Създаване на Филиал I към Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда/ЦППУСВОДС/-Мадан. /Компонент 2/: Във връзка с подобряване на достъпа до основни социални и здравни услуги и постигане на независимост и социална интеграция за хора с увреждания, разширяване на възможностите за подобряване качеството им на живот, вкл.за техните семейства и за насърчаване на равните възможности се предвижда да се създаде Филиал I към ЦППУСВОДС-Мадан, в който ще работят 53 души персонал.
ЦППУСВОДС-Мадан е създаден по проект "За по-активна, ефективна и устойчива социална политика, чрез иновативност на социалните модели, прилагани в община Мадан"-Процедура за директно предоставяне на БФП – „Независим живот”. Капацитета на Центъра е запълнен на 100%, а в резерви/чакащи потребители за получаване на услуги има близо 140 лица с увреждания и в невъзможност за самообслужване. Към момента на подготовка на настоящото проектно предложение по данни от ДСП, лицата с увреждания, които попадат в допустимите целеви групи по процедурата възлизат на 146 души. Това налага вземане на спешни мерки за подобряване на достъпа до основни социални и здравни услуги и на тези лица, респективно подобряване на качеството им на живот.
За целта по проекта се предвижда да се извърши оборудване и обзавеждане на помещение - общинска собственост, в което ще се предоставят услугите по настоящото проектно предложение, както следва:
* Офис техника - 3 броя настолни компютри Х 1 200,00 лв. с вкл. ДДС и 1 брой принтер Х 240,00 лв. с вкл. ДДС;
* Офис мебели: 3 броя компютърни бюра Х 228,00 лв. с вкл ДДС; 3 броя работни стола Х 122,40 лв. с вкл ДДС; 3 броя помощни шкафове с чекмеджета Х 552,00 лв. с вкл. ДДС;
Помещението, предвидено за оборудване и обзавеждане дава възможност за осигуряване на условия за работа в създадения Филиал I.
В рамките на проекта се предвижда да работи следния персонал–Управител-1 бр., Психолог–бр., Трудотерапевт –1 бр., Личен асистент/Соц. асистент–50 бр., които ще предоставят услугите на потребители от община Мадан – целева група по проекта, включваща лица с увреждания и техните семейства - 50 бр. За период от 14 месеца. Във Филиала на центъра ще се съхранява информация/документация за обслужваните/обслужващите лица, чрез създаване на специални досиета за всеки, поддържане и следене на графици, отчитане на работата, получаване на необх.консултация, психолог. подкрепа и супервизия от персонала. Потребители на услугата, вкл.семействата им, ще могат да посещават специалистите и във филиала при необходимост от индивид. работа с тях, извън времето, когато дейността се предоставя от специалистите, под формата на МОБИЛНА ГРУПА НА МЯСТО. Създаването на Филиала ще допринесе за осигуряване за уязвимите групи на основни социални и здравни услуги, за постигане на независимост и социална интеграция. Ще се разширят възможностите и подобряване качеството на живот на хората с увреждания и/или техните семейства, предоставени до момента в община Мадан, като се работи за насърчаване на равните им възможности и се разширява обемът, многообразието и целенасочеността на услугите, предоставяни в общността.
Разкриването на съответните социални услуги отговаря на конкретните потребности на хората от целевата група по проекта и е в пълно съответствие със стратегиите и годишните планове за развитието на социалните услуги в община Мадан, включително с приетия Общински план за развитие за периода 2014-2020 г. и Областна стратегия за развитие на социалните услуги в област Смолян (2016-2020). |
6 547.20
|
8 745.60
|
Подбор и наемане на персонал във Филиал I на ЦППУСВОДС-Мадан, предоставящ услуги на потребителите. /Компонент 2/: Дейността дава възможност за преодоляване на бедността, чрез създаване на 53 бр. работни места към Филиал I на ЦППУСВОДС - Мадан. Предоставя и възможности за връщането на реалния пазар на труда на лицата, които полагат грижи за близките си с увреждания. Бенефициента ще проведе подбор в съответствие с КТ за длъжностите Управител, Трудотерапевт, Психолог, Личен и Социален асистент, и ще се сключат трудови договори по КТ с избрания персонал.
