Дейност 1: „Придобиване на ново производствено оборудване свързано с изпълнението на Мярка 1 от Енергийния одит“(дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Струг с ЦПУ - 1бр.): Дейността включва закупуване и пускане в експлоатация на Струг с ЦПУ и е свързана с изпълнението на препоръчана Мярка 1 от енергиен одит подготвен за целите на процедура BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за МСП“, реализирана в рамките на инвестиционен приоритет 3.1. на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020г.
Закупуването на енергийно и ресурсно ефективнен Струг с ЦПУ е свързано със струговата обработка на голямогабаритни ротационни детайли с висока точност. Новата машина ще доведе до разширяване на производствения капацитет на предприятието за дейностите свързани обработката на голямо габаритни детайли - фитинги и фланци DN400 за високо-обемни бойлери до 2куб м. Машината е включена в енергоспестяваща Мярка 1 и е на база извършен анализ на съществуващото положение от Енергийния одитор.
Съществуващо положение: С енергоспестяващата мярка е свързан процеса на струговане на челно цилиндрични повърхнини и нарязване на резби. В момента струговането се извършва на универсален струг ТРК -80 POREBA с мощност 25 кW. Точността на машината е ниска и това налага залагането на големи прибавки за обработка. Производителността на машината с отчитане времето за закрепването и базиране на заготовката и свалянето на детайла е 1/2 броя за час.
Енергоспестяващата мярка 1 е свързана със закупуване на Струг с ЦПУ, който е с по-висока производителност, което да доведе до повишаване капацитета на работа в цялата производствена база. Новата машина, е с мощност 22,5 кW и производителност е 4 броя за час/ отчита се времето за закрепване на заготовката и свалянето на детайла/, по 15мин на детайл.
За сравнение на производителността на старата и препоръчаната нова машина се разглежда унифициран детайл- фланец с диаметър ф620мм.
В момента средногодишното производство на предприятието е 2016 броя/год. унифицирани детайла. Новия Струг с ЦПУ ще изработва по прогнозен план на предприятието 16128 детайла/год.
Препоръчаната енергоспетяваща Мярка 1 ще доведе до ефективност и ефикасност в производствения процес в три направления:
- Намаляване на енергийната интензивност на производството;
- Подобряване на ресурсната ефективност на използваните материали за производство – снижаване на отпадъка и технологичния брак;
- Намаляване времето за производство на единица продукция.
Възможностите на новата машина са предпоставка за повишаване на ресурсната ефективност:
- Намаляване на количеството метални отпадъци – машината е голяма точност и прецизност и позволява обработка без прибавки;
- Намаляване на количеството технологичен брак.
Стъпки за изпълнение на дейността:
- Избор на изпълнител на даставката съгласно чл. 50, ал. 1 от ЗУСЕСИФ и Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г..;
- Сключване на договор с избрания изпълнител на доставката;
- Доставка на Струг с ЦПУ - 1бр.;
- Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на актива. Подписване на подписване на приемно - предавателен протокол. |
192 766.60
|
190 740.00
|
Дейност 2: „Придобиване на ново производствено оборудване свързано с изпълнението на Мярка 2 от Енергийния одит“ “(дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Винтов компресор - 1бр.): Дейността включва закупуване и пускане в експлоатация на Винтов компресор и е свързана с изпълнението на препоръчана Мярка 2 от енергиен одит подготвен за целите на процедура BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за МСП“, реализирана в рамките на инвестиционен приоритет 3.1. на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020г.
Енергоспестяващата мярка 2 е свързана със закупуване на Винтов компресор, който ще доведе до разширяване на производствения капацитет на предприятието за дейностите свързани със захранване с въздух машина за плазмено рязане Thermal Dyndmics Ultra-Cut 200 и ексцентър преса ЕП16. Оборудването е включено в енергоспестяваща Мярка 2 и е на база извършен анализ на съществуващото положение от Енергийния одитор.
Съществуващо положение: Захранването с въздух на машина за плазмено рязане и ексцентър преса става със стар компресор с мощност 5,5 kW и производствен капацитет 0,5 м3/мин.
