Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 194 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение цели подобряване качеството на живот на най-уязвимите групи,  чрез задоволяване  на основните потребности от храна за лица, които не могат да си я осигурят сами и създаване на условия за ефективно упражняване на правото им на независимост и социално включване.
Работата в Община Самуил по предоставянето на топла храна за обяд стартира успешно в края на 2009 година, със стартирането на Проект „Обществени трапезарии”  на територията на цялата страна. От тогава до 2015 година с прекъсване само през летните месеци, за които не се осигурява финансиране, проектът се реализира успешно. Предвид това че потребността от услугата е постоянна през 2015 година Община Самуил кандидатства с проект „Осигуряване на топъл обяд в община Самуил” по процедура на директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ  2014BG05FMOP001-03.01 „ОСИГУРЯВАНЕ НА ТОПЪЛ ОБЯД“- 2015 и след сключване на договор от месец юли 2015 е предоставян обяд на 155 лица. Съгласно формулярите за обратна връзка от крайните потребители при обхванати  лица от почти всички целеви групи нивото на удовлетвореност от качеството на услугата е 100%. Именно поради това в настоящото проектно предложение запазваме параметрите, заложени в проекта, а именно:
- предоставяне на топъл обяд на 155 лица от всички населени места в Община Самуил;
- приготвяне на топлия обяд в две трапезарии - кухня със стол на адрес с. Владимировци, ул.”Васил Левски” №4А и кухня със стол на адрес с.Самуил, ул.”Черни връх” №25;
- предоставяне на топлия обяд до местоживеенето на потребителя с моторно превозно средство, отговарящо на нормативните изисквания за извършване на съответната дейност;
- при предоставянето на храна на представителите на целевата група се предвижда да бъдат предоставяни съпътстващи мерки от специалисти към общинска администрация Самуил, към Център за социална рехабилитация и интеграция с. Владимировци и към Център за обществена подкрепа с.Самуил.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Определяне на целевите групи: След осъществена предварителна информационна кампания и направени проучване и анализ за броя на желаещите лица да кандидатстват за получаване на топъл обяд по настоящата операция се приложи механизма за подбор на конкретните представители по целеви групи, по които те ще бъдат включвани в дейността. Разпределението на общо 155 броя потребители по целеви групи и трапезарии е следното: • от Трапезария 1 ще се предоставя обяд на лица от с. Пчелина, с. Здравец, с.Владимировци, с. Ножарово, с. Богданци, с. Кара Михал и с. Голяма вода. Целеви групи: Основната целева група за предоставяне на топъл обяд е: 1. лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от ППЗСП.- 13 броя; 2. лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“.- 2 броя; 3. самотно живеещи лица и семейства, които не могат да се издържат чрез имуществото си или труда си и получават пенсии в минимални размери – за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност - 58 броя; 4. скитащи и бездомни деца и лица - 0 бр.; 5. лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците - 0 бр. • от Трапезария 2 ще се предоставя обяд на лица от с.Самуил; с.Кривица; с.Богомилци; с. Хума; с.Желязковец, с. Голям извор и с.Хърсово. Целеви групи: Основната целева група за предоставяне на топъл обяд е: 1. лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 ППЗСП - 29 бр.; 2. лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“ - 3 бр.; 3. самотно живеещи лица и семейства, които не могат да се издържат чрез имуществото си или труда си и получават пенсии в минимални размери – за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност - 50 бр.; 4. скитащи и бездомни деца и лица - 0 бр.; 5. лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т.17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците - 0 бр. Неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение, ще бъде разпределян на следните лица: 1. лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целева помощ за отопление (ДВ, бр. 