Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът цели подпомагане с топъл обяд за справяне с материалните лишения   на най-нуждаещите се лица, включително децата на територията на община Акасково, и прилагане на съпътстващи мерки, които подпомагат социалното им приобщаване.
Проектът ще осигури здравословна, разнообразна и питателна топла храна за обяд на хора, които не са в състояние сами или с помощта на свои близки да си осигуряват такава.
В рамките на проекта ще бъде предоставен топъл обяд на 100 нуждаещи се граждани на община Аксаково по домовете до 28.02.2023 г., а считано от 01.03.2023 г. 120 потребителя.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Приготвяне на топъл обяд: Дейността ще стартира на 1.01.2023 г. и ще продължи до 30.09.2025 г. включително като месеците август 2023,2024,2025 услугата няма да се предоставя т.к персонала ползва платен годишен отпуск. Персонала е ограничен, няма възможност за заменяемост и не е възможно ефективно предоставянето на услугата. Общия брой на работните дни за периода е 624 дни разпределени 3 години: за 100 лица от 01.01.2023 г. до 28.02.2023 г. – 41 работни дни и за 120 лица от 01.03.2023 г. до 31.07.2023 г. – 103 работни дни, от 01.09.2023 г. до 31.12.2023 г. – 81 работни дни, 01.01.2024 г. до 30.07.2024 г. – 147 работни дни, от 01.09.2024 г. до 31.12.2024 г. – 84 работни дни, от 01.01.2025 г. до 31.07.2025 г. – 147 работни дни, от 01.09.2025 г. до 30.09.2025 г. – 21 работни дни. Храната ще се приготвя от Общинско социално предприятие "Домашен социален патронаж" в гр. Аксаково, на което е възложено чрез решение на общински съвет Аксаково. Капацитета на ОСП - ДСП е 200 потребители, което позволява приготвянето на топъл обяд за 100 потребители до 28.02.2023 г., а от 01.03.2023- 120 потребителя. Базата е с издаден Акт за общинска собственост № 112/29.03.1999 г. с местонахождение гр.Аксаково, ж.к.“Надежда“ бл.1 и се състои от: коридор, склад за хранителни продукти, кухня, включваща и обособен сектор за риба, помещение с обособени сектори за: съхранение и обработване на яйца, съхраняване и обработване на плодове и зеленчуци, подготвителна за местни продукти, миялно помещение, сервизни помещения - съблекалня за персонала, тоалетна и баня. С отделни входове за получаване на хранителни продукти и изнасяне на готовата продукция. Предприятието разполага с необходимата материална база за складиране на хранителни продукти и приготвяне на храната. Предприятието разполага с персонал от 12 човека – готвач-1, помощник-готвач-1, разносвачи на храна-2, работник –кухня-4, шофьор-1 и административен персонал-3, които ще осъществяват дейностите по предоставяне на топъл обяд на нуждаещите се. Регистрацията на Домашния социален патронаж, като обект за производство на храни и за търговия с храни е документирано с Удостоверение за чл. 12 от ЗХ № 9405/12.11.2013. 236 992.00 92 224.00
Предоставяне на топъл обяд: Приготвеният обяд в рамките на работните дни ще се доставя до домовете на потребителите. За целта общината разполага и е предоставила на ОСП "Домашен социален патронаж" автомобил марка "Хюндай" с регистрационен номер В 5089 РВ. До момента топъл обяд се предоставяше в 2 населени места, проектът предвижда обхвата да се разшири предвид нарасналите потребности и услугата да се предоставя в 5 населени места /гр. Аксаково, гр. Игнатиево, с. Слънчево, с. Припек, с. Изворско/ до 28.02.2023 г. , а от 01.03.2023 г. и в населените места с. Въглен и с. Любен Каравелово. Поради разширения обхват общината ще кандидатства за предоставяне на автомобил по програма на фонд "Социална закрила". Упоменатите транспортни средства отговарят на изисквания на Закона за храните. Предприятието разполага с шофьор, който ще бъде ангажиран с разноса на храната. Дейността по разноса се осъществява и от две лица от персонала на предприятието на длъжност "разносвач на храна" . Храната се предоставя на потребителите във времевия диапазон от 10,30 до 13,00. При разноса на храната ще бъдат осигурени всички предпазни средства (маски, ръкавици, дизенфектанти и др. ) за опазване здравето на персонала и здравето на потребители. 16 589.44 6 455.68
