Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 191 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Все повече хора у нас целенасочено търсят чиста и здравословна храна чрез директна връзка с нейните производители. За фермерите това пък е най-прекият път реалната печалба от добитите в стопанствата им храни и продукти преимуществено и справедливо да отива при тях, вместо при прекупвачи и търговци.  
В динамичното време, в което живеем и наличието на съвременни електронни технологии, логично е да се помисли за разработка, при която се пести времето на клиента в търсенето на автентичен продукт, както и усилията на фермера за намиране на клиенти за директна реализация на готовата продукция. Идеята е чрез серия от маркетингови проучвания, проведени под надзора на учените, да се таргетира по-добре целевата група клиенти, да се идентифицират механизмите, които влияят най-много върху потребителското търсене и резултатите от това изследване да се имплементират върху новосъздадено за целите на проекта мобилно приложение за реализация на фермерски продукти. Маркетинговите проучвания няма да приключат със създаването на мобилното приложение, а ще съпътстват развитието му, за да се даде тласък на таргетирано производство, съобразено с анализа на потребителските поведение, интереси, предпочитания и нагласи. Апликацията ще съдържа детайлна информация за участващите фермери, отглежданите от тях животни, начина за отглеждането им, прилагани технологии, начин на хранене, съдържание и качества на произвежданата от фермерите продукция. Важен елемент на приложението е възможността клиентът да зададе обхват /радиус/, в който търси земеделски производители. Така ще може да избере близка ферма, която иска да посети, за да си закупи нейни продукти на място. Апликацията ще разполага и с опция за заявка на опознавателна разходка в избраната ферма, което на свой ред има за цел допълнително да популяризира и промотира чистото и проследимо производство на фермерски продукти и е в съответствие с европейската стратегия „От фермата до трапезата – устойчиво производство на храни“. 
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Група I - Текущи разходи за осъществяване на сътрудничеството във връзка с изпълнение на иновативния проект, в т.ч. възнаграждения, здравни и осигурителни вноски - за лица, изпълняващи дейности, свързани с функционирането на оперативната група; наем на един офис; закупуване на офис оборудване; канцеларски материали и месечните разходи за ток, вода, интернет и телефон за офиса : НОКА ще назначи трима души за целия период на проекта на пълно работно време, които ще изпълняват дейности, свързани с функционирането на оперативната група. За тях ще бъде нает и поддържан офис, както и ще бъде закупено необходимото офис оборудване. Тези администратори ще се грижат проектното предложение да се изпълнява навреме и в съответствие с одобрените финансови параметри, ще събират данни и документи от членовете на оперативната група, ще окомплектоват заявки за плащане и ще подготвят необходимите за това декларации и документи, ще водят комуникацията с компетентните институции, в т.ч. Управляващия орган на ПРСР 2014-2020, Държавен фонд "Земеделие" - Разплащателна агенция, одитори, проверяващи, др. оправомощени лица. С цел популяризиране на дейността по проекта и достигане на резултатите до възможно най-широк кръг потребители и заинтересовани лица, ще бъде изработена и интернет страница на оперативната група, която ще бъде поддържана от избран външен доставчик за целия период на проекта. 159 285.00 0.00
Разходи за възнаграждения на лица, които участват в изпълнението на проекта и са на трудов договор в член на опертивната група: един системен администратор, двама администратори, един специалист „Връзки с обществеността“: НОКА има ангажимент да осигури четирима специалисти, които да извършват професионални дейности по трудови договори на 4 часово работно време за периода на изпълнение на проекта, както следва: 1. един системен администратор, който: - ежедневно ще следи за безпроблемното функциониране на апликацията; - ежедневно ще отговаря за проследяване, идентифициране и отстраняване на грешки или неизправности в работата на апликацията; - ежедневно ще проследява движението на базите данни и ще поддържа безпроблемната им и сигурна експлоатация; - ежедневно ще проследява системните логове, дневните обеми на трафик и обмен на данни; - ще съблюдава киберсигурността на апликацията и ще въвежда защита срещу неправомерно ползване на програмния продукт, както от вътрешни, така и от външни фактори и лица. - ще изпълнява всички процедури и инструкции, свързани с поддръжката на апликацията; - ще съдейства на учените и ще подпомага техните дейности в частта, която предполага работа с приложението и неговите модули. Ще ги консултира във връзка с правилната и ефективна работа с апликацията; - ще съдейства на специалиста по връзки с обществеността и на офис/бекенд администраторите, подпомагайки техните дейности в частта, която предполага работа с приложението и неговите модули. Ще ги консултира във връзка с правилната и ефективна работа с апликацията. 