Организация и управление на Проекта: 1. Сформира се екип за организация и управление на Проекта, който:
-планира и организира дейностите по проекта; следи и отговаря за изпълнение на договорените срокове и постигане на заложените индикатори за изпълнение и резултат; следи за целесъобразното разходване на средствата и осъществяване на мониторинг; отговаря за отчитането на проекта в различни етапи от реализирането му и поддържането и съхраняването на необходимата документация, съгласно изискванията на Управляващия орган;
- извършва вътрешен контрол на договорените дейности, начина и времето на изпълнението им от назначените специалисти чрез ежемесечни проверки на място по предварително изготвени графици.
2. Разработват се правила и процедури за: подбор на потребителите, личните асистенти , медицинските специалисти и психолозите; за провеждане на обученията, контрола на предоставяне на услугите от специалистите и супервизията на личните и социалните асистенти, осигуряването на достъп до здравни услуги и психологическа подкрепа.
3. Подготвяне на процедура съгласно Закона за обществените поръчки за закупуване на специализиран транспорт за хора с увреждания.
Работата по организация и управление ще стартира с:
- изготвяне на Методика за извършване на оценка на потребностите от услугите, предоставяни по проекта и определяне на индивидуален месечен бюджет. В нея подробно ще са описани: процедурата за подаване на заявления от кандидат -потребители на интегрираната социална услуга; процедурата по оценка на потребностите и предложение за индивидуален месечен бюджет за ползване услугите на отделни специалисти; процедурата за определяне на индивидуален месечен бюджет за ползване на услугите и класиране на кандидат-потребителите;процедурата по кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите за лични асистенти;
- изготвяне на процедура за организиране и провеждане на въвеждащи и поддържащи обучения на личните асистенти, социалните асистенти и домашните помощници.
- разработване и прилагане на Методика за дейността на Звеното;
С цел недопускане оставането на лица от целевите групи извън обхвата на дейностите по проекта за периода от 18 месеца ще се определят две дати за прием на заявления - месец ноември 2015 г при стартиране на дейностите за предоставяне на услуги по процедура "Независим живот" и през месец март 2016 г., след приключване на процедура "Нови алтернативи" след подаване на заявка и нова оценка на нуждите. Паралелно ще протекат дейностите по информиране и публичност относно набиране на кандидати за потребители на социалните услуги по проекта и кандидати за специалисти и подготвяне на процедура съгласно Закона за обществените поръчки за закупуване на специализиран транспорт за хора с увреждания. Подборът на медицински специалисти и психолог ще се извърши чрез процедура за избора им.
След извършен прием на заявления и класиране на кандидат-потребителите и кандидатите за лични асистенти, социални асистенти и домашни помощници и проведено обучение с тях, ще се пристъпи към сключване на договори в рамките на определения бюджет.
Членовете на екипа ще имат задължение да извършват вътрешен контрол на договорените дейности, начина и времето на изпълнението им от назначените специалисти чрез ежемесечни проверки на място по предварително изготвени графици. Постигането на заложените индикатори за изпълнение и резултат ще се отчитат в различни етапи от изпълнението на проекта.
По време на изпълнение и след приключване на договорените дейности документацията по проекта ще се поддържа и съхранява съгласно изискванията на Управляващия орган.
|
35 224.33
|
29 247.12
|
Информиране и публичност: Община Самуил като бенефициент на безвъзмездна финансова помощ от фонд на Европейския съюз по време на осъществяване на проекта информира обществеността за получената подкрепа, като:
1. помества на уеб-сайта си кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа на Европейския съюз;
2. поставя плакат / 2 броя/ с информация за проекта /размер А 3/ на видно за обществеността място - един на входа на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда и един, който се слага при провеждане на публични събития /обучения, пресконференции/ със следните реквизити:
- емблемата на Европейския съюз и упоменаването "Европейски съюз";
- наименованието на Европейския социален фонд;
- общото лого за програмен период 2014-2020 г. с наименование на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. ;
- наименованието на проекта "Подобряване на качеството на живот на хора с увреждания и хора над 65 г. в Община Самуил" и главната му цел;
- общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева;
- начална и крайна дата на изпълнение на проекта.
3.организира публични събития - начална и заключителна пресконференция;
4.изготвя сертификати от проведени обучения, които съдържат:
- емблемата на Европейския съюз;
- упоменаването "Европейски съюз";
- наименованието на Европейския социален фонд;
- общото лого за програмен период 2014-2020 г. с наименование на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. ;
- наименованието на проекта "Подобряване на качеството на живот на хора с увреждания и хора над 65 г. в Община Самуил" ;
-адреса на Единни информационен портал.
