Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 127 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Основна цел на проекта е предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги на децата в ранна детска възраст и техните семейства в община Севлиево, които да допринесат за  превенция на рисковете от изоставяне на децата, намаляване на детската бедност и подобряване качеството на живот. Планирани са следните дейности по СЦ2 и СЦ3: Здравна профилактика и превенция, информираност за здравното обслужване на гражданите и достъпа до здравни грижи;Програми за превенция в най-уязвимите и маргинализирани общности, програми за превенция на ранни бракове и раждания, семейно планиране, подготовка за включване в образователната система и др; Мерки за повишаване на здравната култура по отношение превенция на болестите при децата;Услуги за ранно детско развитие - формиране на родителски умения; семейно консултиране и подкрепа, вкл. и по отношение на здравните аспекти; ранна интервенция за деца с увреждания и затруднения в развитието;Предоставяне на патронажна грижа за деца от 0 до 3 години;Подкрепа за младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст, ползващи социални услуги за резидентна грижа, както и напускащи системата за закрила на детето чрез информиране и консултиране, застъпничество и посредничество, подкрепа за придобиване на социални и трудови умения;Въвеждащи и надграждащи обучения, вкл. и супервизия на служители на доставчиците на социални услуги, във връзка с услугите за ранно детско развитие. Дейностите ще се предоставят в Общностен център, създаден по проект на Световната банка и чрез мобилна работа, както и по време на домашни посещения. Ще бъдат наети специалисти с различна компетентност  с цел да се предоставят качествени интегрирани услуги.Продължителността на проекта е 26 месеца. Предвидената стойност на проекта е 388827,69 лв, от които 277734,06 за възнаграждения на персонала и 111093,63 лв. за обезпечаване на дейностите. В проектните дейности ще бъдат обхваната най-малко 400 деца от целевите групи и техните семейства.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ2: Подборът на персонал за извършване на дейности по СЦ2 ще се извърши по изготвена процедура, съгласно Кодекса на раздел IV Конкурси. По този начин назначаването се извършва чрез конкуренция, основана на професионалните и делови качества на кандидатите. За изпълнение на дейностите по СЦ 2 ще бъдат наети 1 брой педиатър на граждански договор - до 20 часа месечно, 1 брой медицинска сестра на трудов договор на 1 часова заетост, 1 брой акушерка на граждански договор – до 10 часа месечно, 1 брой шофьор на трудов договор на 2 часова заетост и 1 брой специалист-медиатор на трудов договор на 2 часова заетост. Възнаграждeнията на на посочените лица са определени съобразно Методологията за регламентиране на възнаграждeнията по ОПРЧР 2014-2020. Включването в дейностите на специалисти с различна компетентност ще даде възможност да бъде направена обективна оценка на нуждите и потребностите на целевата група и да се предоставят качествени интегрирани услуги. Наетият екип от специалисти ще извършва дейностите, описани подробно в дейност 3 на проектното предложение. Задължения им ще са определени в длъжностни характеристики. Педиатърът ще провежда дейности за диагностиката на здравословното състояние на децата, с цел превенция на детската заболеваемост, смъртност, не полагане на достатъчна грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст. Медицинската сестра ще провежда групови и индивидуални консултации на здравни теми включително и чрез работа на терен, посещения в домовете и предоставяне на разработени по проекта обучителни и информационни материали. Акушерката ще провежда групови и индивидуални консултации и подкрепа на бъдещи и настоящи родители по въпросите на семейното планиране, репродуктивното здраве, методите на контрацепция, болестите, предавани по полов път и др. Медиаторът ще работи на терен в общността за откриване на случаи, установяване на първоначален контакт с представители на целевите групи, поддържане на връзки, информиране, ориентиране, посредничество и др. Шофьорът ще подпомага предлагането на услугите като превозва екипа от специалисти до домовете на потребителите в населените места на общината. 46 846.27 3 122.52
Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ3: Подборът на персонал за извършване на дейности по СЦ3 ще се извърши по изготвена процедура, съгласно Кодекса на раздел IV Конкурси. За изпълнение на дейностите по СЦ 3 ще бъдат наети 1 брой педиатър на граждански договор - до 40 часа месечно; 1 бр. медицинска сестра на трудов договор на 2 ч. заетост; 1 брой акушерка на граждански договор – до 30 часа месечно; 1 бр. рехабилитатор на трудов договор на 4 ч. заетост; 1 бр. логопед на граждански договор - до 40 часа месечно; 1 бр. психолог на трудов договор на 8 ч. заетост; 1 бр. социален работник на трудов договор на 8 ч. заетост; 1 бр. специалист-медиатор на трудов договор на 6 ч. заетост и 1 бр. шофьор на трудов договор на 2 ч. заетост. За изпълнение на предвидените дейности по проекта ще работи 1 бр.