Организация и управление на проекта: Целта на дейността е да се създаде организация за успешна реализация на проекта чрез планиране, изпълнение и отчитане на заложените дейности, което да осигури постигане изцяло на заложените цели и резултати.
Дейността ще се извърши от екип в състав, квалификация и съответно функции (изпълнение на елементи от съдържанието на дейността) на всеки член както следва:
Ръководител на проекта - 1 брой:
Йонка Съйкова Янчева
Квалификация: Магистър по икономика
Опит - приложена автобиография.
Отговорности:
Цялостно оперативно ръководство и организация на всички дейности по проекта.
Координация работата на останалите членове на екипа.
Контролира спазването на националното и европейско законодателство, при провеждане на процедурите за избор на изпълнители по дейностите по проекта
Контролира изпълнението на договорите с избраните изпълнителите .
Координира въвеждането на системата за човешки ресурси.
Отговаря за изготвянето на отчетите по проекта.
Осъществява комуникацията с Управляващия / Договарящия орган.
Координатор на проекта-1 брой :
Квалификация: Бакалавър
Отговорности: Подготвя тръжната документация за провеждане на процедурите за избор на изпълнители/доставчици. Организира провеждането на процедурите, координира взаимодействието с изпълнителите/доставчиците. Участва в организирането на въвеждането на системата за човешки ресурси. Организира приемането на доставките/услугите и изготвя съответните документи. Организира и осигурява реализирането на мерките за информиране и публичност. Изготвя техническите отчети по проекта. Изготвя и поддържа досието на проекта.
Счетоводител на проекта - 1 брой:
Квалификация: Бакалавър Счетоводство
Отговорности: Извършва подготовка на първичните счетоводни документи и оперативно осчетоводяване на разходите по проекта като за целта обособява отделни партиди по съответните сметки, води пълната счетоводна отчетност по проекта, изготвя финансовите отчети по проекта.
Основните етапи на изпълнение на дейността са както следва
1. Провеждане на процедури за избор на изпълнители / доставчици (от 1-ви до 3-ти месец)
2. Сключване на договори с избраните изпълнители / доставчици (3-ти месец)
3. Приемане на закупените ЛПС и специално работно облекло (4-ти до 5-ми месец).
5. Координиране и контролиране на обучението (от 4-ми до 5-ми месец).
6. Въвеждане на системата за развитие на човешките ресурси (от 5-ми до 6-ти месец)
7. Изготвяне на финални отчети за изпълнение на проекта (6-ти месец)
Оперативните дейности по реализиране на проекта, както и действията по информиране и публичност, ще се изпълняват през цялото |
6 471.67
|
6 417.50
|
Информиране и публичност за проекта: Целта на дейността е да се осигури информиране и на целевата група, и на обществеността, и публичност относно изпълнението на проекта и резултатите от него, както и за съфинансирането му от Европейския социален фонд по оперативната програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020.
Дейността ще се извършва в съответствие със задължителните изисквания към дейностите за информация и комуникация на Европейския съюз, и с начините и методите за тяхното изпълнение на ниво проект (регламент ЕС 1303 /2013 г.), при прилагане на техническите характеристики и изисквания съгласно регламент 821 /2014 г. Във всички информационни материали ще фигурират логата и наименованията на Европейския съюз, съфинансиращия Ефропейски социален фонд, оперативната програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020, ще се отбелязва финансовата подкрепа на Европейския съюз. Прилаганите по проекта мерки за информиране и публичност ще са в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020.
Дейността включва:
1. Поддържане на актуална информация за хода на изпълнение на проекта и резултатите от него на уеб-страницата на "Алуком" АД.
2. Изработване и поставяне на съответни места на информационни плакати.
Изработените в съответствие с изискванията за информиране и публичност 5 броя плакати формат минимум А3 ще бъдат поставени на видно място на входа или в сградите / помещенията, където се изпълнява проекта.
