1.Организация и управление на проекта: Организацията и управлението на проекта ще се извършва от определен със заповед на кмета на общината Екип за организация и управление. На всеки член от екипа ще се определят ангажиментите и отговорностите във връзка с изпълнение дейностите по проекта и ще се съставят работни досиета. Екипът ще изготви Процедура за подбор на персонала, процедура за жалби за подбор на персонал и подбор на потребители, които ще предоставя услугите за лична помощ на потребителите и специалистите, необходими за цялостното функциониране на Центъра за услуги в домашна среда. Ще се съставят правила и процедури във връзка с организационно - административната дейност на Центъра и такива, гарантиращи качеството на предлаганите услуги за потребителите в домашна среда. Екипът по организация и управление на проекта ще съставя справки, графици, регистри и необходимата финансово-техническа документация, чрез която ще се проследява дейността по изпълнение и напредъка на проекта. Според спецификата и характера на дейностите инцидентно към ЕОУП ще бъдат привлечени специалисти с ключови компетенции във връзка с определяне на критериите, подготовката, провеждането и реализиране на дейността по подбор и назначаване на персонала в Центъра и подготовката на тръжните процедури за доставка на стоки и услуги по ЗОП, необходими за осигуряване дейността на Центъра за домашни грижи. Реализирането на дейност 1 е от ключово значение за изпълнението на проекта, тъй като ще обезпечи ефективното и ефикасното управление и отчитане на планираните дейности и ресурси. |
29 700.00
|
26 024.47
|
2.Провеждане на тръжни процедури и сключване на договори с външни изпълнители за доставка на стоки и услуги: С оглед избора на специфичния човешки ресурс за предоставяне на почасовите здравно - социални услуги в домашна среда както и за осигуряване на необходимото обзавеждане, оборудване и материални активи за обезпечаване на дейността по проекта ще бъдат подготвени процедури за избор на външни изпълнители, съгласно действащото законодателство по ЗОП, ЗЗД и Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020, когато е приложимо. Ще бъдат подготвени процедури за сключване на договори за услуги за извършване на дейности, свързани с разработване на Методика за предоставяне на интегрирани услуги в домашна среда и мониторинг на услугата. Ще бъде възложено на външни изпълнители провеждането на обучение на персонала, предоставящ интегрирани услуги в семейна среда; осигуряване на консултиране и супервизия за персонала, предоставящ интегрираните услуги; предоставяне на психологическа подкрепа на персонала и психологическо консултиране и мотивационна подкрепа на потребителите; осигуряване на работно облекло и лични предпазни средства за персонала, работещ в Центъра за услуги в домашна среда. Ще бъде възложено на външен изпълнител доставката на обзавеждане и оборудване на Центъра и двата изнесени офиса в с. Скалица и с. Тенево. Предвижда се да бъдат доставени офис оборудване и обзавеждане, както и набор от помощно-технически средства, които да бъдат предоставени за временно ползване от потребителите при необходимост. Чрез определяне на външен изпълнител ще бъде организирана публичността и информираността по изпълнение на проекта. |
1 400.00
|
11 865.76
|
3. Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на потребителя в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка: Кандидатите, които могат да ползват услугите по настоящата схема, следва да бъдат от кръга на лицата, попадащи в обхвата на целевите групи, съгласно Насоките за кандидатстване по схемата. Потребители на медико-социалните грижи по настоящия проект са лица с увреждания и техните семейства и хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване. Екипът по организация и управление на проекта ще създадат необходимата организация във всички 44 населени места на община " Тунджа" за набиране на кандидати за ползване на медико-социалните услуги, които ще се предоставят в хода на реализация на проекта. Достъп до услугите ще бъде гарантиран за всички желаещи, без допускане на дискриминация, основана на пол, раса, цвят на кожата, етническа принадлежност или социален произход, генетични характеристики, език, религия или убеждения, политически или други мнения, имотно състояние, произход, увреждане, възраст или сексуална ориентация, като се имат предвид потребностите на различните целеви групи, изправени пред риск от подобна дискриминация. Заявленията на кандидатите се завеждат в автоматизираната деловодна система на общината, след което ще бъдат описани в " Дневник на заявленията от кандидатите за потребители". Желаещите кандидати или законен представител ( в случай, че се касае за дете под 18 год. възраст или недееспособно лице) подават заявление по местоживеене, независимо дали постоянният им адрес, съгласно документа за самоличност е в същото или в друго населено място. Към заявлението прилагат медицински документи, удостоверяващи здравословното състояние на кандидата (експертно решение на ТЕЛК, протокол на ЛКК , други медицински документи) и лична карта за справка (акт за раждане на детето - за лица под 14 год. възраст).
