Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 591 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е насочено към внедряването на енергийно ефективно външно изкуствено улично осветление в Община Белово (всички населени места), чрез реконструкция и модернизация на съществуващите стари неефективни осветителни тела, кабели и стълбове, както и инсталиране на съвременна интелигентна система за мониторинг и контрол . Уличното осветление е един от големите консуматори на енергия в общината и оказва влияние на ръста на енергийното потребление през последните години.
Дейностите по проекта са:
Управление и координация на проекта
Въвеждане на мерки за енергийна ефективност, препоръчани с доклад от обследване за енергийна ефективност - СМР
Строителен надзор
Авторски надзор
Доклад за оценка на резултатите от изпълнените мерки за енергийна ефективност.
Дейности за информираност и публичност.
Проекта е в съответствие с общинският план за развитие на община Белово, за оптимизиране на енергийните разходи на общината и въвеждане на ВЕИ, Енергийната стратегия на Република България, Областна стратегия за развитие на област Пазарджик, Стратегия „Европа 2020“ и др. стратегически документи на местно, регионално, национално и европейско ниво. Насочен е към подобряване на условията за живот и бизнес климата в общината.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление и координация: След подписването на договора между ФМ на ЕИП и община Белово се сформира Екип за управление на проекта. Екипът включва: Ръководител на проекта Технически сътрудник Финансов експерт Инфраструктурен експерт Експерт Тръжни процедури Сформирането на проектния екип ще осигури регулярното протичане на проектните дейности и обезпечи ресурсно процеса на управление и координация на проекта. По този начин се създават необходимите условия за постигане желаните резултати при изпълнение на проекта. Разработват се съответни длъжностни характеристики на членовете на екипа по проекта и се подписват граждански/трудови договори с всеки член. Първоначално ще се разпределят основните отговорности и задължения по изпълнението на проекта, ще се определят съответни правила и методология за управление. Предвидено е в началото на дейността си екипа да изработи йерархичен списък на работите, грантов график, ресурсно разпределение, план за управление на риска и план за управление на комуникациите, като част от задължителното планиране на проекта. Процедурите ще бъдат осъществени съобразно ЗОП и другите релевантни нормативни документи, включително изискванията на АОП и правилата за отпускане безвъзмездна финансова помощ. Изборът на изпълнители ще се осъществи на принципа на икономически най - изгодна оферта. Ще се търси баланс в съотношението цена - качество, за постигане на най-доброто изпълнение на поръчките. По време на първите срещи ще се разработи подробен и текущо актуализиран план график за действие с конкретни задачи, срокове, роли и задължения на проектния екип, както и детайлен план за мониторинг и контрол на дейностите, човешките ресурси и бюджета, както и план за оценка на риска, с ясно формулирани индикатори, които да позволяват ранна диагностика на проблеми и бързи дейности за тяхната превенция. По време на работните срещи ще бъдат планирани и отчитани извършените дейности. Проектния екип ще осъществява текущо наблюдение и контрол над проектните дейности, още от подготвителната фаза, когато екипът ще разработи вътрешни процедури и правила за мониторинг на дейностите спрямо целите и резултатите, както и финансовите ресурси. Подготовката на междинните отчети за изпълнението на проекта ще се извърши съгласно изискванията на УО. Сред основните задачи на проектният екип ще бъде осъществяването на текущ контрол над изпълнението на проекта за гарантиране, че изпълнението на проекта в съответствие с изискванията на договора 19 405.00 0.00
Въвеждане на мерки за енергийна ефективност, препоръчани с Доклад от обследване за енергийна ефективност - СМР: На база на вече готовите технически проекти и доклади ще бъдат изготвени документациите за обществени поръчки и за провеждане на процедурите за строителство и строителен надзор. Процедурите ще бъдат осъществени съобразно Закона за обществените поръчки и свързаните с него нормативни документи. Изборът на изпълнители ще се осъществи на принципа на икономически най- изгодна оферта. Ще се търси баланс в съотношението цена- качество, рефлектиращи върху най-доброто изпълнение на строително-ремонтните дейности и осъществяването на независим строителен надзор.Чрез тръжна процедура по ЗОП ще бъде избран изпълнител за цялостна подмяна на всички осветители с модерни светодиодни, с понижени загуби на електрическа енергия. Използването им ще гарантира много точно постигане на зададените светлотехнически характеристики със значително по-малка консумирана електроенергия. Чрез конвенционалните осветители - натриеви, живачни, метал-халогенни и др., това е много по-трудно постижимо и е свързано със значителни разходи. При подмяна на съществуващите осветители със светодиодни е спазено изискването за осигуряване на светотехническите характеристики за съответния клас на осветление. За всеки осветител е предложена заместваща мощност, гарантираща нормативните изисквания. За по-добър контрол на системата за външно осветление се предвижда доставката и монтажа на система за мониторинг на енергопотреблението. В нея са включени електромери с дистанционно отчитане, което позволява директен достъп за четене в реално време на консумираната енергия. Получените данни се натрупват в централен сървър. Чрез улеснен достъп до справки във всеки един момент и възможност за разнообразни анализи на потреблението на енергия, се осигурява сигурен механизъм за допълнителна оптимизация на осветителната система. Предвидено е управление на осветителната система чрез централна софтуерна платформа за управление. Използват се комуникационни GPRS технологии чрез кодиран протокол за комуникация. Централизираната система позволява едновременното или последователно включване и изключване на уличното осветление, както и по предварително зададен сценарий, съобразен с режима на дневното естествено осветление (по време на денонощието и по осветеност) за конкретното населено място. Основно предимство при наличието на система от този тип е самодиагностиката, която позволява навременна реакция за отстраняване на възникнали проблеми - неработещ осветител или цяла секция и др. Особено ценна е осигурената допълнителна възможност, чрез постоянният мониторинг и сравнение с типичните стойности на енергопотребление, заложени по технически характеристики, да бъдат предотвратявани аварии, както и нерегламентирано присъединяване на чужди консуматори (чужди реклами, дворно осветление и др.) към електропреносната мрежа на осветителната система. 1 080 286.05 0.00
