Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящия проект се реализира в отговор на необходимостта от поименно определяне, намиране и осъществяване на контакт с младежите  до 29 годишна възраст, които не учат, не работят и не са регистрирани като търсещи работа в дирекция "Бюро по труда".  
Основните причини за неактивност са липсата на работни места, подходящи за образователното и квалификационно им равнище, липсата на квалификация, умения или трудов опит и др. Активното поведение на пазара на труда на тези хора зависи от комплекс от фактори - икономическа ситуация, предлагане на труд, осигурителна и данъчна тежест, адекватна политика за активиране и др.
Неактивните лица са потенциал за увеличаване на предлагането на труд.  Активирането на продължително безработните и на неактивните лица е важен приоритет на политиката на пазара на труда и се обуславя, както от необходимостта от увеличаване на работната сила за поддържане на икономическия растеж, така и от гледна точка на социалното включване. За да бъдат ефективни действията по активиране е необходим индивидуализиран подход спрямо лицата от посочената целева група.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: "Организация и управление на проекта" : Дейността осигурява подходяща среда за безпроблемно организиране, координация, управление, изпълнение и отчитане на проектните дейности. Отговорността за правилното администриране и управление на дейностите по проекта е на Община Иваново. Организацията и управлението на проекта се осъществява в съответствие с изискванията на Управляващия Орган по ОП „Развитие на човешките ресурси“. Дейността включва: 1) Сформиране на Екип за управление на проекта /ЕУП/от следните членове: Ръководител, Технически сътрудник и Счетоводител. Ще се разработят и подпишат 3 броя граждански договори /допълнителни споразумения към основния трудов договор, съобразени с изискванията на ПМС № 119 от 20.05.2014 година. Планирането и отчитането на разходите за възнаграждения на персонала, свързан с администрирането на проекта ще бъде съобразено с Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020. Екипът на проекта ще организира дейностите за ефективно управление. Ще се ситуира офисът и ще се подготви необходимата документация. 2) Изготвяне на подробен(актуализиран) план - график за изпълнение на дейностите по проекта Във връзка с необходимостта от синхронизиране на включените дейности в проекта с определени изисквания, ще се изготви подробен план - график с точно определяне на датите на стартиране/начало на съответните проектни дейности. 3) Разработване на план за мониторинг Планът ще се изготви съгласно изискванията за управление на проекта и създаване на ясна организация и изисквания от страна на екипа към изпълнителите на възложените проектни дейности/задълженията на партньорите. 4)Управление на проекта Екипът за управление ще заседава ежемесечно или извънредно, при форсмажорни обстоятелства. Срещите и заседанията ще бъдат документирани в протоколи. Ще се изградят: система за комуникация и документооборот; система за вътрешен финансов контрол; Ще се провеждат ежемесечни заседания на екипа, ще се изготвят отчетни доклади, доклади за напредъка по проекта и др. доклади, изискуеми от УО на Оперативната програма. 20 653.04 0.00
Дейност 2 :"Реализиране на мерки и дейности за информиранe и публичност": Спазвайки условията и изискванията, описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, в рамките на дейността ще се изпълнят следните дейности за информиране и публичност: - пресконференции /встъпителна и заключителна/- Ще бъдат организирани 2 броя пресконференции, по една в началото и в края на проекта, на които ще бъдат представени целите и очакваните резултати по проекта. Ще бъдат поканени представителите на Дирекция "Бюро по труда", дирекция "Социално подпомагане", директори на училищата на територията на общината, представители на стопанския и нестопанския сектор, всички кметове по населени места, както и местни и регионални медии. Събитията ще бъдат отразени в местна/регионална преса и на официалната интернет страница на общината. - транспаранти - ще бъдат изготвени 2 броя транспаранти съгласно изискванията за публичност, които ще се използват при реализиране на дейностите през целия период на изпълнение на проекта. - публикуване на информация на електронната страница на бенефициента- на Интернет страницата на община Иваново: www.ivanovo.bg ще бъде публикувана следната информация: кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз. - плакати - Ще бъдат изработени 120 броя плакати (размер А3) с информация за проекта, които ще се поставят на видни за обществеността места- таблата пред кметствата/на площада на селото във всички населени места на територията на общината и на видни места в общинския център. Плакатите ще съдържат необходимите минимални изисквания; - промоционални материали - ще бъдат изработени 500 броя химикалки - информационна табела пред офиса по проекта - Във всеки изготвен документ, свързан с изпълнението на проекта ще се посочва, че финансиращата го оперативна програма се осъществява с подкрепата на фондовете ЕСФ и ИМЗ. 1 992.00 0.00
