„Подбор и наемане на персонал за изпълнение на дейностите“: Цел на дейността е прозрачно, ясно и безпристрастно извършване на подбор на желаещите лица да заемат длъжността "мениджър на случай" по проекта.
Етапите за изпълнение на дейността:
1. Информиране и публикуване на обява за работа на длъжност "мениджър на случай";
2. Приемане на документи;
2. Подбор и наемане на персонал;
3. Сключване на трудови договори между общината и класираните лица;
4. Активна работа с уязвими групи, с цел активното им приобщаване, оказване на подкрепа и информиране на подходящи възможности за заетост.
Екипът назначен за организация и управление на проекта ще извърши прием на документи от кандидатстващите за "мениджър на случай" през първите два месеца. На сайта на община Мадан ще бъде публикувана обява за наемане на персонал по проекта. Дейността се изпълнява, във връзка с определяне на индивидуален мениджър на случай на всяко лице от целевата група, който активно да подпомага лицето и проследява участието му в мерките, определени за него, чрез:
* Предоставяне на информация и подкрепа за лицата, според техните индивидуални нужди;
* Подкрепящи мерки за активно поведение на пазара на труда;
* Професионално ориентиране и кариерно консултиране на хора в неравностойно положение;
Мениджъра на случай ще подпомага лицата от целевата група по проекта при осъществяването на контакти с институции и организации - АЗ, АСП, детски градини, доставчици на социални, образователни/ обучителни/, здравни услуги и др. Подпомагането ще се извършва според индивидуалните потребности на лицето или членове на неговото семейство, с цел преодоляване на пречки пред лицето за социално включване и включване в заетост.
По проекта е предвидено да бъдат наети 10 лица, които ще работят с 20 идентифицирани лица в неравностойно положение;
Мениджърите ще бъдат подбрани съобразно ясни критерии: предходен опит с уязвими групи, мотивация за работа с хора в неравностойно положение и необходими личностни характеристики. Основната цел на дейността по наемане на персонал е да се повиши качеството на живот, насърчи социалното включване и интегриране в обществото на групите в неравностойно положение чрез подобряване достъпа им до пазара на труда и интегрирана подкрепа. |
279 404.29
|
0.00
|
„Планирани дейности“ : В проектното предложение е предвидено изпълнението на следните дейности:
1.Идентифициране на лица от целевата група и определяне на индивидуален набор от мерки (план) за тяхното активно приобщаване;
2.Организиране и провеждане на мотивационно обучение за активно поведение на пазара на труда.
3.Психологическа подкрепа за лицата, според техните индивидуални нужди и при необходимост. Индивидуална и групова работа с лица от целевата група и техните семейства
4.Включване в обучения за придобиване на ключова компетентност КК6 „Обществени и граждански компетентности“;
5.Активна работа с потенциални работодатели за намиране на работа на лицата. Действия за промяна на нагласите на работодателите към конкретните лица в
неравностойно положение, обект на подкрепата.
Лицата в неравностойно положение продължават да се сблъскват със значителни трудности при намирането на работа, а това налага да се ускори активното им
приобщаване. Дейностите предвидени в настоящото проектно предложение са насочени към повишаване качеството на живот, насърчаване на социалното включване и интегриране в обществото на групите в неравностойно положение.
