Патронажна грижа: Патронажната грижа в Община Чипровци ще обхваща следните дейности: предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора; предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция); транспорт на персонала предоставящ грижа, от/до домовете на лицата. Общият размер на компенсацията за 21 потребители на Патронажната услуга е в размер на 42 336,00 лв. за 12 месеца, като 32 961,60 лв. са предвидени разходи за персонала и 9 374,40 лв. са други разходи за услугата. Разходите, които формират размера на компенсацията по вид и стойност, са описани в точка 11.4 от формуляра.
Дейността ще надгради изпълнявания договор от общината по процедура BG05M9OP001-2.101 „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 3“.
„Патронажната грижа“ ще се изпълнява от отдел на специализираната администрация на община Чипровци. Координацията на услугата ще се извършва в сградата на общинската администрация. Диспечерът ще приема заявките на потребителите и ще ги насочва към конкретния специалист в екипа.
„Патронажната грижа“ ще осигури здравна, социална и психологическа подкрепа на минимум 21 лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19. Териториално ще бъде обхваната цялата община. Продължителността на услугата ще бъде за период от 12 м. Всеки потребител ще получава здравно-социална грижа до 2 часа на ден.
„Патронажната грижа“ ще интегрира комплекс от услуги като помощ в дома (почистване, пране, социални контакти и др.); медицински услуги, които не се предоставят по НЗОК в домашна среда като: мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства и др.; психологическа подкрепа с фокус към възстановяване на социалната интеграция на лицата в обществения живот; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи, както и са изложени на риск от заразяване с COVID-21.
Екипът, който ще бъде ангажиран за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги е както следва: работник доставка по домовете - 3 лица на 8 часов работен ден, диспечер на 4 часа и медицинска сестра на граждански договор, двама специалисти по социални дейности и психолог на граждански договор, б.р 2.1.
Транспортът на персонала ще се осъществява с предоставено 1 превозно средство от общината, което ще се ползва по предварително изготвен график. Ръководителят на проекта ще контролира целесъобразното използване на средства, покриващи разхода за гориво, а отчитането на изразходваното гориво ще е на база утвърдената норма на общинския автомобил и изминати километри. Също така предвиждаме средства от б.р. 2.1. за пътни на лицата, които предоставят услугите с цел по-голяма гъвкавост на транспортирането на персонала.
Проектната дейност ще се осъществява по разработената от МЗ методика за предоставяне на услугата „Патронажна грижа“. Преди регламентиране на трудовите отношения с лицата, реализиращи услугата, за тях ще бъде проведено обучение по утвърдената от МЗ програма, което ще допринесе за единни указания на специалистите. Предвиждаме 1 месец подготвителни дейности. |
0.00
|
42 029.94
|