Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Осигуряване провеждането на  мерки за информация и публичност на ОПОС 2014-2020 г. в периода 2021 г. и 2022 г., които са в съответствие с Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г. (НКС). НКС определя рамката за стратегическа комуникация за  периода 2014-2020 г., така че да се повиши информираността на целевите групи за визията и приоритетите на Споразумението за партньорство, на бенефициентите и потенциалните бенефициенти относно възможностите, предоставяни от Общността, както и общественото признание за ролята на ЕС за развитието на регионите. Тези цели се постигат чрез достигането до различни аудитории с широка гама от активни мерки и прозрачност при управлението на оперативните програми, което да способства процеса на нарастващо обществено доверие. Съобразно НКС се разработват Годишни планове за действие (ГПД), които предвиждат изпълнение на всички задължителни дейности на ниво оперативна програма съгласно Регламент 1303/2013 г. ОПОС 2014-2020 г. има утвърден ГПД за 2021 г. През 2022 г. също ще бъде разработен ГПД. Предвид етапа на програмата, акцентът ще бъде поставен върху резултатите и добрите практики от изпълнението на проекти, финансирани по ОПОС;  информиране на бенефициенти, партньорски организации и др. заинтересовани групи за възможностите за финансиране, които програмата предоставя; повишаване компетентността на бенефициентите при изпълнение на проекти; 	формиране на екологично съзнание във всички граждани на страната, като гаранция за устойчивост на предприеманите мерки; осигуряването на максимална прозрачност на процеса на управление и изпълнение на ОПОС 
Изпълнението на дейностите по бюджетната линия са насочени към изпълнение на специфични цел 2 "Повишаване на осведомеността сред широката общественост за програмата и за приноса на ЕСИФ и осигуряване на прозрачност и информация от практическо значение за всички идентифицирани целеви групи" в изпълнение на Стратегическия план  по приоритетна ос 6 „Техническа помощ“ на ОПОС 2014-2020 г.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Производство на печатни и рекламни материали: Производството и разпространението на рекламно-информационни материали е един от основните канали за предоставяне на по-подробна информация до всички заинтересовани страни. Информационните материали ще бъдат разпространявани на събития, работни срещи, обучения и др., организирани от УО на ОПОС. Целта е да се привлече вниманието на широката общественост към ОП „Околна среда” и към проблемите на опазването на природата, и да се информира аудиторията от първоизточника за предприетите мерки в сектора и предстоящите дейности и възможности. 350 000.00 279 991.20
Социологически проучвания: Чрез социологическите проучвания се измерва степента на информираност на аудиториите и постигането на заложените комуникационни цели. Това от своя страна дава възможност за корективни действия по отношение на планирането на комуникационните процеси за следващ период с оглед повишаване на ефективността на мерките за информация и публичност. Ще бъдат проведени 2 (два) бр. национални представителни социологически проучвания за измерване на нивото на обществена осведоменост в резултат на реализираните мерки за информация и публичност по Оперативна програма „Околна среда 2014 – 2020 г.“ през 2021 г. и 2022 г. Проучването има за цел да предостави информация за възприемането и разпознаваемостта на Оперативна програма „Околна среда“ и за ефективността на предприетите дейности по популяризирането й. 56 532.00 49 500.00
Администриране на интернет-страницата на ОПОС: През декември 2018 г. Единният информационен портал (www.eufunds.bg) беше обновен и започна да функционира като общ информационен сайт за всички оперативни програми (в т.ч. и за ОПОС). Информацията, публикувана в платформата eufunds.bg. се отнася единствено до програмен период 2014-2020 г. и в нея не се включва информацията, свързана с изпълнението на ОПОС 2007-2013 г. Необходимо е продължаване на съхранението на онлайн информацията и запазване на целия масив от данни за предходния програмен период в интернет пространството. С оглед на достъпността до информацията, свързана с изпълнението на ОПОС 2007-2013 г., услугите по администриране и хостинг на архива на интернет страницата на Оперативна програма „Околна среда“ (ОПОС) не следва да прекъсват. В дейността са включени и разходи за администриране на секцията на програмата на единния информационен портал в случай на необходимост. 21 468.00 21 468.00