През последните години в страната нараства групата от уязвими хора, които не са заети и не участват в никакви форми на обучение или образование. Факторите за това са обективни и се предопределят от състоянието на пазара на труда: безработица, заетост, доходи, условия на труд, както и от субективни фактори: пасивност и слаба мотивация за учене и работа, битуването на някои останали от миналото предразсъдъци и ограничения, нестабилни обществени ценности и девалвация на традиционните за народа ни трудолюбие, ученолюбивост, липсват примери на успели хора в неравностойно положение благодарение на придобитото образование и положените усилия. В същото време, предвид липсата на професионален опит и трудови навици у уязвимите групи, те често не са предпочитани от работодателите. Основна специфика на целевата група е нейната изолация, от икономическия, социален и културен живот. Те се нуждаят от помощ и подкрепа, живеят в някаква степен на социална изолация и са изправени пред доста проблеми в ежедневието си. |
111 761.71
|
0.00
|
„Дейност 2 – продължение“:
Активно поведение на пазара на труда на целевата група - мотивационно обучение: Дейността е насочена към стимулиране на активно поведение на пазара на труда на 20 лица в неравностойно положение, чрез включването им в мотивационно обучение с цел да отговорят на изискванията на местните работодатели, за развитие на умения като предприемачество, презентационни умения, писане на автобиография и мотивационни писма. Целта на мотивационното обучение е да засили мотивацията на целевата група за обучение и работа, като им даде повече знания за професиите, образователната система, изискванията и тенденциите на пазара на труда, и като изгради у тях умения за себеизследване и себеутвърждаване, и кандидатстване за работа.
Дейността по мотивационното обучение за активно търсене на работа цели психологическо подпомагане на целевата група за придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда и стимулиране за включване в обучение за професионална квалификация и заетост. При поява на кандидат в уязвимо състояние за интервю за работа,това автоматично поставя етикет „негоден”.Ето защо това е една от причините много от хората с различни възможности да не желаят да споделят за своето състояние и нужди,тъй като се страхуват,че никога няма да бъдат извикани на интервю за работа и съответно да продължат напред. Други причини,които спират кандидатите да кажат,че имат увреждане са притеснението,че това ще им донесе неприятности,нежеланието за споделяне на нещо толкова лично,евентуална възможност увреждането да е диагностицирано съвсем скоро.
Продължителността на мотивационното обучение ще е 30 учебни часа, в рамките на една седмици ще премине курса на обучение. В обучителната програма ще бъдат застъпени най-малко следните теми:
*Социално-икономическата ситуация, пазар на труда, тенденции в областта на трудовата заетост, възможни източници на доход;
* Търсене на работа чрез ефективно използване на различни източници на информация за свободни работни места;
* Разработване на автобиография (СV) и мотивационно писмо – значение, изисквания, видове, съставяне;
* Събеседване при кандидатстване за работа – изграждане на умения за явяване на интервю и спешно представяне пред работодател; Техники за намаляване на притеснението.
*Изграждане и утвърждаване на универсални умения: организиране, анализ и планиране; решаване на проблеми, работа с информация, работа в екип; представяне пред публика, поемане на риск и отговорност;
* Използване на позитивното влияние на групата - повишаване на активността за търсене на работа, сътрудничество, подпомагане, насърчаване.
|
0.00
|
0.00
|
„Дейност 2 – продължение“: Оказване на психологическа подкрепа - индивидуални и групови консултации: Психологическото подпомагане включва основно техники за справяне със стреса и повишаване самооценката на включените в дейността представители на целевата група.
В проекта е предвидено предоставянето,както на индивидуални консултации със всяко едно от лицата,така и провеждане на групови консултации.
Индивидуалното психологичното консултиране е работа с едно лице с конкретни жизнени проблеми, чрез регулярно им изследване и обсъждане. На съответното лице се предоставя възможност да говори свободно за своите важни поведенчески и емоционални проблеми с квалифицирано и независимо/обективно лице по начин,който е различен от доброжелателния светски разговор на обичайната социална ситуация. Психологическата консултация е насочена към уязвими хора, изпитващи трудности и мотивирани да преодолеят негативни, мъчителни преживявания.Участниците в груповото консултиране се включват в групата, за да добият повече знания или умения за решаването на даден проблем–обществен,образователен,професионален,превантивен. Консултативната група борави със съзнавани проблеми и е ориентирана към разрешаването на краткосрочни въпроси или подготовка на умения за определени социални роли,професионално ориентиране.В тази връзка са предвидени провеждането както на индивидуални,така и на групови психологически консултации.
