Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение"Грижа за всеки" предвижда обособяване на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в гр. Луковит с персонал, включващ мултидисциплинарен екип - социоконсултант/педагог, психолог, здравен асистент с медицинско образование, домашни помощници и лични асистенти. Центърът надгражда Звеното за социални дейности от "Помощ в дома" и ще бъде разположен в едно крило на сграда-общинска собственост. Предвиден е текущ ремонт на помещенията с цел отопление с отделни котли и обзавеждането им с подходящи за възрастни хора с увреждания мебели. Ще бъдат обособени помещения за социални и психологически консултации и здравен кът за манипулации и рехабилитационни упражнения. Центърът ще предоставя комплекс от иновативни услуги за социално включване в общността и в домашна среда - подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги. Ще бъде осигурен достъп до услугите на минимум 78 потребители - хора с увреждания и техните семейства и хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване, вкл. от март 2016 г. за потребителите от схема "Нови алтернативи". Ще бъдат разработени правила/методология за дейността на Центъра, за да се гарантира качество на услугите и мултидисциплинарен подход. Персоналът на Центъра ще премине обучение - въвеждащо или поддържащо, и през целия период на проекта ще му бъде оказвана психологическа подкрепа, консултиране и супервизия с оглед предотвратяване на професионално прегаряне. На всички потребители ще бъдат изготвени социални оценки и следствие тях ще бъдат изведени комплекс междусекторни услуги, които да бъдат предоставяни, вкл. "домашен помощник", "личен асистент", здравен асистент", за социално включване, мотивационна и  психологическа подкрепа. Услугите ще бъдат предоставяни както в центъра, така и в домашна среда - мобилни услуги. Проектът ще се управлява от екип общински служители, които ще осъществяват мониторинг и контрол на дейностите и ще поддържат техническа и финансова документация и отчетност.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Достъп до интегрирани услуги чрез Център за почасови услуги за социално включване в общността или в домашна среда: Дейността ще започне с информационна кампания, подаване на заявления, изготвяне на социални оценки и подбор на потребителите на услуги. В общината има голямо търсене на услуги в домашна среда и на услуги в общността. Общинската администрация има опит в предоставянето на услуги в домашна среда и разполага с база данни за лица, които са кандидатствали за предоставяне на такъв тип социални услуги по схеми по ОП "РЧР 2007-2013 г". Само кандидат-потребителите за проект „Нови алтернативи“ са 207 човека, от които в проекта са включени 30 и които в последствие ще бъдат участници в настоящия проект. Дейността включва обслужване на най-малко 48 потребители на услугата "домашен помощник" за срок от 18 месеца в домашна среда и 30 потребители на услугата "личен асистент" (след края на проект "Нови алтернативи) за срок от 12 месеца. Същевременно в Центъра ще работи мултидиспиплинарен екип: социоконсултант (лице с педагогическо образование) и здравен асистент (лице с медицинско образование) на трудов договор, както и психолог (на граждански договор). Предвидено е членовете на екипа да правят и домашни посещения като по този начин ще осигурим мобилни услуги за потребителите. Същевременно тези нов тип интегрирани услуги ще бъдат предлагани и на място в Центъра. Иновативният характер на услугата ще даде възможност да се надградят традиционно предоставяните услуги в домашна среда, а лицата от целевата група да получат допълнителната подкрепа, от която се нуждаят. 369 886.64 387 683.77
Обучение на персонала за предоставяне на услугите : Дейността ще бъде възложена за изпълнение на външен изпълнител. Ще бъдат обучени всички назначени домашни помощници и/или лични асистенти, както и лицата от мултидиспилинарния екип. Персонал, който не е преминал същото обучение по други процедури по ОП РЧР, ще премине въвеждащо обучение, а останалите ще преминат поддържащо или специализирано обучение. 560.00 530.00
Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги: Дейността ще включва групови срещи с персонала за оказване на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги Срещите ще се провеждат веднъж на три месеца, като е възможно при тези посещения да се провеждат и индивидуални консултации. По време на срещите и консултациите ще бъдат дискутирани ситуации при предоставяне на услугите, възможни реакции на потребителите и персонала, добри практики. Ще бъде оказвана подкрепа на персонала, за да бъде услугата качествена за потребителя и щадяща за служителите на центъра, за избягване на професионалното прегаряне. 980.00 4 081.00
Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: Персоналът на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда включва мултидисциплинарен екип в състав: социоконсултант/педагог, психолог и здравен асистент. Социоконсултантът ще осъществява индивидуални и групови консултации за мотивационна подкрепа на хората с увреждания, ще организира масови мероприятия в Центъра, домакинствани от пенсионерските клубове, с цел социално включване на потребителите на услугите. Психологът ще предоставя индивидуални и групови консултации, с цел психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност. Освен това социокнослутантът и психологът ще оказват мотивационна и психологическа подкрепа и на близките и семействата на потребителите. Здравният асистент ще предоставя здравни услуги - мерене на кръвно, инжекции, смяна на превръзки, рехабилитационни упражнения Услугите ще се предоставят в зависимост от индивидуалните планове на потребителите, изготвени на база социалните им оценки. Водещ принцип при планирането на услугите е поставянето в "центъра" на нуждите и потребностите на "отделния човек" в неравностойно положение. Мултидисциплинарният екип ще провежда работни срещи и при необходимост ще извършва промени в индивидуалните планове на потребителите, в зависимост от специфичните нужди, като се добавят нови услуги или отпадат предоставяни по-рано такива. Регулярно актуализация на индивидуалните планове ще се извършва на шест месеца, въз основа на текуща оценка на риска на потребителите на услугите. Екипът ще ползва за своята работа обособените и обзаведени помещения в Центъра за почасово предоставяне на услуги - за психологически и социални консултации и срещи с потребители и техни близки, за медицински манипулации и рехабилитационни упражнения. Освен това мултидисциплинарният екип ще извършва мобилна работа и посещения в домовете на потребителите. Всеки специалист ще изготвя съответната документация, която ще се съхранява в досието на съответния потребител. Работата на екипа ще се извършва и отчита по утвърдени графици и отчетни доклади. 30 267.20 0.00
Разработване на Правила/методология за дейността на Центъра : Ще бъдат разработени правила/методология за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Правилата ще бъдат детайлни и ще бъдат разработени изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Центъра, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. Водещ принцип в Методологията ще бъде поставянето в "центъра" на нуждите и потребностите на "отделния човек" и гарантирането на интегриран подход при предоставяне на услугите. 7 200.00 6 000.00
Дейности за текущ ремонт, обзавеждане и оборудване : Дейността включва реконструкция на отоплителна и газова инсталация, включително подмяна на котли, с цел ефективно отопление на помещенията на Центъра, и обзавеждане и оборудване, според специфичните потребности на хората с увреждания. Ще бъдат обособени помещения за работа на психолога, за консултации и срещи с потребители и техни близки, медицински кът за манипулации и рехабилитационни упражнения. В помещенията ще бъде разположено обзавеждането от проект "Помощ в дома" и ще бъде допълнено, както следва: работни бюра - 3 бр., заседателни маси - 2 бр., стелажи - 5 бр., шкафове за документи - 2 бр., работни столове - 3 бр, посетителски столове - 20 бр. , медицинска кушетка - 1 бр., апарат за кръвно - 1 бр., закачалки - 4 бр., диван - 1 бр. Текущия ремонт включва подмяна на котелна инсталация (подмяна, монтаж, настройка и въвеждане в експлоатация на три броя газови котли с обща мощност 93 kw, със съответната окомплектовка - димоходен комплект, монтажни арматури, удължения коаксиални и др., вкл. два броя безжични стайни програмируеми термостата); подмяна на газова инсталация (подмяна на газова преносна инсталация със съответната преносна, регулираща и защитна арматура и окомплектовка и извършване на технически мероприятия по почистване, продухване, проверка за якост и херметичност на газовата инсталация), както и подмяна на отоплителната инсталация (премахване на съществуващата и доставка, монтаж, изолиране и изпитване за херметичност на топлопреносната инсталация и демонтиране и отстраняване на съществуваща и доставка, монтаж и подвързване на нова отоплителна инсталация). 45 480.00 57 561.42
Публичност : Дейността включва информиране на обществеността чрез: - начална конференция за информиране на обществеността за проектните дейности и иновативните социални услуги - заключителна конференция за представяне резултатите от проекта - публикации в местни и регионални медии - информация за реализираните дейности по проекта на сайта на община Луковит За визуалната идентификация на проекта ще бъдат изготвени табела за помещението на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда и плакати за проектните дейности във кметствата на общината. Ще бъдат изготвени папки с презентация на проекта 5 400.00 5 400.00
Организация и управление : Дейността включва сформиране на екип за управление на проекта в състав: ръководител, координатори - 2, технически сътрудник - 1, счетоводител - 1. Членовете на екипа са служители на община Луковит, като единият координатор е служител "социални услуги" в Звеното за социални услуги, създадено по схема "Помощ в дома". Екипът ще администрира проекта, ще мобилизира ресурси за неговото изпълнение и ще осъществява мониторинг на изпълнението на проектните дейности. Ще се провеждат регулярни месечни работни срещи и срещи при необходимост, както и срещи с изпълнители. Екипът ще разработи процедури за подбор на потребители и на персонал на Центъра, както и процедури за жалби и оплаквания. Екипът ще създаде и поддържа досиета на потребителите и персонала с необходимата документация - договори, индивидуални планове, отчети, графици, и ще извършва проверки на място. Екипът ще изготвя технически доклади, финансови отчети и искания за плащане - междинни и окончателни, и ще поддържа и архивира досие на проекта с техническа и финансова документация. 40 000.00 41 186.88

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.