5.във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, се посочва, че финансиращата Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. се осъществява с подкрепата на Европейския съюз и Европейския социален фонд. |
2 500.00
|
568.01
|
Обучение на персонала за предоставяне на услугите: След одобряването на кандидатите за лични асистенти, домашни помощници и социални асистенти с цел недопускане на двойно финансиране екипът за организация и управление проверява дали всеки одобрен кандидат е преминал идентични обучения по схеми, финансирани по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. /операция "Нови алтернативи", проект "Нови възможности за грижа"/, Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2007-2013 г. /операция "Алтернативи", проект "Социална услуга за качествен живот" - фаза 1 и 2/ или други програми и проекти, независимо от източника на финансиране. След приключване на проверката за двойно финансиране екипът изготвя списък с одобрените кандидати за предоставяне на интегрирани социални услуги, които трябва да преминат въвеждащо обучение. При изясняване на окончателния брой на лицата за включване обучение /индикативен брой - 100 лица/ с планирана продължителност 8 часа, организирано в групов формат при не повече от 25 души в група следва провеждане на процедура за избор на изпълнител за провеждане на обученията - въвеждащо и поддържащо с критерий за определяне "най-ниска цена", но не повече от 10 лева на обучено лице. В тази сума са включени всички необходими разходи за провеждане на обучението, в това число възнаграждението на обучителя, материали за обучението и други разходи, свързани с неговото провеждане.
Съгласно предварително заложени в процедурата за избор на изпълнител за обучение критерии обучението се провежда по обучителна програма, изготвена в съответствие с базисните изисквания на Методика за предоставяне на на социалната услуга в общността "Личен асистент", Методика за предоставяне на на социалната услуга в общността "Домашен помощник" и Методика за предоставяне на на социалната услуга в общността "Социален асистент". За отчетност за всяко проведено обучение се попълва присъствена форма за обучения, в която са положени подписите на обучените лични асистенти, домашни помощници и също така карта за участие в проекта. След приключване на обучението всеки обучител представя на екипа за организация и управление доклад за своята работа, към който прилага сканирани и в оригинал присъствените форми от проведените обучения. Предава и картите за участие на обучените. На всеки обучен кандидат екипът за организация и управление издава сертификати за преминато обучение, които се получават срещу подпис, положен в спписъка на одобрените кандидати, преминали въвеждащо обучение.
В периода на изпълнение на дейностите по проекта всички назначени лични асистенти, социални асистенти и домашни помощници преминават поддържащо обучение с продължителност 4 часа. То се организира по аналогичен на въвеждащото обучение начин по предварително изготвен от екипа график. |
1 200.00
|
1 680.00
|
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез създаване на Звено за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в това число подкрепящи и интегрирани социални услуги: С Решение № 46.842 от 02.02.2015 г и №.50.894 от 30.03.2015 г на Общински съвет - Самуил е създадено Общинско предприятие "Обществено хранене и социални услуги" като предметът му на дейност включва и Домашен социален патронаж” по смисъла на чл.36, ал.2, т.3, т.4 и т. 13 от Правилника за прилагане на Закона за социалното подпомагане - комплекс от социални услуги, предоставяни по домовете, свързани с доставката на храна, поддържане на личната хигиена и хигиената на жилищните помещения, обитавани от ползвателя, съдействие за снабдяване с необходимите технически помощни средства при ползватели с увреждане и други битови услуги и е предназначена да предоставя социални услуги в семейна или близка до семейната среда на определени категории лица, които са затруднени със задоволяване на основните си жизнени потребности. Общинското предприятие „Обществено хранене и социални услуги” се финансира от бюджета на Община Самуил чрез субсидия, която включва пълния размер на приходите от дейността й, в т.ч. средствата за реализиране на проекти и програми.
Изхождайки от изискването за поддържане на услугите, предоставяни по настоящия проект за срок не по-малко от 6 месеца без прекъсване, след одобряване на окончателния доклад по проекта и възможността, предоставена с чл. 2, ал. 2 от Правилника за дейността на Общинско предприятие "Обществено хранене и социални услуги" с Решение №52.922 от 26.05.2015 г. Общински съвет - Самуил дава съгласие за създаване на Звено за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в това число подкрепящи и интегрирани социални услуги Общинско предприятие "Обществено хранене и социални услуги" . Решението е продиктувано от факта, че по такъв начин Звеното продължава да съществува и след приключване на проекта в предоставената от закона възможност форма. Предоставянето на услугите чрез Звеното към общинското предприятие ще улесни поддържане на услугите, предоставяни по настоящия проект за срок не по-малко от 6 месеца без прекъсване във вида им, предоставяни по проекта.