Голяма част от ромската общност и другите уязвими групи изпитват големи затруднения да се интегрират професионално, поради това, че те не притежават изискваните в трудовите среди социални компетенции. Оказва се, че е необходимо да се работи за развитието на тези компетенции. В по-голямата част от случаите,нито семейната им среда, нито традиционно действащото училище не са успели да изградят у тези групи умения и способности,необходими за социалното и професионалното интегриране.Целта на дейността е да се развият посочените по долу умения на социалните компетенции необходими за по-лесното интегриране.
1. Самостоятелност
• Умения за съобразяване с някои социални норми
• Умения за изпълнение на задача или дейност в предвидените срокове- търсене на работа или предаване на свършена работа или административни документи
• Умения за организиране на придвижването си в заобикалящата ги среда
2. Себеутвърждаване
• Умения за изразяване
• Умения за представяне на самия себе си в добра светлина
• Умения за откритост
• Умения за преминаване към действие
- Да останеш активен въпреки трудностите
- Да поемаш отговорности
- Да поемаш инициативата
• Умения за прилагане в действие на образователен или професионален проект
3. Общуване
• Умение да разбираш и да бъдеш разбран
- Умение за декодиране на съобщение
- Умение за изразяване по разбираем начин
- Умение за предаване на преживяно събитие
• Умение да изслушваш останалите и самия себе си
- Умение да оставиш другите да се изкажат
- Умение да изслушваш другия
- Умение да имаш предвид мнението на другите, за да разшириш собствените си представи
• Толерантност и уважение по отношение на другите
- Приемане на различията
- Спазване на правилата и кодовете на групата, колектива, в който се намираш
• Работа в екип
- Умение да приемаш работа в екип
- Активно участие при работа в екип
4. Адптиране към живота в предприятието
• Опознаване на живота в предприятието
• Интегриране в живота на предприятието
- Инвестиране в работата в предприятие
- Умения за интегриране в групата, в бригадата
- Уважение към труда на другите
• Изпълнение на поставена задача
- Умение за успешно изпълнение на дадена задача
- Умение за организиране на работата
Правила за живот и работа в групата (които всеки се ангажира да спазва)
• Отговорност-Аз съм отговорен за това, което ми се случва или не в групата.
• Дискретнос -Думите на членовете на групата са само за тях.Аз не трябва да ги разпространявам извън групата.
• Действие.Реакция- Осмелявам се да заемам позиция според мнението си. Поставям си цели.
• Уважение към този, който говори в момента - Не прекъсвам говорещите,не монополизирам думата |
0.00
|
0.00
|
„Дейност 2 – продължение“:
Обучение по КК „Обществени и граждански компетентности“
: Дейността включва организиране и провеждане на обучение по ключова компетентност 6 „Обществени и граждански компетентности“.
- Хорариум на обучението: 30 учебни часа при 6/шест/ часово дневно
- Брой на обучаваните лица:20
- Документ доказващ завършеното обучение: сертификат за придобити знания и умения
Продължителността на обучението ще е 30 учебни часа, в рамките на една седмица.
Обществените и граждански компетентности включват всички форми на поведение, които позволяват на индивидите да участват по ефективен и конструктивен начин в обществения живот, да са адекватни на работната среда, както и да разрешават конфликти, когато това е необходимо. Те гарантират на индивидите пълноценно участие в обществения живот на базата на познание за основните социални и политически структури, за общочовешките принципи и проявите на толерантност. Безработните лица ще придобият знания за основни понятия за труда и трудовата дейност, предприятията като основно звено за стопанска дейност, организационно поведение и организационна (корпоративна) култура. Акцентира се също така на принципите на корпоративната и социална отговорност, международните стандарти и приложението им в Европейския съюз и България.
Обученията по ключова компетентност 6 „Обществени и граждански компетентности“ целят придобиването на умения от следните групи:
* Способност за конструктивно общуване в различна социална среда.
