Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 191 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Изпълнението на настоящият проект удовлетворява основна потребност на "Балканска звезда" ЕООД по отношение подобряване конкурентоспособността на дружеството, като създава възможности за подобряване на производствения и експортен капацитет и подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност. Предприятието е част от целевата група на малките и средни предприятия, които се сблъскват с типичните проблеми пред развитието на МСП в България, свързани с високи производствени разходи, остарели технологии, недостатъчен  капацитет и качество на произвежданата продукция. Проектът принадлежи към допустимата целева група на процедурата, тъй като предвижда дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност и попада в тематичните области на Иновационната стратегия за интелигентна специализация. Дейностите, предвидени за изпълнение в проекта включват подобряване на производствените процеси, добавяне на нови характеристики и подобряване на съществуващите продукти и услуги, разнообразяване на асортимента от продукти и услуги и внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес. 
Очакваните резултати включват подобряване на пазарното присъствие и създаване на потенциал за експорт на дружеството чрез внедрени технологии за подобряване на производствения процес, по-висока производителност, намаляване на разходите и оптимизиране на производствената верига и повишаване на добавената стойност.
Изпълнението включва доставката и внедряването на следните 4 броя машини:
1. Струг с цифрово програмно управление (1-ви вид) - 1 брой;
2. Струг с цифрово програмно управление (2-ри вид) - 1 брой;
3. Универсална кръглошлифовъчна машина - 1 брой;
4. Вертикален обработващ център - 1 брой.
Проектът е на стойност 501160,00 лв., от които 60% или 300696,00 лв. безвъзмездна финансова помощ, а 40% или 200464,00 лв. са собствено съфинансиране на "Балканска звезда" ЕООД. Проектът ще продължи 18 месеца.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност за подобряване производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез доставка и внедряване на Струг с цифрово програмно управление (1-ви вид) - 1 брой, Струг с цифрово програмно управление (2-ри вид) - 1 брой; Универсална кръглошлифовъчна машина - 1 брой и Вертикален обработващ център - 1 брой.: Като част от дейността ще бъдат закупени: Струг с цифрово програмно управление (1-ви вид) - 1 брой, Струг с цифрово програмно управление (2-ри вид) - 1 брой; Универсална кръглошлифовъчна машина - 1 брой и Вертикален обработващ център - 1 брой. Благодарение на тази инвестиция "Балканска звезда" ЕООД ще повиши производителността си, като в същото време ще подобри процесите по контрол на качеството на изработка и ще обезпечи постигането на устойчиво високи характеристики на произведената продукция. Закупените машини ще бъдат използвани за производството на различни видове електродвигатели, включително досега произвежданите еднофазни, трифазни, ходови и подемни двигатели, както и техни подобрения и нови асортименти продукти, в областта на специалните двигатели и двигателите с електрическа спирачка. Пряк резултат от изпълнението на проекта ще бъде повишаването на бройката произведени продукти при повишено качеството на произвежданата продукция и значително подобрена прецизност. Изпълнението на дейността ще спомогне и за повишаване на ресурсната ефективност и ефикасност на производствения процес като намали количеството бракувана поради дефекти продукция и ще намали броя рекламации. Предвиденото за закупуване оборудване е функционално и високо технологично, което ще подобри производствените процеси в дружеството и ще осигури възможност да се отговори на съвременните потребителски изисквания. Дейността ще бъде осъществена чрез извършване на следните конкретни стъпки: 1. Подготовка (1-ви до 4-ти месец) В рамките на изпълнението на тази стъпка ще бъде създадена организация за работа по проекта, включително работен екип, детайлен план-график за изпълнение на дейностите, както и система за оценка, мониторинг и контрол на доставките. Ще бъдат изготвени минимални технически, икономически и финансови показатели, на които трябва да отговарят продуктите и доставчиците, както и методология за оценка на подадените оферти. 