Възнагражденията са определени на база МРЗ/МОД2016, като бенефициента включва и коефициенти 1.3 за квалификация и опит за длъжности (“Личен асистент” и “Социален асистент”), вкл. разходи за брутни възнаграждения, осигуровки за сметка на работодателя /както и всички доплащания по приложимото национално законодателство - обезщетения за неизползван отпуск, доплащане за прослужено време и др./ на физически лица.
Екип:
* 1 бр. УПРАВИТЕЛ - Код по КИД – Q/8411; Код по НКПД -1344/7003; Срок за работа в рамките на проекта - 14 месеца/ от месец пети на проекта, за което време да полага труд Х максимум 5ч/ч/дневно. Отговорен за цялостната дейност на Филиал I на ЦППУСВОДС-Мадан;
* 1 бр. ПСИХОЛОГ - Код по КИД – Q/8411; Код по НКПД - 2634/6001; Срок за работа в рамките на проекта - 14 месеца/от месец пети на проекта, за което време полага труд Х максимум 5ч/ч/дневно. Ще предоставя услугата в домашна среда и в общността, като оказва мотивационна, психологическа или др. тип подкрепа, на потребителите на услугата, вкл за техните семейства за всяко лице по 1 път месечно; оказва психологическа подкрепа и супервизия на персонала във Филиала на ЦППУСВОДС-Мадан – за всяко назначено лице по 1 път на 3 месеца , както и допълнителни посещения и срещи при необходимост и според потребността на обслужвани/обслужващи.
* 1 бр. ТРУДОТЕРАПЕВТ - Код по КИД – Q/8411;Код по НКПД - 5329/1008; Срок за работа в рамките на проекта - 14 месеца /от месец пети на проекта, за което време да полага труд Х максимум 5ч/ч/дневно. Ще имат ангажимент да предоставят услугата в дом.среда и в общността почасово, ще посещава потребителите на услугата (като всяко лице съгл. график ще бъде посетено по 1 път месечно). Ще има задължения: да извършва трудотерапия, съобразена с вида заболяване, фазите му и функционалното му и психично състояние на лицето.
* 50 бр. ЛИЧНИ/СОЦИАЛНИ АСИСТЕНТИ - Код по КИД – Q/8411;Код по НКПД 5322/1002; Код по НКПД 5322/1003; К-1,3. Срок за работа в рамките на проекта - 14 месеца/от м. пети на проекта, за което време ще работят Х максимум 5ч/ч/дневно. Ще предоставят услуги на лицата в дома или извън него, като задоволяват потребностите им; инициират действия насочени към насърчаване и мотивация за самостоятелно справяне в ежедневието; участие на пазара на труда; соц. контакти; осъществяват соц. подкрепа на семейството на обслужвaното лице; извършват допълнителни дейности при необходимост според тяхната компетентност и в съответствие с потребността на обслужваните лица.
При подбора на персонал за работа – длъжност „личен/социален асистент с приоритет ще се включват лица, полагащи грижи за зависими членове на семейства.
|
310 970.76
|
315 475.31
|
Информационна кампания и подбор на потребители на иновативни интегрирани социално-здравни услуги – 50 броя./Компонент 2/: Целевата група, включена в настоящото проектно предложение са хора с увреждания и техните семейства на територията на община Мадан. По данни от ДСП-Мадан лицата с увреждания са 146 души. Планираният брой лица, които ще бъдат включени в предвидените дейности са 50 души с увреждания.
Дейността се изпълнява за да се осигури достъп до иновативни интегрирани социално-здравни услуги, според специфичните потребности на хората с увреждания, въз основана индивидуалната им оценка.
Предвижда се да се подготвят и разпространят обяви на територията на община Мадан, вкл.публикуването на същата на официалната интернет страница на общината. Ще се подготвят листовки от екипа по проекта, включващи информация за начина и условията за кандидатстване за предоставяне на услуги по проекта. Ще се привлекат доброволци, които да ги разпространят.
В изпълнение на дейността ще се изготвят Оценки на потребностите на целевата група, вкл. Анализ.
Ще се изготви Методология за работа на Филиал I към ЦППУСВОДС-Мадан.
