Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът "Образованието -основна част от интеграцията" по ОП „Наука и образование за интелигентен растеж” е изготвен по схема: BG05M20P001-3.002. Дейностите по проекта ще се изпълняват на територията на Р България, Софийска област, общ. Ботевград. Продължителността на проекта е 24 мес.
Основната цел на проекта е да се подпомогне учениците, произхождащи от етническите малцинства, да се изградят като пълноценни граждани и да постигнат успешна професионална, социална и творческа реализация. Проектът е насочен към приобщаване и интеграция на учениците от етническите малцинства в 5 броя училища намиращи се на територията на община Ботевград.
Основните дейности са:
Дейност 1: Организация и управление на проекта;
Дейност 2: Допълнително обучение по български език за учениците, за които българският език не е майчин;
Дейност 3: Дейности, насочени към съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда;
Дейност 4: Подкрепа на ученици от етническите малцинства за продължаване на образованието в гимназиалния етап и за успешно завършване на средно образование;
Дейност 5: Работа с родителите от етническите малцинства и/или с родители, търсещи или получили международна закрила, които възпрепятстват децата си от редовно посещаване на учебни занятия;
Дейност 6: Работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието;
Дейност 7: Преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност;
Дейност 8: Осигуряване на информиране и публичност по проекта.
Чрез тези дейности ще бъдат постигнати заложените резултати: интеграция на ученици от етническите малцинства в образователната система.
Описание на целевата група: Представители на целевата група в проекта са 500 броя ученици от етническите малцинства и 80 броя родители.
Общата стойност на проекта е 901 952,00 лв.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Целта на тази дейност е да бъдат създадени условия за ефективно изпълнение на останалите дейности по проекта. Екипът по проекта ще се състои от пет души: ръководител екип - 1 , администратор на проекта - 2, асистент на проекта - 1 и счетоводител - 1. Отделните задачи в рамките на дейността включват: Разпределяне на дейностите, сформиране на екип по проекта. Ще бъдат сключени договори с отделните членове от екипа на проекта. В договорите ще бъдат ясно разписани задълженията на всеки член на екипа по изпълнението на проекта. Задачата на екипа е да следи за напредъка по проекта и за постигане на поставените цели и резултати. Сключване на договори с външни изпълнители за реализиране на някои от дейностите предвидени в проекта. Изработване на конкретен работен план. По време на тази дейност се предвиждат провеждане на срещи между партньорите и екипа за управление с цел събиране на информация за организационната среда и политиката й по отношение на учениците, произхождащи от етническите малцинства. С оглед на това, дейностите по проекта да се изпълняват навреме и с нужното качество, по време на изпълнение на проектните дейности ще се осъществява непрекъснат вътрешен контрол от членовете на екипа по проекта, отговорни за съответната дейност, както и от Ръководителя на екипа, отговорен за цялостното му изпълнение. Чрез осъществявания мониторинг на проекта членовете на екипа ще имат ясна представа относно спазването на времевия график. Резултатите от мониторинга по проекта ще дадат възможност да се реагира навреме, ако е необходимо и ако има разлика с разписаните проектни дейности. За целта ще се води протокол за извършения вътрешен мониторинг. Екипа за управление ще изготви правила и процедури за вътрешен мониторинг, които ще включват: • периодични срещи на екипа за управление; • оценка на резултатите по отношение на учениците, произхождащи от етническите малцинства; • контрол върху дейността по допълнително обучение по български език за учениците (вкл. за учениците, търсещи или получили международна закрила), за които българският език не е майчин; • оценка на резултатите от обучението, чрез попълване на анкетни карти от обучаваните; • текущ контрол на присъствие, чрез отразяване в присъствени списъци; • изготвяне на междинни доклади на резултатите от проекта и набелязване на коригиращи дейности при необходимост; • снимков материал; • окончателен отчет изготвен от ръководителят на екипа с приложени документи, доказващи извършването на дейностите. 83 445.39 84 425.79