2. Избор на доставчик. (5-9 месец) В рамките на изпълнението на тази стъпка ще бъде разработена документация по процедура за избор на изпълнител при спазване изискванията на ПМС № 118 от 20 Май 2014 г. Ще бъде сформирана оценителна комисия, която ще изготви класиране на подадените оферти в съответствие с предварително изготвените минимални технически, икономически и финансови показатели, на които трябва да отговарят продуктите и доставчиците, както и съгласно с предварително изготвената методология за оценка на подадените оферти. 3. Сключване на договор (10-11 месец) В рамките на изпълнението на тази стъпка цялата документация по процедурата за избор на изпълнител, както и проектодоговора с избрания доставчик ще бъдат представени за одобрение от страна на Управляващия орган на програмата. След получаване на одобрение от страна на УО с избрания доставчик ще бъде сключен договор за доставка на оборудването. 4. Доставка и преглед на комплектността на доставката (11-16 месец) Доставките ще бъдат извършени съгласно предварително договорени от "Балканска звезда” ЕООД условия, цени и график. Служителите на предприятието ще имат отговорността да проверят изправността и комплектността на доставката и да следят за изпълнението на договорените условия. 5. Монтаж, изпитване и пускане в редовна експлоатация на закупените машини и оборудване (17-18 месец) В рамките на тази дейност доставчикът ще извърши монтаж, изпитване и пускане в експлоатация на закупената техника. Краен резултат от изпълнението на дейността ще бъде наличието напълно изправно, монтирано и пуснато в редовна експлоатация оборудване. 501 160.00 143 309.40
Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес чрез доставка и внедряване на Струг с цифрово програмно управление (1-ви вид) - 1 брой, Струг с цифрово програмно управление (2-ри вид) - 1 брой; Универсална кръглошлифовъчна машина - 1 брой и Вертикален обработващ център - 1 брой. : В рамките на дейността ще бъдат закупени и внедрени в експлоатация Струг с цифрово програмно управление (1-ви вид) - 1 брой, Струг с цифрово програмно управление (2-ри вид) - 1 брой; Универсална кръглошлифовъчна машина - 1 брой и Вертикален обработващ център - 1 брой. Закупеното по проекта оборудване ще замени използваните към момента стари и амортизирани машини, чрез които изработването на детайлите на електродвигателите се извършва основно посредством ръчно управление. За разлика от тях ново закупеното модерно оборудване ще има възможности за цифрово програмно управление. То е много по-прецизно и значително увеличава прецизността на изработката, като съществено намалява количеството бракувана продукция. Освен това възможностите за предварително цифрово задаване на характеристиките на изработваните изделия намалява чувствително трудоемкостта на производствения процес посредством намаляване на ръчно извършваните операции за сметка на автоматизация на производствените операции. По този начин се създава възможност за увеличаване на производителността на труда и съкращаване на сроковете за изработка на изделията. Освен това чрез намаляване на количеството бракувана продукция, както и посредством постигната по-добрата енергийна ефективност на модерното оборудване ще се съкратят производствените разходи на предприятието. Всичко това в комбинация с увеличения производствен капацитет на предприятието ще доведе до подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес. Дейността ще бъде осъществена чрез извършване на следните конкретни стъпки. 1. Подготовка (1-ви до 4-ти месец) В рамките на изпълнението на тази стъпка ще бъде създадена организация за работа по проекта, включително работен екип, детайлен план-график за изпълнение на дейностите, както и система за оценка, мониторинг и контрол на доставките. Ще бъдат изготвени минимални технически, икономически и финансови показатели, на които трябва да отговарят продуктите и доставчиците, както и методология за оценка на подадените оферти. 2. Избор на доставчик. (5-9 месец) В рамките на изпълнението на тази стъпка ще бъде разработена документация по процедура за избор на изпълнител при спазване изискванията на ПМС № 118 ОТ 20 МАЙ 2014 г. Ще бъде сформирана оценителна комисия, която ще изготви класиране на подадените оферти в съответствие с предварително изготвените минимални технически, икономически и финансови показатели, на които трябва да отговарят продуктите и доставчиците, както и съгласно с предварително изготвената методология за оценка на подадените оферти. 