последно място, подобен тип подходи поради своята гъвкавост, допускат промени и допълнителни приспособявания. Предимставата за уязвимите групи от наставничеството ще допълнят резултатите за предходните 2 дейности по проекта: получаване на практически съвети, поощрения и подкрепа; развиване на чувство самоувереност и значимост; получаване на реалистична представа за собствените възможности; идентифициране на целите и установяване на чувство за посока; фоми на работа при крайни срокове и ограничения, но с максимални усилия; помощ за идентифициране и развитие на таланта; развиване на персонални и професионални отношения; придобиване на опит и вникване в професионалния свят; увеличаване на равнопоставеността в областта на заетостта. В рамките на тази дейност ще бъдат включени мерки насочени към поощряване участието на наетите лица в социалния и професионалния живот съобразени със спецификите на всеки отделен случай. Те ще бъдат групови и индивидуални консултации. Основната им цел е всяко лице да успее да се интегрира лесно в трудовия процес. От друга страна, екипната работа с представители от три целеви групи ще подчертае ползите от придобитите умения на различни етапи от живота и ще подкрепят чрез пряк контакт приемствеността между поколенията в сектора на социалната икономика. Социална и професионална интеграция на наетите лица е изключително важна пред спецификата на дейността на социалното предприятие, в която имаме технически производствен цикъл (ръчна и машинна обработка на текстил). Дейността ще включва следните модули за подкрепа: 1)Развитие на умения за общуване и работа в група: Екипът на социалното предприятие ще стартира своята дейност с малък брой служители от различни уязвими групи. Това налага между представители на уязвимите групи да се създаде атмосфера на приятно общуване и работа. За целта те ще запознаят с понятието „екип“ и „екипна работа“ като възможност за изграждане на допълващи се умения от лица, посветени на обща цел и за която са взаимно отговорни. Отделните членове взаимодействат един с друг и с лидера на екипа за постигането на общата цел. При осъществяването на груповата социална работа се обособяват отделни етапи, свързани с динамиката на процесите, както и посредничество за създаване на контакти. Общо по проекта ще бъдат наети 2 наставника ( 1 за група „Шивачество“ и 1 за група „Арт-направление“) . 0.00 3 637.84
Дейност 3 - Извършване на ремонт и оборудване на новосъздадените работни места във връзка с дейността на социалното предприятие: Основна цел на дейността е да се повиши социално интеграция на уязвимите групи чрез трудовия процес и подобряване на работната среда. Дейността на предприятието ще се реализира в две помещения, които са собственост на община Петрич. Съгласно изисквания по настоящата процедура, с решение на Общински съвет-Петрич декларира, че ще предостави за ползване по проект„Развитие на социалното предприемачество в Община Петрич” помещение находящо се на ул. „Рокфелер” № 54-56, план. № 1555, в сграда с идентификатор 56126.603.1555.12, на ниво 0, за ползване за срок от 5 /пет/ години, считано от датата на подписване на договор за финансиране на проекта. Съответните документи за правото на ползване на помещенията са прикачени към част 12 от настоящия формуляр. Двете помещения са в добро общо състояние, въпреки това трябва да се направи частичен ремонт на сградата нахождаща се на ул. „Рокфелер” № 54-56, която ще се използва за производство на сувенирните продукти. Основната причина за ремонтните дейности е спецификата на социалното предприятие, което налага обособяване на по-широки пространства за извършаване на дейностите от работещите в него. Ремонтът се състои от подмяна на подова настилка (теракот) с настилков под - ламинат, поради силно влошеното състояние, циментова замаска, боядисване на стени и тавани. Ремонт на дограма също е необходим, тъй като ползваната към момента е вече непригодна. Осветителните тела са изцяло за подмяна. Светлината е изключително важен фактор при изрисуване на керамични сувенири и семпли бодове при шивачеството, особено при по-малки предмети. Необходимо е осигуряването на хигиенични условия за пребиваване (ремонт на тоалетни помещения). Достъпната среда за хора в неравностойно положение е слабо развита, затова се предвижда осигуряване на рампа. Община Петрич се фокусира през последните години към зелени и екологични инициативи. Затова в тази ремонтна част е включено събитране, натоварване и превоз на строителни отпадъци. Това помещение ще се използва за съхранение на току-що създадени рекламни сувенири. Като цяло то ще се ползва от целевата група като „учебна работилница – кабинет“. Предвидено е закупуване на оборудване(работни маси, бюра, щанд за продажба на стоки, столове и картонени шкафове). Второто помещение (павиолион) ще се представят на широката аудитория готовите вече крайни продукти - покривки, малки престилки, пана, чанти и друг вид сувенири. То е с адрес - Туристически информационен център Петрич, гр. Петрич, п.к. 2850, ул. "Цар Борис III" №24. Ще бъде доставено и нужното оборудване: Обзавеждане: работни маси - 16 бр.; столове (за целевата група) - 16 бр., бюра, щанд за продажба на стоки, картонени шкафове; шкафове или хранилище за производството Оборудване (шевни машини - 6, оверлог - 2, устройства за влаготоплинна обработка на облеклото (ютия) машини за разкрояване); Също така ще бъдат закупени и материали и консумативи, необходими за прозиводството на сувенири. Материалите и консумативите включват следното: (платове, конци, копчета, памук за пълнеж и други материали, филц, декоративни материали за текстил, панделки, прежда, керамични подложки, бои за оцветяване, магнити, лепила и др.). Ще бъде осигурено също работното облекло и ЛПС на персонала. В изпълнението на тази дейност ще се подобри функционалността на помещенията, ще се създадат условия за приятна и спокойна творческа среда сред целевата група. 0.00 80 421.30
Дейност 4 - Проучване и социален маркетинг за популяризиране на социалната икономика и социалното предприятие: Социалният маркетинг се превръща във все по-голям фактор за успех на различни кампании, благодарение на разрастващата се популярност на социалните мрежи в последните няколко години. Социалните мрежи имат огромни предимства за изграждане на брандинг, популяризиране на идеи, създаване на позитивна репутация и т.н. Те са инструментът, който най-ефективно ще спомогне за изграждане обликът на социалното предприятие и представянето на неговите цели, идеи и продукти. Чрез социалните мрежи и различни подходи в социалния маркетинг успешно ще се достига голям брой хора и се таргетира подходяща публика за продуктите, които ще се предлагат. Пазарната реализация на сувенирните подаръци трябва да се съобразяват с нуждите, потребностите и интересите на своите целеви пазари да доставят желаното удовлетворение на своите потребители по-ефикасно и ефективно от своите конкуренти по начин, който подържа или развива благоденствието на целевата група(уязвими лица) и на цялото общество. Правилно определяне на съответния пазар е главният инструмент, чрез който се установяват и определят границите на конкуренцията, с цел да се идентифицира по систематичен начин конкурентната среда, в която те работят. Основната цел на дейността ще е да създаде план за успешна реализация както на българския, така и на международния пазар. В хода на дейността ще се направи проучване, което да оцени чрез SWOT анализ използваните до момента услуги и какви биха възможностите за разширяване на социалното предприятие чрез оценка на микро/ макро средата, което ще позволи изготвяна на маркетингов модел: -силни страни и слаби вътрешни детерминанти: управленска подкрепа, финансови и човешки ресурси, минал опит, пратньорства и съюзници; -възможности и заплахи като външни фактори: културни, технологични, демографски, социално-икономически, нормативна уредбва и др. Именно чрез умела употреба на различни комуникационни канали културните, прирони и религиозни забележителност в общината са световно известни, сред които кМузейна експозиция "Ванга; планината Беласица е част от Осогово-Беласишката планинска група с уникални растителни видове; фестивала „Симитлия – Древната земя на кукерите“ и Станичарските игри. Интересът към този тип културни събития се засилва и доказателство е големият брой участници на ежегодния фестивал. Като част от тази дейност също ще бъдат организирани две събития на територията на Община Петрич, които да промотират социалното предприемачество, както и да представят продуктите на социалното предприятие. 0.00 0.00