Допълнително обучение по български език за учениците (вкл. за учениците, търсещи или получили международна закрила), за които българският език не е майчин: Целта на тази дейност е да подпомогне успешната адаптация на учениците, за които българският език не е майчин към учебния процес. Така ще се гарантира равен достъп до качествено образование на учениците от етническите малцинства. Тази дейност кореспондира с две от стратегическите цели, определени в Стратегията за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства 2015-2020 г., а именно: - Пълноценна социализация на деца и ученици от етническите малцинства; - Гарантиране на равен достъп до качествено образование за децата и учениците от етническите малцинства. Изпълнението на тази дейност кореспондира с цел №3 по "Планираните мерки по приоритет образование" от "План за действие на Община Ботевград за подкрепа на интеграционните политики /2015-2020/", а именно "Ограмотяване на неграмотни и малограмотни роми" Подбраните ученици от целевата група ще бъде 500 ученици. В ОУ "Св. св. Кирил и Методий" с. Скравена - 39 ученици от 1-4 клас ще бъдат разделени в две групи и 44 ученици от 5-8 клас също ще бъдат разделени в две групи. В ОУ "Отец Паисий" с. Врачеш - 34 ученици от 1-4 клас ще бъдат разделени в две групи и 46 ученици от 5-8 клас също ще бъдат разделени в две групи. В ОУ "Кирил и Методий" с. Липница - 32 ученици от 1-4 клас ще бъдат разделени в две групи и 44 ученици от 5-8 клас също ще бъдат разделени в две групи. В ОУ "Никола Йонков Вапцаров" гр. Ботевград - 43 ученици от 1-4 клас ще бъдат разделени в две групи и 28 ученици от 5-8 клас също ще бъдат разделени в две групи. В ОУ "Васил Левски" гр. Ботевград - 100 ученици от 1-4 клас ще бъдат разделени в шест групи и 90 ученици от 5-8 клас също ще бъдат разделени в шест групи. В рамките на дейността с гореизброените 28 групи ще бъдат организирани и проведени по 64 учебни часа годишно допълнителни занятия за ученици, чийто роден език не е български в продължение на 2 години. Всяка група с ученици от целевата група, за които българският език не е майчин, ще проведе 128 учебни часа допълнително обучение по български език. Ще бъдат назначени 14 броя учители по български език ангажирани с дейността, като всеки учител ще води по 2 групи. При подготовката на материала и провеждането на обучението по български език ще се наблюдава да има съобразеност с дидактическата детерминанта за възрастовите особености на учениците За извършване на обучението ще се използват следните педагогически методи: 1.Диференциран подход. 2.Използване на учебни средства и пособия. 3.Осигуряване на по-добра материална база за обучението на групите с цел да се събуди желанието у учениците за учене. 4.Използване на технически средства за по- нагледно разясняване на материята. 5.Анализ на типичните грешки, които се допускат в предметите на обучение и отстраняването им под формата на игра, тестове и състезания. 6.Развитие на комутативно-речевите способности на учениците. 7. Да се стимулира духовното обогатяване на учениците от етническите малцинства. 88 648.04 83 402.76
Дейности, насочени към съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда: Целта на тази дейност е да подпомогне съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда. Тази дейност кореспондира с три от стратегическите цели, определени в Стратегията за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства 2015-2020 г., а именно: - Пълноценна социализация на деца и ученици от етническите малцинства; - Утвърждаване на интеркултурното образование като неотменна част от процеса на модернизация на българската образователна система; - Съхраняване и развиване на културната идентичност на децата и учениците от етническите малцинства. Дейността кореспондира с цел №2 по "Планираните мерки по приоритет образование" от "План за действие на Община Ботевград за подкрепа на интеграционните политики /2015-2020/", а именно "Обучение в дух на толерантност и недискриминация в детските градини и училищата чрез съхраняване на културната идентичност на децата и учениците от ромски произход". Провеждане на подбор на ученици от целевата група – 500 ученици от начален и прогимназиален етап на образование от училищата партньори. Провеждане на подбор на ученици които не са представители на етнически малцинствени групи, с цел постигане на интеграционен ефект, но участват в дейностите по проекта – 600 ученици от начален и прогимназиален етап. По време на избора на ученици ще се съблюдават следните критерии: тяхната мотивация да участват в проекта, желанието им да продължат да се занимават и след приключване на проекта с дейностите по които са придобили знания и умения по време на проекта. Ще се изберат 1100 ученици за включване в следните дейности; - в клуб “Етническа култура” ще