Предоставяне на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки, реализирани в рамките на проекта от община Аксаково ще се изразяват в индивидуално консултиране за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. Съпътстващите мерки ще се осъществяват при спазване всички противоепидемични и санитарно-хигиенни изисквания. Ще бъдат осигурени предпазни средства за персонала (маски, ръкавици, дизенфектанти и др. ) . Съпътстващите мерки ще се осъществяват от лице , служител на ОСП "ДСП" със специалност "технология на храната" във връзка с предоставянена на информация за балансираното хранене. Съпътстващи мерки ще се предоставят и от ръководителя на проекта, който е завършил със специалност "публична администрация" във връзка с предоставяне на информация за административни услуги и др. Лицата имат професионален стаж в предоставянето на социални услуги повече от 25 години. 16 589.44 6 455.68
Определяне на целевите групи: Целеви групи по проекта ще бъдат следните: 1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредба РД-06-53/17.09.2021, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. скитащи и бездомни лица; 6. лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Подборът на потребителите ще се извършва съгласно утвърдена от Кмета на общината ПРОЦЕДУРА ЗА НАБИРАНЕ И ПОДБОР НА ПОТРЕБИТЕЛИ за ползване на услугите по проект „Топъл обяд в община Аксаково“, операция BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд“ по Оперативна програма за храни и основно материално подпомагане 2021-2027. Информация за нуждаещите се лица се събира от кметове и кметски намесници по населените места, доставчици на социални услуги и институции, налична информация в Община Аксаково, сигнали, подадени по телефон от граждани които познават лица, нуждаещи се от помощ, както и от съобщение на интернет страницата на Община Аксаково. Подадените Заявления с приложените необходими документи, се входират в „Регистър на постъпилите заявления на кандидат-потребителите“ и за всеки потребител се създава лично досие в което се съхраняват подадените документи. След приключване на първоначалният прием на документите комисия определена със Заповед на кмета, извършва подбор в съответствие с указаните целеви групи по проекта и изготвя протокол с приложен списък на класираните кандидат-потребители и резервите. Основна база при извършване на подбора на нуждаещите се от услугата лица са доходите, тяхното здравословното състояние и възможността им за самообслужване. Въз основа, на предоставената информация се правят допълнителни оценки на потребностите и се класират приоритетно кандидат-потребителите. Подбора на лицата се извършва единствено въз основа на техните потребности без оглед на пол, възраст или религиозна принадлежност. Броят на желаещите подали заявление за достъп до услугата по проекта може да надвиши броя на лицата, които ще бъдат обслужвани, поради което се изготвя резервен списък С цел постигане на по-голяма гъвкавост при предоставяне на услугата „Осигуряване на топъл обяд“ и обхващане на по-голям брой нуждаещи се лица, документи се приемат през целия период на изпълнение на проекта, като ползвателите не трябва да надвишават 100 лица, 120 лица от 01.03.2023 г.. За доказване принадлежността на кандидат-потребителите към целевите групи Община Аксаково изготвя списък за всички кандидат-потребители, който представя на ДСП-Варна за проверка и отразяване на принадлежността към целевите групи по програмата. Комисията за подбор се свиква ежемесечно с цел разглеждане на новоподадените заявления-декларации. Изготвят се Протокол от заседанието на комисията и актуализиран списък на лицата и резервите. При отсъствие на потребител за деня и с цел недопускане на разхищение на хранителни продукти, се предоставя храната на кандидат-потребител, включен в списъка с резерви. Неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение, може да бъде разпределян на лица от целевите групи, посочени в чл. 4, ал. 1 и 2, чл. 6, ал. 1 от Наредбата. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.