Енергоспестяващата мярка 2 е свързана със закупуване на Винтов компресор, която е с по-висок производствен капацитет, което да доведе до повишаване капацитета на работа на наличните пневматични машини. Новия Винтов компресор, с .работно налягане 9,5bar. Kaпацитет при 9,5 bar на изхода Макс.-2,1 м3/мин. Kaпацитет при 9,5 bar на изхода Мин.0,4 м3/мин. Мощност на двигателя 15кW. Захранващо напрежение 400V/50Hz.
Препоръчаната енергоспестяваща Мярка 2 ще доведе до ефективност и ефикасност в производствения процес в три направления:
- Намаляване на енергийната интензивност на производството;
- Разширяване на производствения капацитет - възможност за рязане на б=45мм на машина за плазмено рязане Thermal Dyndmics Ultra-Cut 200;
- Намаляване времето за производство на единица продукция.
Стъпки за изпълнение на дейността:
- Избор на изпълнител на доставката съгласно чл. 50, ал. 1 от ЗУСЕСИФ и Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г.;
- Сключване на договор с избрания изпълнител на доставката;
- Доставка на Винтов компресор - 1бр.;
- Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на актива. Подписване на приемно - предавателен протокол. |
27 837.00
|
20 150.00
|
Дейност 3: "Придобиване на ново производствено оборудване свързано с изпълнението на Мярка 3 от Енергийния одит“ (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Заваръчен инвертор - 1бр.): Дейността включва закупуване и пускане в експлоатация на Заваръчен инвертор и е свързана с изпълнението на препоръчана Мярка 3 от енергиен одит подготвен за целите на процедура BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за МСП“, реализирана в рамките на инвестиционен приоритет 3.1. на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020г.
Енергоспестяващата мярка 3 е свързана със закупуване на Заваръчен инвертор, който ще доведе до разширяване на производствения капацитет на предприятието за всички дейностите свързани с изработката на фланци за керамични нагреватели на бойлери. Оборудването е включено в енергоспестяваща Мярка 3 и е на база извършен анализ на съществуващото положение от Енергийния одитор.
Съществуващо положение: Енергоспестяващата мярка е свързана с процеса заваряване изработката на фланци за керамични нагреватели на бойлери. В момента „ФОРМЕКС“ ЕООД разполага с подобно оборудване - заварочен апарат ръчна заварка TIG. В момента заваряването се извършва на заваровъчен апарат ръчна заварка TIG с мощност 4,5 кW. Оборудването е ниско производително. Като се отчете времето за заваряване на унифициран детайл, констатираната производителност е 8 броя детайла за час. Енергоспестяващата мярка 3 е свързана със закупуване на Заваръчен инвертор. Тя ще доведе до разширяване на производствения капацитет на предприятието за дейностите свързани изработката на фланци за керамични нагреватели на бойлери. Новият заваръчен инвертор е с мощност 4,9 kW. Производителността с новия апарат при автоматична заварка тип MIG/MAG в защитна среда СО на унифицираното изделие е 12 броя на час.
Забележка: за сравнение на производителността на старата и препоръчаната нова машина се разглежда унифицирано изделие, което е заварка тип TIG на два броя тапи към тръби Ф14х1.2 и Ф42х2 и последващата им заварка към фланец.
Препоръчаната енергоспестяваща Мярка 3 ще доведе до ефективност и ефикасност в производствения процес в две направления:
- Намаляване на енергийната интензивност на производството;
- Намаляване времето за производство на единица продукция.
Стъпки за изпълнение на дейността:
- Избор на изпълнител на доставката съгласно чл. 50, ал. 1 от ЗУСЕСИФ и Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г.;
- Сключване на договор с избрания изпълнител на доставката;
- Доставка на Заваръчен инвертор - 1бр.;
- Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на актива. Подписване на подписване на приемно - предавателен протокол. |
4 837.00
|
3 770.00
|
Дейност 4: „Внедряване на Система за мониторинг на енергопотреблението съгласно Мярка 4 от Енергийния одит “: Дейността включва внедряване на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) в производствената система на „ФОРМЕКС" ЕООД и е свързана с изпълнението на препоръчана Мярка 4 от енергиен одит подготвен за целите на процедура BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за МСП“, реализирана в рамките на инвестиционен приоритет 3.1. на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020г.