бъдат включени 500 ученици разделени на 10 групи; - в клубове за "Изкуства и традиционни занаяти" ще бъдат включени 500 ученици разделени на 10 групи; - в танцови формации ще бъдат включени 100 ученици разделени на 4 групи. В клубове „Етническа култура”, учениците ще събират легенди, митове, носии, предмети на труда; ще правят снимки, проучвания, анкети за обичаи, традиции, песни и танци на различните етнически групи живеещи в региона. В клубове за "Изкуства и традиционни занаяти", учениците ще изучават, събират и упражняват изкуствата и традиционните занаяти от региона. Създаване на презентации на най-важните и големи празници в живота на всички етноси живеещи в региона – Великден, Коледа, Банго Васил, Международен ден на ромите, Тодоровден и представянето им пред обществеността от региона; Организиране на хепънинг "Всички сме деца на майката Земя" в Деня на Земята 22 април. В центъра на града, ще се организира кулинарна изложба и зона на занаятите; На 1 юни Деня на детето, ще се организира от участниците в проекта общоградско тържество на етническите култури в региона. Ще бъдат организирани и спортни състезания с участието на ученици от етническите малцинства и ученици, които не са представители на етнически малцинствени групи, но участващи в дейностите по проекта. Ще се организира турнир по футбол, между момчетата, турнир по народна топка, между момичетата, както и турнир по танци от четирите танцови формации. Организирането на спортните състезания ще се проведат извън обичайното населено място за учениците. Те ще се проведат на организиран пет дневен летен лагер /синьо училище/ с цел по успешна интеграция и пълноценна социализация на учениците от етническите малцинства и ученици, които не са представители на етнически малцинствени групи. Тъй като учениците участващи в проекта живеят постоянно в планински регион летния лагер ще с проведе на морето. Летният лагер ще се проведе в хотел който трябва да разполага със спортни игрища за футбол и народна топка, както и със зала за танци, която да бъде оборудвана с уреди за придържане и огледала. В училищата ще бъдат създадени кътове където ще се изложи снимков материал и продуктите изготвени от клубовете по „Етническа култура” и "Изкуства и традиционни занаяти". 559 146.90 551 177.32
Подкрепа на ученици от етническите малцинства за продължаване на образованието в гимназиалния етап и за успешно завършване на средно образование: С учениците от целевата група в начален етап и прогимназиален етап на основно образование от училищата в община Ботевград партньори по проекта 500 ученици, ще се проведат допълнителни разговори за недопускане на отпадането им от образователния процес и възможностите които ще имат при завършване на основно и продължаване на обучението в средно образование. Тази дейност кореспондира с една от стратегическите цели, определени в Стратегията за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства 2015-2020 г., а именно: - Пълноценна социализация на деца и ученици от етническите малцинства. Работата и разговорите с ученици от етническите малцинства ще се извърши индивидуално с всеки ученик от специалисти педагог и административни дейности. С учениците от целевата група ще се извършат посещения в административната сграда на община Ботевград, където служители от администрацията ще запознаят учениците със същността на тяхната работа. Ще бъдат посетени минимум десет фирми които работят в областта на услугите, включително и общински предприятия. Ще бъдат посетени и производствени цехове и ателиета, както и заведения за обществено хранене включително и ученическите столове в самите училища. Така учениците от целевата група ще се запознаят на място със същността на различните видове трудова дейност на служителите и работниците в различните сфери на икономиката. Те ще видят успехите на работещите и как чрез своя труд те задоволяват своите потребности и повишават стандарта си на живот. Така учениците от целевата група ще разберат, че тези възможности са постижими и за самите тях в бъдеще, ако продължат своето образование в гимназиалния етап на средното образование и успешно завършат средно образование. Ще бъде изготвена адекватна програма за мотивиране на завършващите основно образование ученици от целевата група да продължат образованието си в средни учебни заведения. Ще се акцентира на ограничаване на социалните пречки, възпрепятстващи учениците от целевата група да завършат средно образование. Чрез провежданите индивидуална работа и разговори с учениците от целевата група, ще се подпомагане създаването на подходящи условия за кандидатстването