Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Проект „Компас - активиране за пазара на труда” представлява комплекс от 6 дейности, насочени към целевата група на програмата, а именно: Икономически неактивни младежи от 15 до 29 г., които не са в образование или обучение и не са регистрирани в дирекция „Бюро по труда“, които за период от минимум 4 месеца преди включването са били извън заетост, извън образователната система, както и не са били регистрирани в дирекция „Бюро по труда“ през предходните 12 месеца (условията са кумулативни). Целевата група на проект „Компас” е от областите Враца, Ловеч, Плевен, Пловдив, Смолян и Ямбол.

Потребността, която проектът удовлетворява е активиране, мотивиране, подпомагане и интеграция в заетост на лицата от целевата група, които не са нито в образование или обучение, нито в заетост, вкл. не са регистрирани като безработни лица в АЗ. Друга удовлетворена потребност, е потребността на кандидата (работодател) от допълнителен капацитет за извършване на негови основни дейности, по време на субсидираната заетост на лица от целевата група.

Целите на проекта са осигуряване на услуги на лицата от целевата група, свързани с професионално ориентиране, психологическо подпомагане, информиране за възможностите за завръщане в пазара на труда, обучение, образование или регистрация в ДБТ, мотивационни обучения, свързани с възраждане на мотивацията на лицата от целевата група, с цел пълноценното им включване в социалния и трудов живот, конкретна подготовка в умения за търсене и кандидатстване за работа и представяне пред работодател, коучинг и др., и осигуряване на субсидирана заетост при работодател (кандидатът по проекта).

Очакваните резултати са: идентифицирани минимум 66 лица от целевата група, включени в мотивационни обучения минимум 66 лица от целевата група, включени в обучения по дигитална компетентност минимум 50 лица от целевата група, наети чрез субсидирана заетост от работодател (кандидатът по проекта) минимум 50 лица от целевата група.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Идентифициране на икономически неактивни младежи до 29 годишна възраст включително, които не са в образование или обучение, и активиране за включването им на пазара на труда: Идентифицирането е процес, който включва различни етапи и предполага разнородни по характер действия, които имат за цел връщане на лицето в образователната/ обучителната система или активирането му на пазара на труда. Дейността по идентифицирането ще се провежда в областите Пловдив, Плевен, Ямбол, Враца, Смолян и Ловеч. Етапите на дейността са: 1. Намиране на лицето Намирането на лицата ще се осъществи посредством информационни кампании и сътрудничество с институции (общини, социални служби, ДБТ, училища, религиозни общности, местни НПО, РД на МВР, детски педагогически стаи, младежки медиатори и др.). Двама експерти ще осъществяват контрол върху дейностите по информационните кампании, които ще са възложени на външен изпълнител. - Сътрудничество с институции Ще се работи с общини, където са назначени младежки медиатори, които са специално обучени да търсят и работят с неактивни младежи. Младежките медиатори разполагат с данни относно наличието на лица в младежка възраст, които не учат и не работят. - Информационни кампании, организиране на обществено достъпни мероприятия, на които потенциалните участници в проекта сами да заявят чрез присъствието си желание за включване в последващи дейности по активирането им на пазара на труда, провеждани, чрез някои от следните методи: - изготвяне на информационни табла за кампанията. Таблата ще се поставят в/ пред съответното община/ кметство, училище, читалище, търговски обекти, поща и пр.; - изготвяне на дипляни с информация за кампанията, които ще бъдат поставени на достъпно място в обществени сгради – търговски обекти, поща, училища, кметства, църква, пазарища, местен транспорт и пр.; - поместване и излъчване на обявление в местните медии за кампанията; - създаване на Фейсбук страница за кампанията; 2. Осъществяване на контакт с лицето Осъществяването на контакт с тях ще бъде извършено от квалифицирани за такъв вид работа специалисти по телефона, електронната поща, социалните интернет-базирани мрежи, чрез индивидуални лични срещи или по време на обявени събития по време на информационните кампании. 