Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Патронажна грижа: Патронажната грижа в Община Поморие ще обхваща следните дейности: предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора; предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция); транспорт на персонала, предоставящ грижа, от/до домовете на лицата. Общият размер на компенсацията за 52 потребители на интегрираните здравно-социални услуги е в размер на 104 832.00 лв. за 12 месеца, като 81 619.20 лв. са предвидени разходи за персонала и 23 212.80 лв. са други разходи за услугата. Разходите, които формират размера на компенсацията по вид и стойност, са описани в точка 11.4 от формуляра. „Патронажната грижа“ ще се изпълнява от общинско предприятие, създадено по реда на чл. 52 от ЗОС, на второстепенен разпоредител с бюджет. Ще се осигури здравна, социална и психологическа подкрепа на минимум 52 лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19. Териториално чрез услугата ще бъдат обхванати всички населените места в общината. Продължителността на услугата ще бъде за период от 12 м. Всеки потребител ще получава здравно-социална грижа до 2 часа на ден. „Патронажната грижа“ ще интегрира комплекс от услуги като помощ в дома (почистване, пране, социални контакти и др.); медицински услуги, които не се предоставят по НЗОК в домашна среда като: мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства и др.; психологическа подкрепа с фокус към възстановяване на социалната интеграция на лицата в обществения живот; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи, както и са изложени на риск от заразяване с COVID-19. Екипът, който ще бъде ангажиран за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги е както следва: диспечер на 8 ч., работник доставка по домовете код по НКПД 52190003 - 4 бр., 3 лица на 8 часа и 1 лице на 4 часа, медицинска сестра, социален работник, шофьор на 8 часа и психолог на 4 часа. Транспортът на персонала ще се осъществява с предоставено 1 превозно средство от общината. То ще се ползва по предварително изготвен график. Ръководителят на проекта ще контролира целесъобразното използване на средства, покриващи разхода за гориво, а отчитането на изразходваното гориво ще е на база утвърдената норма на общинския автомобил и изминати километри. Също така предвиждаме с цел по-голяма гъвкавост на транспорта схема и средства за пътни на персонала т. 11.4. Проектната дейност ще се осъществява по разработената от МЗ Методика за предоставяне на патронажни грижи по домовете за възрастни хора и хора с увреждания. Преди регламентиране на трудовите отношения с лицата, реализиращи услугата ще бъде проведено обучение по утвърдената от МЗ програма, което ще допринесе за единни указания на специалистите. Предвиждаме 1 месец подготвителни дейности за подбор на потребителите и персонала и провеждане на обученията. Диспечерът ще отговарят за насочване на потребителите към конкретния професионалист – работник доставка по домовете, медицинска сестра, психолог, социален работник, в екипа за изпълнение на проекта. 0.00 71 194.73
Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: Превенцията на COVID-19 в социалните услуги ще се осъществи посредством извършване на следните дейности: • осигуряване на лични предпазни средства на персонала в социалните услуги; • въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, делегирани от държавата дейности; • тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги, делегирани от държавата дейности за COVID-19; • осигуряване на компютърна техника с цел адаптиране и приспособяване на средата на социалните услуги, делегирани от държавата дейности в контекста на въведените ограничения в резултат от епидемичната обстановка и осигуряване на възможности за тяхното предоставяне дистанционно (онлайн консултиране). Общият размер на разхода за тази дейност е 227 935.78 лв., в т.ч. 177 464.29 лв. разходи за персонал и 50 471.49 лв. други разходи, различни от посочените разходи за персонала. Предвиждаме 1 месец подготвителни дейности. Община Поморие е доставчик на 7 социални услуги. Щатната численост на персонала, предоставящ услуги е 72 лица. Индикативният капацитет на услугите ДДД е 156 потребители. Кризата, свързана с разпространението на COVID-19 е ситуация, която не е предвидена при определянето размера на стандартите за социални услуги, делегирани от държавната дейност. Изпълнението на тази проектна дейност е в пряка връзка с изпълнението на следни разпоредби на АСП: • Указание, относно превенция на разпространението на COVID-19 в социалните услуги; • Указателно писмо №08-00-11691 от 02.09.2020 г., относно превенция на разпространението на COVID-19 в социалните услуги; • Указание №08-00-4543 от 30.04.2020 г., относно предприемане на мерки и действия от общините при установяване на потребители с корона вирус инфекция в социалните услуги. Превантивните мерки за ограничаване на заразата в социалните услуги ще бъдат финансово обезпечени по проекта, което ще допринесе за опазване здравето както на ползвателите на социалните услуги, ДДД, така и на служителите, предоставящи тези услуги. Предвиждаме да назначим на трудов договор помощен персонал 5 лица на 4 часов работен ден. В изпълнение на работните си задачи, назначените лица ще спазват всички необходими противоепидемиологични мерки. Ще се въведат допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, с цел превенция на корона вирусната инфекция. За персонала на услугите и допълнително назначените лица ще бъдат осигурени необходимите лични предпазни средства и работно облекло. Също така предвиждаме външен изпълнител, който да е отговорен за дезинфекция на дворните пространства на социалните услуги. Персоналът и потребителите на услугите ще бъдат тествани при нужда за COVID-19. Към момента служителите в услугите работят, при изключително натоварване и продължават да предоставят качествени и безопасни услуги на потребителите. Подкрепата, която ще бъде оказана по настоящия проект се изразява в предоставяне на допълнителни средства за възнаграждения на служителите в социалните услуги под формата на извънреден труд и/или втори трудов договор и допълнителни заплащания по националното законодателство в размер на 154 216.39 лв. Предвиждаме назначаването на помощен персонал - 5 бр. санитари, НКПД 53221001, на 4 ч. работен ден, които да извършват дезинфекция и почистване на помещенията и други спомагателни дейности, свързани с епидемиологичната обстановка. Разходите за възнаграждения са планирани на база МРЗ 650,00 лв. и 19,22% осигурителни вноски за сметка на работодателя, за 12 месеца - общо разходи 23 247.90 лв. Предвиждаме социалните услуги, ДДД, предоставяни от община Поморие да бъдат адаптирани към въведените ограничения от епидемичната обстановка с цел подсигуряване на дистанционна форма на работа. Във тази връзка е необходимо да се осигури допълнителна техника като лаптопи и таблети в социални услуги, ДДД. 0.00 27 101.95

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.