Енергоспестяващата Мярка 4 е свързана с внедряване на Система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) във „ФОРМЕКС“ ЕООД, която позволява анализ и навременна корекция при възникнали проблеми и смущения в машини и оборудване и спомага за внедряването, поддържането и подобряването на система за управление на енергията съгласно европейски стандарт EN ISO 50001:2011. Мярка 4 внедряване на СМЕ ще доведе до подобряване енергийната ефективност. СМЕ е включено в енергоспестяваща Мярка 4 и е на база извършен анализ на съществуващото положение от Енергийния одитор.
Съществуващо положение: Към настоящият момент в предприятието не са налични средства за измерване на енергийните и материалните потоци. Консумираната енергия е само електрическа. Събирането на информацията за потреблението на енергия става по ежемесечните фактури, които компанията получава от местното електроразпределително дружество. В технологичният процес се полага ръчен труд. В предприятието се използва оборудване, което не е снабдено с електронен контрол и често се налага то да остава в работен режим по време на ръчните операции, което увеличава енергийните разходи на компанията.
Енергоспестяващата Мярка 4: Препоръчаната за целите на компанията СМЕ представлява Електронна система, която записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основни технологични процеси и системи в предприятието, като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, може да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Предвижда се монтиране на прибори за измерване на консумираната електрическа енергия в главното разпределително табло на компанията, монтиране на хардуер който да събира информацията от измервателните прибори и инсталиране на софтуер за обработване на информацията. Информацията от измервателните устройства ще се събира и обработва автоматично. На база анализа на натрупаната информация за съответните периоди /ден, седмица, месец, година/ ще е възможно вземането на бързи и адекватни решения за оптимизиране на консумацията на електроенергия, както и на производствените процеси.
Препоръчаната енергоспестяваща Мярка 4 ще доведе до ефективност и ефикасност в производствения процес в две направления:
- Намаляване на енергийната интензивност на производството;
- Намаляване времето за производство на единица продукция.
Стъпки за изпълнение на дейността:
- Избор на изпълнител на доставката съгласно чл. 50, ал. 1 от ЗУСЕСИФ и Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г..;
- Сключване на договор с избрания изпълнител на доставка на Система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ);
- Доставка на Система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) - 1бр.;
- Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на актива.
- Подписване на приемно - предавателен протокол. |
4 260.00
|
3 301.39
|
Дейност 5: „Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001“: Целта на дейността е въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт във „ФОРМЕКС“ ЕООД, вкл. съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001. Сертифицирането на стандарта е предпоставка за устойчиво развитие на фирмата в посока постигане на дългосрочна енергийна ефективност.
Дейността включва:
1.Внедряване на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001:
Основни етапи и дейности при внедряване на система за енергиен мениджмънт в „ФОРМЕКС“ ЕООД, вкл. съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 са както следва:
Етап I - Въвеждащо обучение на ключов персонал от „ФОРМЕКС“ ЕООД по изискванията на СЕУ съгласно стандарта ISO 50001:2011;
Етап II – Разработване на Системата за енергийно управление (СЕУ) по изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включени са следните дейности:
-Разработване на Наръчник на СЕУ с включени документирани изисквания от СЕУ по ISO 50001:2011;
-Разработване Политика за енергийно управление;
-Разработени процедури за енергийно планиране и енергиен преглед, както и процедури за оперативно управление и за наблюдение, измерване и анализ.
-Разрабоени инструкции за оперативно управление на дейностите по машини, съоръжения и инсталации свързани със значимо потребление на енергия.
Ще се разработят също така:
-Форми за специфичните записи и данни, свързани с енергийното потребление и управление;
-Базова линия / базови линии за потребление;
-Списък на съоръжения, инсталации и оборудване консуматори на енергия;
-Списък на ключов персонал и подизпълнители, които влияят на ползването и потреблението на енергия;
-Критерии и оценки за приоритизация на благоприятни енерго-спестяващи мерки (ЕСМ) – проекти (със или без тегловен показател на критериите);
-План за действие за постигане на общите и конкретните енергийни цели;
-План за мониторинг и измерване.