За да бъдат установени индивидуалните потребности на кандидат - потребителите за достъп до интегрираните услуги в домашна среда ще бъде извършена комплексна оценка от социалните работници, назначени в Центъра за услуги в домашна среда. Комплексната оценка на потребителите ще бъде извършена по специално разработена за целта Методика за предоставяне на интегрирани услуги в домашна среда по проекта, която ще отчита степента на зависимост от подкрепа в домашна обстановка, като ще се вземат под внимание елементите на социално-битовата среда, медико-социалното състояние, необходимостта от рехабилитационни дейности, степента на социална активност и др. Пакетът от услуги, получавани от всеки потребител, ще се съгласува с кандидат - потребителя, въз основа на специфичните му потребности, установени в хода на комплексната оценка и от личния му/й избор и предпочитания. В случай, че кандидатите се окажат повече от възможния брой потребители, които могат да получат почасови здравно-социални услуги по настоящия проект, ще бъде извършено класиране, което ще бъде публично обявено на видно място в сградата и публикувано в сайта на общината.
Процедурата по прием на заявления от кандидат - потребителите ще се осъществи в първите 2 месеца от старта на проекта. С оглед осигуряване възможност за обхващане на лицата - потребители на услугата "Личен асистент" по схема "Нови алтернативи" , за които услугите ще приключат в края на м. февруари 2016 год., ще бъде осигурен втори етап за прием на заявления, които ще продължи до 15.03.2016 г. На новопостъпилите заявления от кандидат- потребителите ще бъде изготвена нова комплексна оценка, съгласно Методиката за предоставяне на интегрирани услуги в домашна среда.
По настоящия проект се предвижда да бъде осигурена дългосрочна подкрепа в домашна среда и предоставяне на интегрирани услуги за поне 90 лица с увреждания и хора над 65 г с ограничения или в невъзможност за самообслужване, живеещи на територията на община "Тунджа" |
1 400.00
|
9 748.89
|
4. Подбор и обучение на персонала за предоставяне на услугите: В Центъра за услуги в домашна среда ще се предоставят интегрирани медико-социални услуги в домашна среда . В тази връзка по проекта ще бъдат трудово ангажирани лица в активна възраст на позициите "личен асистент", "домашен помощник" , които ще оказват асистираща подкрепа за лична помощ и комунално -битови дейност в дома на потребителите. Специализираните медико-социални услуги ще бъдат изпълнявани от социални работници, медицински сестри/фелдшери и рехабилитатор. За да минимизира рисковете по набиране на специализиран персонал, бенефициента ще допусне за свободните позиции на специалистите да кандидатстват и лица , придобили статуса по чл.68 от КСО. За извършване на подбор на специалистите и персонала, които ще работи в Центъра за услуги в домашна среда, ЕОУП ще подготви Процедура за подбор на персонал. За да гарантира равен достъп, информираност и прозрачност до работните места, бенефициентът ще обяви свободните работни места в Дирекция"Бюро по труда" гр. Ямбол и ще публикува обява в сайта на общината. Информация за свободните работни места ще бъде предоставена и чрез кметовете на населените места и чрез младежки медиатор, назначен по Национална програма "Активиране на неактивни лица". Лицата, които желаят да предоставят интегрирани услуги подават заявление, придружено с определени документи - по настоящ адрес в общината. Кандидатите попълват карта за самооценка на личните качества и умения които притежават, разработена специално за целите на проекта.Освен това прилагат съпътстващи документи, доказващи образователен ценз, професионален опит или друг ревалентен документ, удостоверяващ придобити умения и опитности. Комплектът документи се въвеждат в деловодната система на общината, след което се описват в „Дневник на заявленията от кандидатите за персонал”.