Дейност 3" Идентифициране на икономически неактивни младежи до 29 годишна възраст включително, които не са в образование или обучение, и активиране за включването им на пазара на труда " : Дейността е комплекса и съдържа поддейностите:идентифициране и активиране. 1.В рамките на изпълнение на поддейност "Идентифициране" ще се осъществят контакти /директно лице в лице, по телефон, чрез социалните медии/ с неактивните младежи до 29 годишна възраст на Община Иваново чрез: -поименно определяне на младежите, които не учат, не работят и не са регистрирани в"Бюро по труда" -изготвяне на списък/Регистър на младежите, които не учат, не работят и не са регистрирани в "Бюро по труда" с актуален адрес за осъществяване на контакт -намиране и осъществяване на контакт с младежите. 2.В рамките на изпълнение на поддейност"Активиране"ще се активират като се насърчават и подпомагат да изберат от следните възможни "пътеки" за активиране: - връщане в образователната система:отпадналите от образователната система ще бъдат насочвани към образователни институции за продължаване на образованието - Регистриране в Дирекция "Бюро по труда - Насочване към включване в обучение във връзка с възможност за работа - Насочване към реализация на пазара на труда С цел провокиране на активното поведение на пазара на труда на неактивните младежи, задачата на членовете на екипа на Фондация"РЗСД-Авицена" е да съкратят/прекратят престоя на младежите без работа и да ги насочат към реализация на трудовия пазар посредством мотивирането им да се регистрират в бюрата по труда. За целта експертите ще работят активно с целевата група на проекта. Ще провеждат формални и неформални, неоповестени и оповестени срещи с младежите – групови и индивидуални. Провеждането на подобни срещи е първата стъпка, която трябва да се предприеме за всеки младеж с цел информиране и определяне на личния шанс за започване на работа. При провеждането на срещите целта е да се определи от експертите на Фондацията съществуват ли обективни-преодолими или непреодолими пречки пред неактивните младежи да си намерят и да започнат работа (пречки, които поставят младежа в неизгодно положение на пазара на труда - те могат да бъдат свързани с:личността-пол, възраст, етническа принадлежност; професията-дали се търси или не на местния пазар на труда; липсата на квалификация и трудов стаж; личностните качества). Екипът на Фондацията ще работи съобразно индивидуалните потребности и характеристики на неакивните младежи, информира ги и ги мотивира да бъдат активни на пазара на труда. За постигане на тези цели членовете на екипа ще работят във всички населени места. Членовете на екипа ще изпълняват следните дейности: •организиране и провеждане на информационни кампании за регистриране в бюрото по труда–за представяне на законовите разпоредби и запознаване с различни правни казуси, касаещи статута на заетите, безработните, неактивните–техните права и задължения и възможности и насочване на младежите към активно поведение на пазара на труда; •провеждане на предварително оповестени неформални семинари с цел изграждане на умения у участващите за ефективно търсене на работа, подготовка за кандидатстване и участие в интервю с работодатели. Семинарите помагат в неформална обстановка на участващите лица да се асоциират към активно търсещите работа; •идентифициране на групите от неактивни лица и техните потребности чрез провеждане на неформални срещи–индивидуални и групови, по въпроси, свързани със заетостта, професионалното информиране и консултиране; •индивидуална работа с неактивните младежи-предоставяне на съвети на безработните, които имат нужда от помощ за намиране на работа, съобразени с индивидуалните им потребности: помощ при изготвяне и редактиране на автобиография, анализ на различните техники на търсене на работа, избор на подходящо обучение; •включване в мотивационно обучение; •създаване на умения и навици за търсене на работа и подпомагане включването в заетост–търсене на обяви в различни източници като вестници, списания, интернет; •предоставяне на практически насоки за търсене на работа; •създаване на активни контакти между членовете на екипа и неактивните младежи. 19 300.90 0.00
