Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Изпълнението на проект „Топъл обяд“ е в помощ на най-нуждаещите се лица, включително децата, живеещи в материално лишение, изпаднали в затруднено положение и в риск от социално изключване на територията на община Раднево. Проектът е своеобразен отговор на реалната, належаща потребност от социална подкрепа и хуманно отношение към идентифицираните нужди на лицата в риск. Обхватът на целевите групи, които могат да се възползват по настоящия проект е съобразен с  изискванията, регламентирани в Наредба № РД-06-53 от 17 септември 2021 г. на Министъра на труда и социалната политика. 
Основните дейности предвидени в проектното предложение са следните: 
- определяне на целевите групи; 
- приготвяне на топъл обяд; 
- предоставяне на топъл обяд; 
- реализиране на съпътстващи мерки.
Проектът предвижда за периода от 03.01.2023 - 30.09.2025 г служители на Домашен социален патронаж да приготвят и предоставят топъл обяд (супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт) на 90 най-нуждаещи се лица в община Раднево. В помощ на бездомните лица и хората попаднали при форсмажорни обстоятелства, топлият обяд ще се предоставя в пункта на Обществената трапезария в града. За удовлетворяване на базовите потребности на самотноживеещите хора, лицата с увреждания и в риск от социално изключване, топлият обяд ще се доставя, чрез служебен транспорт до домовете на потребителите, всеки работен ден от 9.00 - 13.30 ч., пакетиран индивидуално в метални прибори за многократна употреба. Услугата ще покрива всички населени места в общината, включително и по-отдалечените, където хората в нужда изпитват още по-сериозни затруднения за осигуряване на прехраната си. Заложената поредица от устойчиви целенасочени активности предвижда прилагане на съпътстващи мерки под формата на индивидуална или групова подкрепа, консултиране при конкретни нужди и проблеми на потребителите, подпомагане лицата в нужда, чрез осигуряване на достъп до необходимите им социални, здравни и публични услуги в домашна среда.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 2 "Приготвяне на топъл обяд": Настоящия проект предвижда приготвянето и предоставянето на „Топъл обяд” на най-нуждаещите се лица живеещи на територията на община Раднево, в периода януари 2023 – септември 2025 г. Приготвянето на топлия обяд ще се извършва в една обществена трапезария, намираща се в сградата на Домашен социален патронаж на адрес: гр. Раднево, ул. "Лиляна Димитрова" № 7. В резултат от извършваната дейност ще се приготвя подходящ по количество и качество пакетиран топъл обяд за 90 крайно нуждаещи се лица в продължение на 689 работни дни от посочения период, представляващ жизненоважна предпоставка за хората живеещи в материално лишение. Закупуването на хранителни продукти за осигуряване на топъл обяд се възлага на изпълнители, избрани по реда на Закона за обществени поръчкии, в съответствие с изискванията на националното законодателство - ЗУСЕФСУ и ЗОП, при спазване принципите на прозрачност, пропорционалност, равно третиране и недискриминация, при осигурена конкуренция на най-широка основа. Към момента Община Раднево има сключени 7 договори за доставка на хранителни продукти с предмет „Доставка на хранителни продукти за нуждите на Домашен социален патронаж, Дом за стари хора и Обществена трапезария“ за: 1. Хляб; 2. „Месо и месни произведения“; 3. „Мляко и млечни произведения“; 4. „Плодове и зеленчуци“; 5. „Плодови и зеленчукови консерви“; 6. „Подправки“; 7. „Други хранителни продукти“ Срокът за изпълнение на договорите е 04.01.2022- 04.01.2023 г. Предстои Община Раднево да проведе нова процедура по ЗОП с цел сключване на договори за доставка на хранителни продукти за периода след изтичане на текущите договори (от 05.01.2023 с продължителност 12 м.) Община Раднево има ангажимент да изисква и следи за качеството на доставените хранителни продукти, които трябва да отговарят на изискванията на Закона за храните, изискванията на нормативни документи на Българската агенция по безопасност на храните и системата НАССР. Ще се следи доставките да бъдат придружени от сертификати за произход, сертификати за качество и означен срок на годност на продуктите. Опаковката на продуктите ще отговаря на изискванията на Закона за храните и Наредбата за изискванията за етикетирането и представянето на храните и ще гарантира възможността им за съхранение при обичайните за вида продукт условия. За гарантиране доставката на качествени продукти, отговарящи на изискванията на Закона за храните, Българската агенция по безопасност на храните и системата НАССР, управителят, домакина и калкуланта на трапезарията ще упражняват контрол на доставките, като ще проверяват дали