Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 210 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Фирма „Мирвана“ ООД е регистрирана през 1995 г. като дружество за производство на дамска и мъжка конфекция. Към този момент фабриката е една от най-големите в регион Велико Търново.
В момента дружеството е специализирано основно в производството на спортни долни части - панталони, поли, палта и сака, които се произвеждат с наличното производствено оборудване.
Фирмата е с подчертана експортна насоченост на продукцията (над 60 % от приходите ни са от износ) и работи на принципа за „частна марка“ (private label) за клиенти от Германия, Франция, Испания и Италия. 
За да осъществим своите стратегически планове за развитие, насочени към разширяване на пазарните позиции на вътрешен и външен пазари, планираме изпълнението на настоящия проект, включващ дейности: за подобряване на производствените процеси, за  разнообразяване на асортимента от продукти и услуги на предприятието, за  внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес. 
Всички дейности ще бъдат изпълнени чрез закупуване и пускане в експлоатация на  избраното необходимо оборудване. За избор на изпълнител ще проведем процедура за избор в съответствие с нормативните изисквания – по правилата на ПМС 118/ 20.05.2014. Заедно с това ще изпълним задължителни дейности по информиране и публичност.
Проектът е насочен към повишаване на производствения капацитет на „Мирвана“ ООД и  засилване на експортния потенциал на предприятието.
Като резултат от неговото изпълнение очакваме за 3-годишния период след приключване на проекта следните ефекти по отношение повишаване на конкурентоспособността и рентабилността на компанията:  
-	Нарастване на производителността на компанията с 20,2515 %;
-	Увеличаване на средните генерирани приходи от износ 25,4249 % и
-	Повишаване на ефективността на производствените разходи с 19,2563 %.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на ДМА – 38 бр., описани по-долу): В Мирвана ООД ще бъде осъществено подобряване на производствените процеси чрез закупуване на високоавтоматизирано шивашко оборудване (38 бр. ДМА, както следва: Автомат за пенсове и басти - 1 брой, Автомат за прикачване на джобове на джинси, работни облекла - 1 брой, Автоматична илична машина за изработка на илик тип „око” - 1 брой, Машина за контролирано шиене на малки детайли като яки, маншети, капаци, пагони и др. - 3 броя, Гладачна преса за едновременно крайно гладене на двата крачола на панталона - 1 брой, Гладачна преса за горна част на панталон - 1 брой, Преса за тик-так копчета - 1 брой, Гладачна маса - 1 брой, Гладачна преса -1 брой, Гладачна преса за финишно гладене - 1 брой, Машина за автоматично подгъване на джобове - 1 брой, Машина за автоматично прикачване на колан - 1 брой, Електронна копчешиеща машина - 1 брой, Електронно програмируем автомат с шевно поле - 1 брой, Автомат за изработване на филетки -1 брой, Автомат за прикачане на гайки -1 брой, Електронна копчешиеща машина - 1 брой, Трииглова П-образна верижна машина – 3броя, Двуиглов петконечен оверлог - 4 броя, Двуиглова права машина за тежки материали - 4 броя, Компактна ротационна подлепваща преса -1 брой, Двуиглов боксер за гайки с двустранно изрязване на лентата - 1 брой, Едноиглова цилиндрична високоскоростна права машина с иглен транспорт за изработване на подгъви на панталони - 3 броя, Автомат за програмируеми съединителни и декоративни шевове с директен мотор -1 брой, Преса за пречупване на външни джобове на спортни панталони - 1 брой, Винтов въздушен компресор с инверторно управление (за захранване със сгъстен въздух на останалите машини и осигуряване на предпоставки последните да работят на максималния си произв.капацитет) - 1 брой. Всички гореописани активи ще допринесат за подобряване на производствените процеси, тъй като чрез тях ще се преодолеят изпитваните ограничения: - Недостатъчен производствен капацитет и ниски нива на автоматизация на производствения процес; - Значителен дял на производствените разходи, включително постоянното като тенденция поскъпване на разходите за материали, трудоемкост и времеемкост при процеса на гладене на дрехите; - Невъзможност с наличното оборудване за разнообразяване на асортимента чрез продуктови линии за производство на класически панталони, сака и поли, за да се отговори на потребителското търсене на тези продукти и да се разширят пазарните позиции на фирмата. Досега в много случаи, поради ниската ни производителност и ефективност, цените, които можем да постигнем за изработка на някои видове облекла, са по-високи от цените на готовите изделия на пазара (с вкл. труд и материали). Причината е липса на достатъчна автоматизация на производствения ни процес, извършване на множество ръчни операции, увеличаващи разхода за труд, високата времеемкост и ресурсоемкост (ел.енергия, газ горива, материали). С въвеждане в експлоатация на новото оборудване по проекта, ще постигнем голяма степен на автоматизация на производството, съкращаване на времето и ресурсите за производство. Така ще постигнем повишаване на производителността и намаляване на себестойността на изделията. Подобряване на производствените процеси ще се получи чрез повишаване на производствения капацитет, оптимизиране и намаляване на производствените разходи, намаляване на себестойността на продукцията, намаляване на разходите за суровини и труд. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец) 2. Сключване на договор (от 3-ти до 4-ти месец) 3. Доставка на оборудването и подписване на приемо-предавателни протоколи (от 4-ти до 10-ти месец) 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемо-предавателни протоколи (10-ти месец) 1 206 570.00 376 960.00