3. Сключване на договор (10-11 месец) В рамките на изпълнението на тази стъпка цялата документация по процедурата за избор на изпълнител, както и проектодоговора с избрания доставчик ще бъдат представени за одобрение от страна на Управляващия орган на програмата. След получаване на одобрение от страна на УО с избрания доставчик ще бъде сключен договор за доставка на оборудването. 4. Доставка и преглед на комплектността на доставката (11-16 месец) Доставките ще бъдат извършени съгласно предварително договорени от "Балканска звезда” ЕООД условия, цени и график. Служителите на предприятието ще имат отговорността да проверят изправността и комплектността на доставката и да следят за изпълнението на договорените условия. 5. Монтаж, изпитване и пускане в редовна експлоатация на закупените машини и оборудване (17-18 месец) В рамките на тази дейност доставчикът ще извърши монтаж, изпитване и пускане в експлоатация на закупената техника. Краен резултат от изпълнението на дейността ще бъде наличието напълно изправно, монтирано и пуснато в редовна експлоатация оборудване. 0.00 191 000.00
Дейност за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги чрез доставка и внедряване на Струг с цифрово програмно управление (1-ви вид) - 1 брой, Струг с цифрово програмно управление (2-ри вид) - 1 брой; Универсална кръглошлифовъчна машина - 1 брой и Вертикален обработващ център - 1 брой. : Като част от дейността ще бъдат закупени Струг с цифрово програмно управление (1-ви вид) - 1 брой, Струг с цифрово програмно управление (2-ри вид) - 1 брой и Универсална кръглошлифовъчна машина - 1 брой; Вертикален обработващ център - 1 брой. Благодарение на тази инвестиция "Балканска звезда" ЕООД ще има възможност да подобри характеристиките, свързани с повишаване на качеството и енергийната ефективност на всички произвеждани асинхронни електродвигатели в дружеството с мощности от 0,75 до 375 киловата с полюси 2, 4 и 6.Eлектродвигателите представляват приоритетни изделия, при които има възможност и следва да бъдат определени изисквания за повишаване на енергийната ефективност чрез така нареченото от EK екопроектиране и прецизно производство. В Регламент 640/2009 са предвидени изисквания към цялата гама стандартни асинхронни електродвигатели с номинални мощности от 0,75 до 375 киловата при брой на полюсите 2, 4 и 6, произвеждани в Европейската общност за повишаване на енергийната им ефективност от съществуващото стандартно ниво IE1 и повишеното ниво ІЕ2 на премиум ниво на енергийна ефективност ІЕ3 – (IE-International Efficiency standard lebel 3- ефективност на ниво 3). Това означава, че чрез внедряване в производството се постига повишаване на коефициента на полезно действие (КПД) на всеки електродвигател средно с около 2 до 4% спрямо енергийно ниво ІЕ2. Очакваният ефект от прогнозна икономия на електроенергия до 2020 г., според Регламент 640/2009 би бил около 135 ТWh. Това значи, че за Европейския съюз ще бъдат излишни около 4 до 6 атомни електроцентрали с мощността на АЕЦ “Козлодуй”. Именно закупеното по проекта оборудване ще бъде използвано за подобряване на характеристиките, включително производство чрез струговете и обработка чрез шлайф машината на удължените тела на двигателите. Дейността ще бъде осъществена чрез извършване на следните конкретни стъпки: 1. Подготовка (1-ви до 4-ти месец) В рамките на изпълнението на тази стъпка ще бъде създадена организация за работа по проекта, включително работен екип, детайлен план-график за изпълнение на дейностите, както и система за оценка, мониторинг и контрол на доставките. Ще бъдат изготвени минимални технически, икономически и финансови показатели, на които трябва да отговарят продуктите и доставчиците, както и методология за оценка на подадените оферти. 2. Избор на доставчик. (5-9 месец) В рамките на изпълнението на тази стъпка ще бъде разработена документация по процедура за избор на изпълнител при спазване изискванията на ПМС № 118 ОТ 20 МАЙ 2014 г. Ще бъде сформирана оценителна комисия, която ще изготви класиране на подадените оферти в съответствие с предварително изготвените минимални технически, икономически и финансови показатели, на които трябва да отговарят продуктите и доставчиците, както и съгласно с предварително изготвената методология за оценка на подадените оферти. 3. Сключване на договор (10-11 месец) В рамките на изпълнението на тази стъпка цялата документация по процедурата за избор на изпълнител, както и проектодоговора с избрания доставчик ще бъдат представени за одобрение от страна на Управляващия орган на програмата. След получаване на одобрение от страна на УО с избрания доставчик ще бъде сключен договор за доставка на оборудването. 