гинеколог. Предвид дефицита на кадри в общината е предвидено гинекологът да бъде нает на граждански договор на 30 ч. месечна заетост/. Възнагражданията на посочените лица са определени съобразно Методологията за регламентиране на възнагражданията по ОПРЧР 2014-2020 и Наредба за стандартите за заплащане на труда на служителите, осъществяващи дейности по предоставяне на социални услуги. Организацията и координирането на дейностите и работата на наетите специалисти ще се извършва от назначен на трудов договор на 8 ч. работен ден 1 бр. ръководител на Общностен център.За поддържане на добро санитарно-хигиенно състояние на всички помещения на сградата на Общностен център ще бъде назначен 1 бр. хигиенист на граждански договор - до 40 часа месечно.Включването в дейностите на специалисти с различна компетентност ще даде възможност да бъде направена обективна оценка на нуждите и потребностите на целевата група и да се предоставят качествени интегрирани услуги. Наетият екип от специалисти ще извършва дейностите, описани подробно в дейност 4 на проектното предложение. Задължения им ще са определени в длъжностни характеристики . Социалният работник ще организира проучване и анализ на индивидуалните потребности на децата и родителите от целевите групи и насочване към подходящите за тях услуги по проекта, включително и чрез работа на терен и посещения в домовете. Психологът ще провежда. групови и индивидуални сесии за консултация и подкрепа на родителите и децата относно особеностите на психичното развитие на децата на тази възраст. Логопедът ще прилага логопедични намеси, които са фокусирани върху децата, които срещат трудности с произнасянето на звукове, говорната продукция, разбирането, четенето и ученето на нови неща. Рехабилитаторът ще прилага кинезитерапевтични намеси, съобразени с възраст и увреждане и ще консултира родителите относно моторното развитие на децата им. Педиатърът и медицинската сестра ще извършват посещения в домовете на потребителите с цел проследяване развитието на децата от 0 до 3 години с цел ранно идентифициране на затруднения в развитието и предоставяне на своевременни съвети и подкрепа за тяхното преодоляване. Гинекологът ще извършва индивидуални консултаци с бъдещи родители, в това число непълнолетни бременни с цел проследяване на развитието на плода и ранна диагностика на възможни увреждания. Акушерката ще провежда групови и индивидуални консултации с бъдещи родители и родители с бебета относно особеностите на раждането, здравословното хранене и двигателен режим на бьдещата майка, грижите за децата, семейното планиране и др. Медиаторът ще работи на терен в общността за откриване на случаи, установяване на първоначален контакт с представители на целевите групи, поддържане на връзки, информиране, ориентиране, посредничество и др. Шофьорът ще подпомага предлагането на услугите като превозва екипа от специалисти до домовете на потребителите в населените места на общината. 230 887.79 17 581.87
Предоставяне на услуги по СЦ2: При реализиране на проекта ще се изпълняват следните дейности по СЦ2: 1. Здравна профилактика и превенция, информираност за здравното обслужване на гражданите и достъпа до здравни грижи. Информираност относно имунизационния календар; -Повишаване на информираността, знанията и нагласите на децата и родителите от уязвими групи за изграждане на жизненоважни умения за отговорно здравословно поведение; -Информиране и консултиране с цел улесняване на достъпа на уязвимите групи от община Севлиево до различни здравни услуги; - Следене на имунизационния календар, организиране на имунизациите в сътрудничество с личните лекари на децата, съдействие за регистрация при общопрактикуващ лекар; - Мотивиране на лицата от уязвими групи за включване в действащите профилактични и скринингови програми; - Превенция на детската заболеваемост, смъртност, не полагане на достатъчна грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст. 2. Програми за превенция в най-уязвимите и маргинализирани общности като напр. програми за превенция на ранни бракове и раждания, семейно планиране, подготовка за включване в образователната система и други според идентифицираните нужди; -Провеждане на групова и индивидуална консултация и подкрепа на бъдещи и настоящи родители по въпросите на семейното планиране, репродуктивното здраве, методите на контрацепция, болестите, предавани по полов път и др - Консултиране за осигуряване на достъпни, качествени и ефективни квалифицирани здравни услуги преди забременяване, по време на бременността, раждането, следродилния период и за децата., с акцент върху специфичните мерки във всеки период; - Консултиране за обхващането на бременните жени и децата за профилактични прегледи; - Подобряване познанията на целевата група по въпросите на бременността, раждането, грижите за децата, хранене и здравословно поведение. 