Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е насочено към повишаване на енергийната ефективност на публична сграда на държавната администрация. В сградата се помещава Гранично полицейско управление към Министерство на вътрешните работи. Сградата е построена през 1982 година и е на два етажа с изба, с обща площ 143 кв.м. Сградата е с административно, делово предназначение и в нея не се извършва стопанска дейност.   
Видно от изготвените доклади за енергийна ефективност и конструктивна устойчивост, сградата има нужда от въвеждане на мерки за повишаване на енергийната ефективност и извършване на мерки за конструктивно укрепване, които да гарантират удължаването на жизнения й цикъл. Към настоящия момент сградата е с най-нисък енергиен клас от всички останали сгради на държавната администрация в града и същевременно с най-голям потенциал за енергийни спестявания. Мерките, които е необходимо да се изпълнят и са предписани в енергийното обследване за сградата са: топлинно изолиране на външни стени, подмяна на дограмата с PVC, топлинно изолиране на под и покрив, смяна на котела и горивната система и смяна на осветлението с LED. За конструктивното укрепване на сградата е необходимо да бъде извършена подмяна на 9 куб.м. компрометиран дървен материал на покривната конструкция, укрепване и възстановяване на тухлена колона и еркер на югоизточна фасада, 100% подмяна на керемиди с керамични такива и др. След изпълнение на мерките за енергийна ефективност и конструктивно укрепване на сградата, тя ще премине от енергиен клас "F" в енергиен клас "В" и ще генерира 68.60 % енергийни спестявания.  
Партньор на Община Златоград в настоящото проектно предложение за обновяване на сградата на Гранично полицейско управление в град Златоград е Главна дирекция "Гранична полиция" към Министерство на вътрешните работи, която се явява второстепенен разпоредител с бюджетни средства.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Сформиране на екип за организация на проектните дейности. Управление и отчетност на проекта.: Ръководителят на проекта ще предложи останалите членове на екипа по проекта. След съгласуване с ръководството, ще бъдат сключени договори с членовете на екипа. Длъжностите, предвидени по проекта са следните: ръководител на проекта, експерт «Инвеститорски контрол» и «счетоводител» на проекта. В началото ще бъдат дефинирани правилата за действие и разпределени задълженията и отговорностите между членовете от екипа. Предвижда се по време на реализацията на проекта да се провеждат ежемесечни срещи на сформирания екип, на които да се вземат решения по текущи въпроси с цел спазване на сроковете за изпълнение на планираните дейности. При възникване на някаква трудност или пречка за реализация на дейностите по проекта, членовете на екипа ще имат възможност да свикват и работни срещи извън предвидените ежемесечни срещи. При необходимост, ръководителят на проекта ще има възможност да организира и срещи с ръководството на Община Златоград. Ръководителят на проекта ще следи за цялостното изпълнение на проекта в срок, както и за изпълнение на отделните задачи на всеки член от екипа. На разположение на екипа за управление на проекта ще бъдат всички необходими, за нуждите на проекта, технически средства и административни помещения на Общинска администрация Златоград. За оптимизиране дейността на управленския екип, Община Златоград ще предостави работно помещение, автомобил за посещаване на работните площадки, достъп до интернет, телефони и факс техника, принтер, при възникване на необходимост и други ресурси. 1 829.65 1 828.47
Подготовка на документацията за възлагане на обществени поръчки и провеждане на процедури за избор на изпълнители, сключване на договори.: Всички процедури за възлагане на обществени поръчки за строителство или услуги, свързани с изпълнението на проектните дейности ще съблюдават равнопоставеността на всички заинтересовани лица, независимо от техния пол, раса и националност. Ще бъдат строго съблюдавани принципите на прозрачност и необвързаност при избора на изпълнители. Експерти от администрацията ще подготвят тръжните документации за избор на изпълнители, в рамките на проекта. Предвидените процедури за избор на изпълнители са 3 на брой. В рамките на проекта ще бъде проведена една процедура за възлагане на инженеринг (проектиране, заедно с авторски надзор и строителство), една процедура за избор на изпълнител, който да осъществява строителния надзор и оценка на съответствието на проекта и една процедура за избор на изпълнител на мерките за информация и публичност. Редът по който ще бъдат избрани изпълнителите ще бъде съгласно Закона за обществените поръчки. Тази дейност ще е една от първите дейности, които ще стартират в рамките на проекта. За изпълнение на дейността е предвиден срок от 10 месеца. Това е така защото е възможно да има обжалване при провеждането на някоя от заложените процедури. 0.00 0.00