2. двама администратори, които: - ще отговарят за цялостното импортиране, описание обновяване и управление на наличните фермерски профили в базите данни на приложението; - ще отговарят за цялостното импортиране, описание обновяване и управление на предлаганите продукти и техните наличности в базите данни и продуктовия каталог на приложението; - ще поддържат интензивен контакт с фермите за целите на управлението на продуктовата гама и наличностите; - ще следят за клиентски запитвания и ще ги изпълняват; - ще следят за клиентски ескалации и ще ги защитават; - ще следят за правилното обслужване на клиентите и ще дават препоръки на фермерите в този контекст; - ще отговарят на телефонни обаждания от клиенти и партньори; - дистанционно ще консултират и насочват клиентите към търсените от тях стоки; - активно ще участват в изготвянето и набавянето на всякакъв вид официални документи, неофициални документи, договори, споразумения и др. - ще проследяват и управляват банковите движения и разплащанията; - ще управляват банковите движения и разплащанията; - ще подпомагат аналитичната работа на научните работници с предоставяне на обеми от данни и информация; - ще подпомагат работата на системния администратор с потвърждаване на ежедневните справки, които той ще пуска и изисква; - ще подпомагат специалиста по връзки с обществеността, чрез предоставяне на обеми от данни и информация, когато това се изисква. 3. един специалист „Връзки с обществеността“, който: - ще организира и осъществява цялостната стратегия за създаване на позитивен имидж на апликацията; - ще съблюдава и управлява медийното представяне, дизайна и актуализациите по интерфейса на приложението - ще организира и осъществява всички видове връзки с обществеността- интервюта, пресконференции, презентации и делови срещи; - ще организира и провежда представянето на дейността на предприятието и рекламата на предоставяните продукти и услуги; - ще поддържа контакти с представители на медиите; - периодично ще публикува или изпраща текуща информация за развитието на проекта и ползите от него; - ще следи и ще информира ръководството за евентуални рискове във връзка с медийното представяне на апликацията и ще предлага възможности за избягване на негативни последици; - ще съдейства на учените и ще подпомага техните дейности в частта, която предполага връзки с медии или популяризиране на проекта и съпътстващите го доклади, анкети, телефонни разговори за целите на проучванията им и др. 150 392.18 0.00
командировки: Предвидени са за двама души НОКА: - дневни за двудневни командировки-на всеки 2 месеца по веднъж при всеки един от 9 фермера, 2 дни ; - дневни за еднодневни командировки -в 18 месеца за целия период на проекта 14 040.00 0.00
Разходи за възнаграждения на лица, които участват в изпълнението на проекта и са на трудов договор в член на опертивната група: двама специалисти по МАРКЕТИНГ, ПЛАНИРАНЕ И ПРОГНОЗИРАНЕ, ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО: Участва по проекта с двама учени: - Проф. Георги Желязков - доц. д-р Дарина Георгиева Заимова Имат над 5 години опит в областта, което е видно от приложени удостоверения за опит. Двамата учени ще изпълняват следните дейности по проекта: - Подготвителни проучвания – пазарен сегмент, предлагане и продуктови предпочитания, потребителско поведение - Разработване на маркетингов план - Участие в подготовката, разработването и функционирането на мобилното приложение - Връзка със социалните медии. КОНКРЕТНИ ЗАДАЧИ НА УЧЕНИТЕ ПО ПРОЕКТА: По Дейност Подготвителни проучвания – пазарен сегмент, предлагане и продуктови предпочитания, потребителско поведение: • Профилиране на бизнеса в региона, ролята на селското стопанство и потенциал за икономически растеж и създаване на потребителска стойност • Дефиниране на целеви групи. • Дефиниране на маркетингова стратегия чрез социалните медии Резултат от дейността: Анализ и оценка на пазарния потенциал и профилиране на целевия сегмент По Дейност “Разработване на маркетингов план”: • Проучване на пазарна информация за позициониране на продуктите. • Идентифициране на конкурентите в сектора • Локализиране на пазарна ниша и моделиране на методи за утвърждаване на продукта, включително маркетингова стратегия на социалните медии • Формулиране на бюджет • Формулиране на маркетингови цели – реализирани продажби и пазарен дял, разпознаваемост на марката, удовлетворение на потребителите, дистрибуция, качество, връзка с потребителите, и т.