Организация и управление на проекта: Успешното изпълнение на проекта се основава на добро техническо и финансово управление на предвидените дейности. То предполага екип от експерти, които имат задълбочени познания в различните аспекти, свързани със спецификата на управлението на дейности, както в администрацията, така и в проектния формат. С оглед успешното управление на проекта, екипът ще създаде и поддържа ефективна система за комуникация, с цел проследяване на цялостния напредък по проекта и своевременно вземане на решения за коригиращи действия. Екипът от експерти ще изпълняват и координират проектните дейности в съответствие с клаузите на сключения договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
Екипът е съставен от експерти от кандидатстващата организация и партньорите, имащи отношение към успешното изпълнение на дейностите по проекта.Екипът за организация и управление се състои от: 1 ръководител-проект; 2-ма координатор по проекта; 1 счетоводител и 1 експерт мониторинг и контрол. Етапите, в които екипът за управление на проекта ще изпълнява дейността, са както следва:
1. сформиране на екип, сключване на договори с всеки от членовете, уточняване на функциите, задълженията и отговорностите на всеки член на екипа и изготвяне на план за действие за изпълнението на предвидените по договора дейности;
2. разработване на система за вътрешен мониторинг и контрол на изпълнението на отделните дейности;
3. цялостно управление и администриране на работата по проекта;
4. възлагане на външен изпълнител (където е приложимо) - подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки съгласно приложимото законодателство, сключване на договори с изпълнители и мониторинг на изпълнението на работата на изпълнителите;
5. текущо наблюдение и отчитане при изпълнението на предвидените дейности.
|
9 913.00
|
10 355.42
|
Провеждане на проучване сред родителите и децата относно нагласите и нуждите им за интегриране в образователната система: Предвижда се провеждането на проучване на два етапа: при стартирането на проекта и при неговото завършване.
Една от причините за отпадане на децата от малцинствен произход от образователната система е недостатъчната убеденост на родителите в ползата от доброто възпитание и обучение. Самите родители не мотивират децата си да посещават училище. Чрез проучване на индивидуалните потребности и възможности ще се предложат конкретни действия за постигане на по-добра посещаемост в училище и формиране на желание за участие в дейностите и достигане на добри резултати. Респонденти в проучването ще бъдат родители на децата от ромското етническо малцинство. Ще се идентифицират нагласите на родителите и тяхната убеденост в ползата от доброто възпитание и обучение, както и степента на мотивацията им за включване на децата в образователния процес. В допълнение с учениците също ще бъде проведено проучване за установяване на нуждите и възможностите им за усвояване на знания, както и наклонностите и желанието им за бъдещо развитие. Ще се изработи индивидуален профил на учениците, на базата на който ще бъдат предложени най-подходящите за конкретното дете дейности. По този начин детето може да бъде пренасочено към подходящи извънкласни занимания. В допълнение ще бъдат проучени индивидуалните възможности на децата от целевата група за постигане на добри учебни резултати, които да подпомогнат усилията на педагозите при провеждане на индивидуалната работа с тях.
Педагогически проучвания ще съпътстват всички дейности, в които участват деца от целевата група. Те ще се извършват по време на изпълнение на проекта с учителите, които провеждат допълнителните часове по български и ръководят извънучилищните дейности (клубовете по интереси). Тези проучвания имат за цел да проследят динамиката в усвояването на знания, умения и нагласи в процес на училищното и извънучилищното обучение на децата.
Заключителното проучване ще направи обективна оценка на реализираните цели и постигнатите резултати, като ще бъде оценен приносът на извънкласните занимания към развитието на детето.
|
5 000.00
|
5 000.00
|
Допълнително обучение по български език за учениците, за които българският език не е майчин за преодоляване на социалните пречки за тяхната интеграция в образователната система: Дейността цели увеличаване на възможностите и улесняване на образователната интеграция на учениците, които срещат затруднения с овладяване на учебния материал заради недобро владеене на български език и слабо развити навици за учебен труд. Чрез допълнителната подготовка за усвояване на знания по български език, учениците от целевата група ще получат възможност за равен старт със своите връстници. Дейността включва организиране и провеждане на допълнителни занятия с yченици, изоставащи с материала и такива, за които българският език не е майчин. Допълнителните занимания по български език ще се осъществят от квалифицирани учители с опит. Тази дейност е важна, тъй като недоброто владеене на български език от децата, принадлежащи към целевата група е предпоставка при общуването и усвояването на учебното съдържание. Допълнителното обучение ще стимулира желанието за езиково развитие. |
31 539.60
|
32 926.52
|
Създаване на клубове по интереси в извънучебно време в областта на здравното и екологичното възпитание, фолклора, танците, спорта, изкуството, традиционните занаяти: Ангажирането на децата в допълнителни дейности е предпоставка за повишаване интереса им към учебния процес. Учениците, обект на интервенция, ще бъдат поставени в условия на интересни за тях занимания, всеки от тях ще има възможност да разкрие собствения си творчески потенциал, да бъде творец и да се изяви. Включването на децата в допълнителните дейности ще спомогне за тяхната социална интеграция, ще бъде предпоставка за привличането им в учебните заведения. Те ще бъдат поставени в равни условия за развитие на творческите им способности, което ще доведе до повишаване на самочувствието им и ще засили чувството им за принадлежност към обществото.
