Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

С разкриването на обществена трапезария по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, Фонд за Европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица, ще бъдат задоволени потребностите от осигуряване на топъл обяд за най-нуждаещите се деца и лица, в условията на извънредна епидемична ситуация. Предоставянето на топъл обяд в такава ситуация e значима помощ за голяма част от населението и най-вече за най-бедните и уязвими хора в общината и да получат обяда в дома си, когато  тези уязвими групи са изложени на допълнителни рискове и затруднения в резултат на въведените извънредни мерки. Фокусът е насочен към лицата, за които осигуряването на храна е затруднено или невъзможно в създалата се пандемична ситуация.
Настоящото проектно предложение ще помогне за ограничаването на разпространението на корона вируса (COVID-19) и ще окаже решаващо въздействие за преодоляване на бедността  и социалната изолация.
Проектът ще обхване най-уязвимите жители в общината, засегнати от форми на крайна бедност. С него се цели подпомагането на лицата чрез предоставянето на топъл обяд в работните дни от месеца.
 Целевите групи са : 1. Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност -  хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и пеблагоприятно протичане на инфекцията. 2. Лица, поставени под карантина -  без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. 3. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условиятао на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности.
 Основни дейности по проекта са: 1. Определяне на целевите групи. 2.Приготвяне на топъл обяд.  3.Предоставяне на топъл обяд  4. Реализиране на съпътстващи мерки.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Определяне на целевите групи: Целевите групи, които ще бъдат обхванати от процедурата са : 1. Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. 2. Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. 3. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Предвижда се подборът на цевите групи да стартира непосредствено преди стартиране на проекта. НАЧИНИ НА ИДЕНТИФИКАЦИЯ НА НУЖДИТЕ: Ще се използват всички възможни начини за идентификация на нуждите на лицата, нуждаещи се от помощ за осигуряване на прехраната в условията на пандемия – сигнали от граждани, информация от институции както и Доставчици на социални услуги, Дирекция за социално подпомагане, РЗИ и други, след което нуждаещите се лица подлежат на потвърждаване от ДСП гр.Панагюрище за принадлежност към допустимите целеви групи. КРИТЕРИИ ЗА ПОДБОР: Критериите за подбор са: доходите на потребителите да са под линията на бедност, определена за страната, възрастта на хората, дали са/не са лица с трайни увреждания, както и дали са поставени под карантина, постоянен или настоящ адрес на територията на общината, преценка на семейното положение/съжитестващи лица/, съгласно разработена и утвърдена от кмета на общината процедура за подбор. Дейността по подбора на потребителите на социалната услуга "Топъл обяд у дома в условията на пандемията от COVID 19" ще се възложи на Комисия, назначена със Заповед на Кмета на общината и съгласно процедурата за подбор на потребители, се отразяват в съответния протокол за определяне на конкретни потребители. При определянето на нуждаещите се лица ще се използват гъвкаво всички възможности за идентифицирането им, като: всеки постъпил сигнал /писмен или устен/ за бедстващи хора на територията на общината, както и предложените лица от действащите на територията на общината социални услуги, отговарящи на целевите групи по програмата. При определянето на нуждаещите се лица ще се изготви списък на лицата от описаните по-горе целеви групи допустими по програмата на територията на цялата община. След заседанията на комисията определена за извършване на подбор, служителите от общинската администрация определени със заповед на Кмета на общината, ще се изготви списък на уязвимите лица, представители на целевите групи, които ще бъдат определени като потребители, който постоянно ще се актуализира при необходимост. С цел недопускане на разхищение на приготвената храна, но неполучена в определеният ден, същата ще бъде предоставена на определените за резерва потребители от допустимите целеви групи. ИЗТОЧНИЦИ НА ИНФОРМАЦИЯ: Сигнали на гражданите; Сигнали от институции, в това число РЗИ, доставчиците на социални услуги и други. 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд: Дейностите по проекта ще стартират на 04.01.2021 г. и ще приключат на 30.09.2022 г. в работните дни от месеца. Общо услугата ще се предоставя в продължение на 435 работни дни, както следва: м.