Дейност 5: Обезпечаване на екип и управление на социалното предприятие: С финансирането по Процедурата Кандидатът ще разкрие по Проекта Социално предприятие с развиваща се дейност, имаща изразен социален ефект спрямо лицата от уязвими групи в най-широк смисъл с цел: -Подобряване на жизненото им равнище -Осигуряване на заетост -Предоставяне на услуги и други форми на пряка подкрепа, чиито краен резултат е ефективното им социално включване. Управлението на приходите на Социалното предприятие ще бъдат използвани единствено за постигане на определените в Устройствения му акт цели без възможност за разпределение на печалба. Ще бъдат спазени изискванията на РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 1296/2013 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 11 декември 2013 година относно Програма на Европейския съюз за заетост и социални иновации („EaSI“) и за изменение на Решение № 283/2010/ЕС за създаване на Европейски механизъм за микрофинансиране, както и съществуващите законови понятия в Българското законодателство. Създаване на Социално предприятие с предмет на дейности, насочени към осигуряване на подкрепа на хора принадлежащи към други рискови групи (безработни, неактивни, в неравностойно положение) във връзка с осигуряване на заетост. С подкрепата на безвъзмездната финансова помощ в предприятието ще бъдат назначени за 12 месеца Управител (код1321-3001) , счетоводител (код 2411-6004), експерт маркетинг - 2431-6002, за да се обезпечи нормалното функциониране и управление на предприятието. Управителя и счетоводителят ще разработят вътрешни правила и процедури за функциониране на социалното предприятие и ще отговарят за ежедневното управление на дейността му. Етапите на изпълнение на тази дейност са: - Разкриване на Социално предприятие НЕПОСРЕДСТВЕНО ПРЕДИ СКЛЮЧВАНЕ на Административен договор с УО -- Назначаване на екип на Социалното предприятие за срок от 12 месеца - Назначаване на 21 лица от уязвимите целеви групи на пазара на труда, за срок от 12 месеца. - Оборудване на работните места - Управление и отчетност на Социалното предприятие. Управителят на социалното предприятие ще бъде ангажиран с цялостното управление, назанчаване и освобождаване на персонал, планиране на дейността. Счетоводителят ще отговаря за финансовото обезпечаване и сетоводната отчетност. Експертът бизнес развитие ще бъде зает с изготвяне на стратегия за работа на социалното предприятие, както и за осигуряване на устойчивостта на социалното предприятие и визията за дългосрочно развитие, както и разработване на план с ресурсно и финансово осигуряване. Заедно със специалиста по маркетинг ще разработят комуникационен и маркетингов план за осъществяване на стратегията за развитие. Специалистът по маркетинг ще бъде зает също с популяризиране на самото социално предприятие, както и формите на социално предприемачество. Ще бъде създадена уеб страница на социалното предприятие с възможности за регистрация и получаването на информация за проекта и неговото развитие или така наречение 'диалогов двустранен маркетинг'. Регистрацията ще дава възможност за набиране на база персонални данни на потребители за директен маркетинг. Ще има секция Блог на страницата за регулярни информации. Ще бъдат публикувани прес-информации в началото, в средата и при приключване на проекта в мин 3 средства за масова информация. Ще бъде създадена листовка/брошура за популяризирането на резултатите от проекта и с цел устойчивото развитие на социалното предприятие Ще бъдат създадени бизнес акаунти в социалните канали - Twitter; LinkedIn; Facebook; YouTube; Instagram с регулярно публикуване на информация за хода на проекта при основните му етапи и след приключването му.Ще бъде организиран онлайн уебинар в края на проекта. Специалистът по ИТ поддръжка ще обезпечава работата от гледна точка поддържане на информационните системи и платформи. 0.00 29 989.13

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.