Дейност4: "Организиране и провеждане на мотивационно обучение за активно търсене на работа " : Целта на мотивационното обучение е да засили мотивацията на младежите от целевата група за обучение и работа, като му даде повече знания за професиите, образователната система, изискванията и тенденциите на пазара на труда, и като изгради у него умения за себеизследване и себеутвърждаване, и кандидатстване за работа. В рамките на 8 дни, по 6 часа дневно ще се проведе мотивационно обучение на тема “МОТИВАЦИОННО ОБУЧЕНИЕ”- АКТИВНО ПОВЕДЕНИЕ НА ПАЗАРА НА ТРУДА със следните параметри и характеристики: - форма на обучение: дневна - Продължителност – общо 48 учебни часа (8 дни по 6 часа/ден), от които: Теория – 16 учебни часа Практика – 32 учебни часа - Наименование на модулите: Модул1: Личностни качества и възможности за развитие на способностите - 1 ден ( 2часа теория, 4 часа практика) ТЕМИ: 1.Мисловните качества 2.Комуникативни способности 3.Организаторски способности 4.Личностни качества 5.Кариерно проучване. Модул 2: Определяне на целите и изготвяне на план за действие - 1 ден ( 2часа теория, 4 часа практика) ТЕМИ: 1.Формулиране на целите. Определяне на настоящи знания, умения и способности. 2.Определяне на възможните си от действия 3.Попълване на личен прозорец – SWOT анализ 4.Ориентиране, конкретизиране и назоваване на работата, която всеки обучаем би желал да работи 5.Съставяне план за действие. Поставяне на определящи въпроси. Изготвяне на последователна система спрямо целите и способностите за постигането им Модул3:Вербално и невербално поведение. Работа в екип- 1 ден ( 2часа теория, 4 часа практика) ТЕМИ: 1.Принципи на невербалната и вербалната комуникация. Функции на невербалната и вербалната комуникация 2.Колко важна е невербалната комуникация. Видове невербални сигнали 3.Интерпретация на вербалните и невербалните знаци 4.Създаване на екип. Цел за създаването му. Участие в екипна дейност. Използване на способностите на членовете. Работа върху връзката с останалите от екипа. Модул4:Разрешаване на междуличностни конфликти и адаптиране към колектива- 1 ден ( 2часа теория, 4 часа практика) ТЕМИ: 1.Възникване на конфликтна ситуация между опонентите в резултат на осъзнаване от двете страни на неделимостта на обекта; 2.Прекратяване на конфликта или задълбочаване на конфликтната ситуация. 3.Приобщаване към екипа и екипна работа. Тиймбилдинг. 4.Изолиране на потенциални проблеми и отблъскваща среда в работния процес. 5.Ролева игра. Симулиране на конфликт. Изграждане и приобщаване към колектив Модул5:Предприемачество и предприемачески дух- 1 ден ( 2часа теория, 4 часа практика) ТЕМИ: 1.Стимули за изграждане на предприемачески дух. Вдъхновяващи бизнес истории. 2.Изготвяне на бизнес план по поставени цели. Предпоставки за започването на нов бизнес и успешното управление на малки, средни и големи фирми. 3.Основен мотив за стартиране на нов бизнес. Среда на предприемача 4.Видове предприемачески прозорци. Предприемачески стратегии. 5.Поддържане на предприемачески дух. Модул6:Мотивационен тренинг- 1 ден ( 2часа теория, 4 часа практика) TЕМИ: 1.Упражнение за загряване. Обучаемите споделят нещата, които ги вълнуват и интересуват, какво им се е случило предишния ден 2.Ролева игра за обединение на екипа и определяне на добрия лидер. 3.Събеседване за работа.Последващи стъпки.Вербална и невербална 4.Тренинг на обучаващи подходи и ролеви игри – формиране на квалификационна стратегия. Информационни материали на мерки и програми за повишаване на квалификацията 5.Оценка на настроението и емоционалното състояние на обучаемите в края на учебния ден Модул7:Подготовка на документи за кандидатстване за работа- 1 ден ( 2часа теория, 4 часа практика) Модул8:Усвояване на умения за ефективно използване на различни източници на информация за свободни работни места и за успешно представяне пред работодател - учебна програма - 1 ден ( 2часа теория, 4 часа практика) 16 500.00 0.00
Дейност 5: "Предоставяне на обучения за придобиване на професионална квалификация" : Дейността е насочена към осигуряване на професионална квалификация по професии, отговарящи на непрекъснато търсене на пазара на труда в секторите „Туризъм”, и "Озеленяване" пряко необходими за осъществяване на целите на проекта. Информация за предвиденото обучение: 1.Наименование на обучаващата организация: Фондация "Разпространение на знание и социални дейности - Авицена', 2.Номер на лицензията от НАПОО: 201112909 3.Наименование и код на професията и код на специалността: 3.1.За Група А - от 15 младежи Наименование на професионалното направление и код: Код 622 Градинарство /паркове и градини/ Професия 622020 Озеленител Специалност 6220202 Парково строителство и озеленяване Степен на професионална квалификация Част от Втора степен на професионална квалификация Хорариум на обучението: 300 уч. Часа ( 100 уч. часа теория и 200 уч. часа практика) Брой обучавани лица: 15 Документ доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионална квалификация. 3.2.За Група Б - от 15 младежи Наименование и код на професионалното направление код 812 Пътувания, туризъм и свободното време, Професия код 812010 Организатор на туристическа агентска дейност Специалност код 8120102 Селски туризъм, Степен на професионална квалификация Част от трета на професионална квалификация Хорариум на обучението:600 уч. Часа (250 уч. часа теория; 350 уч. часа практика) Документ доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионална квалификация. 59 625.00 0.00