Медийно планиране с цел популяризиране на ОПОС 2014-2020 г. през 2021 и 2022 г.: В изпълнение на на дейността ще бъде извършено проучване на българския медиен пазар във връзка с целите на кампанията през 2021 г. и 2022 г. Обектът на анализа следва да покрива елементи като анализ на аудитория, покритие, рейтинги и тематичност на предаванията в телевизионните канали, радиостанциите, тиражи и тематична насоченост на печатни издания, тематичност и посещаемост на аудитория на интернет медии. След извършване на анализа следва да бъде изготвено медийно планиране на кампанията за 2021 г. и 2022 г. и селектиране на най-релевантните и ефективни медии за изпълнение на мерките за популяризиране на ОПОС 2014-2020 г. 23 994.00 23 994.00
Логистично обезпечаване провеждането на мероприятия във връзка с изпълнение на мерките за информация и публичност : Основната цел на дейността е логистично обезпечаване на събития с различен формат (годишно информационно събитие, дискусии, информационни дни и кампании, семинари, обучения, работни срещи, форуми, кръгли маси, откривания, пресконференции, конференции, онлайн конференции, изложби, конкурси и др.). Годишният план за действие за 2021 г. предвижда реализация на срещи и информационни дни, обучителни семинари и обществени обсъждания на проекти, чрез които да се информират потенциалните бенефициенти за възможностите за финансиране, повишаване на компетентността на бенефициентите при изпълнение на проекти и насърчаване на активното участие на всички заинтересовани страни в процеса на изпълнение на програмите. Провеждането на събития, по време на които се предоставя информация относно управлението и напредъка при изпълнението на оперативната програма, цели увеличаване на прозрачността и повишаване на познаваемостта сред широката общественост относно ОПОС. 350 000.00 348 976.38
Образователно-информационна кампания на ОПОС през 2021 г. и 2022 г.: През 2021 г. е предвидено провеждането на образователно-информационна кампания за популяризиране на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“ (ОПОС) чрез изработка и разпространение на видео уроци, посветени на приоритетните оси на ОПОС: Води, Отпадъци, Въздух, Биоразнообразие, Превенция на риска от наводнения и свлачища. Кампанията e насочена към формиране на екологично съзнание в младите жители на страната, като гаранция за устойчивост на предприеманите по ОПОС мерки. Реализирането на кампанията е в партньорство с образователния сайт www.ucha.se, който представлява онлайн платформа с образователни уроци на разбираем и интересен език. Партньорството със сайта Уча.се и използването на неговите канали в социалните мрежи ще позволи посланията на ОПОС да достигнат до почти всички български домове, в които има ученици, което ще осигури възможност за обогатяване на знанията на учениците за опазване на околната среда и изграждане на отговорно отношение към природата. След разработване на Годишния план за действие за 2022 г. в изпълнение на Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г. ще бъде планирана и проведена образователно-информационна кампания на ОПОС през 2022 г. по време, на която ще бъдат представени ефекта, резултатите и добрите практики от изпълнението на проекти, финансирани по Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“. В рамките на изпълнение на дейността като част от образователно-информационна кампания на ОПОС през 2021 г. и 2022 г. се предвижда изработване на презентации за напредъка по програмата през 2021 г. и 2022 г. към годишните доклади за изпълнението на ОПОС. Докладите се представят пред обществеността с т.н. „резюме за гражданите“, което се публикува на страницата на EUFUNDS.BG. Резюмето ще бъде под формата на интерактивна презентация, която по атрактивен и достъпен за широката общественост начин да представи резултатите и ефекта от изпълнението на програмата. 158 006.00 107 043.73
