Организация и управление на проекта
Project organisation and management: Непосредствено след стартирането на проекта ще се сформира екип за управление, който ще се състои от 5 члена - ръководител на екипа, технически експерт, финансов експерт, юрист и технически сътрудник. Екипът за управление ще организира, координира и контролира изпълнението на дейностите по проекта, ще следи за постигането на заложените цели, ще отговаря за техническото и финансово администриране на дейностите, ще носи отговорност за качественото им изпълнение и правилното изразходване на предвидените в бюджета средства. Екипът ще изготвя технически и финансови отчети, ще прилага предвидените мерки за информираност и публичност и ще отговаря за съхранението на създадената проектна документация. Също така той ще следи напредъка на проекта и в случай на необходимост ще предприеме корективни мерки. Екипът притежава опит в инфраструктурни проекти и/или проекти за енергийна ефективност, което гарантира успешното планиране и провеждане на предвидените проектни дейности.
Тази дейност включва и провеждането на всички процедури по реда на ЗОП в рамките на проекта, като членовете на екипа за управление на проекта ще участват в комисии по ЗОП, съгласно техните функционалности, при необходимост от сформирането на такива комисии.
Ръководителят на проекта, подпомаган от останалите членове на ЕУП, ще приема работата по сключените договори с външни изпълнители посредством подписването на двустранни протоколи за приемане на работата. В договорите с избраните изпълнители ще бъдат описани условията, при които Възложителят може да извърши плащане към Изпълнителя. При постъпило искане за плащане от Изпълнител счетоводителят на проекта ще проверява дали всички изискуеми документи са представени и дали са коректни.
Immediately after the start of the project, a management team will be formed, consisting of 5 members – project manager, technical expert, financial expert, legal expert and technical assistant. The project management team will organise, coordinate and control the implementation of the project activities, monitor the achievement of the set goals, it will be responsible for the technical and financial administration of the activities and for their quality implementation, as well as for the proper spending of the budget funds. The team will prepare technical and financial reports, apply the envisaged information and publicity measures and it will be responsible for storing the drawn up project documentation. It will also monitor the project progress and will take corrective measures if necessary. The team has experience in infrastructure and/or energy efficiency projects, which guarantees the successful planning and implementation of the envisaged project activities.
This activity also includes conducting all procedures under the Act on Public Procurements (APP) within the project, with the members of the project management team participating in commissions under the APP, according to their functions, if necessary to form such commissions.
The project manager, assisted by the other members of the project management team, will accept the work under the contracts concluded with external contractors through the signing of bilateral acceptance protocols. The contracts with the selected contractors will include description of the conditions under which the Contracting Authority may make payment to the Contractor. Upon receipt of a payment request from the Contractor, the project accountant will check that all required documents have been submitted and if they are correct.
|
64 288.44
|
64 798.64
|
Изпълнение на строително-монтажни работи
Execution of construction and installation works: Съгласно одобреното от Агенцията за устойчиво енергийно развитие обследване за енергийна ефективност на системата за външно изкуствено осветление на гр. Русе, както и изготвените проекти, в рамките на тази дейност е заложено да бъдат изпълнени следните мерки за енергийна ефективност:
МЕЕ-1: Подмяна на осветителните тела в град Русе и въвеждане на Информационна система за планиране, мониторинг, контрол на електроенергийните разходи за улично осветление;
МЕЕ-2: Въвеждане (изграждане) на локална система за автоматично управление на три улици (бул. „Христо Ботев“, бул. „Васил Левски“, бул. „Гоце Делчев“). Доставка и настройка на автоматизирана информационна система за планиране, мониторинг, контрол на електроенергийните разходи за улично осветление;
МЕЕ-3: Изграждане на фотоволтаична система за производство на електроенергия за собствени нужди.
По време на изпълнението на СМР ще бъде извършван авторски надзор съгласно изискванията на ЗУТ и при стриктно спазване на одобрените инвестиционни проекти. Разходите за упражняването на надзора ще са за сметка на Общината и не са част от бюджета на проектното предложение, предвид че дейността е част от ангажиментите по договорите за инвестиционно проектиране, които Община Русе е сключила за целите на кандидатстването по настоящата процедура преди началото на периода на изпълнение на проекта.