В Процедурата за наемане на персонал в Центъра ще са разписани редът, начинът и сроковете за целия процес, свързан с оценката и подбора на лицата. Със заповед на кмета се сформира Комисия за оценка и подбор на персонал. Комисията провежда интервю с кандидатите за персонал, като съблюдават графика за изпълнение на дейностите по проекта. Съответният кандидат се оценява индивидуално от всеки член на комисията и се изготвя „Формуляр за индивидуална оценка”, по точкова система . Комисията изготвя списък на оценените кандидати, като ги подрежда в низходящ ред. Списъкът с резултатите от проведения конкурс се излага на специално определено място в сградата на общината. Екипът за управление разработва процедура за приемане и разглеждане на жалби и сигнали, относно оценката и подбора на кандидатите за персонал. Екипът създава и води дневник за жалби и сигнали. Със заповед на кмета на общината се сформира комисия за разглеждане на жалби и сигнали.
С оглед гарантиране високо качество и ефективност на интегрираните услугите, които ще се предоставят от квалифициран и мотивиран персонал в Центъра за услуги в домашна среда, класираните кандидати ще преминат въвеждащо обучение по предварително одобрена програма, съгласно Методиката за предоставяне на интегрирани услуги. За да бъде избегнато двойно финансиране при включване във въвеждащото обучение, всеки кандидат, завършил обучителен курс по сходни програми / проекти, ще трябва да приложи копие на удостоверение / сертификат (или декларация - свободен текст, с описание за завършения обучителен курс).
Осигуряването на подготвен персонал, притежаващ знания и практически умения за качествено предоставяне на услуги в Центъра за услуги в домашна среда е процес, който включва подбор и обучение на 47 лица, свързано с доставка на интегрирани услуги в домашна среда. |
3 900.00
|
3 250.00
|
5. Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги: Психологическата подкрепа и консултиране както и осигуряването на супервизия за персонала, предоставящ социалните услуги е важен фактор за изграждане на добър професионален екип и гарантиране качеството на предоставяната услугата. Тя е насочена към подкрепа на членовете на персонала и консултиране при трудни и специфични ситуации, а така също подпомага процеса за изграждане и функциониране на добър екип и посредничество при разрешаването на конфликти. Персоналът, работещ в Центъра за услуги в домашна среда ще има възможност по време на изпълнение на проекта да получава от външни експерти- психолози мотивационна подкрепа, консултиране, както и групова и индивидуална супервизия.
Груповата супервизия ще има за цел: повишаване на професионалната компетентност; снемане на напрежението в трудни работни ситуации; създаване на пространство за изява и преработка на чувства; гарантиране и подобряване качеството на работа; профилактика на взаимоотношенията в екипа; ориентиране на професионалните действия към целите и към по-голяма степен на удовлетвореност.Освен това екипната супервизия улеснява и подпомага развитието на отношенията на работното място и реализирането на мултидисциплинарност, като преди всичко създава условия на сътрудничество и екипна подкрепа при обсъждането и решаването на практически въпроси и проблеми в работата по индивидуалните случаи на потребителите.
Ежемесечни сесии за екипна супервизия ще включват разглеждане на работата по случай, при която ще се обсъждат наблюденията от текущия мониторинг и развитието на случая; на всеки 6 месеца ще се извършва екипна супервизия за преглед на изпълнението на индивидуалните планове/плановете за предоставяне на интегрираните услуги; ще се обсъждат резултатите, пречките, възможностите, установени благоприятстващи и противодействащи изпълнението фактори; действия, подходи, мерки при актуализиране на плановете и продължаване на работата, и др. В етапа на приключване на случая/прекратяване на услугата чрез екипна супервизия ще се оценява изпълнението на индивидуалните планове и ще се направи заключение за постигнатите в съответния индивидуален план цели, подобрено ли е качеството на живот и нивото на независимо социално функциониране на клиента и т.н. Обсъждането при приключване на случаите ще се направи заключение и по отношение на устойчивостта на резултатите и ще се препоръчат мерки за превенция на евентуални проблеми и рискове.
