Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Община Марица е разположена в Горнотракийската низина и обхваща 19 населени места. Системите за улично осветление са част от архитектурния облик и инженерната инфраструктура на територията на общината и осигуряват безопасна и комфортна светлинна среда през тъмната част на денонощието за местните жители и транзитно преминаващите лица. Уличното осветление е един от големите консуматори на енергия в общината. Внедряването на мерки за постигане на енергийно ефективното осветление е приоритет за общината и на национално и европейско ниво. Изпълнението на проект "Въвеждане на съвременни енергийно-ефективни мерки за улично осветление в община Марица” има за цел да повиши енергийната ефективност чрез технологично обновление и модернизиране на системите за външно изкуствено осветление на територията на общината. Проектът предвижда подмяна на осветителите в 14 населени места, инсталирането на съвременна централизирана система за управление на уличното осветление и закупуването на Възобновяем енергиен източник в с.Маноле, който ще произведе енергия за светене на 5 осветителя. В рамките на проекта ще бъдат извършени дейности по доставка и монтаж на нови осветителни LED тела; Доставка и монтаж на съоръжения за производство и съхранение на електроенергия от възобновяеми източници;Доставка и инсталиране на нови инструменти за контрол измерване и управление вкл.свързване към съществуваща система за автоматизация и контрол на системата за изкуствено осветление на открито; Обмен на опит, знания и най-добри на практики на програмно ниво;В резултат от изпълнението на инвестицията се очаква да бъдат подменени около 4505 бр.LED осветителни тела в 14 населени места - селата Бенковски,Войводиново,Войсил, Граф Игнатиево, Динк, Желязно, Калековец, Костиево, Маноле, Радиново, Рогош, Скутаре, Труд, Царацово, с общо население 27 139 души.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Реконструкция и модернизация на системите за външно изкуствено осветление на територията на община Марица: Дейността ще бъде изпълнена чрез извършаване на СМР (строително монтажни работи) демонтаж, доставка и монтаж на оборудване за улично осветление на територията на община Марица, спазвайки плана за изпълнение на дейностите по проекта. Дейността включва следните поддейности: 1.Демонтаж на съществуващите осветители, доставка и монтаж на нови осветителни LED тела – Поддейността е основна за реализацията на проектното предложение и постигането на проектните цели. Изпълнението и ще позволи да бъдат изпълнени мерки за повишаване на енергийната ефективност, включващи цялостна подмяна на осветителите на 14 населени места с нови със светодиодна (LED) технология. Ще бъдат подменени около 4505 броя осветителя. 2.Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на съоръжения за производство и съхранение на електрическа енергия от възобновяеми източници за нуждите на системите за улично осветление в община Марица – Намаляването на въглеродния отпечатък от човешката дейност е един от основните фактори за запазване на природата и осигуряване на по-добри условия за живот. Предвижда се доставка и монтаж на възобновяеми енергийни източници в с. Маноле, който ще произвеждат енергия за светене на 5 осветителя по 12 W 3940 часа - 236kWh електрическа енергия. Те ще се свържат със системата за улично осветление както и със Системата за Автоматизация и управление. 3. Доставка, монтаж и инсталиране на система за контрол, измерване и управление, вкл. свързване към съществуваща система за автоматизация и контрол на системата за изкуствено осветление на открито – Предвижда се подмяна на системата за управление, като се заложи дистанционно управление и мониторинг на енергопотреблението с цел намаляване на загубите от нерегламентирани включвания, утечки и кражби. Въвеждането на системата, е наложително и необходимо за реализация на енергийни спестявания и осигуряване на оптимално качество на уличното осветление 1 165 475.52 0.00
Строителен надзор: Извършване на строителен надзор по време на изпълнението на строителните и монтажни работи е задължителен елемент на строителството, съгласно чл.166 от Закона за устройство на територията. Строителният надзор извършва проверка и контрол на доставените и влагани в строежа строителни продукти, с които се осигурява изпълнението на основните изисквания към строежите в съответствие с изискванията на наредбата по чл. 9, ал. 2, т. 5 от Закона за техническите изисквания към продуктите при упражняване на СМР. Строителният надзор осъществява координация на строителния процес до въвеждането на строежа в експлоатация, включително контрол на количествата, качеството и съответствието на изпълняваните строителни и монтажни работи с договорите за изпълнение на строителството, както и други дейности - предмет на договори. Строителният надзор носи отговорност за: - отговорност за законосъобразно започване на работата; - отговорност за пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на изпълнение на дейността; - отговорност за изпълнението съгласно техническите проекти и изискванията на нормативните актове и одобрените инвестиционни проекти; - отговорност за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на СМР; - отговорност за подписване на всички актове и протоколи, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството, за актове и протоколите; - отговорност за уведомление при нарушаване на техническите правила и нормативи на регионалната дирекция за национален строителен надзор в 3-дневен срок от установяване на нарушението; - обезпечаване с постоянно присъствие на свои представители за времето, през което се изпълняват строително монтажни работи. Изпълнението на дейността е неизменна част от проектното предложени и ще спомогне за постигането на основната цел на проектното предложение, както и ще допринесе за посочените под-цели. 19 800.00 0.00
