Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 210 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Публичната инфраструктура е основен фактор за осигуряване на базови услуги на населението,както в градовете така и в селата. Устойчивото социално-икономическо развитие на селата е неразривно свързано със съществуващата инфраструктура и качеството на предлаганите услуги за населението им.Недостатъчните средства са основния елемент,който продължава да разширява границите на развитие между селата и близките градове,освен това е пречка за създаването на равни възможности в социално-икономическото развитие на селата.Това води до влошаване на живота в селата и застрашава способността им да задържат населението и да привличат инвестиции.Ето защо лошото състояние на инфраструктурата в селата, която да компенсира различията в социално-икономическото развитие,е основното предизвикателство за кандидата.С предоставянето на подкрепата от ЕЗФРСР население от 1397 души ще се ползва от подобрената среда,в т.ч. деца в риск и хора с увреждания.Проектът включва инвестиции в опорните села Паскалево,Козлодуйци и Лясково за рехабилитация на улици, обзавеждане на социална инфраструктура за предоставянето на услугите Домашен социален патронаж и Обществена трапезария и обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение.Комплексът от дейности се разработва за първи път от кандидата,като по този начин проектът предлага иновативен подход за решение на местни проблеми.Неговото реализиране допринaся за ограничаването на диспропорциите в териториалното разпределение на населението и обезлюдяването на селата, до създаването на желана жизнена среда,създаването на достъпност,предприемачество и развитие на икономиката.Проектът има принос за постиганеto на целите на процедурата,в общите усилия на заинтересованите страни на територията,като изпълнява дейности за насърчаване на социалното приобщаване,намаляване риска от бедност и икономическо развитие,подобряване достъпа до социални и образователни услуги,подобряване привлекателността на средата за живот и интереса към ареала на МИГ.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Сформиране на екип за управление и изпълнение на проекта: Организацията на всяка дейност, в това число и работата по проект, изисква решаването на две главни задачи – формиране на екип и организиране дейността на този екип. Определянето на екипа е изключително важен момент в проектната дейност, тъй като в повечето случаи конкретният екип се сформира за целите на даден проект. Проектният екип, изграден за разработването и управлението на проекта е важно условие за успешното му изпълнение. В тази връзка, за да се гарантира успешното изпълнение на проекта, който ще има принос към задружните усилия на местната общност на територията за подобряване на живота и съхраняване богатствата на територията на МИГ Добричка за бъдещите поколения, ще се сформира екип от служители на кандидата, с опит в управлението, изпълнението и отчитането на проекти. Той при необходимост ще се подпомага от външна експертиза, която да компенсира липсата на конкретна компетентност на кандидата. Екипът ще носи основната отговорност за постигането на целите на проекта, като ще следи и отговаря за изпълнението на дейностите в срок, което да гарантира постигането на планираните резултати. 0.00 0.00
Рехабилитация на участъци от уличната мрежа в селата Паскалево и Козлодуйци: Селата Паскалево и Козлодуйци са две от десетте опорни села на територията на община Добричка, което обуславя и по-големите възможности за развитие на трудов, социален и културен живот. Информация показва, че улиците, обект на финансирането, са изцяло асфалтирана през 80-те и 90-те години на миналия век. Въпреки полаганите усилия за подобряване на уличната мрежа за периода 2010 – 2015 г., външна експертна оценка определя състоянието на уличните настилки като негодни за експлоатация. Дейността предвижда изпълнение на строителни работи за рехабилитация на съществуващите улици „Тридесета” (участък с дължина 690 м.) в село Паскалево и „Осма“ (участък с дължина 660 м.) в село Козлодуйци и тротоари, с обща дължина на разглежданите участъци 1350 м.. Улиците са със силно повредени, а на места и разрушена асфалтовата настилка и преминават през силно застроен район в централната част на населените места. В по-голямата част липсват бордюри от ляво и дясно, неоформени и частично оформени тротоари от двете страни на платната. Бордюрните линии и криви са сравнително добре оформени. Не е констатирано наличието на пътни или други съоръжения в обхвата на уличните платна. Вследствие на лошото състояние на уличната настилка отводняването е лошо, вертикалната сигнализация липсва, хоризонталната маркировка е заличена. Дейността е изключително необходима за постигане на целите на проекта. Нейното изпълнение генерира ползи за териториалното развитие, като създава условия за непрекъснат, удобен и безопасен транспорт, лесна проходимост и висока