49 от 2008 г.), за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта; 2. майки (осиновителки), които получават месечни помощи за отглеждане на дете до навършване на една година по реда на чл. 8, ал. 1 ЗСПД; 3. лица и семейства, получили еднократна помощ за ученици, записани в първи клас по чл. 10а ЗСПД; 4. лица и семейства, получили еднократни или месечни помощи, предназначени за превенция и реинтеграция, отглеждане на детето при близки и роднини и в приемни семейства по реда и условията на Правилника за прилагане на Закона за закрила на детето (ППЗЗД); 5. лица и семейства, инцидентно пострадали от бедствия и аварии при форсмажорни обстоятелства, подпомогнати с еднократна помощ по реда на чл. 16 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане (ППЗСП), въз основа на установеното индивидуално ниво на материално лишение. Както и на лица и семейства, настанени в приюти и домове за временно настаняване. 0.00 0.00
Закупуване на хранителни продукти - трапезария 1: Като се има предвид прогнозните стойности според нуждите от доставка на хранителни продукти, мотивите породили необходимостта за обявяване на процедурите, Възложителят се е съобразил с изискванията на ЗОП и на основание чл.16, ал.8 от ЗОП(отм.) и чл.79, ал. 1, т.4 от ЗОП е обявил процедурите. В последствие е назначил комисии и провел процедурите за избор на изпълнители, като е приел доводите посочени в протоколите и доклади в приложимите случаи, с което е гарантирано пълна прозрачност при избора на изпълнител, и че са спазени изискванията на специализирания закон в областта на обществените поръчки. В изпълнение на сключените договори се закупуват хранителни продукти от различни групи, като приложение към същите е и техническа спецификация а в същата като изискване за доставките е заложено, че продуктите трябва да отговарят на нормативната уредба в Република България, българските стандарти или еквивалентни в тази област в т.ч. и на: - Закон за храните; - Закон за Българската агенция по безопасност на храните; - Закон за ветеринарномедицинската дейност; - Наредба № 1 от 10 януари 2003 г. за здравните изисквания към животните при внос на говеда, овце, кози и свине и ветеринарно-санитарните изисквания при внос на продукти от животински произход за човешка консумация; - Наредба № 4 от 19 февруари 2008 г. за специфичните изисквания при производството, съхранението и транспортирането на сурово краве мляко и изискванията за търговия и пускане на пазара на мляко и млечни продукти; - Наредба № 5 от 25 май 2006 г. за хигиената на храните; - Наредба № 11 от 27 февруари 2003 г. за изискванията при издаването на ветеринарномедицински документи за живи животни, суровини и продукти от животински произход; - Наредба за изискванията за етикетирането и представянето на храните. Продуктите трябва да бъдат придружени с необходимите сертификати, да са първо качество и/или първи клас. Всички продукти от типа “Мляко и млечни произведения” да са без съдържание на растителни мазнини. Изискванията към хранителните продукти, по отношение на качество, количество, вид, разфасовка с посочване на съответния БДС или еквивалентен са посочени в техническата спецификация за самите хранителни продукти и КСС, неразделна част от сключения договор, като при предаване на продуктите ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ представя сертификати за произхода и качеството на хранителни продукти и подписан от него списък на същите описващ за всеки вид хранителен продукт краен срок на годност и разфасовката /която не може да е по различна от посочената в техническата спецификация / , вид и количество. С доставените съгласно сключени договори с Община Самуил хранителни продукти ще се приготвя обяд в кухни на Общинско предприятие „Обществено хранене и социални услуги“, считано от 01.05.2016 г. до 30.04.2020 г. включително. Със закупените хранителни продукти ще се приготвя и предоставя топъл обяд на общо 155 броя потребители от целевите групи. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа – проведен избор на изпълнител по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП - 00244-2018-0002, и № на договори с избрани изпълнители - № 185 и № 186 от 18.07.2018г. Съгласно приложена от партньорската организация нова декларация Приложение IIа е проведен избор на изпълнител по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП - 00244-2019-0009, и №№ на договори с избрани изпълнители - № 158 от 11.06.2019 г. и № 264 от 05.08.2019 г. 178 319.69 177 661.75