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка се осъществява чрез наемане в Звеното на експерти, които имат различен профил на компетентност - социално, медицинско, здравно образование, както и други форми на професионална квалификация. Според направената оценка на потребностите потребителят ще ползва услугите на един или повече специалисти. |
418 333.34
|
397 362.00
|
Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ услугите.: Психологическата подкрепа и/или консултиране и/или супервизията на личните асистенти, домашните помощници и социалните асистенти, предоставящи услуги по проекта, ще се изразява в продължително отношение между супервизора, който е по-опитен в същата сфера и супервизирания.
В регулярно провеждани срещи ще се обсъжда работата с потребителите както и други професионални проблеми, като фокусът ще е върху специфичните нужди от обучение на супервизирания. Основната цел е да се насърчава повишаването на компетентността на супервизирания за предоставяне на адекватни и отговарящи на потребностите на потребителя социални услуги. Супервизията ще подпомогне специалиста да се учи от своя опит, да развива уменията си и да повишава качеството на работата си, да контролират по-добре проявите на контра трансфер и да овладява различните терапевтични затруднения, които среща в своята работа.
Психологическата подкрепа и/или консултиране и/или супервизията ще протича в:
- Обсъждане на етични проблеми;
- Изследване на приложените от специалистите социални и терапевтични интервенции;
- Търсене и получаване на ясни оценки на работата с потребителите;
- Разбиране на своите умения и своите слаби страни.
Ще се провежда в два формата: индивидуална и групова.
Психологическата подкрепа и/или консултиране и/или супервизията ще цели да развива професионалните и лични умения на супервизирания специалист. Супервизорът ще създава такова отношение, в което супервизираният да се чувства достатъчно спокойно, за да обсъжда своите пропуски и грешки. Супервизията ще бъде преди всичко подкрепящ и развиващ процес.
|
3 600.00
|
889.88
|
Мотивационна и/илипсихологическа или друг тип подкрепа на потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност.: Психологическото консултиране и подкрепа е ориентирано към потребители, които преживяват определени трудности или си поставят цели, за реализирането на които е необходимо допълнително самопознание и обучение.
Целта на всяко консултиране е да помогне на личността да открие ефективно решение на своя проблем.
Специалистът и потребителят заедно работят като един екип с различни хипотези за решение на анализирания проблем. Консултантът помага на личността да изрази своите преживявания и я мотивира да промени възприятията си и поведенческите си стратегии, за да открие нови възможности за справяне с ежедневните трудности. В психологическото консултиране и терапия се прилагат специфични методи и техники и се изготвя индивидуална програма за всеки потребител и за всеки проблем. Консултантът обучава лицето как да прилага някои от техниките за справяне с проблема и подкрепя неговите усилия за постигане на траен успех. |
0.00
|
2 098.86
|
Осигуряване на специализиран транспорт за хората с увреждания: Много важно условие за социална интеграция на хората с увреждания е осигуряването на достъпна околна среда. Въпреки това към този момент почти всички транспортни системи и обществени места и обикновени сгради са недостъпни или достъпът до тях е съпроводен от значителни трудности. Масовият градски транспорт, железопътният и междуселищният автомобилен транспорт не са пригодени за достъпност и ползване от хората с двигателни проблеми. Постигането целите по конкретната схема с реализиране на настоящият проект ще бъде действително постигнато с:
- Осигуряване на специални транспортни услуги за хора с увреждания, които не могат да ползват стандартните транспортни услуги или страдат от по-тежки увреждания, които не позволяват използването дори на пригоден обществен транспорт;
-Осигуряване на специализиран транспорт за децата с увреждания по определени маршрути (училища, детски заведения и др.)
В съчетание на останалите услуги по проекта с възможност за предоставяне на такъв ще осигури подобряване качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности лицата от целевата група на хората с увреждания и хората над 65 годишна възраст.
С осигуряване на специализиран транспорт за хора с увреждания ще постигне ефективност на услугите, включвайки и мобилни услуги от „ Звено за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда”. |
35 880.30
|
30 344.31
|