3. Получаване на съгласие за консултиране, мотивиране, професионално ориентиране, включване в обучение и/ или намиране на работа (вкл. самонаемане) Получаването на съгласие е най-важният етап и ще се осъществи от психолози, подпомагани в работата си от специалисти в областта на професионалното ориентиране, консултиране и мотивиране за участие на пазара на труда. Освен това, лицата ще получат следната помощ: - оказване на персонални съвети от специалист по места, който да подпомогне младежите, които са отпаднали рано от училище и да ги насърчи да се завърнат в образователната система; - индивидуални консултации по места, които да разясняват на неактивните лица в младежка възраст ЗАЩО и КАК да се реализират на пазара на труда и как да се включат в последващото мотивационно обучение и обучението по места за дигитална компетентност; 4. Съставяне на идентификационна карта Получената информация за всяко отделно лице ще бъде нанесена в идентификационна карта. Индивидуалните идентификационни карти ще бъдат обобщени с цел формиране на профил на групите за обучения по дейност 2 и дейност 3. Идентификационната карта за неактивни лица от 15 до 29 г. ще включва като минимум: 1. Трите имена: 2. Адрес: 3. Телефон: 4. Възраст: 5. Семейно положение: 6. Деца / зависими родители: 7. Образователен статус: 8. Здравен статус: 9. Опит и история на заетостта: (Причина за отпадането от образование или трудовия пазар, както и периодът на отпадане) 10. I контакт: 11. Резултат: 12. II контакт: 13. Резултат: 14. Основни умения, потребности, желания 15. Препоръки за активиране на отделното лице 16. Включване в отделни форми за активиране и оценка на представянето ВАЖНО! Тези карти ще се използват като „пътен лист“ и ще проследяват участието и развитието на младежите в отделните дейности на проекта. 44 013.73 39 616.34
Предоставяне на мотивационни обучения за активно търсене на работа: Организирането на мотивационни обучения е изключително важно предвид особеностите на целевата група на проекта, а именно лица без стимули за търсене на работа и умения за активно поведение на пазара на труда, вкл. към придобиване на професионална квалификация и/ или заетост. Мотивационните обучения ще бъдат проведени с цел придобиване на знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за търсене и избор на подходяща заетост. Обученията ще предоставят възможност за: • придобиване на познания и усвояване на умения за подготовка на документи за кандидатстване за работа - автобиография, писма, формуляри, въпросници и др.; • получаване на знания и усвояване на умения за ефективно използване на различните източници за информация за свободни работни места; • мотивиране и развитие на умения и за представяне пред работодател и проследяване на всяка възможност за работа; • използване на позитивното влияние на групата - повишаване на активността за търсене на работа, сътрудничество, подпомагане, насърчаване. Съдържанието на всяко мотивационно обучение ще бъде съобразено със спецификата на групата като за целта ще се изготви профил на групата на основата на индивидуалните профили на идентифицираните лица. Формирането на групата ще стане при съблюдаване на принципите на равнопоставеност и недопускане на дискриминация, както и равенство на половете. Обучението ще бъде изградено на модулен принцип като ще обхваща основни теми като: o управление на стреса - включва оценка на емоционалното състояние на участниците, на настроението им и как стресът влияе на тяхното поведение при търсене на реализация на пазара на труда. Използване на техники за намаляване на напрежението, тревожността и анализ на собствените способности наличността и ефективното им използване при търсенето на подходящо свободно работно място. o повишаване на самооценката на лицето чрез индивидуална самооценка на участниците, тест за изграждане на себеутвърждаващо поведение при разговор за успешно представяне пред работодател и подготовка на необходимите документи, оценка на комуникацията при интервю с работодател, o изграждане на социални умения в търсенето на работа посредством формиране на лични очаквания, желания на участниците, изграждане на реалистична представа за социално - икономическата ситуация на пазара на труда, тенденции и възможни източници за доходи. o подпомагане на лицето за трудова реализация с помощта на събеседване за силните и слабите страни на личността, ориентиране и конкретизиране на