Етап III - Обучение на Представител/ите на ръководството и избрани специалисти от фирмата за вътрешни одитори на ИСУ
Етап IV - Внедряване на СЕУ:
-Изпълнението на изискванията на документите на СЕУ;
-Разработването и изпълнението на благоприятни Енерго-Спестяващи Мерки (ЕСМ) съгласно критериите и оценките за приоритизация;
-Внедряване на план за действие за постигане на общите и конкретните енергийни цели;
-Оценка на съответствието с приложимите законови и други изисквания свързани с енергийната ефективност и енергийно управление.
-Планиране, провеждане и документиране на вътрешен одит на всички дейности, включени в обхвата на СЕУ.
-Планиране, провеждане и документиране на Преглед на СЕУ от Ръководството на „ФОРМЕКС“ ЕООД.
2.Сертифициране на внедрената система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 както следва:
Сертификационната оценка се извършва на два етапа съгласно международните правила за акредитирана сертификация.
Одит на етап 1: Извършване на предварителен одит на документите на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO50001;
Одит на етап 2: Провеждане на сертификационен одит на внедрената система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001.
Стъпки за изпълнение на дейността:
-Избор на изпълнители съгласно чл. 50, ал. 1 от ЗУСЕСИФ и Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г..за доставка на услугите;
-Сключване на договор с избраните изпълнители;
-Изпълнение на услуга „Внедряване на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001“
-Изпълнение на услуга „Сертифициране на внедрената система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001“
-Придобиване на Сертификат за „Система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001“
Условие за издаване на сертификат е положително заключение от извършен одит на системата за управление от одиторския екип. Обща стойност на разходите за дейността в размер на 13600,00лв. |
13 600.00
|
13 200.00
|
Дейност 6 „Извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”)“: Целта на дейността е извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”), изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти (Приложение Б към Условията за кандидатстване) със съответните енергоспестяващи препоръки допринасящи за енергийната ефективност на „ФОРМЕКС“ ЕООД . Дейността е извършена предварително.
Дейността включва: Изготвяне и подаване за разглеждане в АУЕР Доклад за енергиен одит съгласно Приложение Б „Образец на енергиен одит по Процедура BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за малките и средни предприятия“, Приоритетна ос 3 „Енергийна и ресурсна ефективност“ на ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020г. на фирма „ФОРМЕКС” ЕООД. Обследването за енергийна ефективност се извършва на основата на информация за енергийното потребление за предходен тригодишен период (2013-2015 г.) и данни от измерванията, извършени в хода на обследването. Издаване от АУЕР на Становище за съответствие на енергийния одит (съгласно Приложение В) с вписано одобрение.
Стъпки за изпълнение на дейността:
1. Избор на изпълнител на услугата „Извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”)“, чрез външно възлагане по реда за избор на изпълнител, уреден в чл. 2, ал. 7 от ПМС 160/01.07.2016 г. – набиране на ценови предложения.
- Събиране на три ценови предложения от лица, вписани в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност;
- Изготвяне на обосновка (съдържаща аргументи за направения избор на изпълнител на базата на получените 3 предложения);
2. Сключване на договор с избрания изпълнител на услугата;
3. Изпълнение на договора за услугата;
4. Подписване на приемно предавателен протокол.
Приключване на дейността е получаване от АУЕР на Становище за съответствие на енергийния одит (съгласно Приложение В) с вписано одобрение |
7 500.00
|
7 500.00
|
Дейност 7: „Публичност и визуализация“: Целта на дейността е осигуряване в процеса на изпълнение на договора за безвъзмездна помощ на информация и публичност на проектните дейности. Дейността е в съответствие с изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
Дейността включва осигуряване на публичност и визуализация, чрез доставка на следните средства за визуализация:
• Информационно табло 120/80 см – 1 бр.;
• Постоянна разяснителна табела 120/80 – 1 бр.;
• Стикери 30/20 см - по 3 бр..
Стъпки на изпълнение на дейността са както следва:
- Избор на изпълнител за услуга по дейност Публичност и визуализация;
- Доставка на следните средства за Публичност и визуализация:
• Информационно табло 120/80 см – 1 бр.;
• Постоянна разяснителна табела 120/80 – 1 бр.;
• Стикери 30/20 см - по 3 бр..
Общата стойност на допустимите разходи за дейност „Публичност и визуализация“ е 535.00лв. |
535.00
|
290.00
|