Етапите на изпълнение на дейността са както следва:
1. Разработване на плакатите (от 1-ви до 2-ри месец)
2. Избор на изпълнител за отпечатване на информационните плакати (от 2-ри до 4-ти месец)
3. Отпечатване на информационните плакати (5-ти месец)
4. Приемане и поставяне на информационните плакати (5-ти месец)
5. Текущо поддържане и актуализиране на уеб-страницата (от 1-ви до 6-ти месец) |
900.00
|
0.00
|
Разработване, адаптиране и въвеждане на комплексна система за развитие на човешките ресурси в Алуком АД, , включваща мерки за подбора, обучение, развитие и приемственост на персонала, оптимизация на работните процеси чрез гъвкави форми на заетост, иновативни модели и практики за ангажиране на персонала към опазване на околната среда.: Основната цел на дейността е въвеждане на комплексна система за развитие на човешките ресурси в Алуком АД, включваща подобряване на условията на труд и пълноценната реализация на работещите
Ръководството на дружеството осъзнава, че за да изпълни стратегията си за развитие е необходимо да разполага с цялостна съвременна комплексна система за управление и развитие на човешките ресурси, която чрез иновативни модели и практики, да осигурява гъвкава заетост, оптимизация на работните процеси, съвместяване на личния и професионалния живот и др. търсени от хората модели за работа. Целевата група , която ще се възползва от разработените в тази дейност системи са всички 165 работещи в дружеството лица, от които 53 човека на възраст над 54 г.
С реализацията на тази дейност по проекта, Алуком цели да разработи и внедри съвременни мерки, политики и практики за управлението на човешките ресурси насочени както към младото поколение, така и към пълноценно използване на възможностите на наличния трудов ресурс от квалифицирани работници над 54г възраст.Така ще се гарантира набиране на таланти, предаване на опита и ноу-хауто и задържането им чрез осигуряване на баланс между работа и личен живот, както и възможност за удължаване на трудовия живот на възрастни работници. Тъй-като дружеството разполага само с един специалист по обработка на заплати и администриране, то не притежава нужният капацитет и познания за качествено изпълнение на дейността, поради което ще я възложи на външна фирма. Планира се комплексната система да включва разработването и внедряването на следните конкретни мерки:
1) Съвременна система за набиране и подбор, която да осигурява привличане на талантливи хора с потенциал за развитие. Системата трябва да осигурява качество и ефективност при извършване на процесите, като с нея бъдат ангажирани опитни работници над 54г за разработване на тестове при оценяване на кандидатите;
2) Система за въвеждащи обучения, с акцент към менторство и други похвати за обучение на нови и неопитни работници. Също ще бъде заложено използване на потенциала на хората над 54 г. за наставляване и консултиране на новите хора.
3) Система за развитие на персонала чрез обучения за повишаване на компетенциите, за квалификация и преквалификация. Използване на опита и знанието налични в кадрите с опит е от ключово значение, но трябва да съдържа и други съвременни форми на обучение. Системата за обучения трябва да бъде лесно достъпна, бърза и ефективна за хората, така че да бъдат стимулирани да я ползват.
4) Система за планиране на приемственост и кариерно развитие, с която дружеството ще си осигури устойчиво развитие и постигане на стратегическите цели. системата трябва да съдържа мерки осигуряващи възможност за участие на работещите в планиране и управление на кариерното им развитие.
5) Система за оптимизация на работните процеси чрез въвеждане на гъвкави форми на заетост и мерки за съвместяване на професионалния и личния живот.
6) Система за вътрешна комуникация насочена към лесното и достъпно общуване между отдели и йерархични нива, подобряване на взаимоотношенията и координацията, управление на конфликти.
7) Система за въвеждане на иновативни модели и практики за ангажиране на персонала към опазване на околната среда чрез включване на мерки по рециклиране, разделно събиране на отпадъци, икономия на енергийни ресурси и др.във връзка с притежавания от дружеството стандарт ISO 14001 и политиката му по околна среда.
Основните етапи на изпълнение на дейността са както следва:
1.Провеждане на процедура за избор на изпълнител (от 2ри до 3-ти месец)
2.Разработване на системата (от 3-ти до -ми месец)
3. Въвеждане на системата (от 5-ми до 6-ти месец)
Времевият обхват на дейността е съобразен с необходимостта от предварителна подготовка, технологичното врене за провеждане на процедурите за избор на изпълнител, както и с обема и сложността на работата по разработка и въвеждане на системата. |
29 800.00
|
29 800.00
|
Закупуване на ЛПС и специално работно облекло: Целта на дейността е да се осигурят висококачествени лични предпазни средства и специално работно облекло на всички пряко заети в производството работещи в предприятието.