Осигуряване на топъл обяд: В община Самуил се предвижда топъл обяд да се предоставя на територията на цялата община при следното разпределение по трапезарии: 1.1.Трапезария 1 - Кухня със стол на адрес: с.Владимировци, ул.”Васил Левски” №4А. Столовата ще осигури и предостави топъл обяд за целевите групи от следните населени места: - с.Владимировци; с.Здравец; с.Пчелина; с.Ножарово, с.Богданци и с.Кара Михал и с.Голяма вода 1.2. Трапезария 2 – Кухня със стол на адрес: с.Самуил, ул.”Черни връх” №25 . Столовата ще осигури и предостави топъл обяд за целевите групи от следните населени места: - с.Самуил; с.Кривица; с.Богомилци; с. Хума; с.Желязковец, с. Голям извор и с.Хърсово. Кухня със стол - Самуил е със застроена площ от 585кв.м., разположена в поземлен имот І в квартал 33 с административен адрес:с.Самуил, ул.”Черни връх” №25 по АПОС №2/01.12.2005г., с техническо оборудване: хладилници- 4 бр.; фризери- 4 бр.; рафтове, шкафове и стелажи; работни маси и плотове; гише за отсервиране на трапезна посуда; гише за подаване на готова кулинарна продукция;конвектомат, готварска печка с котлони; маси и столове за столуващите; мивки; бойлери; съдомиялна машина; кухненска посуда; помощен инвентар; шкаф за препарати за измиване и дезинфекция; гардероби за лично и работно облекло на персонала. Кухня със стол със застроена площ от 569.96 кв.м., находяща се в поземлен имот №11448.73.271 с административен адрес:с.Владимировци, ул.”Васил Левски” №4А (АЧОС №607/16.11.2009г.) с техническо оборудване: съдомиялна машина, 2 бр. – фризер за месо и пилешко месо, 1 бр. – фризер за риба, 2 бр. – хладилник за (месни и млечни ), 2 бр. – хладилник за подготовка, 1 бр. – хладилник за яйца, 1 бр - конвектомат, 2 бр. – ел. печка с фурна и котлон, 1 бр. – аспирация, 11 бр. – мивки, 1 бр.везна 3 бр. – бойлери, 7 бр - рафтове, 2 бр - шкафове. Общинското предприятие „Обществено хранене и социални услуги” , чиито персонал е ангажиран в приготвянето на топъл обяд, има следната структура: 1. Директор – 1 бр. 2. Главен готвач – 2 бр. 3. Помощник-готвач – 2 бр. 4. Работник кухня – 2 бр. 5. Шофьори, Домакин – 2 бр. 6. Счетоводител - 1 бр. Топлият обяд ще се предоставя при следното разпределение във времето: Трапезария 1 - 73 потребители, получили обяд; Трапезария 2 - 82 потребители, получили обяд; Общо 155 потребители, получили топъл обяд: от 01.05 2016 г. до 30.04.2017 г., общо 251 работни дни x 2.30. от 01.05 2017 г. до 30.04.2020 г., общо 749 работни дни x 2.50. 18 921.91 18 921.97
Предоставяне на съпътстващи мерки: По смисъла на чл. 2 , т. 11 Регламент № 223/2014 на Европейския парламент и на Съвета от 11 март 2014 година се предвиждат „съпътстващи мерки“ като дейности, предвидени в допълнение към разпределянето на храна и/или на основно материално подпомагане с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. При предоставянето на храна на представителите на целевата група се предвижда да бъдат предоставяни съпътстващи мерки от специалисти към общинска администрация Самуил, специалисти към Център за социална рехабилитация и интеграция с. Владимировци и специалисти към Център за обществена подкрепа с. Самуил, а именно: - консултиране и насочване на уязвимите лица и семейства към програми за обучение и заетост с оглед преодоляване липсата на квалификация и образование; - консултиране и насочване към социални услуги предоставяни в общността за изграждане на родителски капацитет, мотивация на детето и семейството за включване и задържане в образователната система; - консултиране и насочване на хората с увреждания за активното им включване на пазара на труда и включване в интегрирани комплексни услуги/социални и здравни услуги/ в общността; - консултиране и насочване на възрастни с невъзможност за самообслужване към интегрирани комплексни услуги /социални и здравни услуги/ в общността. - консултиране и насочване към дирекциите „Социално подпомагане“ на съответната територия за отпускане на социални помощи и предоставяне на социални услуги, в това число и такива, финансирани със средства по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020г. Ще бъдат изготвени и раздадени информационни материали: - за основни социални права и насочване към други услуги, - за изготвяне на насоки за балансиран режим на хранене 18 921.92 18 921.97