Изработване на аудио и телевизионни клипове: Създаване на аудио и видео клипове за информационните кампании на ОПОС, целящи популяризиране на дейностите по програмата в съответствие с целите и мерките, заложени в Националната комуникационна стратегия и Годишните планове за действие 2021 и 2022 г. Ще бъдe разработена идейна концепция и изготвени аудио и видео клипове за популяризиране на ОПОС за различни комуникационни канали. С реализираните дейности следва да се повиши информираността на целевите групи чрез популяризиране на ОПОС като финансов инструмент за подобряване на развитието на България и качеството на живот, както и осигуряване на максимална публичност и прозрачност на процеса на управление и изпълнение на програмата. В рамките на същата дейност се предвижда изработване на интерактивни презентации за визуализация на напредъка по програмата през 2021 г. и 2022 г. към годишните доклади за изпълнението на ОПОС. Докладите се представят пред обществеността с т.н. „резюме за гражданите“, което се публикува на страницата на EUFUNDS.BG. Резюмето ще бъде под формата на презентация, която по атрактивен начин представя постиженията на програмата. 120 000.00 118 200.00
Осигуряване на жури, водещи, модератори и др., във връзка с провеждане на инициативи и мероприятия по ОПОС за изпълнение на мерките за информация и публичност: В изпълнение на тази дейност се предвижда изплащане на хонорари/възнаграждения на ангажираните лица (жури, артисти, водещи, модератори и др.) в процеса на отразяване и организиране на различните инициативи, мероприятия и др. събития, свързани с популяризирането на ОПОС. 150 000.00 39 160.00
Предоставяне на програмно време за изпълнение на мерките за информация и публичност по ОПОС : На база изготвеното медийно планиране на кампанията за 2021 г. и 2022 г. ще бъдат сключени договори за закупуване на програмно време с период на изпълнение до края на 2022 г. на обща стойност до 720 000 лв. с ДДС. Стойността е определена на база планирания бюджет за 2021 г. и 2022 г. (2 400 000) при спазване на 30% - то ограничение от издадената Методология за разпределение на финансовия ресурс за информация и комуникация на оперативните програми и финансови инстументи, съфинансирани чрез ЕСИФ за максимален праг на средствата за директно купуване на програмно време в телевизия и радио - до 30% от наличния на годишна база ресурс за информираност и публичност на програмата. 720 000.00 713 951.75
Публикуване на материали в интернет издания за популяризиране на ОПОС 2014-2020 г. : Дейността ще бъде развие в две направления: 1. В интернет издания ще се публикуват аудио клипове, видео клипове и динамични уеб банери, с цел популяризиране на дейностите и напредъка по ОПОС 2014-2020 г. и повишаване разпознаваемостта на програмата. Интернет изданията, които да са съобразени с предмета и целите на програмата, ще бъдат селектирани на база изготвеното медийно планиране на кампанията за 2021 г. и 2022 г. 2. Популяризирането на ОПОС 2014-2020 г. в социалните мрежи (Facebook, YouTube, Instagram, TikTok, Twitter и др.) ще се осъществява чрез кампании, включващи идейна концепция, планиране, създаване на онлайн съдържание (текстове, публикации, създаване на игри със състезателен характер и регламент и др.), диференцирано според различните таргет публики на програмата. Кампаниите ще включват управление на съдържанието в социалните мрежи, тяхното администриране и управление. Ще се изготвят периодични доклади за достигнат брой потребители, постигнатата им ангажираност, статистики и предложения за подобрения. Ще се търси партньорство с каналите в социалните мрежи на европейските институции, ангажирани с управлението и популяризирането на европейските структурни и инвестиционни фондове, както и др. подходящи канали. Целта е да използват максимално ефективно възможностите за комуникиране на посланията и добрите практики на ОПОС и приноса на ЕС, както сред българската аудитория, така и извън пределите на България. 350 000.00 242 580.00
Отразяване дейността на ОПОС чрез участие в инициативи, организирани от други институции и организации: С оглед популяризирането на оперативната програма е необходимо задълбочено партньорство с разнообразни институции, организации и др. с цел подкрепа на различни инициативи, кампании и др. в сектор "околна среда", свързани с тематичната насоченост на програмата. Чрез участие и подкрепа в тези инициативи, целите и идеите на оперативната програма ще бъдат популяризирани сред широката общественост, както и възможностите за финансиране, които осигурява за подобряване качеството на живот чрез предоставената подкрепа от ЕС. Ще бъде осигурена и възможност за широко обсъждане и дискусии с всички заинтересовани страни , широка общественост и др. контрагенти за възможностите, които програмите в сектор околна среда осигуряват, както и предложения за подобрения в управлението и изпълнението на програмите. 100 000.00 52 580.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.