Изпълнение на строително-монтажни работи за обект "Частична рехабилитация и ремонт на Общински младежки дом - гр. Шумен, вкл. подобряване енергийната ефективност, достъпна и безопасна среда": Дейността включва:
- Подготовка на документация за обществена поръчка за избор на изпълнител на СМР по реда на ЗОП за обект „Частична рехабилитация и ремонт на Общински младежки дом - гр. Шумен, вкл. подобряване енергийната ефективност, достъпна и безопасна среда“
- Провеждане на процедура за избор на изпълнител
- Сключване на договор с избрания изпълнител;
- Изпълнение на строително-монтажните работи.
За обекта на интервенция - Общински Младежки дом – гр. Шумен, предвидените строителни и монтажни работи включват: обновяване и ремонт на фоайетата, ремонт и обновяване на фоайетата, цялостно отремонтиране на покривните настилки за плоския покрив на сградата и цялостно обновяване на фасадите, включително топлоизолация и подмяна на дограмата; осигуряване на достъпна среда с изграждане на рампи, стълбищна платформа и външен панорамен асансьор, ремонт на санитарни помещения и ремонт и обновяване на концертната зала.
По-конкретно проектът включва:
- Обновяване и ремонт на двете входни фоайета и фоайето на втория етаж (пред концертната зала). Повод за обновяване на централното фоайе е електро и известителната инсталация. Централното фоайе за влизане към залата се обновява изцяло, с изключение на дървенатата облицовка по колоните и дървения парапет на стълбището и емпорето. Огражда се помещение 1.90/3.50/3.00 м за съществуващото ел.табло. Проектът предлага нов окачен таван, който скрива всички съществуващи видими греди на емпорето и се подсигурява скрито преминаване на кабелите от електро и известителната инсталация. Подът на фоайето се подменя с гранитогрес, под който се скриват тръбите на отоплителната инсталация. Стените и таваните се обработват с минерална мазилка. Входът на административната част се обновява във връзка с подсигуряване на достъпната среда.
- Цялостно отремонтиране на покривните настилки за плоския покрив на сградата.
- Обновяване на фасадите - предложени са два варианта за третиране на фасадите, като се предлага запазване на каменната облицовка от балчишки камък и покриване топлоизолационните пластове със силикатна мазилка в сиво. Дограмата е РVC и алуминий за витражите. Предлага се подборна спецификация на дограмата-прозорци, външни врати и витражи.
- Енергийна ефективност - дебелините на топлоизолационните пластове е определена съгласно извършеното обследване на енергийна ефективност. Общата площ на стените с отворите е 4415 кв.м, като площта на прозорците е 735 кв.м. Отопляемата ограждаща площ с пенополистирол (експандиран и екструдиран), положен отвън, е 3 000 кв.м. Топлоизолационните материали са детайлирани върху работните напречни разрези, откъдето е видно на място какви съществуващи изолации има положени.
- Достъпна среда – проектът е съобразен с изискванията на Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания, като се проектира съобразно изискванията за обществени сгради, за достъпна среда, която не се изгражда като среда за хора с увреждания, а за хора с намалена подвижност (постоянна или временна).
Достъпът на хора с намалена подвижност е решен от ул. Андрей и Веселин Стоянови“, до входа на ритуалната зала. В самото стълбище се изгражда П-образна рамка за достигане на първата площадка, откъдето се осигурява достъп до първи и втори етаж на сградата със стълбищна платформа.
Достъпът до зрителната зала, разположена в западното крило на сградата, се реализира чрез външна рампа 5% наклон и дължина 5.60 м. Ще бъде изграден панорамен външен асансьор, разположен във вътрешния двор на сградата на Младежкия дом.
- Амфитеатрална зрителна зала (концертна зала/кинозала) - проектът предвижда подмяна на седалките и на подовата настилка; обновяване на осветлението чрез детайлиране на тавана с окачено и стенно светодиодно осветление. |
1 624 773.15
|
1 948 659.33
|
Осъществяване на авторски надзор: В рамките на дейността ще се упражни авторски контрол по време на строителството. През периода на изпълнение на строително монтажните работи ще се осъществи навременен и ефективен авторски надзор съобразно чл. 162., ал. 2 от Закона за устройство на територията, като предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него инвестиционен проект ще се вписват в заповедната книга и ще са задължителни за останалите участници в строителството. |
0.00
|
0.00
|
Осъществяване на строителен надзор: В рамките на дейността ще се упражни строителен контрол по време на строителството. В процеса на изпълнение на строително монтажните работи се предвижда системен контрол по време на строителството чрез упражняването на независим строителен надзор в съответствие с разпоредбите на чл. 168, ал. 1 от Закона за устройство на територията. Представителят на строителния надзор взима участие във всички проби и изпитания на материали, конструкции и инсталации, използвани и/или изградени на обекта подлежащ на интервенция при строителството, като подписва всички документи, удостоверяващи резултатите от тези проби и изпитания. Решенията и указанията на лицето, упражняващо независим строителен надзор, вписани в заповедната книга на строежа, са задължителни за всички участници в строителството и следва да се изпълняват незабавно след вписването. След приключване на строителството упражняващия строителен надзор изготвя окончателен доклад на основание чл.168, ал. 6 от Закона за устройство на територията. |
0.00
|
0.00
|
Извършване на независим финансов одит: В процеса на изпълнение на дейността ще се извърши одит на проекта.