Индивидуалната супервизия ще даде възможност на всеки специалист, при гарантирана конфиденциалност, да прегледа своята работа; да провери усещанията и чувствата си; да изясни ролите и очакванията си във връзката си с потребителя. Индивидуалната супервизия може да се осигурява при необходимост и по заявка на специалиста или по преценка на бенефициента. Индивидуалната супервизия ще трябва да съответства и адаптивно да отговаря на професионално-личностните потребности, както и на етапите на професионално израстване на супервизирания специалист. В сесиите за индивидуална супервизия ще могат да се поставят и обсъждат теми, проблеми и въпроси, които се отнасят и служат за практиката на работата по случаите - справяне с индивидуални затруднения; проблемни ситуации; изготвяне на оценки, вземане на решения и планиране; колебания, несигурност и нужда от сверяване с експерт на собствените оценки и мнения; недостиг на знания и умения и нужда от насочване; справяне с преживявания във връзка с работата и в частност – във взаимоотношенията с потребителите и техните близки, и др.
Провеждането на груповата супервизия ще спомогне за мотивиране на персонала и ще осигури по- добро качество на предоставяните услуги в семейна среда. |
5 574.42
|
2 557.67
|
Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност;: Психологическа подкрепа и мотивация за потребителите и техните семейства ще се реализира чрез консултиране и различни терапевтични дейности, съобразно индивидуалните потребности на потребителите на услугата. Консултирането ще бъде насочено към възстановяване и поддържане на психическото равновесие и ще е изключително важно, когато е наложителна промяна в ценностните нагласи и мотивацията на потребителите и тяхното близко семейно обкръжение. Психологическата рехабилитация е един от позитивните фактори при подпомагане процеса на социализация и социално включване.Подкрепата ще бъде информационна, консултативна, практическа, морална, емоционална, образователна. Семейството и близките са ресурс, който след съответна подкрепа ще има възможност да допълва професионалната помощ и да поддържа постигнатите резултати напред във времето, включително и след прекратяване ползването на услугата, както и да функционира като естествена система за взаимна помощ. Дейностите ще могат да се провеждат индивидуално, по заявка, чрез консултативна работа, а при необходимост и желание от страна на потребителите ще могат да се организират периодично сесии в групи от родители и/ или близки на лицата с увреждания, като в последния случай ще се постигне и ефектът на взаимната помощ и близост между хора със сходни проблеми.
Достъп до психологическата подкрепа ще бъде осигурена на поне 90 лица - потребители на интегрирани услуги в домашна среда и техните семейства в рамките на 18 месеца. |
2 632.37
|
5 103.85
|
7. Предоставяне на интегрирани услуги на потребителите в семейна среда: Центърът за услуги в домашна среда, ще създаде условия за предоставяне на интегрирани здравно - социални услуги в обичайна домашна среда на минимум 90 възрастни, хронично болни и/или самотни хора на възраст над 65 год. възраст и лица с увреждания, в трудна социална ситуация или в невъзможност сами да се грижат за себе си, живеещи на територията на община "Тунджа".
Основните социални и здравни услуги, критериите за оценка на потребителите за включване в услугата и измерителите, чрез които ще се определи ефикасността и ефективността на дейностите, ще бъдат предмет на специално разработена за целта на проекта "Методика за предоставяне на интегрирани услуги в домашна среда",която ще се възложи за разработване на външен изпълнител.
По своята същност интегрираните услуги за възрастни, хронично-болни и лица с трайни увреждания са свързани с преодоляване на затрудненията от здравен характер и подобряване на техния психологически, социален и здравен статус. Те ще включват медицински грижи, свързани със следене на физиологичните показатели на пациента, контрол върху правилното и редовно приемане на медикаменти и др., извършване на рехабилитационни дейности, социално и психологическо консултиране, асистиращи услуги, подпомагащи потребителите при справяне с ежедневни дейности от бита :поддържане на хигиената в дома, хигиена на тялото, хранене, пазаруване, придружаване при консултативни прегледи и лабораторни изследвания или разходки и др.
Услугите ще се предоставят директно в дома на потребителя, след извършване на индивидуална оценка на нуждите на всеки един от тях и при стриктно спазване на критерии за качество, изработени в рамките на Методиката. Мултидисциплинарният екип от специалисти, работещ в Центъра ще предлага съвети и консултиране за формиране на умения у членовете на семейството на потребителите как да се грижат за своите близки, а така също ще работи за стимулиране капацитета на потребителите за самопомощ и обучението им в определени похвати и умения.