Изработване на работен проект, извършване на строително-монтажни работи и осъществяване на авторски надзор (инженеринг).: Тази дейност обхваща две отделни поддейности. Изработването на работен проект ще се извършва въз основа на вече изготвените, на етап кандидатстване с проектното предложение, енергийно и техническо обследване. Всички задължителни мерки, описани в техническото обследване ще бъдат отразени и в работния проект. Работният проект трябва да бъде съгласуван с необходимите държавни институции преди приемането му от Община Златоград. Извършването на СМР дейностите ще бъде извършено съгласно работния проект. След извършване на СМР дейностите, обновената сграда трябва да постигне клас на енергопотребление "В", над 68% енергийни спестявания и гарантирано удължаването на жизнения цикъл на сградата. Мерките за енергийна ефективност, които ще бъдат изпълнени по сградата са: - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление "С"; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите (съгласно Техническия паспорт на сградата); - изпълнение на останалите мерки, които са записани като задължителни в техническото обследване; - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба №4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания; - препоръчителните мерки, предписани в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата). Строителството ще бъде съблюдавано, освен от избраната да упражнява строителен надзор външна фирма, така и от специалист "инвеститорски контрол", служител в Общинска администрация Златоград. По време на извършване на строителните дейности ще бъде извършван и текущ авторски надзор, който да гарантира изпълнението на дейността, съгласно работния проект за сградата. За изпълнение на тази дейност е предвиден срок от 15 месеца, за да има достатъчно време за изработване на работния проект, съгласуването му от съответните институции, а също така и защото би могло да се случи неподходящо време за изпълнение на дейностите за СМР, например зимен сезон. Предвиждането на по-дълъг срок за изпълнение на тази дейност ще осигури възможност да се избере най-подходящото време за стартиране на строителството и възможност за завършване на дейността в срок. 83 265.00 92 957.69
Извършване на строителен надзор и оценка на съответствието на работния проект.: Изготвеният работен проект, след съгласуване с всички необходими институции, ще премине и оценка на съответствието. Тази дейност ще бъде извършена от фирмата, която е избрана в рамките на проекта и която ще се занимава с осъществяването и на строителен надзор в процеса на реализиране на СМР дейностите. На база доклада, който ще бъде изготвен, главният архитект на Община Златоград ще издаде разрешително за строеж на обекта, който ще бъде реализиран в рамките на настоящия проект. Строителният надзор ще съставя и подписва всички актове и протоколи по време на строителството и ще отговаря конкретно за започване на строително-монтажните работи (СМР) и другите дейности, съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ). Освен за правилността и пълнотата на актовете и протоколите, съставяни по време на изпълнение на дейностите, строителният надзор ще следи и за изпълнение на дейностите, съобразно одобрения работен проект и изискванията на чл.169, ал.1 и 2 от ЗУТ. Гарантиране на качеството на вложените материали също ще следва да се осигури от строителния надзор. Спазването на изискванията за безопасни условия на труд и недопускане увреждането на трети лица и имоти, вследствие на строителството също влиза в задълженията на фирмата, която ще осъществява строителен надзор. Накрая, след приключване на дейностите за СМР, ще бъде изготвен окончателен доклад за годността на обекта, съгласно чл.168, ал. 1, т.6 от ЗУТ. Ангажиментите на фирмата ще приключат с успешното въвеждане на обекта в експлоатация. 4 100.00 3 836.18
Въвеждане на обекта в експлоатация.: Основната дейност в настоящото проектно предложение е обновяване на сградата на Гранично полицейско управление град Златоград . Обектът попада в V категория строежи, за които не се разрешава да се ползват преди да са въведени в експлоатация от компетентен орган. В зависимост от своите характеристики, значимост, сложност и рискове при експлоатация, строежите са разпределени в шест категории, като в първа категория са строежите с най-висока степен на значимост. Категорията на строежа се определя съгласно Наредба №1/30.07.2003 г. за номенклатурата на видовете строежи. Строежите от първа, втора и трета категория се въвеждат в експлоатация въз основа на разрешение за