Целта на одита на проекта /извършване на ангажимент за договорените процедура/ е да се извърши оценка на проекта съгласно определени критерии за съответствие и да изрази заключение, което да дава представа за определена увереност по отношение на одитираната дейност относно: законността и редовността на разходите по проекта; дали средствата от бюджета на проекта са били изразходвани ефикасно и икономично, т.е. в съответствие с разумното финансово управление; дали средствата са били използвани ефективно, т.е. по предназначение.
За всяко искане за плащане по проекта, одиторът проверява дали декларираните от бенефициента разходи са действително направени, точни и допустими в съответствие с Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. След приключването на дейностите по проекта, одиторът изготвя доклад за фактически констатации/доклад от ангажимента за договорени процедури, който ще бъде приложен към окончателното искане за плащане.
Дейността е необходима за надлежното завършване и отчитане на всички дейности, извършени по време на проекта. |
0.00
|
0.00
|
Информация и публичност: Разясняването на целите и задачите на проекта и постигането на максимална публичност на постигнатите резултати ще се осъществи в рамките на дейността чрез:
● Поместване на информация на уеб страницата на община Шумен, включваща: кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз.
● Изработване, доставка и монтаж на информационен временен билборд в процеса на изпълнение на строително монтажните работи
Предвижда се изработването и поставянето на 1/един/ брой информационен временен билборд в процеса на изпълнение на строително монтажните работи. На него ще бъде отбелязан приносът на Европейския съюз и на държавния бюджет и следната текстова и визуална информация.
- Емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"
- Наименованието на съфинансиращия фонд
- Общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма
- Наименованието на проекта
- Обща стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева
- Начална и крайна дата на изпълнението на проекта
● Изработване, доставка и монтаж на постоянна информационна табела след приключване на проекта
Не по-късно от 3 /три/месеца след приключване на проекта ще бъдат изработена, доставена и монтирана 1 /един/ брой постоянна информационна табела. Постоянната информационна табела се предвижда да бъде поставена в обхвата на обекта на видно за обществеността място. На нея ще бъде отбелязан приносът на Европейския съюз и на държавния бюджет и следната текстова и визуална информация.
- Емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"
- Наименованието на съфинансиращия фонд
- Общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма
- Наименованието на проекта
- Обща стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева
● Организиране и провеждане на 2 /две/ публични събития под формата на пресконференции
Ще бъдат проведени 2 /две/ публични събития: Непосредствено след сключването на договора за строителство и при приключване на дейностите по проекта. Публичните събития ще бъдат анонсирани чрез публикации в местните медии, като информацията посочена в тях ще бъде публикувана и в официалната интернет страница на община Шумен. Ще се изготви информационен банер и снимков материал по време на събитията.
● Организиране и провеждане на официални церемонии за откриване на обекта - "Първа копка" и едно официално събитие след откриване на обекта.
● Изработване на брошури с информация по проекта, които ще бъдат раздавани на гостите по време на пресконференциите и официалните събития;
● Поканите ще бъдат изготвени след получен списък от страна на Изпълнителя, които ще бъдат изпращани към гости и медии преди официалните церемонии;
Събитието ще бъде анонсирано чрез публикации в местните медии, като информацията посочена в тях ще бъде публикувана и в официалната интернет страница на община Шумен. Официална церемония за откриване на обекта - "Първа копка" ще се състои непосредствено след съставянето на протоколите за откриване на строителна площадка и за определяне строителна линия и ниво.
Всички дейности за информация и публичност ще бъдат изпълнени съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за информация и комуникация 2014-2020.
|
0.00
|
0.00
|
Въвеждане на обекта в експлоатация: След изпълнение на строително монтажните работи, предвидени в инвестиционния проект, се съставя Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа /Акт 15/. На основание чл. 168 ал. 6 от ЗУТ се изготвя окончателен доклад до Възложителя от лицето, упражняващо строителен надзор. Непосредствено след това се пристъпва към окомплектоване на необходимата строителна документация и депозирането й пред компетентния орган съгласно ЗУТ за въвеждане на обекта в експлоатация. |
0.00
|
0.00
|
Организация и управление на проекта: Дейността цели да се създадат условия за ефективно и качествено изпълнение на заложените в проектното предложение дейности, като в рамките й ще се сформира екип за управление на проекта включващ ръководител, координатор, счетоводител, юрист и инвеститорски контрол. Екипът ще се състои от служители на общинска администрация Шумен и/или външни експерти с нужния опит съгласно правилата на УО на ОПРР по отношение на изискванията за управление на инфраструктурни проекти. С оглед качествено и своевременно изпълнение на планираните задачи, управленският екип включва лица, които са теоретично и практически подготвени в сферата на предвижданите за реализация дейности и имат умения по администриране, координиране, управление и отчитане на дейностите/операциите по проекта. В длъжностните характеристики на членовете на екипа, които са служители на бенефициента ще бъдат включени функции и задължения във връзка с изпълнението на проекта. С членове на екипа по организация и управление на проекта, които се явяват външни за бенефициента лица ще бъдат сключени граждански договори след провеждане на процедури по ЗОП. Ще се изготвят ежемесечни отчетни доклади за извършена работа и часови таблици за отчитане на положения труд на всеки член от екипа ангажиран с изпълнението на дейностите по проекта. След сформиране на екипа се организира среща, на която се изготвя план-график за изпълнение на дейностите проектиран по начин осигуряващ в най-голяма степен ефективно постигане на заложените цели, с оглед времето за изпълнение и ефикасно използване на разполагаемия финансов ресурс. На срещата Ръководителя на проекта разпределя функционалните отговорности на всеки член от екипа съобразно изготвения план-график. |
0.00
|
0.00
|