н. • Мониторинг на резултатите Краен резултат от дейността: Маркетингов план. По дейност “Подготовка, разработване и функциониране на мобилното приложение”: • Дефиниране на уникалното предложение за реализиране на продажби, характерно за всеки регион/ селскостопански производител (unique selling proposition) и определяне на подходящите комуникационни средства • Разработване на унифициран профил на промотирания продукт/ селскостопански производител, включително: георгафско местоположение и специфика на региона; описание на селскостопанския производител и снимков материал; описание на предлаганите продукти, включително удостоверение за качество и произход, снимков материал. • Разработване на видео маркетинг и брандирано съдържание - презентации/ видеоматериали промотиращи продукта/ селскостопанския производител/ региона, маркетинг чрез съдържание – надграждане на регистрираните профили, и-мейл маркетинг – електронни бюлетини, сегментиране на аудиторията • Събитиен маркетинг - организиране на периодични уебинари, онлайн събития таргетиращи целеви групи клиенти и промотиране на нови продукти - виртуална стая за комуникация в реално време • Организиране на обучения за селскостопанските производители • Създаване на база данни от експерти за персонална комуникация, инфлуенсър маркетинг, отговаряне на въпроси и запитвания на потенциални клиенти Краен резултат от дейността: • Унифицирано предложение за реализиране на продажби; • Унифициран профил на продукт/ селскостопански производител; • Видео маркетинг и брандирано съдържание; • И-мейл маркетинг; • Събитиен маркетинг; • Обучения за селскостопанските производители; • База данни от експерти. По Дейност “Връзка със социалните медии”: • Създаване на групов/ индивидуален рекламен план за Facebook, Instagram LinkedIn; • Създаване на съдържание и споделяне на публикации, локална реклама; • Разработване на персонални послания и статии, адаптирани с маркетинговите цели на всеки продукт/група от продукти; • Комуникация с потребителите и поддържане на интереса им, включително подготвяне и реализиране на периодични анкентни проучвания. Краен резултат от дейността: • Групов/ индивидуален маркетингов план; • Управление на продажбите и реклама чрез социалните мрежи; • Комуникация с потребителите. 64 109.77 0.00
командировки: Предвидени са за двамата учени: - дневни за двудневни командировки-на всеки 2 месеца по веднъж при всеки един от 9 фермера, 2 дни ; - дневни за еднодневни командировки -в 18 месеца за целия период на проекта 14 040.00 0.00
разходи за популяризиране дейността на оперативната група: Още в първия месец след одобрение на проекта ще бъдат проведени необходимите процедури за избор на изпълнител, който да разработи и впоследствие да поддържа за целия период на проекта интернет страница на оперативната група, чрез която да се популяризира дейността по иновативния проект на групата, да се публикува актуална информация за дейностите по проекта, напредъка по поставените задачи и финален доклад за постигнатото. Разходите за тези дейности, заложени във финансовия план, са съобразени с пределните цени, публикувани в насоките за кандидатстване. Друга важна част от предвидените дейности по популяризиране на проекта са по 6 броя публикации в регионални медии всяка от трите години по проекта, както и отпечатване на по 3500 броя брошури за дейностите по проекта годишно. Единичните цени за дейностите са съобразени с максималния размер на допустимите разходи за създаване и поддържане на интернет страница и разходи за разпространение на резултатите от проекта, съгласно Приложение № 8 към Условията за кандидатстване по процедура № BG06RDNP001-16.003. Друга важна част е предвиденото излъчване в регионални медии с обща продължителност по 13 минути през всяка една от трите години от реализация на проекта, с което ще се даде публичност на проекта и резултатите от него. 22 941.00 0.00