Предоставянето на услугите ще се осъществява въз основа на идентифицираните нужди и потребности на представителите на целевата група и индивидуалната социална оценка, на всеки един от тях.
|
5 000.00
|
5 000.00
|
Реализация на интегрирани подходи за мотивиране и насърчаване участието на пазара на труда на лица, полагащи грижи за зависими членове на семейства, включително мотивационна/ психологическа подкрепа за лицата зависими от грижи./Компонент 2/: Дейността ще се осъществява от в следната последователност:
4.1.Организиране и провеждане от екипа по проекта на информационен ден за формулиране на цели и задачи и за предоставяне на подробна информация относно изпълнението на дейностите по проекта. Ще вземат участие избрания персонал, който ще осъществява интегрираните услуги в рамките на проекта.
4.2. Мотивационна, психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите и техните семейства. Осъществява се от Психолога и Трудотерапевта, които на база индивидуалната оценка и личните наблюдения определят от каква подкрепа има нужда потребителя/лицата които полагат грижи за него. Извършват ежемесечно посещения на място в дома на потребителите или индивид. срещи/посещения в кабинета им във Филиала; В съответствие с компетентностите си оказват помощ при формирането и доизграждане на умения за самостоятелно справяне, интеграция в общността, вкл. участие на пазара на труда, преодоляване на соц.изолация на потребителите/семействата им, извършват психологическа подкрепа, медико-социални услуги, подпомагат в ежедневието лицата/потребители; Трудотерапевта ще има ангажимент да извършва трудотерапия, съобразена с вида заболяване, фазите му и функционалното и психично състояние на лицето. Участва в изготвянето на индивидуален план за работа на база оценка на потребностите на потребителите от медико - социални услуги.
4.3. Психологическа подкрепа и супервизия за персонала - провеждане на индивидуални и групови консултации с персонала, предоставящ услуги, супервизия и методическа подкрепа. Реализира се от Психолога, който оказва психологическа подкрепа и супервизия на персонала веднъж на тримесечие, вкл. индивидуални консултации по своя преценка и/или при изявен интерес от страна на представител на персонала. Целта е да се предоставят качествени, професионални услуги отговарящи на потребностите на лицата от целевата група. Консултира персонала за работата им във връзка с физическото, емоционално и интелектуалното развитие на потребителите на новите соц. услуги; Подпомага организацията на ежедневието и връзката м/у обслужван/обслужващ, вкл. следи за отношенията по време на работа на персонала във и със семейството на обслужваното лице.
|
12 748.03
|
5 482.94
|
Предоставяне на обучение за придобиване на професионална квалификация „Социален асистент” – 37 броя./Компонент 1/: Предвиденoто обучениe за придобиване на професионална квалификация в изпълнение на ДЕЙНОСТ 5 в рамките на настоящото проектно предложение ще се осъществява в съответствие с изискванията на ЗПОО.То ще се извърши по професии и специалности, включени в Списъка на професиите за професионално образование и обучение, утвърден от министъра на образованието и науката и ще доведат до придобиване на степен на професионална квалификация, удостоверено със съответния документ съгласно чл.38, ал.2 и ал.3 от ЗПОО.Обучението по придобиване на професионална квалификация ще се осъществява от лица,на които завършеното образование,придобитата специалност, присъдената квалификация и правоспособност е в съответствие с норм.уредба и държ.образователно изискване за извършване на съответното обучение на възрастни.
Предвиденото обучение по тази дейност е както следва:
* Обучение за придобиване на професионална квалификация-професия "СОЦИАЛЕН АСИСТЕНТ" с КОД на професията: 762040, КОД на специалност: "ПОДПОМАГАНЕ НА ВЪЗРАСТНИ" – 7620402: продължителността на курса ще бъде с общ хорариум от 300 учебни часа, съответно по максимум 8 /осем/ учебни часа дневно, като времетраенето на 1 учебен час е 45 минути.Обучението за придобиване на професионална квалификация "СОЦИАЛЕН АСИСТЕНТ". Ще бъдат обучени 37 лица, полагащи грижи за зависими членове на семейства.