* Способност за създаване на доверие и симпатии в околните.
* Способност за отделяне на професионалната от личната сфера на живота, недопускане на влиянието на професионалните проблеми в личния живот.
* Способност за водене на преговори.
* Участие в обществени дейности и във вземане на решения на национално и европейско ниво.
* Способност за ефективна намеса в работата на обществени институции.
Изборът на ключова компетентност е направен при отчитане на няколко фактора и спазването на хоризонталните принципи: равни възможности и недопускане на дискриминация, равенството между мъжете и жените и интегрирането на принципа за равенство, устойчиво развитие. Специалността е съобразена така, че да е подходяща и за мъже и за жени, която ще допринесе за повишаване качеството на живот и насърчаване на социалното включване и интегриране в обществото на групите в неравностойно положение и със специални потребности, както и на други уязвими групи.
- Улесняване реализацията на пазара на труда
- Съдействие за успешната мобилност в рамките на европейската общност
- Улесняване адаптацията към динамично променящия се свят
- Осигуряване на успешна изява и социално благополучие на хората чрез повишаване на качеството на живот
- Намаляване на риска от социално изключване |
0.00
|
0.00
|
„Дейност 2 – продължение“:
Активна работа с потенциални работодатели от община Мадан: Този дейност има за цел да помогне от една страна хората в неравностойно положение с насочване към подходящи за тях свободни работни места и от друга стара работодателите от община Мадан да намерят работниците, за да попълнят своите свободни работни места. Дейността предвижда да се работи активно с потенциалните работодателите за преодоляване на дискриминационните нагласи на някои от тях и насърчаването им за предоставяне на възможност за получаване на подкрепа при включване в заетост и наемане на лица в неравностойно положение. Фокусът е върху достъпността и устойчивостта на работното място, формиране на съзнание за проблемите на хората в неравностойно положение и възможно най-ранното им включване в трудовия процес за преодоляване и превенция на зависимостта от социалната система.
Предвидено е да бъдат организирани и проведени две информационни срещи. Целта е да се осъществи контакт между работодателите и групите от уязвиме лица и да се преодолеят най-често срещаните стереотипи и заблуди относно разходите или усложненията при осигуряване на заетост на хората в неравностойно положожение. Ще бъдат обсъдени следните казуси:
- Възможностите на хора в уязвимо положение, включително хора, понасящи или изложени на риск от бедност, социално изключване или дискриминация в нейните различни измерения за включване в заетост;
- Определяне на видовете дейности, които могат да изпълняват хората в неравностойно положение за тяхното активно приобщаване.
- Осигуряване на места за практически занимания;
- Осигуряване на индивидуален подход при определяне вида на работа за всеко лице;
Основните цели на информационните срещи са:
- Осигуряване на възможности за трудова заетост на хора в уязвимо положение, с оглед преодоляване на социалната им изолация и пълноценното им интегриране в обществото;
- Изява и представяне на хората в неравностойно положение ;
- Създаване на предпоставки за водене на самостоятелен, независим живот от хора в уязвимо положение;
- Постигане на ефективно социално включване на хората в неравностойно положение чрез реализацията им на свободния пазар на труда
Изключително важна предпоставка за успешното социално включване на хората в уязвимо положение е промяна в нагласите в обществото спрямо тях. Все още те са доминирани от погрешни представи, съжаление, безразличие и негативизъм. Това обуславя необходимостта от провеждането на дългосрочни кампании за преодоляване на тези “субективни” бариери и за промяна на стереотипите в начина, по който се представят и възприемат и самите хора. Много важно при този подход в неравностойно положение да се представят като носители на позитивни роли, като равнопоставени граждани в едно демократично общество. Кампанията за промяна на обществените нагласи трябва да протича успоредно с решаването на всички проблеми, свързани с изолацията, в която се намират уязвимите групи. |
0.00
|
0.00
|