След приключване на СМР системата за външно изкуствено осветление, обект на настоящия проект, ще бъде застрахована в лицензирана в България компания срещу кражба, умишлени действия на трети лица, пожар и други природни бедствия и др. относими рискове. След изпълнение на проекта Община Русе ще осигури необходимия ресурс за поддръжка на системата и за застраховка за минимум 5 години. В разходите за дейността са включени и такси свързани с въвеждането на обекта в експлоатация.
Under the energy efficiency audit of the external artificial lighting system in the city of Ruse, approved by the Sustainable Energy Development Agency, as well as under the drawn up designs, the following energy efficiency measures are envisaged in the framework of this activity:
EEM-1: Replacement of luminaires in the city of Ruse and introduction of an Information system for planning, monitoring, control of electricity costs for street lighting;
EEM-2: Introduction (construction) of a local automatic control system on three streets (“Hristo Botev” Blvd., “Vasil Levski” Blvd., “Gotse Delchev” Blvd). Delivery and setup of an automated information system for planning, monitoring, control of electricity costs for street lighting;
EEM-3: Construction of photovoltaic system for production of electricity for own needs.
During the execution of the Construction and Installation Works (hereinafter - CIW) author supervision will be conducted in accordance with the requirements of the Spatial Planning Act and in strict compliance with the approved investment designs. The expenditures for exercising the supervision will be borne by the Municipality and are not part of the budget of the project proposal, since the activity is part of the commitments under the investment design contracts that Ruse Municipality has concluded for the purposes of applying under this call for proposals before the beginning of the project implementation period.
After the completion of the CIW, the external artificial lighting system, the subject of this project, will be insured in a company licensed in Bulgaria against theft, intentional acts of third parties, fire and other natural disasters and other related risks. After the implementation of the project, Ruse Municipality will provide the necessary resource for system maintenance and insurance for a minimum of 5 years. The costs for the activity also include fees related to the commissioning of the site.
|
1 375 768.25
|
419 488.20
|
Строителен надзор
Construction supervision: Дейността включва упражняване на строителен надзор по време на изпълнение на СМР. Ще бъде извършен контрол съгласно наредбите по ЗУТ и съответните нормативни актове, като се изпълнят следните дейности: организация и контрол при стартиране на СМР на съответния обект; съставяне и подписване на актове и протоколи в процеса на изпълнение на СМР; упражняване контрол при изпълнение на строежа съобразно одобрените проекти и съгласно условията за безопасност на труда при изпълнение на СМР. Ще бъде извършен контрол на влаганите материали и продукти, както и на качеството на извършваните СМР. Ще бъдат изискани от строителя всички декларации за съответствие и сертификати за качеството на влаганите при изпълнение на СМР материали. Предвижда се организиране и осигуряване на присъствието на авторския надзор по съответните части на техническите проекти на обекта по време на изпълнение на СМР, когато е необходимо дадат проектантско решение по възникнал проблем или за приемане на изпълненото. В рамките на дейността ще бъде извършено още: вписване на съответните заповеди в заповедната книга, информиране на Възложителя и ДНСК за всяко нарушение на строителните нормативни разпоредби в тридневен срок след констатирането им; изискване изготвянето на екзекутивна и друга техническа документация по изпълнение на СМР от Изпълнителя и Проектанта; подписване, съвместно с проектантите и изпълнителите на СМР, на изготвена екзекутивна документация и представяне на съответните органи; подготвяне и внасяне на окончателен доклад за осъществения строителен надзор до Възложителя; изготвяне на всички документи, необходими за въвеждане на обекта в експлоатация; организиране въвеждането на обекта в експлоатация. Дейността включва и упражняване на инвеститорски контрол по изпълнението на СМР на обекта с цел измерване и изчисляване на реално извършените СМР. След извършените проверки на място изпълнителят подписва актовете. Дейността приключва с въвеждането на обекта в експлоатация.
