Дейност 1: Определяне на целевите групи: Съобразно идентифицираните потребности на местната общност са определени конкретните целеви групи, представители на които ще бъдат включвани в проекта и ежедневно ще имат възможност да получават топъл обяд за срока на предоставяне на социалната услуга:
1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от Правилника за прилагане закона за социално подпомагане;
2. Самотно живеещи лица и семейства, които не могат да се издържат чрез имуществото си или труда си и получаващи минимални пенсии – за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност.
3. Скитащи и бездомни лица.
Посочените целеви групи са в съответствие с Наредба № РД-07-1/04.04.2016г. за реда и условията за определяне на целевите групи по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, съфинансирана от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица.
Неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение ще бъде разпределян на следната допълнителна целева група: лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД075 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта; майки (осиновителки), получаващи месечни помощи за отглеждане на дете до 1 година, по реда на чл. 8, ал.1 от Закона за семейни помощи за деца; лица и семейства, получили еднократна целева помощ за покриване част от разходите в началото на учебната година, по чл. 10 а от ЗСПД; лица и семейства, получили еднократни или месечни помощи, предназначени за превенция и реинтеграция, отглеждане на детето при близки и роднини и в приемни семейства по реда и условията на ППЗЗД; лица и семейства, инцидентно пострадали от бедствия и аварии при форсмажорни обстоятелства, подпомогнати с еднократна помощ по реда на чл. 16 от ППЗСП, въз основа на установеното индивидуално ниво на материално лишение; лица и семейства, настанени в приюти и центрове за временно настаняване;
Предвид необходимостта от технологично време за набиране на заявления от кандидат - потребителите, разглеждане, оценка и класиране на подадените от лицата заявления, изпълнението на дейността ще стартира считано от 01.11.2016 г., което е и реалната дата на стартиране на изпълнението на проекта.
|
0.00
|
0.00
|
Дейност 2: Закупуване на хранителни продукти: Дейността ще се изпълнява в периода 01.12.2016 г. - 31.12.2017г. г. или общо 252 работни дни, без почивни и празнични дни. Общият брой на лицата, на които ще се предоставя топъл обяд, е 100. Закупуването на хранителни продукти ще се осъществява от външен изпълнител, избран по реда на Закона за обществени поръчки. Община Стара Загора ще проведе процедура по ЗОП и ще сключи договор с избрания изпълнител за изпълнение на услугата “Приготвяне и предоставяне на топъл обяд за потребителите в гр. Стара Загора“.
Процедурата по избор на изпълнител ще бъде осъществена по реда на чл. 20, ал. 4, т. 2 от Закона за обществени поръчки, даващ възможност за директно възлагане на обществената поръчка. Предвижда се да бъде сключен договор за изпълнение с „Ученическо хранене“ ЕООД, което е общинско търговско дружество и към момента предлага подобна услуга в действащия повече от 20 години „Диетичен стол“ в община Стара Загора. Изпълнението на дейността включва закупуване на свежи, пресни продукти, необходими за приготвяне на предварително изготвено меню за топъл обяд на ползвателите на социалната услуга. Закупуването на хранителни продукти ще се извършва в съответствие с изискванията на националното законодателство и при спазване на принципите на действащата нормативна уредба към момента. Хранителните продукти трябва да са в срок на годност. Типовете хранителни продукти, необходими за приготвяне на топлия обяд включват: мляко и млечни продукти, месо и месни продукти, риба и рибни продукти, яйца и яйчни продукти, хранителни мазнини, пресни и преработени плодове и зеленчуци, зърнени продукти, нишесте, захар и захарни продукти и др.