ползване, издадено от Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК). Компетентният орган за строежите от 1, 2 и 3 категория по чл.177 ЗУТ е Началникът на РДНСК . Акт 16 е документ, който финализира всяко строителство, тъй като удостоверява, че обектът, за който се отнася е годен да бъде въведен в експлоатация. Иначе казано, той „дава” разрешение за ползване на даден строеж или сграда. Липсата му е знак, че съществува проблем в строителната документация на конкретния имот, като например несъответствие между одобрените проекти и реално изпълненото строителство. Макар терминът Акт 16 да се използва изключително често като синоним на „Разрешение за ползване”, между двете понятия съществува разлика. Акт 16 се издава (от съответната държавна приемателна комисия) за строежи от І-ва до ІІІ-та категория (автомагистрали и пътища, хидротехнически съоръжения, производствени предприятия, сгради и съоръжения за обществено обслужване и други). Той е пряко свързан с установяването на годността за ползване на строежа и без него обектът не подлежи на експлоатация. Въз основа на този ключов документ съответната регионална дирекция за национален строителен контрол издава „Разрешение за ползване” на обекта. За строежи от ІV и по-ниска категория се издава Удостоверение за въвеждане в експлоатация, което е еквивалентният документ на Разрешението за ползване на строежа. Правно основание за издаването на Удостоверението за въвеждане в експлоатация е чл.177, ал.3 от ЗУТ, където е посочено, че в 7-дневен срок от постъпване на искането, органът, издал разрешението за строеж, след проверка на окомплектоваността на документите, регистрира въвеждането на строежа в експлоатация и издава удостоверение за въвеждане в експлоатация. За въвеждането в експлоатация на сградата на Гранично полицейско управление град Златоград се предвижда срок от 1 месец, разчетен в рамките на проекта. Обектът е строеж от V категория, което определя, че завършването му ще се удостовери с издаването на Удостоверение за въвеждане в експлоатация от главния архитект на Община Златоград. 300.00 0.00
Публичност и информиране с цел популяризиране дейностите и източниците на подкрепа по проекта.: Всеки проект финансиран със средства на Общността е необходимо да осигури мерки за популяризиране на източника на финансова помощ. В рамките на настоящия проект също са предвидени дейности, които да укажат и популяризират произхода на финансирането на проекта. Община Златоград ще предприеме всички необходими стъпки за популяризиране на факта, че проектът се съфинансира от Европейския фонд за регионално развитие. Предвидените в проекта мерки ще са съобразени с правилата за информиране, комуникация и реклама, предвидени в чл.115 § 4 от Регламент 1303/2013 г. и в чл.3, чл.4, чл.5 и Приложение ІІ от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията. По време на реализацията на проектните дейности ще бъдат организирани следните ПР събития: - Официален старт на проекта. В рамките на пресконференция ще бъде анонсиран старта, като публично ще бъдат представени всички подробности и параметри, свързани с реализацията на проекта. - Обръщение към медиите – публикации – 2 бр. С цел предоставяне на актуална информация, регулярно ще бъдат подготвяни прессъобщения, предназначени за местни и регионални медии и водещи Интернет сайтове, с които да се информира за напредъка по реализацията на проекта; - Край на проекта - Ще бъде организирана пресконференция за представяне на резултатите и извършените дейности при реализация на проекта, както и отчет за финансовия и експертен ресурс, въвлечен в проекта. На официалната интернет страница на Община Златоград периодично ще бъдат публикувани статии за напредъка на проекта. На входа на сградата ще бъде поставен плакат с минимален формат А3, с информация за проекта, в който ще се споменава финансовата подкрепа за проекта на Европейския съюз. На мястото на обекта на интервенция ще бъде поставена постоянна обяснителна табела, която да указва стойността и произхода на финансирането на обекта. Табелата ще бъде изработена върху плочи с цветен печат. Размерът им ще бъде съобразен с изискванията на Програмата и ще съдържат необходимата информация за приноса на ЕС и държавата. Табелите, с цел популяризиране на помощта на ЕС сред обществеността на Община Златоград, ще съдържат, освен логото на ЕФРР и името на проекта, името и логото на оперативната програма, флагът на ЕС и названието „Европейски съюз”, както и вида и името на дейността (25 % от общата площ). При отчитане на изпълнението на проекта, на УО ще бъде предоставен доказателствен материал за предприетите мерки за осигуряване на информация и публичност на дейностите по проекта. 890.00 980.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.