длъжността, която кандидата иска да заеме, изграждане на умения за работа в екип, за учене през целия живот, за намиране на алтернативни работни места при трудни ситуации, дискусия за индивидуалните стратегии за справяне с безработицата. Ще се решават и конкретни казуси. o подпомагане на лицето чрез предоставяне на информация къде и как може да намери свободно работно място, което да съответства не неговите знания, умения, опит и желание. В зависимост от спецификата на групата в резултат от проучването на нейния профил могат да се добавят и други теми като например, мотивиране за връщане в образователната система, преодоляване на стереотипи в обществото за рискови групи на пазара на труда и др. Мотивационните обучения ще включват още и практически упражнения - техники за релаксация, за подобряване на социалната и професионална компетентност на участниците (консултиране за кариерни центрове, професионални браншове, активни програми и мерки за заетост и обучения за преквалификация), свободна дискусия, ролеви игри и др. Освен това, ще бъдат организирани еднодневни пътуващи мотивационни тренинги в по-малки населени места (по-малки градове и села) – формира група за пътуване по кратък туристически маршрут, в чиято програма се включва и разясняване на кампанията на проекта с цел да се популяризират възможности за включване в обучения по проекта или регистриране в бюрата по труда по местоживеене. 111 536.03 82 632.61
Предоставяне на обучения за ключови компетентности в областта на дигитална компетентност: Целта на обучението е придобиване на знания и умения за електронно въвеждане и обработка на данни. Изборът на лица за включване в програмата по дигитална компетентност ще се извърши след провеждане на входящ тест. За постигане на максимална ефективност групите ще се състоят от не повече от 10 лица. Формирането на групата ще стане при съблюдаване на принципите на равнопоставеност и недопускане на дискриминация, както и равенство на половете. Условие за участие в обучението е наличието на диплома за завършена спепен на образование – минимум основно. Обученията ще се организират във всички 6 области, които са включени в проекта от изпълнител/и, съгласно правилата и процедурите на ПМС 118, като ключовият експерт по дигитална компетентност ще съдейства за тяхното ефективно осъществяване съгласно разписаните задачи. Съдействието на ключовия експерт по дигитална компетентност включва и следните задачи: • Разработване на учебни програми и планове за придобиване на ключова дигитална компетентност за въвеждане и обработка на данни: - конструиране на учебни модули; - определяне на методите на преподаване; - изготвяне на учебен план; - изготвяне на учебен график; - изготвяне на входящи тестове за участниците; - съгласуване на учебни материали, в съответствие с програмата; - фиксиране на учебните задания (казуси, индивидуални задачи, групови дискусии). • Мониторинг на изпълнението на учебните програми; • Мониторинг и проверка на логистиката и използвания софтуер и хардуер по време на обученията; • Методическа подкрепа: - разработване на методи на обучение (вкл. и интерактивни); - проследяване на тяхното приложение. Преподавателите по дигитална компетентност ще притежават образование и професионален опит съгласно Таблицата за определяне на допустимите почасови ставки по тази операция. 1. Хорариум на обучението (продължителност на курса в учебни часове (45 минути), съобразени с минималните изисквания за хорариум, съгласно т. 3.1.6 от Насоките за кандидатстване, Дейност 3) 1.1. Теория: 30 ч. 1.2. Практика: 18 ч. 2. Брой на обучаваните лица: 50 3. Документ доказващ завършеното обучение: Сертификат от обучаващата организация 15 476.76 15 498.06
Наемане на работа / субсидирана заетост: Дейността представлява наемане на работа / осигуряване на субсидирана заетост на 50 лица, които са били включени в дейности 1 до 3 на проекта. Имайки предвид специфичните особености на лицата от целевата група, осигуряването на субсидирана заетост представлява една допълнителна мотивация за лицата да се завърнат на пазара на труда, в системата за образования и/или обучение. В предходните проектни дейности те ще са се научили да работят в колектив, а в настоящата дейност ще могат да придобият опит в реална икономическа среда. Субсидирана заетост ще бъде осигурена за период равен на 4-часов работен ден за 2 календарни месеца, което е продиктувано от същността на работата. Лицата ще бъдат наети за събиране и обобщаване на пазарни, икономически и социологически данни в 6-те целеви области, тяхното предаване на работодателя по електронен път, както и за разпространяване на рекламни материали за дейности, извършвани от работодателя. Всички наети лица ще бъдат от целевата група на проекта и от 6-те целеви области. 29 506.20 27 245.80