им с приемни изпити в училища след завършен седми и осми клас. Подготовка и провеждане на целенасочено проучване на децата които попадат в основната целева група по проекта, вкл. разработване на съпътстващия проучването инструментариум - анкетна карта с инструкции за попълване, систематизиране на резултатите от анкетирането, изготвяне на анализ за количествените и качествените показатели от проучването. Проучването ще има за цел да събере информация за: желанието за завършване на средно образование, особеностите на семейната култура, етническата принадлежност и желанието за професионална реализация с цел интегриране в обществото и повишаване на жизнения стандарт и др. полезна обективна информация, без наличието на която е невъзможно да се очертаят адекватните насоки за подкрепа на ученици от етническите малцинства за продължаване на образованието в гимназиалния етап и за успешно завършване на средно образование. Така ще се очертаят често срещаните нужди и затруднения на учениците, как да разбират по-добре, че хора със завършено средно образование имат възможност значително да подобрят качеството си на животи и как да се справят с трудни ситуации. 23 958.64 21 673.17
Работа с родителите от етническите малцинства и/или с родители, търсещи или получили международна закрила, които възпрепятстват децата си от редовно посещаване на учебни занятия: Целта на тази дейност е работа с родители от етническите малцинства, които възпрепятстват децата си от редовно посещение на учебни занятия. Изпълнението на тази дейност кореспондира с цел №4 по "Планираните мерки по приоритет образование" от "План за действие на Община Ботевград за подкрепа на интеграционните политики /2015-2020/", а именно "Приобщаване и приемане на родителите-роми към образователния процес и засилване на участието им в училищния живот". Ще бъдат включени 60 родителя на ученици от етнически малцинствени групи за участие в дейностите по настоящия проект. За постигане целите на тази дейност родители на ученици от малцинствени групи ще бъдат привличани към училищния живот, чрез включването им в различни дейности: кулинарен конкурс, отбелязване на празници, разиграване на обичаи, изработване на предмети, демонстрация на умения като плетене, бродерия и др. според способностите и професиналната реализация на родителите от етническите малцинства включени в проекта. Родителите от етническите малцинства ще вземат участие в мероприятията организирани от учениците включени в проекта - празници, участие в тържества и инициативи. Планирана е индивидуална работа с проблемни родители и с родители, които възпрепятстват децата си от редовно посещение на учебни занятия. По проекта ще работи експерт „Индивидуална работа с родителите". По проекта ще бъдат назначени 3 броя образователен медиатор които ще отговарят за всички училища партньори по проекта. Тяхната задача е да следят за посещаемостта и успеваемостта на учениците, да провеждат индивидуална работа с родителите на учениците, които не посещават редовно училище и трудните случаи да бъдат насочвани към експерт „Индивидуална работа с родителите”. Образователните медиатори ще поддържат непрекъсната връзка с родителите и ще ги информират за проблемите и постиженията на техните деца в учебния процес. При нужда ще се извършва консултация на родителите от етническите малцинства при педагогическия съветник по наболели социални въпроси и такива засягащи развитието на децата им. 34 499.52 32 462.83
Работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието: Целта на тази дейност е работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието. Създаване на предпоставки за повишаване ангажираността и осведомеността на родителите, оптимизиране на взаимовръзката „училище – семейство“, посредством системна работа с родителите и постигане на сътрудничество между родители и учители. Изпълнението на тази дейност кореспондира с цел №4 по "Планираните мерки по приоритет образование" от "План за действие на Община Ботевград за подкрепа на интеграционните политики /2015-2020/", а именно "Приобщаване и приемане на родителите-роми към образователния процес и засилване на участието им в училищния живот". Ще се проведе избор на родители на ученици от етническите малцинствени групи от целевата група – 60 родителя на ученици от етнически малцинствени групи за участие в дейностите по настоящия проект. Избор на 20 родителя на ученици които не са представители на етнически малцинствени групи. С избраните родители ще се проведат родителски срещи в „Час на родителя“- гостуване на родители в часа на класа (честотата на тези посещения