доставеното количество отговаря на заявеното, отговаря ли на изискванията за качество, посочени в договора и притежава ли изискваните от закона сертификати. Управителят на Домашен социален патронаж ще следи и за спазване на необходимите хигиенни изисквания на етапа на подготовка на храната, а социалният работник ще гарантира достигането на храната до потребителите на услугата в необходимото количество, качество и време. Предвижда се дейността да се извършва само през работните дни в периода 03.01.2023- 30.09.2025. Поради многогодишния характер на проекта, съгласно Условията за кандидатстване, за целите на остойностяване на разхода за приготвяне на топъл обяд, стойността на разхода е изчислен на база 21 работни дни средномесечно за всяка календарна година. Общият брой дни, в които ще се извършва дейността на трапезарията е 689 дни. Общият брой лица, които ще се хранят по време на изпълнение на дейността е 90 (съобразен с капацитета на трапезарията). 198 432.00 53 568.00
Дейност 3 "Предоставяне на топъл обяд": Дейността е от ключово значение за успешното изпълнение на проекта, предвид профила на обслужваните целеви групи. Поради тази причина, Община Раднево предпочита да доставя приготвените индивидуални порции пакетирана, топла храна до домовете на потребителите през целия период на изпълнение на проекта. Предоставяната услуга може да бъде получена и на място в сградата на Домашен социален патронаж, гр. Раднево от потребителите на проекта или изрично упълномощени от тях лица. Предоставянето на посочената социална услуга в домашна среда ще подпомогне удовлетворяването на базисни здравно-физиологични, психологически и финансово-икономически нужди на потребителите. По-голямата част от тях живеят в прилежащите села на територията на общината, самотни възрастни хора или лица с увреждания, които срещат затруднения в придвижването, затова доставката на топлия обяд до домовете им е от изключителна важност за тяхното оцеляване и значително улеснява тяхното ежедневие. Извършваната дейност ще се осъществява при пълно спазване на всички санитарно-хигиенни правила и норми, безусловно съблюдаване на установените мерки и ефективна грижа за безопасността и здравето на всички участници и потребители. Прясната, здравословна и питателна топла храна, предмет на настоящия проект, се приготвя в деня на нейната доставка до съответните потребители. Доставката на топлия обяд до домовете на подбраните конкретни потребители се извършва системно и организирано от служители на Домашен социален патронаж. За целта са ангажирани три автомобила, осигурени от Община Раднево. За удобство на потребителите са предвидени няколко варианта за получаване на топлия обяд: - до домашен адрес за потребителите, които имат здравословни проблеми, самотно живеещи, лица с увреждания, или живеещи в друго населено място на територията на общината; - на пункта в Домашен социален патронаж. Персоналът, ангажиран с изпълнението на дейностите по проекта е с богат опит и добра квалификация. Целият състав на Домашен социален патронаж от години работи в трапезарията, познава услугата „Обществена трапезария” и се справя успешно както с приготвянето на храната, така и с предоставянето и отчитането на социалната услуга. Екипът на Домашен социален патронаж, зает с обслужването на потребителите на Патронажа, Дома за стари хора и Обществената трапезария се състои от трима готвачи, двама работник кухня, калкулант, домакин, 5 санитари в Домашен социален патронаж и 3-ма в Дом за стари хора, 3 социални работници, управител и трима шофьори. Управител на Домашен социален патронаж (ДСП) – организира, ръководи и контролира цялостната работа в Домашен социален патронаж. Има 24 години трудов стаж, с образователно- квалификационна степен Бакалавър „Социални дейности“. Социалните работници в Домашен социален патронаж са трима - двама са с образователно-квалификационна степен Магистър и един с образователно- квалификационна степен бакалавър „Социални дейности“. Всички готвачи на Домашен социален патронаж притежават необходимата за длъжността квалификация и опит. 13 890.24 3 749.76