Организация и управление на проекта: Цел на дейността е добро, прозрачно, ефективно и ефикасно управление и спазване клаузите на договора за безвъзмездна финансова помощ и изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”. Дейността включва традиционни дейности като: Сформиране и управление на екип по проекта, планиране, счетоводство и финансов мениджмънт, мониторинг и контрол, управление на доставките и процедурите по ПМС 118, отчетност, комуникация със заинтересованите страни и други. Дейността ще бъде изпълнявана през целия срок на проекта. Функциите на всяко лице в екипа са както следва: • Ръководител проект: Ръководи изпълнението на дейностите по проекта Отговаря за спазването на графика за изпълнение на проекта; Организира цялостната дейност на екипа за управление на проекта; Организира изпълнението на предписанията и препоръките, съдържащи се в доклади от проверки на място, осъществени от представител на Управляващия орган; Осъществява контакт с органи и институции, които имат отношение към изпълнението на проект; Организира провеждането на процедурите по избор на изпълнители за дейностите, попадащи в обхвата на проекта, включително осъществяването на контрол /съгласуването от страна на Управляващия орган/; Осигурява достъп на представители на Управляващия орган до цялата документация и информация по проекта. Ангажираността на ръководителя е почасова. • Координатор проект: Координира дейността на екипа за управление на проекта; Подпомага работата на ръководителя на проекта за пълноценно изпълнение на неговите задължения; Изготвя кореспонденцията с всички заинтересовани страни; Изготвя доклади, справки и друга текуща документация във връзка с развитието на проекта, междинни и окончателен доклади за изпълнение на проекта и ги предоставя за одобрение на ръководителя на проекта; Координира работата между екипа за управление на проекта и екипа на експертите, участващи в проектните дейности; Участва в подготовката на документация за избор на изпълнители и при повеждането на процедури за възлагане на дейности, попадащи в обхвата на проекта; Отговаря за поддържането на цялостен архив на документацията по изпълнението на проекта. Изготвя и поддържа регистри на документацията и архива на проекта. Ангажираността на координатора е почасова. • Счетоводител проект (финансова отговорност): Осчетоводява и поддържа счетоводната документация, извършва плащания, планира разходи и упражнява контрол върху плащанията, подготвя документация за искане за плащания и верифициране на разходи, както и друга счетоводна документация; Подготвя плащанията във връзка с дейностите по проекта; Извършва наблюдения на плащания и лимити, на справки и отчети по проекта; Отговаря за целесъобразността на извършваните разходи и плащания и поеманите задължения по проектните дейности; Регистрира своевременно счетоводните документации съобразно действащото законодателство; Осъществява хронологично, двустранно,синтетично и аналитично счетоводно записване и съставя отчети, съобразно изискванията и принципите на Закона за счетоводството; Начислява възнаграждения, данъци и осигурителни вноски по проекта; Изготвя удостоверения, справки и други във връзка с възнагражденията по проекта; Организира и отговаря за съхранението и архивирането на цялостната счетоводна документация. Ангажираността на счетоводителя е почасова. Всяко лице от екипа притежава доказан опит за изпълнение на функциите си. 22 010.58 20 685.54
Информиране и публичност: Целта на дейността е информиране на широката общественост за дейностите на проекта на всеки етап от изпълнението му, прилагане на принципите за прозрачност и спазване на изискванията на договора за безвъзмездна финансова помощ и изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020. Дейностите по информиране и публичност ще отговарят на условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. 2 200.00 2 050.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.