Изготвяне на работен проект: Изработване на Работни проекти -10 бр. в обем и съдържание съгласно Наредба № 4 от 21.05.2001 г., който обхваща необходимите мерки за подобряване на Техническите характеристики и Енергийната ефективност на обекта на интервенция определени в Техническият Паспорт и Доклада по енергийна ефективност
|
20 304.59
|
24 365.51
|
Осъществяване на Строителен надзор: Изпълнение на Дейностите по осъществяване на Строителен надзор в съответствие с действащото законодателство в Р. България при реализиране наРаботния проект.
Строителният надзор ще изпълнява присъщите му дейности, съгласно изискванията на Законаза устройство на територията, Наредба № 2 от 31.07.2003
г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи,
съоръжения и строителни обекти, Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, в периода от подписване на Протокол за откриване на строителната площадка и определяне на строителна линия и ниво (обр. 2) до издаване на разрешение за ползване на строежа. В основните му задължения влиза изготвянето на всички актове и протоколи по време на строителството, изготвяне на окончателен доклад по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ и технически паспорт по чл. 176а, ал. 1 от ЗУТПо време на изпълнението строителният надзор ще представлява и защитава интересите на Кандидата и ще следи основно за:
- Спазване на изпълнението на видовете работи съобразно изискванията на ПИПСМР;
- Спазване на правилата по осигуряване безопасност и здраве;
- Влагане на материали и други продукти с доказано съответствие и качество;
- точно спазване технологиите за изпълнение на СМР на проекта с предписания за тяхното изпълнение, които се вписват в заповедната книга на
строежа и са задължителни за останалите участници в строителството;
- Съставяне на необходимата строителна документация;
- Недопускане увреждането на трети лица и имоти вследствие на строителството;
- Оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания;
- Достоверност на данните в изготвените протоколи и актове. |
8 470.00
|
10 164.00
|
Управление на проекта: Със заповед на кмета на общината ще бъде сформиран звено за изпълнение на проекта (ЗИП), което ще включва: ръководител на проекта, координатор проект, счетоводител. инвеститорски контрол, инвеститорски контрол, юрист и технически сътрудник. Отговорностите, функциите и задълженията и длъжностните характеристики на всички членове ще бъдат определени в заповедта на кмета. Звеното за управление на проекта ще е отговорно за ефективното управление на проекта, съгласно заложените показатели и индикатори за изпълнение. Тази дейност обхваща цялата продължителност на проекта.Предвижда се изграждането на система за комуникация и документооборот с ясни и точни процедури, които ще се спазват стриктно по време на изпълнението на проекта с цел прозрачност и бърз и лесен достъп до всеки документ. Ще се изгради системата за вътрешен финансов контрол, обособена отделна бюджетна подсметка, за да се осигури ясна и проследима одитна пътека. Регулярно ще се провеждат срещи на екипа за обсъждане на дейностите по проекта, достигнатия напредък, закъснения и проблеми, набелязване мерки за преодоляването им, както и редовни посещения на обекта.
ЗИП ще изготвя също и регулярни отчети от екипа за отчитане на извършените дейности и план за действие. За извършения мониторинг на възложените дейности и 100% проверки по документи и на място на заявените за плащане доставки на стоки, услуги, строителство, ще бъдат изготвяни съответните отчети. Екипът по проекта ще изготвя междинни и окончателен технически доклад, придружени от междинни и окончателен финансови отчети съгласно образците към Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Междинните и окончателният доклади и отчети ще обхванат цялостното изпълнение на проектните дейности. Докладите ще съдържат пълна информация за всички аспекти на изпълнението за описвания период в съответствие с изискванията на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
Една от основните задачи на ЗИП ще е подготовката на необходимата документация за провеждане на съответните процедури за избор на външни изпълнители, съгласно правилата на ЗОП. Ще се подготвят тръжни процедури за избор на изпълнители за следното: СМР,Работно проектиране и Авторски надзор
Строителен надзор, Одит, Мерки за информация и
публичност,Оценка за съответствие.
Отговорностите на ЗИП ще включват също и:
- Изработване на подробен график за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки чрез детайлно изготвяне на календарен линеен график, с данни за началото и продължителността на всички етапи от процедурите за възлагане.
- Подготовка на документации за участие в процедури за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП и Постановление № 118 на МС/20.05.2014г.
- Съгласуване на процедурите с УО на ОПРР;
При изпълнение на тези дейности, ЗИП ще вземе под внимание вътрешните правила за възлагане на обществените поръчки на Община Пещера, съдържащи реда за планиране и организация за провеждането на процедурите и контрол за изпълнението на сключените договори за обществени поръчки. Всички изготвени процедури ще са съобразени с принципите за добро управление, устойчивост и равенство на половете. |
7 329.93
|
7 329.93
|
Осъществяване на Одит на проекта: Предвидено е извършването на одит на проекта от специализирана одиторска компания.
Одитът ще се извърши върху цялостното изпълнение на заложените дейности по проекта. Основните дейности са следните:
- Проверка дали изборът на изпълнител по договорите, чрез които се изпълнява проектът, е проведен в съответствие с изискванията на приложимото законодателство
- Проверка дали всички декларирани разходи са действително извършени и допустими, съгласно изискванията на финансиращата институция и националното законодателство, както и на други актове, определящи допустимост на разходите.
- Проверка дали първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични (в оригинал) и валидни (съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за разхода, който следва да оправдават) Проверка дали всички дейности по съответния проект са надлежно документирани, като всички документи за разходите се съхраняват в съответствие с приложимите изисквания и са на разположение
- Проверка дали бенефициентът и изпълнителите на дейностите поддържат адекватна счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта или подходящо кодифициране на дейностите по проекта в контекста на използваните от бенефициента и изпълнителите по проекта счетоводни системи. Следва да бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията, са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила.