Децата ще бъдат разделени в клубовете по интереси. Предвижда се създаването на следните клубове:
- Клуб „Приложни изкуства“- предвиждат се дейности като проучване и пресъздаване на културата и традициите в региона със средствата на приложните изкуства: моделиране (работа с глина и дърво), рисуване, апликиране (работа с текстил, хартия и др. материали). Участниците в този клуб ще имат възможност да рисуват като усвояват и използват различни техники и материали. С техни творби ще се направи изложба в съответното учебно заведение. Ще се организират срещи с местни, художници, посещения на изложби и отпечатване на най-добрите рисунки в училищните и регионални вестници.
- Клуб „Млади артисти”: театърът е една от малкото форми на изкуство, която създава предпоставки за реализиране на устойчиви форми на комуникация и социализация.
- Клуб „Звуци и ритми“: ще се пресъздава танцовото и песенно изкуство на различните етноси. Децата ще разучават танци и изпълняват песни, свързани с обичаи и традиции и характерни за различните етноси. По този начин взаимно ще се опознават и разбират по-добре.
- Клуб „Здрав дух в здраво тяло“ - Предвижда се създаването на отбори по следните спортове: футбол, народна топка, бадминтон, тенис на маса, волейбол и баскетбол. За осъществяването на тази дейност е необходимо закупуването на спортни екипи, топки и съоръжения. В спортните занимнаия в т.нар. клуб "Здрав дух в здраво тяло" ще участват всички 40 деца. Това се налага с оглед изграждане на навици за спорт и предизивкване на интерес на децата в нещо полезно за психическото и физическото им здраве. Избраните деца в проекта не разполагат с екипи и спортни принадлежности затова в разходите са заложени такива за пълна екипировка и на 40-те деца (анцуг, маратонки, други спортни принадлежности).
- Клуб „Моето здраве и аз“: участниците в този клуб ще идентифицират своите нагласи, мисли, чувства и отношение към проблеми, произтичащи от тютюнопушене, употреба на някои психоактивни вещества, нерационално хранене, лоша хигиена, неправилна организация на дневните активности, ще обсъждат нуждата от ежедневните грижи за добро здраве.
Клубовете ще заемат по 4 уч.ч. от ежедневието на децата, 2 от които за задължителен спорт.
|
25 135.68
|
20 880.08
|
Работа c родители на ученици от ромското етническо малцинство и провеждане на „Училище за родители“: Една от причините за отпадане на децата от малцинствен произход от образователния процес е недостатъчната убеденост на родителите в ползата от доброто възпитание и обучение. Самите родители не мотивират децата си да посещават училище. В тази връзка се предвижда провеждането на групови и индивидуални срещи, консултации и др. между учителите и родителите от целевите групи под формата на „училище за родители”. Ще бъде осигурен лектор за провеждане на срещите и консултации с родителите, които да получат базови познания в областта на образователния процес на децата. По този начин се цели превенция на застрашените от напускане деца и насърчаване на децата да посещават училище.
Чрез консултиране и съветване, чрез проучване на индивидуалните потребности и възможности ще се постигне по-добра посещаемост в училище и формиране на желание за участие в дейностите и достигане на добри резултати. Дейността ще допринесе за подобряване на мотивацията за включване в дейностите на децата от малцинствен произход и стимулиране на интереса към учебно - възпитателния процес.
Дейността се състои в организиране и провеждане на дискусионни срещи в сградата на училището с родителите веднъж месечно по 2 часа.