януари -20 работни дни, м.февруари -20 работни дни, м.март - 22 работни дни, м.април – 21 работни дни, м.май - 17 работни дни, м. юни - 22 работни дни, м.юли - 22 работни дни, м.август - 22 работни дни, м. септември - 20 работни дни, октомври -21работни дни, ноември -22 работни дни, Декември 2021 г. – 12 работни дни, януари 2022 г. - 20 работни дни, февруари 2022 г. -20 работни дни, март 2022г. - 22 работни дни, април 2022 г. - 19 работни дни, май 2022 г, -19 работни дни, юни 2022 г. -22 работни дни, юли-21 работни дни, август-23 работни дни и септември -20 работни дни. Приготвянето на топлия обяд ще се извършва със собствен ресурс, в кухненския блок на Домашен социален патронаж, при спазване на всички санитарно-хигиенни норми и изисквания, съгласно изготвена Система за анализ на опасностите и контрол на критичните точки /НАССР/. Адресът на кухнята е гр.Стрелча, бул.»България» , и е регистрирана по реда на Закона за храните. Регистрационния номер на обекта, в който ще се приготвя храната, регистриран по Закона за храните е № 132500250. За целите на трапезарията ще бъде използвана сградата на домашен социален патронаж, която е общинска собственост, съгласно акт за собственост. Топлият обяд ще се приготвя по предварително изготвени седмичните менюта които ще включват супа, основно ястие и хляб с описани алергени, както и десерт поне веднъж в седмицата. Топлият обяд ще се предоставя всеки работен ден от седмицата за определения период. 91 252.30 91 252.30
Предоставяне на топъл обяд: На територията на общината ще реализираме една трапезария, която се намира в гр.Стрелча в сградата на домашен социален патронаж с адрес гр.Стрелча, бул."България". Разполагаме с необходимото оборудване за приготвяне на храната и осъществяване на процеса на хранене, а именно - газова печка, фурни, хладилници и фризери за съхранение на закупените продукти. Разполагаме и с превозно средство за доставяне на храната по домовете на потребителите. Човешкият ресурс, с който разполагаме и ще бъде използван за реализиране на дейностите, свързани с трапезарията е следния: главен специалист "социални услуги", домакин-касиер, готвачи - 2 - ма, работник кухня - 1, разносвач на храна - 2-ма, санитари - 2-ма, шофьор - 1,социален работник - 1. Доставката до домовете на потребителите ще се осъществява с транспорт на Домашен социален патронаж, при спазване на санитарно-хигиенните норми и изисквания. Готовата храна ще се приема от мястото на приготвянето ѝ и с определеното превозно средство ще я доставят до адреса на съответните потребители, като се спазват всички противоепидемични мерки и указания за работа в извънредна епидемиологична ситуация - извършване на необходимата дезинфекция и използване на лични предпазни средства. При получаване на топлият обяд, потребителите ще полагат подпис в специално изготвен списък на лицата, включени в услугата. При обявено извънредно положение в страната и от мерки за сигурност, както и с цел предпазване от разпространението на корона вируса, потребителите ще получат храната си, опакована в еднократни кутии, хляба се поставя в найлонови пликове и няма да полагат подпис в специално изготвен за целта „Списък на лицата, включени в услугата“.Ще се използва Дневник на потребителя. 4 562.61 4 562.62
Реализиране на съпътстващи мерки: Тази дейност ще се осъществява от специалистите, работещи в домашен социален патронаж. В патронажа работят социален работник и главен специалист социални услуги, които са запознати със Закона за социално подпомагане и Правилника за прилагане на закона за социално подпомагане, както и другите нормативни актове, необходими, за осъществяване на дейността. Съпътстващите мерки ще бъдат съобразени с противоепидемичните мерки с цел ограничаване на разпространението на COVID-19 и съобразени със специфичните нужди на потребителите в условията на социална изолация и ще се изразяват в индивидуално консултиране и насочване на потребителите за действащите социални услуги на територията на общината, в които могат да бъдат включени, индивидуални консултации за управление на семейния бюджет, ползването на административни общински услуги, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др.. Реализирането им ще се осъществява чрез разговор с потребителите, при стриктно спазване на необходимите противоепидемични мерки - използване на лични предпазни средства и спазване на необходимата дистанция, използване на листовки и информационни материали, а информация за реално реализираните съпътстващи мерки ще бъде от протоколи, информационни материали и др. от проведените консултации. 4 562.62 4 562.62

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.