Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Проект "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания от Община Червен бряг" е насочен към подобряване качеството на живот и възможностите за социално включване на хората с увреждания и възрастните хора, чрез осигуряване на мрежа от услуги в домашна среда/в общността и изграждане на материален и кадрови капацитет за предоставянето им на територията на община Червен бряг. Проектът предвижда осигуряване на комплекс от здравно-социални услуги, фокусирани върху предоставяне на грижа и подкрепа както в домашна среда, така и в общността. За хората с хронични заболявания и трайни увреждания ще се осигурят специализирани медицински грижи в техните домове и в изграденият по схема "Независим живот" - Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Услугите ще се предоставят почасово на 91 потребители, на които ще бъде направена оценка на потребностите, въз основа на която, ще им бъде осигурена необходимата подкрепа. Конкретните дейности са насочени към стимулиране на активността на потребителя, грижа за здравето,ограничаване на рисковете в дома и на риска от зависимост от институционален тип грижа. По проекта ще се ангажират медицински и специалисти в областта на социалните услуги, които ще предоставят услугата след преминато специализирано обучение по разработената по Компонент 1 - програма/методика за предоставяне на патронажна грижа и стандарти за качество на услугата. За извършването на мобилната работа и с цел постигане качество на предоставяните интегрирани здравно-социални услуги в домовете на хора с увреждания или лица над 65 години с ограничения или в невъзможност за самообслужване ще се закупи транспортно средство, съгласно ЗОП. Нуждаещите се потребители ще бъдат консултирани и ще им бъде оказвана и психологическа подкрепа. На персонала, предоставящ услугата ще се осигури обучение и супервизия. Проектът ще се изпълнява в рамките на 16 месеца, от които 12 месеца предоставяне на услугата патронажна грижа.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подбор на потребители за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в община Червен бряг: Изпълнението на тази дейност ще осигури достъп до почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда на 91 потребители - възрастните хора и лица с увреждания в община Червен бряг. Дейността ще се изпълни на четири етапа: I етап Подаване на заявления – процесът ще стартира от първия месец на проектните дейности, като за целта ще се разпространи информация в местните електронни и печатни медии и на интернет страницата на Община Червен бряг. Заявленията и придружителните документи ще се приемат в деловодството на ОбА Червен бряг, като процесът се планира да се извършва през целия период на проекта (до изтичане на 15 месец от проектните дейности). Събраните заявленията, ще бъдат предоставени за изготвяне на оценка на потребностите от почасова грижа. След това на всеки два месеца, периодично ще се актуализират оценките на кандидати за потребители на социално-здравните услуги, при наличие на свободен капацитет. II етап – Извършване на оценка на потребностите от почасова грижа в домашна среда Изготвянето на оценките, обработката им и предаването обратно към общината ще се извършва от съответните специалисти, съгласно сключен договор/и. Този етап от дейността има своя основна цел удовлетворяването на специфичните потребности на потребителя, поради тази причина проектът залага изготвянето на оценка на потребностите на потенциалните потребители. Оценката на потребностите ще се извършва от експерти на доставчика (кандидата) с участието на потенциалния потребител и/или на негов законен представител. Оценката включва преглед и характеристика на: - общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител; - способността му за справяне с ежедневни дейности и домашни задачи; - социалната му активност и интереси; - взаимоотношенията със семейството му; - други социални контакти; - битови условия на живот; - изискванията за медикаментозно лечение и диети; - допълнителните му потребности, свързани със специфични състояния; - безопасност и рискове; Въз основа на направената оценка, в индивидуален за всяко лице план за предоставяне на услугата, се разписват конкретни дейности, които са насочени към постигане на най-пълно задоволяване на индивидуалните потребности на конкретния потребител, като те ще бъдат в рамките на до 2 часа дневно. III етап – Предоставяне на здравно-социални услуги На база класирането от Етап II се стартира предлагането на почасови социално-здравни грижи в домашна среда. При изпълнен капацитет от заложени 91 лица, ползватели на социалните услуги, се изготвя лист с резерви/чакащи, които ще бъдат включвани при освобождаване на място от друг потребител по една или друга (обоснована и документирана ясно и еднозначно) причина. IV етап – Актуализация на оценките Тази дейност ще бъде извършвана на всеки 2 месеца за всеки конкретен потребител от екипа, съгласно разработена Методика. За представителите на целевата група – участници в предоставянето на услугата "личен асистент", "социален асистент" и "домашен помощник", съгласно ПМС 344 от 21.12.2018 г., оценката ще бъде извършена в края на месец август 2019 г. с оглед недопускането на междинен период, в който същите остават без необходимите им грижи. 0.00 0.00