Осигуряването на качествени лични предпазни средства (ЛПС) и специално защитно работно облекло и е от голямо значение за дружеството поради високите рисковете от увреждане на здравето и живота на работещите, произтичащи от естеството на работа в металолеярските предприятия. Ежегодно КУТ в предприятието прави преглед на оценката на риска по работни места и на база на нея разработва нова Програма за минимизиране на риска и предлага за утвърждаване списък с ЛПС и специално работно облекло по Наредба №3/2001г. Закупуваните от дружеството към момента на кандидатстване предпазни средства и защитни облекла отговарят на минималните изисквания на законодателството, поради което коефициента им на ефективност срещу риска не е висок.Със закупуването на ЛПС и специално работно облекло с по-високо качество и по-добри предпазни и защитни свойства, на хората от производството ще се осигури по-висока степен на превенция и защита от вредностите за здравето и рисковете от злополука по време на трудовата дейност в леярското производство, която за основното производство е оценена на 2 категория труд. Целевата група по тази дейност са всички 138 заети в производството, 44 от които над 54г.
Рисковете, срещу които ще се осигури превенция, са определени по работни места и длъжности и подробно описани в т. 11. Те се отнасят до:
Заети с леене - леяри, топилчици, термисти - 34 човека;
Работещи с производствено оборудване - сърцар, почиствач отливки, оператор металорежещи машини със и без ЦПУ, мотокарист, инспектор качество, шлосер, заварчик, щосмашинист, резач банциг, общ работник и др. - 90 човека.
Работещи с електрически ток - 8 човека
Основните етапи на изпълнение на дейността са както следва:
1. Провеждане на процедура за избор на доставчик ( от 1-ви до 3-ти месец);
2. Доставка и раздаване на ЛПС и специално работно облекло (от 4-ти до 5-ми месец).
Времевият обхват на дейността е съобразен с технологичното врене за провеждане на процедурите за избор на доставчик и проучения срок на доставка. |
48 811.00
|
48 718.51
|
Обучение на работниците и служителите относно специфичните рискове за здравето на работното място: Целта на дейността е допълване и поддържане на знанията на работещите при работа на индивидуалното работно място.
Обучението ще бъде проведено на всички 138 работещи в производствените цехове на предприятието, от които 44 на възраст над 54г.
На работещите редовно се провеждат начални и периодични инструктажи за безопасност на работното място, съгласно изискванията на ЗЗБУТ. Тези инструктажи са насочени предимно към директните опасности- физически и химични, съпътстващи работният процес. Предвиденото по тази дейност обучение е ориентирано и включва теми насочени към превенция от риск и увреждане на здравето от фактори, които не произтичат пряко от работния процес, но оказват своето значимо влияние на здравето и работоспособността. Такива са стрес, неправилна работна поза, употреба на алкохол, неспазване на физиологичният режим на труд и почивка и др. Дружеството прави ежемесечен анализ на отсъствията поради временна нетрудоспособност при който се откроява тенденция на увеличение на социално-значимите заболявания като хипертония, язви, болести на обмяната и на опорно-двигателния апарат. С цел да се подобри здравната култура на работещите обучението ще включва теми, които ще допринесат да се установи практика към превенцията от риска на индивидуалното работно място. Обучението ще се състои от 6 теми- учебни модули, 5 от които с продължителност 45 минути, а една от тях ще е 60 минути, предвид включените кратки практически тренинги.
Темите, които ще съдържа обучението са:
1. Съвременни концепции за опазване здравето и превенция на риска на работното място. Роля на работниците и служителите в системата;
2.Разглеждане на заболеваемостта и травматизма по звена, най-чести причини, обсъждане влиянието на работната среда и възможности за превенция;
3. Разглеждане на работните места от гледна точка на ергономични фактори. Възможности за подобряване на средата и нейното влияние върху организма. Работна поза, организация на работното място, възможности на работниците да подобрят тези фактори.
4.Физиологичен режим на труд и почивка и неговото значение за здравето и безопасността на работното място. Как пълноценно да се използва въведения в предприятието режим за възстановяване на силите и възвръщане на работоспособността.
5.Влияние на стреса и конфликтите на работното място върху здравето и възможността за възникване на трудови инциденти. Тренинги за релаксиране, за комуникация и управление на конфликти.
6.Социално значими заболявания и тяхното влияние на трудоспособността. Възможности за създаване на подходящи условия за работа на трудоустроени лица.
На всички успешно завършили обучението ще бъдат връчени сертификати.
Етапите за изпълнение на дейността са:
1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител ( 2-ри до 3-ти месец);
2. Провеждане на обучението ( 4-ти до 5-ти месец);
|
13 011.43
|
13 011.43
|