Дейност 6: "Предоставяне на обучение по ключова компетентност 2"Общуване на чужди езици" : Поради многобройното посещение на територията на общината от туристи-чужденци се породи необходимостта в сектор "Туризъм" на кадри владеещи английски език. Именно за тази цел е заложено чуждоезиково обучение и по - конкретно Обучение на английски език. Информация за предвиденото обучение: 1.Наименование на обучаващата организация: Фондация "Разпространение на знание и социални дейности - Авицена', 2. Хорариум на обучението: 300 учебни часа 3.Брой на обучаваните лица:15 4.Документ доказващ завършеното обучение: Сертификат 21 750.00 0.00
Дейност 7:"Осигуряване на субсидирана заетост на 30 икономически неактивни младежи до 29 годишна възраст включително": Общо 30 младежи от 15 до 29 годишна възраст, преминали обучение за професионална квалификация и ключова компетентност "чуждоезиково обучение" ( само 15, което изисква работното място)ще бъдат включени в субсидирана заетост, т.е. назначени на трудов договор за 6 месеца от кмета на община Иваново на длъжности, попадащи в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011,както следва: 1. Наименование на професионалното направление и код: Код 622 Градинарство /паркове и градини/ Професия :622020 Озеленител Специалност: 6220202 Парково строителство и озеленяване Степен на професионална квалификация:Част от Втора степен на професионална квалификация 2.Наименование и код на професионалното направление код 812 Пътувания, туризъм и свободното време, Професия :код 812010 Организатор на туристическа агентска дейност Специалност :код 8120102 Селски туризъм, Степен на професионална квалификация:Част от трета на професионална квалификация Заложените разходи покриват 100% от сумата на МОД за съответната длъжност и всички дължими вноски за сметка на работодателя, съгл.изискванията на КТ и КСО и определен резерв в случай, че настъпи промяна в размера на МОД. 106 500.00 0.00
Дейност 8:" Мониторинг и отчетност на проекта": Разходването на публични средства от Европейския социален фонд, от Инициатива за младежка заетост и от националния бюджет изисква внедряване и прилагане на процедури за гарантиране на ефективността и целесъобразността на изразходваните средства. Един от начините за това е чрез осъществяване на системи за постоянен мониторинг. Мониторингът представлява непрекъснат процес на събиране на информация, с цел наблюдение изпълнението на проекта и осигуряване на съответствие със сключеният договор за безвъзмездна финансова помощ, както и осъществяване на контрол за ненарушаване на правилата на Структурните фондове и законодателството на Република България и ЕС. С оглед правилното и навременно изпълнение на дейностите по проекта, мониторингът е текущо и систематично набиране и анализ на информация, която се използва в процеса на управление, контрол и вземане на решение. Изпълнението на тази мярка се налага от необходимостта за проследяване правилното изпълнение на предвидените проектни дейности и законосъобразното разходване на средствата, отпуснати с безвъзмездната помощ, да се гарантира постигането на целите на проекта и приносът му за постигане целите на настоящата схема. Екипът за управление на проекта ще бъде ангажиран в постоянното наблюдение на проектното изпълнение и за наблюдението на първоначално договорените изисквания и крайни срокове. Като резултат от постоянното наблюдение, проектният ръководител ще изработва регулярни отчети за проектното изпълнение, съобразно изискванията на Управляващия орган. В хода на реализация на проекта ще се извършва постоянен текущ мониторинг от страна на членовете на Екипа по проекта. Община Иваново и Фондация "РЗСД - Авицена" ще упражняват непрекъснат контрол върху: • качеството на изпълнение на дейностите; • ефективното изразходване на средствата; • спазване на трудовото законодателство и трудовата дисциплина. В обхвата на тази дейност се включва и изготвянето на междинни доклади и заключителен доклад, състоящи се от техническа част и финансова част и се изготвят съгласно образеца от Ръководството на бенефициента за изпълнение на договори по процедура BG05M9OP001-1.002 „АКТИВНИ“. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.