- Проверка за спазване на изискванията на мерките за информация и публичност
|
4 892.20
|
4 892.20
|
Осъществяване на Публичност и визуализация: С цел повишаване на прозрачността при изпълнението на проектите, финансирани по ОП "Региони в Растеж" 2014-2020 и повишаване на информираността на широката общественост и медиите, в рамките на проектното си предложение е предвидено изпълнението на редица мерки за информация и публичност. Те са съобразени с Единен Наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 , както и добрите практики в областта на публичните комуникации и рекламата Наръчникът има за цел да въведе единни стандарти при визуализацията на подкрепата на Европейските фондове, по-конкретно в случая Европейския
фонд за регионално развитие, и да определи задължителните изисквания за мерките по информация и комуникация на ЕС. За да се подчертае ролята на ЕС при реализацията на проекта и да се гарантира, че използването на отпуснатата безвъзмездна финансова помощ е напълно прозрачно, е предвидено предоставянето на информация за проекта на възможно най-широк кръг заинтересовани страни на международно, национално и местно ниво. Община Пещера ще информира обществеността за получената подкрепа чрез включване на съответната информация на уеб-сайта на общината. На всички предвидени материали и събития ще се показва емблемата на ЕС в съответствие с
техническите характеристики. Ще се изобразява и общото лого за програмния период 2014-2020, в съответствие с правилата за визуална идентичност.
Предвидените действия за информация и публичност ще осигурят повишаване на информираността на местно, национално и международно ниво за реализацията на проекта и възможностите, които ЕС и ЕФРР предлагат за намаляване на икономическите и социалните различия. Всички предвидени мерки ще бъдат осъществени от специализирана PR/маркетинг агенция, избрана чрез тръжна процедура по реда на ЗОП. |
2 200.00
|
2 838.00
|
Въвеждане на обектите в експлоатация: Въвеждането на строежа в експлоатация е крайният етап на строителния процес и абсолютно необходима предпоставка за неговото законосъобразно ползване. Последното удостоверява функционалната пригодност на строежа за ползване,съгласно издадените строителни книжа. Във връзка с гореизложеното е необходимо набавянето на следните документи:
- Становища от експлоатационните дружества по отношение на изпълнения обект и пригодността му да бъде въведен в експлоатация
- Изготвяне на анализи на данните на строежа за въвеждане в експлоатация.
- Съставяне на приемателна комисия, съставена от експерти, съгласно ЗУТ и подзаконовите му нормативни актове.
- Издаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация |
2 409.18
|
0.00
|
Оценка на съответствието на проекта: Услуги свързани с изготвяне на доклад за оценка на съответствието на работния проект, в съответствие с чл. 142, ал. 6 и ал. 8 от ЗУТ
|
1 090.00
|
1 308.00
|
Извършване на строително и монтажни работи в изпълнение на инвестиционния проект: Изпълнение на Строително и монтажните дейности в съответствие с Работния проект и действащото законодателство в Р. България
Обхватът на настоящия проект включва изпълнение на мерки за енергийна ефективност в Жилищни сгради , гр.Пещера
Обхватът на предвидените строително монтажни работи ще бъде детайлно документиран в съответните обяснителни записки,
графични приложения и количествени сметки по частите на техническия проект. Предвижда се СМР да бъдат изпълнени, съгласно
предписанията на проектантите, спазвайки всички мерки за безопасност на труда и в пълно съответствие с нормативната уредба.
Задължителни дейности за сгради с над 60% енергийни спестявания: - изпълнение на всички енергоспестяващи
мерки,които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят до
най-малко клас на енергопотребление «С»; -изпълнение на останалите мерки,които са предписани като задължителни в
техническите обследвания; -изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите
в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с
изискванията за достъпна среда за населението,включително за хората с увреждания. - препоръчителни мерки,предписани
в техническото обследване на сградата ( съгласно Техническия паспорт на сградата,част Б «Мерки за поддържане на
строежа и срокове за извършване на ремонти»,т.2 «Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на
строежа и график за изпълнение на неотложните мерки»
Задължителни дейности за сгради с под 60% енергийни спестявания: - Изпълнение на всички енергоспестяващи мерки,
които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най-малко
клас на енергопотребление «С»; - Изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване / усилване, които са предписани
като задължителни в техническото обследване на сградите,съгласно Техническите паспорти на сградите,част Б "мерки за
поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти",т.2 "Необходими мерки за поддържане на безопасната
експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложите мерки); - Изпълнение на мерки, свързани с подобряването
на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и
поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с
увреждания и съгласно въпросите и отговорите по процедурата. |
471 977.68
|
525 345.06
|
Осъществяване на авторски надзор: Авторският надзор ще има за задача да осигури през цялото времетраене на проекта надежден контрол върху качеството на
изпълнение на планираните строително-монтажни дейности съгласно предварително заложените качествени, количествени и
технически параметри и показатели в техническия проект. Авторски надзор ще бъде упражняван най-малко веднъж седмично и във
всеки случай след повикване от страна на възложителя (кандидата). Основните задължения на авторския надзор са:- Следене за точното изпълнение на одобрения проект, разпоредбите на ЗУТ и подзаконовите му нормативни актове и за промените
или допълненията на проекта, предписани по установения нормативен ред от проектанта по време на строителството.
- Разработване на предписания и технически решения за точно спазване на проекта и за необходимост от евентуални промени, които
се вписват в заповедната книга на строежа и са задължителни за останалите участници в строителството;
- Извършване на експертни дейности и консултации.
- Отговорност за качеството и пълнотата на извършваната на обекта дейност |
2 833.19
|
3 399.83
|