The activity includes exercising construction supervision during the execution of Construction and Installation Works (hereinafter - CIW). Control will be exercised in accordance with the ordinances under the Spatial Planning Act and relevant normative acts through the following activities: organisation and control at the start of CIW on the particular site; drafting and signing of acts and protocols during CIW execution; exercising control over the construction execution complying with the approved designs and work safety conditions during CIW execution. Control over input materials and products and CIW quality will be exercised. The contractor will be required to have all conformity declarations and quality certificates for materials used in CIW. It is envisaged to organise and ensure the presence of the author supervision for the relevant parts of the technical designs of the site during CIW execution when they have to propose a design solution for a problem or accept completed work. Within the activity, the following will also be done: entry of relevant orders in the Order book, informing the Contracting Authority and the Directorate for National Construction Control of any violation of building regulations within three days after their finding; requiring the preparation of executive and other technical documentation for CIW execution by the Contractor and the Designer; signing together with the designers and CIW contractors of prepared executive documentation and submitting it to relevant authorities; preparation and submission to the Contracting Authority of a final report on the conducted construction supervision; preparation of all documents necessary for putting the site into operation; organising the commissioning of the site. The activity also includes exercising investor control over CIW execution on the site to measure and calculate the actual executed CIW. Following on-the-spot checks, the contractor signs the acts. The activity ends with the site commissioning. |
12 313.85
|
0.00
|
Обмяна на опит, знания и най-добри практики на управленско и експертно ниво, обучение, представени от Партньора
Exchange of experience, knowledge and best practices at management and expert level, training presented by the Partner
: Дейността предвижда изпълнението на следните поддейности:
- Извършване на преглед на изготвения инвестиционен проект за обект „Прилагане на мерки за енергийна ефективност по уличното осветление на територията на гр. Русе“ от партньора преди стартирането на СМР. В резултат на извършения преглед партньорът ще изготви и представи доклад/становище с препоръки за подобряване на изготвения проект.
- Извършване на преглед на изготвения инвестиционен проект за обект „Изграждане на фотоволтаична система за производство на електроенергия за собствени нужди“ от партньора преди стартирането на СМР. В резултат на извършения преглед партньорът ще изготви и представи доклад/становище с препоръки за подобряване на изготвения проект.
- Организиране на семинар за обмяна на опит, знания и най-добри практики в България - 2-ма експерти (представители на Норвежкия партньор) ще вземат участие в организиран от Община Русе семинар в гр. Русе, България.
- Организиране на семинар за обмяна на опит, знания и най-добри практики в Норвегия - 5-ма експерти от Община Русе ще пътуват до Норвегия и ще вземат участие в организиран от норвежкия партньор семинар за обмяна на опит в сферата на енергийната ефективност и възобновяемата енергия.
The activity envisages the following subactivities:
- Conducting a review of the drawn up investment design for site “Implementation of energy efficiency measures for street lighting on the territory of the city of Ruse” by the partner prior to the launch of CIW. As a result of the review, the partner will prepare and submit a report/opinion with recommendations for improving the drawn up design.
- Conducting a review of the drawn up investment design for site “Construction of photovoltaic system for production of electricity for own needs” by the partner prior to the launch of CIW. As a result of the review, the partner will prepare and submit a report/opinion with recommendations for improving the drawn up design.
- Organising a seminar for exchange of experience, knowledge and best practices in Bulgaria - 2 experts (representatives of the Norwegian partner) will participate in a seminar organised by Ruse Municipality in the city of Ruse, Bulgaria.
- Organising a seminar for exchange of experience, knowledge and best practices in Norway - 5 experts from Ruse Municipality will travel to Norway to take part in a seminar organised by the Norwegian partner on exchange of experience in the field of energy efficiency and renewable energy.
|
71 945.51
|
53 906.86
|
Извършване на финансов одит
Conducting a financial audit: Дейността е свързана с извършване на проверка относно законосъобразността на извършените разходи и тяхното осчетоводяване в счетоводната система на Бенефициента. Одитът на проекта ще бъде извършен от дипломиран експерт-счетоводител, регистриран одитор или специализирана одиторска компания. Ще бъде изготвен одитен доклад в съответствие с действащата нормативна уредба, Закона за счетоводството и Международните счетоводни стандарти. Докладът ще съдържа пълна информация за всички финансови аспекти на изпълнението на проекта за периода на неговата реализация. Предвижда се одитът да се извърши веднъж в края на периода за изпълнение на проекта. Одитните процедури ще бъдат организирани по начин, позволяващ аналитично осчетоводяване на приходите и разходите по проекта и лесен достъп до първичните счетоводни документи.