След завършване на професионалното обучение специалност 7620402 – „ПОДПОМАГАНЕ НА ВЪЗРАСТНИ”,обучаваният трябва да притежава качествата:трудова дисциплина; прецизност и отговорност; способност за работа в екип.
|
22 200.00
|
22 200.00
|
Информация и публичност/Компонент 1 и Компонент 2/.: Мерките за информация и публичност се изпълняват съгласно изискванията и условията, определени в Единния наръчник на бенефициента да прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 Предвиждат се информационни и комуникационни форми, материали и инструменти за популяризиране на дейностите, постигнатите резултати и целевите групи по проекта пред широката общественост, както следва:
1. До два дни след сключване на договор за безвъзмездна финансова помощ на официалния сайт на община Мадан ще се публикува информация за проекта - кpaткo опuсанuе,включuтелно целu u резултатu, като откроява фuнансовата подкрепа от Европейскuя съюз; информацията ще се актуализира ежемесечно и/или при настъпване на обстоятелства за това - сведения за проекта, за неговия напредък, постижения и резултати, снимки.
2. Плакат/табела – 2 бр.;
3. Печатни информационни материали (брошури) – 200 бр.
4. Промоционални материали - фланелки; шапки по 110 бр.
5. Банерu/реkламнu пана – 1 бр.
6. Информацuоннu cтukepu за оборудването - 30 бр.
7. Платени ПР публикации- 5 бр.
|
3 700.00
|
2 960.00
|
Организация и управление./Компонент 1 и Компонент 2/: Дейността се създава с цел качествено управление и реализация на проекта, което зависи от умението на Екипа за организация, изпълнение и управление на проекта (ЕОИУП), да осъществи и проконтролира ефективно възлагане на обществените поръчки в пълно съотв. със ЗОП и при спазване на принципите за целесъобразност, икономичност, ефективност и прозрачност. Дейността, създава предпоставки за реализация на проектните дейности и гарантира постигането на неговите специфични цели. Ще се назначи ЕОИУП, който ще бъде отговорен за качествено и законосъобразно изпълнение на заложените в проекта дейности и реализация на конкретните цели.Екипа ще отговаря и за изпълнение и отчитане на проекта.Сформирането на екип от специалисти с подходяща квалификация и опит, и подходящо разпределение на функциите между тях ще създаде предпоставки за успешното изпълнение на проекта, което ще гарантира постигането на заложените специфични цели, индикатори и резултати.В съответствие с изискванията на Управляващия орган, ЕОИУП ще изготвя и представя регулярно Технически и Финансови доклади/отчети. ЕОИУП ще изготви и ще следва одобрена от Представляващия бенефициента Ефективна система за вътрешен мониторинг, контрол и докладване, която ще включва методи, регламенти, правила, процедури, техники, функционални характеристики на участниците и други по управление на проекта. Ще се осъществява вътрешна оценка периодично по време на изпълнението на всяка дейност, както и след приключване на проекта. На различни етапи от реализацията на проектните дейности ще се използват различни методи за оценка на степента на изпълнение на проекта - осъществяване на оперативни (ежеседмични и/или веднъж месечно) и периодични (на всяко тримесечие) процедурни срещи с ръководството на представляващия бенефициента, целящи извършване на междинен мониторинг и текущ контрол, чрез който ще се извършва своевременно отчитане на постигани резултати, планираните цели, проведени наблюдения и оценки за хода на проекта, формуляри за обратна връзка от участници и др., медийно отразяване, вътрешни одитни пътеки и др. инструменти за “мониторинг”, “анализ” и “контрол“, които очертават зоната на “разумно - допустимият риск”, в която ще се движи изпълнението на проекта, за да се гарантират неговата предвидимост, отчетност и устойчивост; Ще са делегирани отговорности на Екипа по изпълнение на проекта: Ръководител-1 бр., Координатор-1 бр., Технически сътрудник-1 бр., Счетоводител-1 бр. Те ще извършат актуализация на предвиденото в условията на подписания договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и изготвяне на корекционен времеви план – график за реализацията на дейностите по проекта и план за разходване на средствата, съгласно одобрения бюджет от Управляващия орган.Ще имат отговорности по отчитане на проекта и неговото успешно финализиране. ЕОИУП ще осъществи предварително планиране, точно спазване на изискванията, вкл.архивиране и съхранение на информацията в двата ясно разграничими етапа: изпълнение на проекта; съхранение на проектната документация (техническа и финансова), позволяващи тяхното последващо използване, мониторинг, устойчивост и контрол. |
30 000.00
|
29 857.24
|