На срещите ще бъдат поканени високо квалифицирани експерти с опит в работата в мултикултурна среда ( например психолози) за намиране на най-подходящия подход за работа с родителите, гост-лектори, които да разкажат за успешна и вдъхновяваща история и да послужат като добър пример. На срещите ще бъдат поканени и специализирани медицински лица за провеждане на дискусии относно превенция на проблеми на децата, произтичащи от тютюнопушене, употреба на някои психоактивни вещества, нерационално хранене, лоша хигиена, рисково сексуално поведение, неправилна организация на дневните активности, предпазване от различни заболявания и др. Ще обсъждат нуждата от ежедневните грижи за добро здраве. Специалистите трябва да са с доказан дългогодишен опит в работа с целевата група по проекта.
|
2 832.00
|
831.80
|
Организиране и провеждане на съвместно-познавателни дейности : Предвижда се да бъдат организирани четири екскурзии и две вечери на талантите, на които децата да могат да изявят своите новопридобити умения.
Екскурзиите ще бъдат организирани с цел сплотяване на децата от отделните етнически групи, подобряване на възприятието на околния свят, опознаване на родината и придобиване на навици за пътуване. Децата от целевата група нямат изграден навик да пътуват, поради което екскурзиите ще бъдат на близки разстояния до природни или исторически местни забележителности. По този начин те ще имат и възможност да опознаят родния край и да научат нещо повече за историята на България.
Планирано е провеждане на съвместни вечери на всички етноси. На тези вечери ще се представят различни обичаи, традиции, танци, песни, носии и др., характерни за отделните етноси. Предвижда се провеждането на 2 вечери на талантите за учениците.
Предвижда се провеждане на лятно училище и зелена ваканция за децата, като участие в тях с цел взаимно опознаване е предвидено и за 10 родители за 5 дни. Тези две мероприятия не са самоцелни. Те ще имат ключова роля за изграждане на самоувереност в децата, които нямат навици да пътуват, ще им вдъхнат вяра в собствените им способности, ще ги направят по-самоуверени. "Лагерите" ще преминават с ежедневни кратки беседи с учителите, в които ще се говори в достъпна форма за българската история и обичаи, за природните ни забележителности, както и адаптирано ще се поднесат важни социални теми. По този начин децата ще разберат своята значимост и тази на действията си и ще станат по-отговорни към себе си, образованието си към България. На екскурзиите в неформална среда извън училищните сгради, те ще имат възможност за себеизява.
|
32 680.00
|
24 209.86
|
Информиране и публичност: Целта на дейността е да се осигури публичност и информираност на участниците в проекта, целевите групи, заинтересованите страни и широката общественост относно заложените цели и постигнатите резултати в изпълнение на дейностите по проекта финансирани от ЕСФ. Осигуряването на публичност и информираност на всички заинтересовани страни и потребителите на резултатите по проекта ще допринесе за пълното изпълнение на целите и реализиране на добавената стойност за обществото.
Предвидени са мерки за повишаване на информираността на обществото за планираните действия по проекта, целенасочена работа за положителна промяна в обществените нагласи към рисковите групи деца, включително и достъпно разясняване какви са основните цели и какви са постигнатите резултати по проекта, за какви целеви групи са предназначени дейностите и перспективите за развитието им. С цел популяризация на дейностите по проекта и в изпълнение на изискванията за информираност и публичност на проекти финансирани със средства на ЕС, се предвиждат и следните мерки:
• Провеждане на заключителна конференция с участието на заинтересовани страни и представители на печатни и електронни медии.
• Изработване и отпечатване на стикери за закупеното по проекта обзавеждане и оборудване
• Изработване и разпространение на рекламни материали;
• Публикуване на актуална информация за проекта на интернет-страницата на общината.
Целта е да се постигне широка информираност относно изпълнените дейности и постигнатите резултати по проекта. В рамките на информационните събития на участниците ще се предоставят информационни/рекламни материали по проекта. Широката информираност е безусловно необходима за постигане на траен ефект от проекта.Успешната реализация на целите на проекта е пряко свързана с постигането на максимална информираност на широката общественост относно изпълнението на предвидените проектни дейности и постигнатите резултати.
|
1 943.70
|
2 136.00
|
Разработване и одобряване от общинския съвет на актуален план за действие по приоритетите на Националната стратегия на Република България за интегриране на ромите 2012-2020 г.
: Съгласно Националната стратегия на Република България за интегриране на ромите 2012-2020 г., общините следва да имат разработени и одобрени от общинския съвет планове за действие по приоритетите от стратегията. Към момента на община Роман няма подобен документ, като в процедса на реализирането на проектните дейности такъв ще бъде разработен и приет. Проектът ще цели постигане на съответствие на заложените дейности със съответния годишен план, за всяка година от изпълнението на проекта.
|
0.00
|
0.00
|