Дейност за разнообразяване на асортимента от продукти и услуги на предприятието (ще бъде изпълнена чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на ДМА – 38 бр.): В рамките на дейността ще разнообразим асортимента на продуктите ни, като към продуктовото портфолио добавим нови 3 категории продукти: класически панталони, класически сака и класически поли. Това ще стане възможно благодарение на всички активи от новото оборудване (38 бр.ДМА), предмет на настоящия проект. С него ще бъде постигнато мащабно повишаване на производствения капацитет и оптимизиране на производствените процеси, което ще позволи да насочим ресурси и усилия за разработването и пускането в производство на описаните продукти. В момента това не е възможно поради ниската степен на автоматизация и високата ресурсоемкост на производствения процес, които не позволяват изработката на различни от произвежданите сега изделия с икономически обоснована себестойност на единица изделие. В допълнение производството на класически костюми, с които желаем да разнообразим асортимента си и съответно да обхванем нов пазарен сегмент, изисква специализирано гладене, което се осъществява чрез гладачни преси, с каквито в момента не разполагаме. Със закупуването на оборудване по проекта създаваме технологичните и производствени предпоставки за разнообразяване на продуктавата гама. Чрез новите гладачни преси ще изпълняваме изискваните производствени процеси за специализираното гладене, а нарасналата обща производителност на предприятието посредством въвеждане в експлоатация на останалите активи по проекта, ще създаде възможността за насочване на произвосдствен ресурс към разработване на описания пазарен сегмент, и като резултат очакваме повишени производствени обеми на всички категории продукти на предприятието. Разнообразяването на асортимента ще спомогне за засилване на експортния потенциал на компанията, поради наличие на интерес към класическите костюми на съществуващи и потенциални клиенти от Германия, Италия, Испания. По този начин изпълнението на Дейност за разнообразяване на асортимента от продукти и услуги ще допринесе за постигане едновременно на двете основни цели по проекта, а именно: повишаване на производствения капацитет и засилване на експортния потенциал на Мирвана. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец) 2. Сключване на договор (от 3-ти до 4-ти месец) 3. Доставка на оборудването и подписване на приемо-предавателни протоколи (от 4-ти до 10-ти месец) 4. Инсталиране тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемо-предавателни протоколи (10-ти месец) 0.00 545 010.00
Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнена чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на ДМА – 38 бр.): В рамките на дейността в Мирвана ще бъдат внедрени нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес. Всички предвидени за закупуване активи представляват внедряване на високо-технологични решения за оптимизиране на производствените процеси и намаляване използването на суровини. Влагането на много ръчен труд и ниска автоматизация на производствените дейности, както се случва в момента в Мирвана ООД, води до трудоемкост, времеемкост, ресурсоемкост и неефективност на дейността. С новото шивашко оборудване (38 бр. ДМА), ще се осигури автоматизиране на редица производствени операции, изпълнявани ръчно досега, ще се намали времето на производствения цикъл, ще се намали специфичният разход за енергия – ел.енергия и природен газ. Това са машини от ново поколение, които намаляват в пъти разхода за ел. енергия, газ и време, необходими за крайно оформяне на изделията. В момента поради големия брой ръчни операции и несъвършенството на ръчния труд, средно от обемите на производствени поръчки до ок. 6 – 8 % са изделия с дефекти. Те се изваждат от съответната поръчка и се продават на по-ниска цена, която често не покрива тяхната себестойност. В същото време, се налага броят на дефектните изделия да бъде произведен наново, за да се изпълни поръчката, което води до експлоатиране на производствените мощности за необоносвано малък брой изделия, със съответната висока емкост на ресурсите: суровини и материали и ел.енергия. С новото оборудване ще се минимизира производството на изделия с дефекти, с което ще се допринесе за спестяване на суровини и материали за производството и ел.енергия и горива. Производствените възможности на планираното за закупуване оборудване водят до ресурсна ефективност и ефикасност (по отношение на човешкия фактор и на време за производство): • Гладачна преса за едновременно крайно гладене на двата крачола на панталона е с капацитет 800 бр. дневно. Един работник за същото време глади 80-100 бр. Това прави 8 до 10 пъти по-голяма производителност. • Автомат за прикачване на джобове на джинси, работни облекла ще обслужва 3 от настоящите производствени линии (като част от производствената верига) ще замести необходимостта от 10 работни места за същата цел. • Машина за автоматично подгъване на джобове – произвежда 1200 – 1400 бр. за 8 часа. За същото време 1 работник произвежда 300 бр. Въвеждането в експлоатация на 32 бр.ДМА про проекта ще доведе до намаляване на разходите за енергия (газ и ел.енергия) отнесени към единица продукция, благодарение на високата им производителност и ниското енергопотребление. Увеличаването на производителността и ниската енергоемкост на новите технологии ще рефлектира със снижаване на енергийните разходи, и оттам: намаляване на себестойността на продукцията. В момента за средно 16 000 облекла месечно разходите за ел.енергия на единица изделие възлизат средно на 0,44 лв. Със закупуване на новото оборудване ще увеличим производителността на 22 000 бр. месечно. Общите нива на консумация на ел.енергия ще се запазят, но при увеличена производителност ще имаме намален среден разход за единица изделие: 0,32 лв. Така разходът на ел.енергия за брой изделие ще намалее с 0,12 лв. Консумацията на ел.енергия отнесена към производството на единица изделие ще намалее с над 27 %. Това от своя страна, заедно с ефектите на автоматизиране на производствения процес и ускоряване на производствения цикъл, ще доведе до намаляване с мин. 20% себестойността на единица изделие. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец) 2. Сключване на договор (от 3-ти до 4-ти месец) 3. Доставка на оборудването и подписване на приемо-предавателни протоколи (от 4-ти до 10-ти месец) 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемо-предавателни протоколи (10-ти месец) 0.00 283 088.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.