The activity is related to the verification of the lawfulness of the incurred expenditures and their accounting in the Beneficiary's accounting system. The audit of the project will be conducted by a chartered accountant, a registered auditor or a specialised audit company. An audit report will be drawn up in accordance with the applicable regulations, the Accounting Act and International Accounting Standards. The report will contain complete information on all financial aspects of the project implementation for the period of its realisation. It is envisaged that the audit will be conducted once at the end of the project implementation period. The audit procedures will be organised in a way that allows analytical accounting of project revenues and expenditures and easy access to primary accounting documents. |
3 000.00
|
0.00
|
Информация и публичност
Information and publicity : Тази дейност е пряко обвързана с всички дейности по проекта и цели повишаване на прозрачността и разпространяването на информация за проекта, неговите цели, дейности и очаквани резултати, приноса на ФМ на ЕИП 2014-2021 г. и страните донори сред широката общественост. В т. 11. Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение е разписан Планът за информираност и публичност. Разработен е съгласно Ръководството за комуникация и дизайн по ФМ на ЕИП и Норвегия за периода 2014-2021г. и Анекс 3 на Регламента. В него детайлно са разписани целевите групи, стратегия и мерки за информиране и публичност, комуникационни инструменти, необходим бюджет и времеви график и отговорни лица. Предвидени са 3 информационни събития. Разработена е концепция за популяризиране на дейностите и за популяризиране на финансовата подкрепа на държавите-донори при спазване на инструкциите за публичност.
Предвижда се:
1.Разработване на интернет страница, на която регулярно ще се качва информация за хода на проекта на български и английски език. На нея ще бъдат публикувани данни за проекта, неговия прогрес, резултати, сътрудничество с държавите донори, снимки, информация за контакти и др.
2.Провеждане на 3 бр. публични събития за популяризиране на напредъка, резултатите и постиженията на проекта - 2 пресконференции (встъпителна и финална) и 1 официална церемония за стартиране на СМР.
3.Поставяне на 1 бр. билборд на мястото на ремонтните дейности, който ще бъде заменен с постоянна информационна табела след приключване на СМР.
4.Изработване и разпространяване на рекламно-информационни материали: плакати и брошури за общо промотиране на проекта, химикали и флашки.
Всички документи и материали ще са разработени съобразно изискванията на Ръководството за комуникация и дизайн по ФМ на ЕИП и Норвежкия финансов механизъм 2014-2021. При изпълнението на всички дейности и събития ще бъде отразен приносът на ФМ на ЕИП 2014-2021.
This activity is directly related to all project activities and aims to increase the transparency and dissemination of information about the project, its objectives, activities and expected results, the contribution of the EEA FM 2014-2021 and the donor countries among the general public. In point 11. Additional information needed to evaluate the project proposal, the Information and Publicity Plan is outlined. It was developed in accordance with the Communication and Design Guidelines of the FM of EEA and Norway for the period 2014-2021 and Annex 3 to the Regulation. It details the target groups, strategy and measures for information and publicity, communication tools, required budget and timetable and responsible persons. There are envisaged 3 information events. A concept has been developed to promote the activities and the financial support of donor countries in compliance with publicity instructions.
The following is envisaged:
1. Developing a website where information on the project progress in Bulgarian and English will be regularly posted. Information about the project, its progress, results, cooperation with donor countries, photos, contact information, etc. will be posted on the website.
2. Conducting 3 public events to promote the progress, results and achievements of the project - 2 press conferences (initial and final) and 1 official ceremony for launch of Construction and Installation Works (hereinafter - CIW).
3. Installing 1 billboard at the site of the CIW, which will be replaced by a permanent information board after the completion of the CIW.
4. Elaboration and distribution of publicity and information materials: posters and brochures for general project promotion, pens and flash drives.
All documents and materials will be drawn up in accordance with the requirements of the Communication and Design Guidelines of the FM of the EEA and the Norwegian Financial Mechanism 2014-2021. The contribution of the EEA FM 2014-2021 will be reflected in the implementation of all activities and events. |
7 620.00
|
3 192.00
|