доставка, обучение за работа с мобилно приложение за електронна търговия с възможност за геолокация: Системата има за цел да обезпечава извършването на продажби между селскостопански производители и клиенти чрез специализирано мобилно приложение, комуникиращо със сървър, извършващ необходимите бизнес процеси. Администрирането на приложението ще бъде посредством специализиран WEB базиран административен панел. Основен актуален проблем в животновъдството е трудността при достигането до крайните потребители на произвежданите селскостопански продукти, големия брой посредници във веригата на доставка и малката добавена стойност, която остава при производителя. През последните няколко години в България все по-разпространено става предлагането на хранителни продукти посредством рекламирането им като фермерски. Кооперативните пазари, там, където все още ги има и където преди се продаваха продукти местно производство, понастоящем предлагат основно продукти, закупени от стоковите борси, като остава неясен произходът им и точните характеристики на качеството им. Все по-често се разпространява информация за производители на висококачествени биохрани или такива, отглеждани в специфични условия в местни стопанства, но реално организаторите на продажбите са прекупвачи и рядко фермерите-производители имат пряка полза, още по-малко във финансово изражение. От изключителна важност за подобряване на икономическото състояние на фермерите са следните неща: - Откриване на нови пазарни възможности и адекватни и ефективни средства за достигане до възможно най-широк кръг крайни потребители чрез използването на професионалните услуги на специалисти в областта на маркетинга, което за съжаление е скъпо и фермерите обикновено не могат да си позволят; - Добро презентиране на произвежданите и предлагани продукти; - Улеснени и сигурни начини за разплащане; - Контактът на самия производител с крайния клиент. При презентирането на продукта, земеделецът може да придаде допълнителни характеристики и стойност към автентичността на продукта, който предлага, вкл. да организира демонстрационно посещение на фермата си, което е в пълно съответствие със стратегията „От фермата до трапезата“. Към разрешаването на описаните проблеми е насочена разработката по настоящия проект. Чрез статистическите и аналитични модули на приложението и с помощта на маркетинговите експерти ще бъде разработен иновативен механизъм, който ще ориентира производителите и пазарите в нагласите на крайния потребител, за да може фокусът им да падне в по-голяма степен върху предпочитанията на крайния клиент и в по-малка степен върху настоящите възможности, за да може предлагането на фермерска продукция да бъде максимално таргетирано, предполагайки минимални загуби на суровина и крайна продукция, вследствие на което да бъде постигната максимална икономическа ефективност. 83 000.00 0.00
закупуване на 10 броя таблети и 6 броя лаптопи: - Закупуване на 10 броя таблети. Девет от тях ще се използват от фермерите за целите на проекта. На таблетите ще бъде заредено мобилното приложение като фермерите ще имат ангажимент да актуализират информацията за продуктов асортимент, наличности, срок на годност на продуктите, за осъществяване на връзка с клиентите, др. Предвижда се един таблет да бъде предоставен на системния администратор на приложението - за тестови цели в реална среда. За целите на безпроблемното и гладко функциониране на апликацията, съобразените с нея минималните системни възможности на таблетите трябва да бъдат, както следва: - Операционна система: Android 9.0; - Честота на процесора: 2.0GHz Quad+1.8GHz Quad-core; - РАМ памет: 3 GB; - Вградена памет: минимум 16 GB - Закупуване на 6 броя лаптопи. Два от тях ще се използват от двамата учени от Тракийския университет за целите на проекта - за работа с бекенда на приложението и аналитичните/статистическите му модули, които са уеб-базирани, както и за подпомагане осъществяването на ежедневните ангажименти, както са описани в настоящия план за действие. Предвижда се един лаптоп да бъде предоставен на системния администратор на приложението - за работа с бекенда на приложението, проследяване на логовете, както и за подпомагане осъществяването на ежедневните ангажименти, описани в настоящия план за действие. Два от лаптопите са предвидени за двамата офис и бекенд администратори - за работа с бекенда на приложението и складовата база, които са уеб-базирани, както и за подпомагане осъществяването на ежедневните ангажименти, както са описани в плана за действие. Единият лаптоп ще се ползва от специалиста връзки с обществеността - за подпомагане осъществяването на ежедневните ангажименти по проекта. 10 147.20 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.