Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Община Златоград е община, отдалечена от големите административни центрове в страната, което в съчетание с негативните демографски тенденции изправя местната власт пред необходимостта да реализира мерки за развитие на социални услуги, насочени към нарастващия брой уязвими групи от лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях; самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии, възрастни хора в невъзможност да са самообслужват, които в по-малките населени места вече са преобладаваща част от населението. 
С оглед на факта, че населението в общината ни е трайно застаряващо, естественият прираст е отрицателен и броят на възрастните хора се увеличава, е необходимо да се обърне по-специално внимание върху обгрижването на уязвимите групи и предоставянето на социални услуги, които отговарят на техните нуждите.
Политиката на Община Златоград, в сферата на социалните услуги, е насочена към развитие на услуги в общността и в домашна среда, които да заменят институционалния модел на грижа.
В Годишните планове за изпълнение и развитие на социалните услуги в Община Златоград за 2016 и 2017 година, както и в Стратегията за развитие на социалните услуги на територията на Община Златоград за периода 2016-2020, е идентифицирана необходимост от предоставяне на Топъл обяд.
Реализацията на проектното предложение "Топъл обяд за нуждаещите се жители на Община Златоград",  ще  осигури помощ и подкрепа на най-нуждаещите се лица и семейства и ще  удовлетвори нуждата от подобен тип социална услуга, чиято необходимост е регистрирана в стратегическите документи.
С настоящото проектно предложение Община Златоград ще надгради и продължи социалната услуга "Обществена трапезария", така че да бъдат обхванати всички целеви групи, за които има регистрирана потребност.  
Дейностите, които ще се осъществяват, в рамките на проекта, са доставяне на топъл обяд, до определеното достъпно място за всеки от получателите-120 потребителя на територията на Община Златоград.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подбор на потребители, които ще получават топъл обяд: Съгласно писмо на Дирекция "Социално подпомагане" основната целева група уязвими лица, които могат да получават топъл обяд по Процедура "Топъл обяд - 2016" на оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, включва 120 лица, от които: лицата и семействата на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане ; лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях ; „Семейства и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи и не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си“ Проектното ни предложение е насочено към осигуряване на топъл обяд за всички 120 лица, част от горепосочената основна целева група. За тази цел ще бъде направена кампания за информиране на обществеността за възможността уязвими групи от общината да получават топъл обяд, като потребителите ще бъдат определени след осъществяването на подбор, на базата на утвърден механизъм с критерии за подбор на конкретните представители от целевата група, след подадени заявления-декларации от кандидат-потребителите. Подборът на потребителите ще стартира от 10.08.2016 г. и до края на месец август бъде извършен.Подборът потребителите ще продължи през целият период на изпълнение на проекта. 0.00 0.00
Избор на фирма, предоставяща Кетъринг за осигуряване на топъл обяд на представителите от целевите групи: За приготвяне и доставяне на храна (кетъринг) за обяд – супа, основно ястие и хляб на бенефициенти, Община Златоград ще сключи договор с фирма, на основание чл.20, ал.4, т.2 от Закона за обществените поръчки. Кметът на общината изготвя договор, съобразен с изискванията на финансиращата програма, който ще бъде подписан през м.август 2016 г. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа - проведена процедура по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП – 00183-2017-0006, и № на договор с избран изпълнител - №17 от 01.02.2018 r. На 04.12.2019г. е сключен договор № 234 с фирма ЕТ „ЗДРАВЕЦ“ - Росица Чивилиева, на основание чл. 20, ал.4, т.2 от Закона за обществените поръчки, чрез който считано от 01.01.2020г. ще се предоставя порция топъл обяд като "кетеринг" услуга. 255 675.38 0.00
Осигуряване на топъл обяд на уязвими групи от Община Златоград: Услугата ще се предоставя чрез кетъринг в сградата на фирма Белотекс 95 АД, обект "Стол с дейност кетъринг, заведение за организирано хранене", което е предоставила чрез договор за дългосрочно ползване, сграда на изпълнителя, избран да предоставя кетъринг по проекта, намиращ се на адрес: гр.Златоград, ул. Прогрес 1. Обектът е вписан в регистъра на обектите за обществено хранене и търговия на дребно с храни, издадено удостоверение за регистрация 101/3968 от 12.02.16. С изпълнението на тази дейност Община Златоград ще предоставя топъл обяд на 120 лица от основната целева група, чрез кетъринг, като готовата храна ще се раздава на същото място, където се готви. Раздаването на храна топъл обяд /кетъринг/ за 120 лица от уязвимите групи ще става във времето от 01.09.2016 год. до 31.12.17 год.: Топъл обяд ще бъде предоставян 166 работни дни, както следва по месеци: - м. Септември 2016 г. - 20 работни дни; - м. Октомври 2016 г. - 21 работни дни; - м. Ноември 2016 г. - 22 работни дни; - м. Декември 2016 г. - 21 работни дни; - м. Януари 2017 г. - 22 работни дни; - м. Февруари 2017 г. - 20 работни дни; - м. Март 2017 г. - 22 работни дни; - м. Април 2017 г. - 18 работни дни. От 01.05.2017 г. за период от 8 месеца в рамките на 167 работни дни Май 2017 г. – 20 работни дни; Юни 2017 г. – 22 работни дни; Юли 2017 г. – 21 работни дни; Август 2017 г. – 23 работни дни; Септември 2017 г. – 19 работни дни; Октомври 2017 г. – 22 работни дни; Ноември 2017 г. – 22 работни дни; Декември 2017 г. – 18 работни дни. От 01.01.2018г. до 31.12.2019г. за период от 24 месеца в рамките на 501 работни дни х 2,50лв. за 120 потребителя - 200397.50лв. Обществена трапезария, с номер на удостоверение за регистрация по чл. 12 от Закона за храните № 092500157/11.03.2013 г., считано от 01.05.2017 г. за период от 33 месеца в рамките на 686 работни дни до 31.01.2020г. От 01.09.2016г. до 29.02.2020г. за период от 43 месеца в рамките на 707 работни дни /считано от 01.05.2017г./х 2,50лв. за 119 потребителя - общо 255797,88лв. Обществена трапезария, с номер на удостоверение за регистрация по чл. 12 от Закона за храните № 092500157/11.03.2013 г., считано от 01.05.2017 г. за период от 34 месеца в рамките на 707 работни дни до 29.02.2020г. 12 783.77 266 845.98
Предоставяне на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки имат за цел да намалят социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин, като например насоки за балансиран режим на хранене и консултации, във връзка със здравни беседи, психологически беседи и социално консултиране. Съпътстващите мерки ще бъдат провеждани веднъж месечно в сградата на Центъра за социална рехабилитация и интеграция. Лицата ще бъдат консултирани относно възможностите за: ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на Община Златоград; ползването на административни общински услуги; осигуряване на временен подслон на бездомни лица; подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги; управление на семейния бюджет; здравословно и балансирано хранене. Потребителите ще имат възможност и за индивидуално консултиране в отговор на техен конкретен проблем или потребност. 12 783.76 14 487.74

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.