Строителен надзор: На база на вече готовите технически проекти и доклади ще бъдат изготвени документациите за обществени поръчки и за провеждане на процедурaтa за строителен надзор. Процедурaтa ще бъдат осъществени съобразно Закона за обществените поръчки и свързаните с него нормативни документи. Изборът на изпълнители ще се осъществи на принципа на икономически най- изгодна оферта. Ще се търси баланс в съотношението цена- качество, рефлектиращи върху най-доброто изпълнение при осъществяването на независим строителен надзор. Дейността включва процеса по създаване на строителна документация и контролирането на строителните процеси. Тази дейност се извършва през цялото време на строежа – от първата копка на строителната площадка до пускане му в експлоатация. Експертите от фирмите за строителен надзор следят за компетентната и качествена работа по монтажите, изискват нужните протоколи за безопасност, декларации за материали, съставят необходимите актове. При завършване на обекта се издава Акт 15, според който той е направен съобразно определеният инвестиционен проект, условията на сключения договор, заверената документация и съответните изисквания към обекта. Към информацията за обекта се включва и технически паспорт. Строителният надзор е свързан и с издаване на разрешително за строежа, съответствие с наличните документи, осигуряване на безопасни условия на работа.Целият процес включва: откриването на строителната площадка, заверяване на заповедната книга, изготвяне на актове по време на строеж, представяне и изготвяне на технически паспорт на обекта, издаване на окончателен доклад – акт 16, както и на акт 15, изготвяне на нужните документи за експлоатиране на обекта. 13 989.70 0.00
Авторски надзор: На база на вече готовите технически проекти и доклади ще бъде сключен договор за авторски надзор. За всички строежи от първа до пета категория включително при осъществяване на строителството е задължително да се упражнява надзор от проектантите на всички части. За това Възложителят сключват договор с проектанта да упражнява авторски надзор по време на строителството. Целта на този надзор е да следи дали точно се изпълнява инвестиционния проект. Предписанията на проектанта се вписват в Заповедната книга по време на строителство и са задължителни за всички останали участници в строителния процес. Проектантът носи отговорност за съответствието на строежа с изискванията на закона и Подробния устройствен план. Задължителният авторски надзор на проектанта се осъществява чрез сключване на договор за авторски надзор. Дейността на проектанта при осъществяване на този надзор обезпечава успешното изпълнение на проекта и законосъобразното подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, както и съгласуване на екзекутивите. Дейността по упражняване на авторски надзор се осъществява до получаване на Разрешение за ползване на обекта / Удостоверение за въвеждане в експлоатация. 13 989.70 0.00
Доклад за оценка на резултатите от изпълнените мерки за енергийна ефективност.: Изготвяне на доклад за резултатите от изпълнените мерки 12 000.00 0.00
Публичност и визуализация: Организиране на информационна кампания за популяризиране на проектните дейности, постигнатите резултати и финансовия принос на ФМ на ЕИП Дейностите по визуализация и публичност, информиране на обществеността ще се изпълнят съгласно Ръководство за комуникация и дизайн Финансов механизъм на ЕИО и Норвегия за периода 2014-2021 г.и ще включват: • организирането и провеждането на пресконференция за оповестяване стартирането на проекта, Ще бъдат поканени представители на община Белово, на селата , на местни медии, жители и заинтересовани лица . Проектният екип ще презентира целите, дейностите и очакваните резултати пред местната общественост, а също и приноса на ФМ на ЕИП към бюджета на проекта. Публикации в местни медии; • Изработване и разпространение на материали за визуализация и популяризация на дейностите и резултатите от проекта, в съответствие с изискванията за публичност, съгласно Анекс 3 за информация и публичност на ЕИП. Ще бъдат изработени 200 бр листовки с презентация на проекта, които ще бъдат разпространяване при стартиране на проекта и при пресконференцията за оповестяване старта на проекта и 200 бр. брошури, представящи изпълнените дейности и постигнатите резултати от проекта, които ще бъдат разпространени в края на проектните дейности и по време на заключителната пресконференция; Също така ще се издаде и брошура, която да представя Норвежкият опит в мерките за енергийна ефективност и използването на енергия от ВЕИ. • Изработка и инсталиране на билбордове и банери на винилни платна с описание на проекта до обектите на интервенция по време на изпълнение на строително-ремонтните дейности, както и обяснителни табели след приключването им. за осигуряване на публичност и информиране за финансовата подкрепа на ФМ на ЕИП; • Официално откриване на реновираното външно изкуствено улично осветление и заключителна пресконференция в гр. Белово с представителите на местната власт, гражданското общество, целевите групи и съседни общини за популяризиране на направеното по проекта. • Направа на модул в уебсайта на общината • Публикации в социални медии 3 000.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.