Закупуване на хранителни продукти - трапезария 2: Като се има предвид прогнозните стойности според нуждите от доставка на хранителни продукти, мотивите породили необходимостта за обявяване на процедурите, Възложителят се е съобразил с изискванията на ЗОП и на основание чл.16, ал.8 от ЗОП(отм.) и чл.79, ал. 1, т.4 от ЗОП е обявил процедурите. В последствие е назначил комисии и провел процедурите за избор на изпълнители, като е приел доводите посочени в протоколите и доклади в приложимите случаи, с което е гарантирано пълна прозрачност при избора на изпълнител, и че са спазени изискванията на специализирания закон в областта на обществените поръчки. В изпълнение на сключените договори се закупуват хранителни продукти от различни групи, като приложение към същите е и техническа спецификация а в същата като изискване за доставките е заложено, че продуктите трябва да отговарят на нормативната уредба в Република България, българските стандарти или еквивалентни в тази област в т.ч. и на: - Закон за храните; - Закон за Българската агенция по безопасност на храните; - Закон за ветеринарномедицинската дейност; - Наредба № 1 от 10 януари 2003 г. за здравните изисквания към животните при внос на говеда, овце, кози и свине и ветеринарно-санитарните изисквания при внос на продукти от животински произход за човешка консумация; - Наредба № 4 от 19 февруари 2008 г. за специфичните изисквания при производството, съхранението и транспортирането на сурово краве мляко и изискванията за търговия и пускане на пазара на мляко и млечни продукти; - Наредба № 5 от 25 май 2006 г. за хигиената на храните; - Наредба № 11 от 27 февруари 2003 г. за изискванията при издаването на ветеринарномедицински документи за живи животни, суровини и продукти от животински произход; - Наредба за изискванията за етикетирането и представянето на храните. Продуктите трябва да бъдат придружени с необходимите сертификати, да са първо качество и/или първи клас. Всички продукти от типа “Мляко и млечни произведения” да са без съдържание на растителни мазнини. Изискванията към хранителните продукти, по отношение на качество, количество, вид, разфасовка с посочване на съответния БДС или еквивалентен са посочени в техническата спецификация за самите хранителни продукти и КСС, неразделна част от сключения договор, като при предаване на продуктите ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ представя сертификати за произхода и качеството на хранителни продукти и подписан от него списък на същите описващ за всеки вид хранителен продукт краен срок на годност и разфасовката /която не може да е по различна от посочената в техническата спецификация / , вид и количество. С доставените съгласно сключени договори с Община Самуил хранителни продукти ще се приготвя обяд в кухни на Общинско предприятие „Обществено хранене и социални услуги“, считано от 01.05.2016 г. до 30.11.2017 г. включително. Със закупените хранителни продукти ще се приготвя и предоставя топъл обяд на общо 155 броя потребители от целевите групи. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа – проведен избор на изпълнител по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП - 00244-2018-0002, и № на договори с избрани изпълнители - № 185 и № 186 от 18.07.2018г. Съгласно приложена от партньорската организация нова декларация Приложение IIа е проведен избор на изпълнител по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП - 00244-2019-0009, и №№ на договори с избрани изпълнители - № 158 от 11.06.2019 г. и № 264 от 05.08.2019 г. 200 118.60 200 119.28

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.