Дейност 4 "Реализиране на съпътстващи мерки": През цялата проектна продължителност ще бъдат реализирани индивидуално ориентирани съпътстващи мерки за подкрепа на потребителите, като допълнение към безвъзмездното предоставяне на топъл обяд. Целта е намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. Съпътстващата подкрепа е свързващ елемент, осигуряващ допълняемост с останалите програми и проекти, реализирани от Община Раднево, които оказват необходимата помощ и подкрепа на лицата в риск в дългосрочен план. Предоставянето на съпътстващите мерки ще се осъществява при спазване на заложените хоризонтални принципи и изисквания на Регламент (ЕС) 2021/1060 от 24.06.2021 г.: - Зачитане основните права на гражданите и спазването на Хартата на основните права на Европейския съюз; - Равни възможности и недопускане на дискриминация; - Равенство между половете и отчитането на социалните аспекти на пола. Съпътстващи мерки ще се предоставят в тясно сътрудничество между местната общинска администрация, Дирекция социално подпомагане, доставчиците на социални услуги, здравните заведения в общината, кметствата и селата, с цел максимално включване на потребителите в тези дейности. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки ще се основава на предварително извършен анализ и установени специфични потребности за всеки отделен потребител, което е основа за планирането им в индивидуален или групов формат. По програмата ще бъде създадена база данни за подпомаганите лица, в това число ще бъде очертаван и специфичният социален профил на тях и членовете на семействата им. В резултат от това крайните получатели на помощта ще получават информация и ще бъдат насочвани към конкретни мерки и проекти, реализирани с подкрепата на ЕСФ+ по други програми. Конкретните съпътстващи дейности се изразяват индикативно в индивидуално и групово консултиране и съдействие на крайните получатели на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване.Община Раднево управлява множество социални услуги развити в общността за хората с различни потребности – във функциониращия Център за социална рехабилитация и интеграция се предоставя комплекс от социални услуги, свързани с извършване на социална и медицинска рехабилитация, консултации и др. насочени към хора с трайни увреждания. За децата в риск е създаден и от 2009 година функционира Център за настаняване от семеен тип. Предоставят се и услугите Домашен социален патронаж и Обществена трапезария. Ползвателите ще бъдат информирани още и за дейността и услугите предоставяни от Центъра за обществена подкрепа, Дом за стари хора – Раднево, предоставяните услуги Личен асистент и Приемна грижа. Лицата, потребители на услугата Топъл обяд, при необходимост ще получат пълна информация и подкрепа за ползване не само на социалните, но и на предоставяните на територията на община Раднево административни услуги. 13 890.24 3 749.76
Дейност 1 "Определяне на целевите групи": Определянето на целевите групи ще бъде извършено на база Списъците, предоставени от Дирекция „Социално подпомагане“, гр. Раднево, съобразно Условията за кандидатстване по настоящата процедура, описани в т. 13 и чл. 6 от Наредба № РД-06-53 от 17 септември 2021 г. на Министъра на труда и социалната политика за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по Програмата за храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г., съфинансирана от Европейския социален фонд ПЛЮС, обн. ДВ бр.81 от 28.09.2021 г., в сила от 28.09.2021 г. В съответствие с Наредбата и целите на операцията, целевите групи са: - лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; - лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от допълнителна подкрепа; - лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; - лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; - скитащи и бездомни лица; - лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Със стартиране на дейностите по проекта ще бъдат изготвени:  Процедура за подбор на потребители, ред за предоставяне на топъл обяд и ред за предоставен, но неполучен топъл обяд на лицата попадащи в списък на чакащи (резерви);  Процедура за жалби и възражения. Тези процедури ще регламентират начина на подаване на заявленията за кандидатстване и извършване на подбора на потребителите на услугата, реда за получаване на приготвен, но неполучен топъл обяд, както и реда за отговор на постъпили жалби и възражения. Поради спецификата на операцията по определяне на целевите групи, съгласно Условията за кандидатстване, дейността по идентифициране на конкретните потребители и прием на заявления за кандидатстване предвиждаме да започне след подаване на проектното предложение и преди стартиране на договора за безвъзмездна помощ и ще се изпълнява през целия срок на операцията. За идентифициране на потенциалните потребители ще се извършат следните обособени, взаимосвързани процедури: 1. информиране на потенциалните потребители; 2. набиране на заявления, сигнали и предложения; 3. оценка за допустимост на кандидатите за получаване на предоставяните услуги и изготвяне на списък от идентифицирани лица; 4. изпращане на изготвения списък от идентифицирани лица (заедно с приложенията към него) за одобрение на Дирекция „Социално подпомагане"- гр. Раднево (ДСП) и окончателен подбор на потребителите. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.