ще се определя от класния ръководител, така че да не се нарушава работата му в часа на класа предвид наличието и на задължителни теми) по 3 броя за всяка една година от изпълнението на проекта или общо 6 броя родителски срещи за 2 години. Ще бъдат подготвени и предоставени на родителските срещи информационни материали за родителите за обогатяване на знанията им по теми, касаещи развитието на ученика, семейната динамика, родителските функции и др. Подготовка и провеждане на целенасочено проучване на родителите, чиито деца попадат в основната целева група по проекта (60 родителя), вкл. разработване на съпътстващия проучването инструментариум - анкетна карта с инструкции за попълване, систематизиране на резултатите от анкетирането, изготвяне на анализ за количествените и качествените показатели от проучването. Проучването ще има за цел да събере информация за: структурата и съдържанието на семейните отношения и статуса на детето в семейството, състояние на семейната атмосфера и емоционалното благополучие на детето у дома, особеностите на семейната култура, етническата принадлежност и професионалната реализация на родителите, доминиращия тип на възпитание в семейството и др. полезна обективна информация, без наличието на която е невъзможно да се очертаят адекватните насоки за оптимизиране на взаимовръзката „родител - педагог“. Наред с горепосочената информация проучването ще включва: - Изготвяне на общностен профил на семействата на учениците от основната целева група по Проекта, даващ информация за културните особености и предпочитания, нагласите към образованието, как се възприема учебно-възпитателната работа в училищата от родителите, какви са техните препоръки, в какви насоки биха искали да им помогне училището, от какво са доволни и/или недоволни при възпитанието на учениците. Това ще доведе до: - Идентифициране на „специфични случаи“, които ще бъдат комуникирани с експертите от районната администрация, педагозите, медиаторите и психолога, за изготвяне и предприемане на индивидуални програми/планове за действие; - Идентифициране на родителите, с които ще може да се партнира при изпълнението на по-нататъшни проектни дейности. Проучването ще бъде проведено на 3 етапа: в началото, в средата и в края на проекта на базата инструментариум, включващ: - анкетна карта за родители от български произход; - анкетна карта за родители от ромски и/или друг етнически произход; - анкетна карта за педагозите; - интервюта с ученици (групови и индивидуални), включващи въпроси, адаптирани за възрастовата им група. След извършване на анкетирането, ще бъде направен анализ и обобщаване на данните, с извеждане на основни изводи за крайните резултати и на количествени и качествени индикатори за успеваемостта на поставените по Проекта цели 23 548.90 16 835.63
Преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност (включително чрез провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност): Целта на настоящата дейност е преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност и гарантирането на устойчивост на резултатите от проекта чрез повишаване на информираността по отношение на интеграцията в образованието на учениците от етническите малцинства, както и на ученици които не са представители на етнически малцинствени групи и представителите на заинтересованите страни. В рамките на настоящата дейност ще бъдат организирани две кръгли маси и два информационни семинара. Кръглите маси ща бъдат на тема: “Образователната интеграция на етническите малцинства”. Те ще бъдат насочени към повишаване на информираността по отношение на учениците от етническите малцинства и тяхната интеграция в образователната система. По време на кръглите маси ще бъдат представени различили гледни точки и различни аспекти по отношение на интеграцията на етническите малцинства в образователната система. Ще бъдат разгледани добри практики, както в България, така и в ЕС. Основните теми, които ще бъдат обсъдени по време на кръглите маси ще кореспондират със стратегическите цели, определени в Стратегията за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства 2015-2020 г., а именно: - Пълноценна социализация на деца и ученици от етническите малцинства; - Гарантиране на равен достъп до качествено образование за децата и учениците от етническите малцинства; - Утвърждаване на интеркултурното образование като неотменна част от процеса на модернизация на българската образователна система; - Съхраняване и развиване на културната идентичност на децата и учениците от етническите малцинства. Информационните семинарите ще бъдат насочени към повишаване