|
60 940.00
|
13 615.54
|
Дейност 3: Осигуряване на топъл обяд: Приготвянето и предоставянето на топлия обяд ще се осъществява от избрания по реда на ЗОП изпълнител на услугата “Приготвяне и предоставяне на топъл обяд за потребителите в гр. Стара Загора“. Предвижда се това да бъде общинското търговско дружество „Ученическо хранене“ ЕООД, с което предстои да бъде сключен договор. Услугата по приготвянето и раздаването ще бъде реализирана в помещения, стопанисвани от изпълнителя. Същият разполага с добра материално-техническа база за приготвяне на храна и осъществяване процеса на раздаване, в съответствие с изискванията на чл. 12 от Закона за храните. Услугата по приготвянето и предоставянето на топъл обяд ще бъде реализирана в Стол № 7 на адрес: гр. Стара Загора, ул. „Подполковник Калитин“ № 28. Общата площ на стола е 343.48 м². Обектът е съобразен с действащите строителни норми. В стола има изградени подготвителни за обработка на месо, риба и зеленчуци, оборудвани със самостоятелни машини и съоражения. В топлата кухня са създадени всички условия за безопасно приготвяне на храна. Базата е оборудвана с ел. печка – 1 бр., ел. пекарни – 2 бр., електрообръщателен тиган – 1 бр., ел. скара – 1 бр., тестомесачка – 1 бр., еломи – 2 бр., хладилни ракли – 2 бр., хладилен шкаф – 1 бр., универсална машина – 1 бр. Технологичното оборудване е изработено от подходящи и устойчиви материали. Има осигурена складова база за разделно съхранение на различните групи хранителни и нехранителни стоки и амбалаж, при температурни условия оказани от производителя. За кухненския персонал има осигурена стая със санитарek възел и обзавеждане. Обособена е отделна стая за домакин. Обектът е свързан с централно водоснабдяване и канализация. В топла кухня има монтирана вентилационна система. През зимния сезон помещенията се отопляват с централно парно. Столът е със самостоятелно обособен вход. Помещението е в близост до спирки на обществения градски транспорт в гр. Стара Загора, с което ще се осигури лесен достъп за потребителите. За изпълнение на дейността изпълнителят ще осигури и необходимите човешки ресурси – управител на фирмата отговорен за всички дейности по изпълнение на договора; домакин отговорен за документацията, закупуване, предаване и приемане на храната, организацията на всички процеси по изпълнението на договора, включително за организиране получаването на неполучен топъл обяд; главен готвач отговарящ за спазването на всички дейности по приготвяне на храната с нужното качество и норми, също и за разпределянето й на порции и предоставянето и на потребителите; помощник-готвач съдействащ на главния готвач във всичките му дейности. Персоналът притежава необходимите квалификация и опит. Закупуването на хранителни продукти ще се се извършва в съответствие с изискванията на националното законодателство, по прозрачен начин. Доставяните храни ще са приготвени с качествени продукти с доказан произход, които отговарят на нормативно установените изисквания за качество и за безопасност при употреба от крайни потребители, както и на санитарните, ветеринарно-санитарните, хигиенните и други норми установени от действащото в Република България законодателство.
За изпълнение на дейността по осигуряване на топъл обяд Община Стара Загора също ще участва със собствен човешки ресурс. В случай на неполучен топъл обяд сформираният екип за управление на проекта ще има ангажимент в срок до 15.00 часа на същия ден да издири лица, включени в списъка на резерви от основната целева група или от допълнителната целева група и да организира своевременно получаване на останалата топла храна. |
3 047.00
|
680.78
|
Дейност 4: Предоставяне на съпътстващи мерки: В рамките на проекта ще бъдат изпълнявани и „съпътстващи мерки“ - дейности, предвидени в допълнение към разпределянето на храна и/или на основно материално подпомагане с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. Дейността ще се извършва от Екипа за управление на проекта /ЕУ/, притежаващ необходимия професионален опит в социалната сфера и работата с хора от целевите групи по проекта. Специалистите от екипа ще бъдат назначени със Заповед на Кмета на Община Стара Загора за работа по проекта и конкретно за изпълнение на дейността по осъществяването на съпътстващите мерки. В заповедите конкретно ще бъдат разписани ангажиментите и задълженията на всеки от експертите.
Съобразно специфичните потребности на целевите групи, в рамките на проекта ще бъдат извършвани съпътстващи мерки, свързани с индивидуално или групово консултиране на потребителите на услугата, включващо различни теми и проблеми за повишаване информираността за:
- предоставяните на територията на община Стара Загора социални услуги и възможностите за ползването им;
- ползване на административни общински услуги;
- подпомагане достъпа до здравни и образователни услуги;
- управление на семейния бюджет;
- здравословно и балансирано хранене;
- други форми и теми за оказване на подкрепа и съдействие, определени на база установени конкретни нужни и проблеми на представителите на целевите групи.
При изпълнението на дейността и при идентифициране на нуждите на представителите на целевите групи и определяне на конкретни мерки, от които се нуждаят те, Екипът ще работи в тясно сътрудничество с Дирекция "Социално подпомагане", като ще разполага с пълната административно-техническа обезпеченост на Общинска администрация – Стара Загора.
За повишаване информираността на потребителите на услугата ЕУ ще разработва периодично и информационни материали по актуални теми и проблеми.
Предвид факта, че една от основните функции на Община Стара Загора е предоставянето на социални услуги, администрацията и специално Отдел "Здравеопазване и социални дейности" имат богат опит в реализацията на съпътстващи мерки, еднакви или сходни със съпътстващите мерки, предвидени в проекта. Опитът и експертизата произтичат от ежедневната професионална работа с потребители на социалните услуги, работа с действащата нормативна база, както и натрупаните умения от вече реализирани проекти с национално и европейско финансиране.
|
3 047.00
|
668.76
|