3. Мерки за повишаване на здравната култура по отношение превенция на болестите при децата. -Профилактика на детските заболявания; -Провеждане на консултации с родители за смущения в храненето: насърчаване на кърменето, измерване на бебето с цел установяване на количеството кърма, което бебето приема при хранене и др.; -Провеждане на обучение по здравословно хранене, съответстващо на възрастта и индивидуалните нужди на детето; -Провеждане на обучение за масажи, упражнения, стимулация и основни грижи за бебето и детето, практики за подобряване на общото здравословно състояние на детето, процедури за оформяне на тялото; -Разработване на информационни материали, свързани с превенция и профилактика на детските заболявания. Услугата ще се предоставя от екип, в който влизат следните специалисти – педиатър, медицинска сестра, акушерка, шофьор и медиатор. Чрез предоставяне на услугата ще бъдат обхванати деца, които са от уязвими групи, чийто родители са безработни или получават социални помощи, деца, чийто личен лекар не е педиатър или деца, неглижирани от своите родители и непосещаващи детско заведение. В обхвата на дейностите попадат и деца с увреждания, както и деца с поднормено тегло или с установени здравословни проблеми. Работата в услугата ще е насочена и към родителите от рисковите групи с реализиране на дейности, целящи превенция на заболяванията при децата. Екипът на услугата при идентифициране на нужда от други услуги, предоставяни в Общностен център , ще насочва потребителите за консултиране и подкрепа от другите специалисти. Дейностите ще се предоставят в Общностен център и чрез мобилна работа, както и по време на домашни посещения. При реализиране на дейностите ще се търси консенсус, обмен на добри практики и система за комуникация между заинтересованите институции и неправителствени организации по въпросите на детското здраве. За организация и управление на проекта е предвиден екип от ръководител на проекта, счетоводител и специалист "Човешки ресурси". По време на реализиране на проекта ще бъдат изпълнявани и дейности за видимост, прозрачност и комуникация. 27 773.41 2 070.44
Планирани дейности по СЦ3: При реализиране на проекта ще се изпълняват следните дейности по СЦ3: 1.Услуги за ранно детско развитие - формиране на родителски умения; семейно консултиране и подкрепа, вкл. и по отношение на здравните аспекти; ранна интервенция за деца с увреждания и затруднения в развитието: - Посещения на екипа на услугата в АГО на болницата, установяване на контакт с майката на дете с увреждане,предоставяне на информация за необходимата грижа за детето; - Предоставяне на индивидуални и групови консултации и терапии на децата и родителите от целевата група от екипа от специалисти в зависимост от идентифицираните потребности; - Дейности за повишаване на родителския капацитет; подобряване на отношения в семейството и справяне с кризи; семейно планиране и контрацепция и др.; - Подкрепа на родители и бъдещи родители при взаимодействията им с различни институции; /придружаване при медицински прегледи; съдействие при попълване и подаване на различни документи; съдействие за записване на деца в детски заведения и др./ 2. Предоставяне на патронажна грижа за деца от 0 до 3 години: - Посещения с цел проследяване развитието на новороденото в определени етапи с цел ранно идентифициране на затруднения в развитието и предоставяне на своевременни съвети и подкрепа за тяхното преодоляване; - Насочване и предоставяне на подкрепа на семействата за достъп до услуги за ранна детска интервенция, здравни грижи и услуги, свързани с храненето, социални и образователни услуги, консултиране на родителите, съвети и информация на бременни жени и семейства с деца до 3 годишна възраст за здравословно отглеждане на децата, пълноценно хранене и т.н. 3. Подкрепа за младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст, ползващи социални услуги за резидентна грижа, както и напускащи системата за закрила на детето чрез информиране и консултиране, застъпничество и посредничество, подкрепа за придобиване на социални и трудови умения, подготовка за пазара на труда и др. 4. Въвеждащи и надграждащи обучения, вкл. и супервизия на служители на доставчиците на социални услуги, във връзка с услугите за ранно детско развитие, превенция, ранна интервенция на уврежданията за деца, интегриран подход и комплексност на подкрепата, и др: - 36 академични часа въвеждащо обучение по теми, свързани с нормативната база на закрилата на детето и социалните услуги; същност и организация на услугите, като акцент се поставя върху интегрирания подход и комплексността на услугите,; развитие на детето в ранното детство; смущения в развитието и др.; -24 академични часа надграждащо обучение, което се провежда неколкократно в периода на предоставяне на услугите, с цел да задълбочат знанията и уменията на специалистите да оценяват проблемите на децата и семействата и да им предоставят качествени услуги.; -Индивидуална и групова супервизия от външни супервизори в съответствие с изискванията на Наредбата за качеството на социалните услуги. Всички социални услуги ще бъдат предоставяни при спазване изискванията на Закона за социалните услуги, правилника за неговото прилагане и Наредбата за качеството на социалните услуги. Съгласно чл.15 от ЗСУ видовете социални услуги, които ще се предлагат са: 1. Информиране и консултиране; 2. Застъпничество и посредничество; 3. Общностна работа; 4. Терапия и рехабилитация; 5. Обучение за придобиване на умения. Дейностите ще се предоставят в Общностен център и чрез мобилна работа, както и по време на домашни посещения. Услугата ще се предоставя от екип, в който влизат следните специалисти: педиатър, медицинска сестра, акушерка, гинеколог, психолог, логопед, рехабилитатор, социален работник, шофьор, хигиенист и медиатор, координирани от ръководител. За организация и управление на проекта е предвиден екип от ръководител на проекта, счетоводител и специалист "Човешки ресурси". По време на реализиране на проекта ще бъдат изпълнявани и дейности за видимост, прозрачност и комуникация. 83 320.22 6 211.32

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.