на информираността по отношение на учениците от етническите малцинства и тяхната интеграция в образователната система. По време на семинарите ще бъдат представени различили гледни точки и различни аспекти по отношение на интеграцията на учениците от етническите малцинства в образователната система. Често се сблъскваме с представители на различни култури, различни от нашите ценности и норми, традиции и гледни точки. Това налага изграждането на един нов комплекс от умения за общуване и познания за другите; за възможните точки на различие и начините за тяхното преодоляване; за толерантност към другите и понякога към самите себе си. Срещата на различните култури често е трудна, но с известни усилия тя би могла да бъде особено обогатяваща и ползотворна. Това се постига чрез интеркултурното образование, което е сред приоритетите на международни организации, като Съвета на Европа. В допълнение към развитието на умения за общуване с различни от собствената култура, което само по себе си е прекрасно и вълнуващо, интеркултурното образование има и един не толкова привлекателен и доста деликатен аспект, свързан с приобщаване на малцинствени групи в обществото. Този аспект е натоварен с редица предубеждения и културни стереотипи, страхове, негативни нагласи и често прояви на етническа нетолерантност. Но радикализирането и сегрегирането на различните етнически и социални общности само задълбочава проблемите, така че все по-ясно се очертава необходимостта от приобщаване на различните, на уязвимите, на изключените от обществото. Именно образованието се явява механизмът, чрез който те ефективно могат да бъдат включени, така че да намерят работа, да преодолеят икономическите бариери, които създават бедността и нищетата, да преодолеят културните различия и конфликти и да станат равноправни участници в обществото. На кръглите маси и информационните семинари ще бъдат поканени представители на целевите групи и всички заинтересовани страни. На базата на дискусиите по време на кръглите маси и информационните семинари ще бъде разработен наръчник. Този наръчник ще съдържа информация за културното многообразие на различните етноси и възможностите за по-добрата социализация на учениците от етническите малцинства. 23 950.00 23 950.00
Осигуряване на информиране и публичност на проекта: Целта на тази дейност е да се популяризират дейностите и резултатите по проекта. Популяризирането на дейностите по проекта ще се осъществи като се подготвят информационни брошури, плакати и диплянки с подходящо съдържание, информиращи гражданите на община Ботевград за програмата и за дейностите по проекта. Брошурите, плакатите и диплянките ще се разпространяват по обществени места, общината, областта и т.н. Брошурите ще бъдат 1000 копия, формат А4, двойно сгъваеми, цветни – представят целите и дейностите по проекта, специално ориентирани към целевата група, адрес, телефон и e-mail за контакти. Плакатите ще бъдат 1000 броя и диплянките ще бъдат 1800 броя. За популяризиране на проекта ще се осъществят 5 публикации в пресата. За целите на проекта ще се изготвят 7 табели с номера и наименованието на проекта, които ще се поставят на местата на изпълнение на проекта. Така ще се постигне промотиране на дейностите и резултатите от проекта и информиране на обществеността за финансирането по настоящата програма. Особено важно е да бъде подчертавана помощта на ЕС, за интегриране на учениците от етническите малцинства. С цел осигуряване на максимална прозрачност и публичност се предвижда кандидатът регулярно да информира бенефициентите и медиите относно етапите и резултатите по изпълнението на проекта. Като резултат от предприетите мерки за прозрачност и публичност във връзка с изпълнението на проекта ще се засили общественият интерес към съдържанието на ОП «Наука и образование за интелигентен растеж» и възможностите за финансиране, предоставени от ЕСФ. Проектното предложение отговаря на изискванията за информиране и публичност, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Съгласно правилата на Регламент /ЕК/ №1828/ 2006 на Европейската комисия от 8 декември 2006 г. относно реда и начина на изпълнение на Регламент /ЕО/ № 1083/2006 на Съвета за определянето на общи разпоредби за Европийския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд и на Регламент 1080/2006 на Европейския парламент и на Съвета относно Европейския фонд за регионално развитие, всички информационни и рекламни материали, както и всеки продукт – резултат от проекта, ще носят символи на ЕС и ЕСФ в указания формат. 8 456.54 7 698.24

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.