Включването на потребител в услугата ще се извършва със сключване на Договор между Бенефициента и потребителя и или негов законен представител. Предоставянето на пакета интегрирани услуги ще се реализира по разработен индивидуален план за всеки потребител, в които освен потребностите от социални услуги се включва и оценка на риска. Планът ще включва вида подкрепящи дейности, честота и продължителността, които ще бъдат съобразени с изготвената оценката на потребностите.Индивидуалният план ще се изготви от социалния работник, съвместно с здравния специалист, рехабилитатора, психолога и определения асистиращ специалист, с активното участие на потребителя, а когато това е невъзможно и / или потребителят е дете - с участието на негов законен представител, роднина или близък. Индивидуалният план ще се съобрази в максимална степен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания и потребности. Изготвените индивидуални планове се съгласуват с представител на екипа за управление, като екземпляр от него се предоставя на потребителя.
На база индивидуалните планове на потребителите ще бъдат изготвени графици на асистиращия персонал (лични асистенти и домашни помощници), здравните и социални специалисти, които ще предоставят интегрираните медико-социални услуги по домовете.
Управлението на основните рискове за потребителите е предпоставка за опазване на здравето, спазване на принципите, зачитане и защита на интересите и правата на хората с увреждания. Екипът на проекта ще разпише подробна инструкция, относно осигуряване на защита на имуществото и финансовите средства на потребителите. Ще се уговорят в писмен вид правила за достъп на обслужващия персонал до дома на потребителя. Персоналът ще бъде обучен и в безопасни техники на работа при дейности, изискващи физически контакт с потребителя. Екипът на проекта ще организира провеждането на инструктаж за безопасна работа на персонала в Центъра и ще им бъде осигурено работно облекло и лични предпазни средства. |
449 957.33
|
409 038.02
|
Информационна и комуникационна кампания във връзка с изпълнение на проекта: Популяризиране целите, дейностите на проекта, както и на резултатите, които ще бъдат постигнати в резултат на неговото изпълнение. Информиране на обществеността за дейността на Центъра за услуги в домашна среда и напредъка по изпълнение на дейностите по проекта при съблюдаване изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. |
5 400.00
|
5 120.00
|
Мониторинг и оценка на проектните дейности: Мониторингът по проекта ще бъде насочен, както към цялостното изпълнение на заложените по проекта дейности, така и специално към осигуряване на качество на интегрираните услуги в общността. Мониторингът на услугата ще се провеждат по предварително изработен план, включващ ясни критерии и индикатори за успех, които са в съответствие с поставените цели и очакваните резултати.
Процесът на мониторинг и оценка на услугите по проекта се разглежда като неразделна част от Правилата/ Методологията за почасово предоставяне на услугите на целевите групи по проекта в домашна среда. Предвид комплексния характер на подкрепата, както и отчитайки иновативният модел, чрез който се предоставят услугите – мобилна форма, мултидисциплинарен екип, заедно с разписването на детайлите по предоставянето им, ще бъдат разписана и процедурата и инструментите за мониторинг. Мониторингът ще следи текущото / месечно / изпълнение на проектните дейности, съответствието им с определените цели – дали има отклонения, на какво се дължат, така че при необходимост да се предприемат мерки за преодоляването на възможни рискове и трудности. Мониторингът ще включва и наблюдение и оценка на финансовата дисциплина по проекта.
Оценката на комплексните услуги в домашна среда за потребителите ще има за цел да установи въздействието на мерките за подкрепа в домашна среда по отношение на положителна промяна в ситуацията на потребителите, да бъдат отчетени постиженията и трудностите по време на осъществяването на дейностите. Оценката ще проследява дейностите в процеса на тяхното изпълнение и същевременно ще бъде инструмент за тяхното подобрение и развитие.
Мониторингът и оценката на интегрираните услуги в домашна среда по проекта ще бъде постоянен процес, който ще има своето начало преди стартиране на самото предоставяне на услугите, като подробно разписана теоретична част в Методологията, а като процедура – ще бъде споделена с участниците в предоставянето на услугите – лични асистенти и специалисти.
|
0.00
|
0.00
|