пропускателна способност, което да намали разходите за съществуващия бизнес и увеличи стимулите за инвестиции. Също така, облекчават се ежедневните пътувания на жителите, подобрява се както вътрешната мобилност на територията на населеното място, така и вътрешно - териториалната мобилност на работната сила (възможностите за работа в други населени места без смяна на местожителството) и достъпа до услуги. Връзката на улиците с пътна мрежа от по-висок клас до голяма степен определя възможностите на населението за достъп до работни места и определен набор от услуги, предоставяни от съседните общини. Подобрената инфраструктура ще намали времето за пътуване до тях. Още повече, инвестицията за подобряването на уличната инфраструктура, която ще оптимизира движението, е принос към общите усилия за справяне с проблемите свързани с измененията на климата и намаляване на вредните емисии от МПС. 247 253.05 232 993.60
Оборудване на социалната инфраструктура в село Паскалево за предоставяне на социални услуги: Територията на община Добричка се характеризира с голям брой пенсионери, самотно живеещи възрастни хора и хора с увреждания, като над 1/3 от жителите на възраст над 69 години са самотно живеещи, а около 8% от различни възрасти са с регистрирани увреждания. Това обуславя нарастването обхвата на социалните услуги в община Добричка, каквито са „домашен социален патронаж“ и „обществена трапезария“. В селата има добре развита мрежа за социални услуги, но потребността от социални услуги продължава да нараства заради застаряващото население, увеличаващия се брой самотни хора, децата в риск и хората с увреждания. Село Паскалево е едно от десетте опорни села в района на общината, в което се предоставят социалните услуги „домашен социален патронаж“ и „обществена трапезария“. Центърът в селото разполага с необходимото оборудване за обезпечаване на социалните потребности на 11,6% от целевата група, но капацитетът е крайно недостатъчен за обезпечаване на нарасналата потребност от постоянни социални услуги на целевата група от населението, а именно хора в неравностойно положение, хора с ниски доходи, хора с увреждания, хора в пенсионна възраст с доходи до линията на бедност. Финансирането на дейността за закупуване на оборудване на социалната инфраструктура, което ще подобри материалните условия за работа и ще улесни достъпа до основни услуги като задоволяване на потребностите от топла храна за хора, които не могат да си я осигуряват сами, е от огромно значение за постигане на целите на проекта. С нея се постига подобряване живота на населението, подкрепа на нуждаещите се за извършване на ежедневни дейности, което намалява риска от социално изключване и изолация. 8 574.00 7 860.00
Обновяване на общинска образователна инфраструктура в село Лясково: Мрежата от образователна инфраструктура и услуги е сравнително добре развита на територията на община Добричка. През изминалия период са предприети редица ремонтни дейности, модернизация и обновяване на детски градини, но въпреки това има потребност от нови пособия и техника, от изграждане на детски площадки, от набавяне на нови и подмяна на съществуващи детски съоръжения за подобряване качеството, конкурентоспособността и ефективността на образованието, което зависи до голяма степен от съответната инфраструктура. Детската градина в село Лясково е една от 30-те детски градини на територията на община Добричка, която приема и обучава освен деца от населеното място, така и от съседни села. Текущата ситуация показва крайна необходимост от набавяне на нови детските съоръжения. Съществуващите са силно амортизирали и загубили своята функционалност за подобряване на двигателната активност на децата и разнообразяване на свободното им време, което ги превръща в заплаха за здравето им. В района на детската площадка липсва външно осветление, което да осигури безопасността на децата по време на заниманията навън, както и по време на влизане (сутрин) и излизане (вечер) от детската градина. Също така, чрез осигуряване на осветление през тъмните часове на денонощието ще ограничи в голяма степен набезите и вандалските прояви от външни лица в района на детската градина. Дейността е изключително важна за постигане на целите на проекта. С финансирането ѝ се цели да се удовлетвори крайната нужда от обновяване на образователната инфраструктура, която да подобри облика на детската градина и направи района по-привлекателен за живеене, особено за по-младото население. В същото време ще се улесни достъпа и подобри качеството на предоставяното образование, което от своя страна да ограничи броя на преждевременно напусналите сферата на предучилищното образование деца. Също така, дейността предвижда закупуване на соларно светодиодно осветление (LED), което е далеч по-екологично осветление и води до висока енергийна ефективност, което от своя страна допринася за намаляване въглеродните емисии с до 30%. 6 617.50 3 473.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.