4. Доставка и преглед на комплектността на доставката (11-16 месец) Доставките ще бъдат извършени съгласно предварително договорени от "Балканска звезда” ЕООД условия, цени и график. Служителите на предприятието ще имат отговорността да проверят изправността и комплектността на доставката и да следят за изпълнението на договорените условия. 5. Монтаж, изпитване и пускане в редовна експлоатация на закупените машини и оборудване (17-18 месец) В рамките на тази дейност доставчикът ще извърши монтаж, изпитване и пускане в експлоатация на закупената техника. Краен резултат от изпълнението на дейността ще бъде наличието напълно изправно, монтирано и пуснато в редовна експлоатация оборудване. 0.00 93 500.00
Дейност за разнообразяване на асортимента от продукти и услуги чрез доставка и внедряване на Струг с цифрово програмно управление (1-ви вид) - 1 брой, Струг с цифрово програмно управление (2-ри вид) - 1 брой; Универсална кръглошлифовъчна машина - 1 брой и Вертикален обработващ център - 1 брой.: В рамките на дейността ще бъде извършено закупуване и внедряване на Струг с цифрово програмно управление (1-ви вид) - 1 брой, Струг с цифрово програмно управление (2-ри вид) - 1 брой; Универсална кръглошлифовъчна машина - 1 брой и Вертикален обработващ център - 1 брой. Закупеното по проекта оборудване ще бъде използвано от една страна за изработката на нов вид трифазни асинхронни електродвигатели от типа CAT, използвани за подемни механизми на електротелфери, а от друга чрез оборудването ще се произвеждат и обработват и специализирани електродвигатели по проект на възложителя. Т.е. към съществуващите от този тип двигатели ще се добави нов асортимент в групата на подемни електродвигатели, както и специални електродвигатели който ще се разработват специално за конкретни клиенти. Към момента дружеството преговаря за започване на дългосрочно партньорство за изработка на новите видове двигатели с конкретна италианска фирма. Или чрез изпълнение на проекта дружеството ще е в състояние да предостави на потребителите от една страна един изцяло нов продукт, а от друга ще се открият възможности за изработка на специални и нестандартни електродвигатели по задание на клиента. Дейността ще бъде осъществена чрез извършване на следните конкретни стъпки: 1. Подготовка (1-ви до 4-ти месец) В рамките на изпълнението на тази стъпка ще бъде създадена организация за работа по проекта, включително работен екип, детайлен план-график за изпълнение на дейностите, както и система за оценка, мониторинг и контрол на доставките. Ще бъдат изготвени минимални технически, икономически и финансови показатели, на които трябва да отговарят продуктите и доставчиците, както и методология за оценка на подадените оферти. 2. Избор на доставчик. (5-9 месец) В рамките на изпълнението на тази стъпка ще бъде разработена документация по процедура за избор на изпълнител при спазване изискванията на ПМС № 118 ОТ 20 МАЙ 2014 г. Ще бъде сформирана оценителна комисия, която ще изготви класиране на подадените оферти в съответствие с предварително изготвените минимални технически, икономически и финансови показатели, на които трябва да отговарят продуктите и доставчиците, както и съгласно с предварително изготвената методология за оценка на подадените оферти. 3. Сключване на договор (10-11 месец) В рамките на изпълнението на тази стъпка цялата документация по процедурата за избор на изпълнител, както и проектодоговора с избрания доставчик ще бъдат представени за одобрение от страна на Управляващия орган на програмата. След получаване на одобрение от страна на УО с избрания доставчик ще бъде сключен договор за доставка на оборудването. 4. Доставка и преглед на комплектността на доставката (11-16 месец) Доставките ще бъдат извършени съгласно предварително договорени от "Балканска звезда” ЕООД условия, цени и график. Служителите на предприятието ще имат отговорността да проверят изправността и комплектността на доставката и да следят за изпълнението на договорените условия. 5. Монтаж, изпитване и пускане в редовна експлоатация на закупените машини и оборудване (17-18 месец) В рамките на тази дейност доставчикът ще извърши монтаж, изпитване и пускане в експлоатация на закупената техника. Краен резултат от изпълнението на дейността ще бъде наличието напълно изправно, монтирано и пуснато в редовна експлоатация оборудване. 0.00 65 784.60

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.