Подбор и обучение на служителите предоставящи интегрирани здравно-социални услуги: По проекта ще се ангажират медицински специалисти и специалисти в областта на социалните услуги, които ще предоставят здравно-социални услуги след преминато специализирано обучение по разработената по Компонент 1 от Министерство на здравеопазването програма/методика за предоставяне на патронажна грижа и стандарти за качество на услугите. Дейността включва две обособени поддейности: Поддейност 1. Подбор на служителите предоставящи интегрирани здравно-социални услуги Поддейност 2. Обучение на служителите Подборът на служители ще бъде реализиран при спазване на следните принципи: информираност и публичност, достъпност на участието, опит и компетентност, недопускане на дискриминация. Набирането на кандидатите ще става след информиране на потенциалните заинтересовани лица чрез обявяване на вакантните длъжности в Дирекция „Бюро по труда” – Червен бряг, в специализирани сайтове в Интернет (включително и на интернет страницата на кандидата) и в местни средства за масова информация; В зависимост от вакантната позиция, вида на договора и броя кандидати подборът ще протече на два етапа: - първи етап – подбор по документи; втори етап – интервю; Конкурсът ще се провежда от комисия в състав от минимум трима души, определени от кмета на общината. За работата на комисията ще бъде съставен протокол. На първи етап комисията ще класира кандидатите на база представени документи, като според тях ще се определи кои кандидати да се допуснат до втори етап. На втори етап комисията класира кандидатите на база провеждане на интервю за съответната длъжност/позиция. Кандидатът ще осигури специализирано обучение по разработената по Компонент 1 от Министерство на здравеопазването програма/методика за предоставяне на патронажна грижа и стандарти за качество на услугите на всички новоназначени служители, преди да започнат работа в дома на потребителя. Механизмът за подбор на лица, нуждаещи се от предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда, ще бъде съобразен с хоризонталните принципи и приложимата Методика за оценка на потребностите на кандидатите за ползване на почасови услуги (изготвена като част от пакета документи по проекта). Одобрените кандидати се назначават на работа, съгласно разпоредбите на Кодекса на труда и ЗЗД. Когато класираният на първо място кандидат не се яви за сключване на договор се кани следващият в класирането кандидат. 0.00 210.00
Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за възрастните хора и лица с увреждания и техните семейства в община Червен бряг: Предоставянето на почасовите мобилни интегрирани здравно-социално услуги ще се осъществява, съобразно разработената от Министерство на здравеопазването методика/програма за предоставяне на патронажна грижа и стандарти за качество на услугата в рамките на компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“. По проекта се предвижда използването на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, създаден по проект "Достоен и независим живот в общността". За тази цел се предвижда назначаването на мултидисциплинарен екип включващ следните специалисти: медицински специалисти /2 медицински сестри/, специалисти социални услуги /домашни помощници/, както и социален работник, осигуряващ подкрепа и консултиране на потребителите. По проекта ще бъде нает и 1 координатор, отговарящ за управлението и координирането на услугите, 1 диспечер, отговарящ за въвеждането на база данни, следенето на закупените по проект "Достоен и независим живот в общността" устройства "Телекеър", както и за графика на всеки един потребител, относно предоставянето на социално-здравни услуги и 1 шофьор. Екипът ще работи по разработената от Министерство на здравеопазването методика, както и да предоставя услугите съобразно индивидуалната оценка на потребностите на представителите на целевата група, одобрени за включване в проекта. Като преки потребители от реализацията на проекта се предвижда да бъдат 91 души ползватели на иновативни социални и здравни услуги, на база предварителни разчети за ползвани часове от отделните потребители, които ще бъдат прецизирани в индивидуалната оценка по брой и вид, като услугите ще се предоставят в рамките на до 2 часа дневно. Услугите, които ще се предоставят от персонала на центъра включват:  Предоставяне на здравни услуги, които могат да бъдат извършвани извън лечебно заведение;  Предоставяне на социална подкрепа;  Консултации и работа с медицински специалисти;  Осигуряване на транспорт за лицата от целевата група за достъп до центъра и/или съобразно потребностите на конкретния потребител.  