Авторски надзор: Извършване на авторският надзор по време на изпълнението на строителните и монтажни работи е задължителен елемент на строителството, съгласно чл.162 от Закона за устройство на територията. Целта на надзора е да се съблюдават процесите на извършване на строителните дейности, да се гарантира спазването на параметрите на техническия проект, да се дават указания по време на изпълнението, както и решения при възникване на непредвидени обстоятелства при реализирането на проекта. Авторски надзор по всички части от инвестиционния проект е необходим за всички строежи от първа до пета категория, като предписанията на проектанта са задължителни за останалите участници в строителството. Авторския надзор се подписва в заповедите в Заповедната книга , както и съгласува и подписва всички документ свързани с изпълнение или при необходимост - изменение на първоначално изготвения работен проект. Изпълнението на дейността е неизменна част от проектното предложени и ще спомогне за постигането на основната цел на проектното предложение, както и ще допринесе за посочените под-цели. 2 880.00 0.00
Доклад за оценка на резултатите от изпълнение на мерките за енергийна ефективност: След приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, крайният получател ще представи доклад от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност, чрез който ще се докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етапа на кандидатстване предложение по настоящата процедура. Докладът ще бъде изготвен по образец – приложение 9 към Насоките за кандидатстване. За постигнати енергийни спестявания се приема разликата между нормализирания (базовия) разход преди изпълнение на мерките и разхода на енергия след изпълнение на енергоспестяващите мерки. 6 000.00 0.00
Управление на проекта: За коректното, ефективно и навременно изпълнение на проекта, бенефициентът ще бъде пряко отговорен за управлението и изпълнението на дейностите по проекта. Екипът по управление ще изпълнява функции и задачи, свързани с управление и координация на дейностите по проект, верификация и осчетоводяване на разходите разплащания мониторинг и докладване, съхранение на документите по проекта. Екип за управление и отговорности: - Ръководител на екипа - Организира, ръководи и контролира цялостната дейност на проекта при изпълнение на административния договор с оглед осигуряване на целесъобразното и законосъобразно административно, техническо и финансово изпълнение на проекта, и постигане на заложените проектни индикатори; Организира и ръководи регулярни и извънредни работни срещи между участниците в реализирането на проекта; Осъществява ръководство по изпълнението на всички договори; - Технически експерт - Оказва съдействие на ръководителя на проекта и финансовия експерт относно подготовката на необходимата кореспонденция, свързана с изпълнение на конкретния договор с УО; Осъществява контакт с органи и институции, имащи отношение към изпълнението на проекта; Участва при обсъждането на проблеми от техническо естество и предлага възможни решения по такива въпроси на ръководителя на останалите членове на екипа както и на всички участници в изпълнението на проекта; - Финансов експерт - Извършва финансовото управление при изпълнението и отчитането на проекта; Осъществява контрол върху финансовите операции като следи за целесъобразност при разходване на средствата по проекта, в т.ч. дали разходът е в съответствие със сключения административния договор с УО; Осъществява проверка на всички разходооправдателни документи в т.ч. дали са в съответствие с дейностите, заложени и одобрени в проектното предложение и дали са съгласно изискванията на административния договор; Попълване на финансово-счетоводната информация към исканията за плащане към административния договор. - Технически сътрудник- Подготвя необходимите документи, свързани с изпълнението на проекта, осъществява комуникацията с Управляващия орган в ИСУН, Поддържа архивно досие на проекта, предоставя наличната документация на проверяващи органи, следи за сроковете за изпълнение на проекта и ангажиментите на бенефициента по договора за безвъзмездна финансова помощ, подпомага Ръководителя на екипа в кореспонденцията и комуникацията с всички свързани с проекта субекти. 14 644.00 0.00
Информираност и публичност: Дейността информираност и публичност е задължителна за изпълнение. Чрез изпълнението на дейността ще се популяризират резултатите от изпълнението на проекта както и финансиращата програма. За изпълнението и община Марица стриктно ще спазва изискванията на Ръководството за комуникация, информация и публичност по Националния план за възстановяване и устойчивост. Детайлна информация, относно предприетите действия по информираност и комуникация е представена в Плана за информираност и публичност точка 11. 8 400.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.