Предоставяне на почасови услуги за лична помощ на нуждаещи се лица, които се изразяват в помощ за поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, рехабилитационни или други специализирани услуги в дома на потребителя, придружаване до болнично заведение и др.;  Предоставяне на почасови услуги за комунално-битови дейности като пазаруване, поддържане на хигиената в жилищните помещения, обитавани от ползвателите, извършване и/ или съдействие за дребни битови ремонти, извършване на административни услуги и плащания, приготвяне на храна с продукти на потребителя и др.;  Предоставяне на почасови услуги в подкрепа на социалното включване на обслужваните лица като помощ в общуването и осъществяване на социални контакти, придружаване при посещения на изложби, концерти и други, помощ при писане на писма, заявления и подаването им до съответните институции, и всякаква друга дейност, изразена в социалната работа с ползвателите на услугата;  Предоставяне на иновативна здравна услуга – създаване на възможност за самостоятелно ежедневно измерване на основни витални показатели, като данните от измерванията автоматично се изпращат до диспечера следящ системата в центъра. По този начин се следи здравният статус на потребителя в реално време и при необходимост се предприемат действия от съответния служител.  Предоставяне на персонални устройства за прием на лекарства, предписани от лекар – устройството се зарежда от персонала на центъра и дава възможност за прием на всички видове лекарства в таблетна форма при спазване на предписана доза и часове за прием.  Поставяне на индивидуални устройства за комуникация с центъра при крайните потребители с включен бутон за сигнализация при спешен случай. 0.00 159 200.36
Материално обезпечаване на център за почасово предоставяне на интегрирани здравно-осигурителни услуги и закупуване на транспортно средство.: В следствие на изготвения анализ на ситуацията в Община Червен бряг, изведените проблеми и отчетените фактори при разработване на проектното предложение, както и желанието за грижа за здравето и подобряване на социално-психологическия статус на лицата от целевата група и улесняване работа на лицата пряко ангажираните с предоставянето на здравно-социални услуги на потребителите с увреждания и възрастните хора, освен в домашна среда, така и в общността, община Червен бряг ще използва изграденият по проект "Достоен и независим живот в общността", Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, помещаващ се в сградата на Медицински център - Червен бряг, с осигурен достъп за лица с увреждания. В изградения център ще се създаде интердисциплинарен екип от специалисти, които ще работят съвместно с различните представители на целевите групи с оглед осигуряването на комплексност при предоставянето на отделните услуги. В екипа предвиден за изпълнение и управление на проекта ще бъдат включени служители от общината, занимаващи се с европейски проекти, социални дейности, здравеопазване, което гарантира осигуряването на междусекторно сътрудничество за нуждите на проекта и за бъдещото предоставяне на здравно-социалните услуги на целевите групи. За по-доброто изпълнение на дейността ще бъдат закупени в 4 броя лаптоп /4 бр. *880,00 лв. с ДДС/ и 1 брой мултифункционално устройство /1 бр. *750,00 лв. с ДДС/, които ще бъдат предоставени на екипа от специалисти за надлежно попълване на документите и водене на досиетата на потребителите, както за по оперативна работа на служителите са предвидени и материали и консумативи за центъра в размер на 200,00 лв./м. с ДДС (за 12 месеца). На територията на общината към днешна дата липсва добре функциониращ градски и междуселски транспорт, и по тази причина за улесняване на достъпа на потребителите на услуги – хора с увреждания е предвидено, както осигуряването на транспорт до центъра, така и работа „на терен” – в домовете на потребителите. За извършването на мобилната работа по проекта и за постигане качество на предоставяните интегрирани здравно-социални услуги в домовете на хора с увреждания или лица над 65 години с ограничения или в невъзможност за самообслужване Община Червен бряг ще закупи транспортно средство, което ще се заприходи към активите на община по реда на действащата нормативна уредба. Зареждането на автомобила ще се осъществява по вече сключения договор с доставчик за зареждане с гориво на служебните автомобили в Община Червен бряг. Община Червен бряг се характеризира с лошо състояние на транспортната инфраструктура, което прави невъзможно предвижването до населените места и дома на нуждаещите се потребители. В малките населени места липсват медицински специалисти и това налага предвижване на такива от общинския център до селата. Общината се простира на голяма площ / 584 кв. км./ и обхваща 14 населени места и за да се осигури достъпа до интегрираните здравно-социални услуги по проекта, Община Червен бряг обосновава необходимостта от транспортно средство, което да бъде използвано за предвижване до дома на потребителите на ангажираните по проекта за мобилна работа на медицински специалисти и специалисти в областта на социалните услуги. 0.00 12 920.09

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.