Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Общата цел на проекта е постигане на реални и трайни резултати в образователната интеграция на минимум 215 ученици от етническите малцинства  на територията на общините: Перущица, Куклен, Асеновград и Стамболийски.
Специфичните цели на проекта са:
1. Да се подпомогне образователната интеграция 215 ученици от етническите малцинства  на територията на общините: Перущица, Куклен, Асеновград и Стамболийски, като им се осигури допълнително обучение по български език.
2. Да се подобри образователната среда в 4 училища - Професионална гимназия "Цар Иван Асен II"- гр. Асеновград, Професионална гимназия по лозарство и винарство „Христо Ботев” - гр. Перущица,  Основно училище „Петър Бонев” - гр. Перущица и Основно училище „Свети Свети Кирил и Методий” - с. Куртово Конаре, община Стамболийски, чрез допълнителни  образователни дейности на учениците.
3. Да се осигурят условия за съхраняване и развиване на културната идентичност на 60 ученици от ромски етнически произход и техните връстници в четирите училища - партньори в мултикултурна среда.
4. Да се насърчи активното участие на родителите на учениците от етническите малцинства в интеграционния процес, чрез индивидуална и групова работа с тях, както и съвместни дейности с учениците.
5. Да се проведе информационна кампания на територията на общините Куклен и Перущица за преодоляване на негативните нагласи по отношение на малцинствата и насърчаване на мултикултурния диалог. 
Проектът пряко ще допринесе за: засилване на мотивацията на ученици и родители за участие в образователния процес; повишаване качеството на образованието в училища, в които се обучават интегрирано ученици от различни етноси; взаимно опознаване на учениците от различни етноси и възпитаването им в дух на толерантност; създаване на условия за успешна социализация и образователна интеграция на учениците от етническите малцинства.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Допълнително обучение по български език за 215 ученици, за които българският език не е майчин: Дейността е насочена към гарантиране правото на равен достъп до качествено образование на децата и учениците от етническите малцинства в съответствие със Стратегията за образователна интеграция на деца и ученици от етническите малцинства (2015 - 2020 г.). Децата от уязвимите малцинствени групи се нуждаят от допълнителна образователна подкрепа за изравняване на стартовите им позиции с тези на останалите деца. Дейността обхваща провеждането на допълнително обучение по български език на 215 деца от първи до единадесети клас, за които българският език не е майчин в 4 училища и едно сдружение: ПГ "Цар Иван Асен II"- Асеновград, ПГЛВ "Христо Ботев" - гр. Перущица, ОУ "Петър Бонев" - гр. Перущица, ОУ "Св.Св. Кирил и Методий" - с. Куртово Конаре, община Стамболийски и сдружение "Каритас-София" /в гр. Куклен/. Практическият опит показа, че интеграцията и интеркултурните взаимодействия могат да се реализират единствено в етнически смесена образователна среда. Четирите училища - партньори са десегрегирани и в тях се обучават ученици, както следва: ПГ - гр. Асеновград - общо 164 ученици, от тях 116 от ромски и турски произход, ПГЛВ "Христо Ботев" - гр. Перущица - 127 ученици, от тях 70 с ромски произход, ОУ "Петър Бонев" - гр. Перущица - 306 ученици, от тях 204 , ОУ "Св.Св. Кирил и Методий" - с. Куртово Конаре - 179 ученици, от тях 96 с ромски етнически произход. Сдружение "Каритас-София" също извършва образователни и обучителни дейности на територията на община Куклен, като обхваща ученици от различни малцинствени етноси. Съществува реална необходимост процеса на образователна интеграция на територията на общините Куклен, Асеновград, Перущица и Стамболийски да бъде насърчен и стимулиран. Всеки от партньорите ще провежда допълнително обучение по български език, както следва: ПГ - Асеновград - 4 групи, всяка по 11 ученици, 2 пъти седмично за 1 астрономичен час, 20 месеца /учебни 2016-2017 г. и 2017 - 2108 г./; ПГЛВ "Христо Ботев" - гр. Перущица - 3 групи, всяка по 12 ученици, 2 пъти седмично за 1 астрономичен час, 20 месеца /учебни 2016-2017 г. и 2017 - 2108 г./; ОУ "Петър Бонев" - гр. Перущица - 5 групи, всяка по 12 ученици, 2 пъти седмично за 1 астрономичен час, 20 месеца /учебни 2016-2017 г. и 2017 - 2108 г./; ОУ "Св.Св. Кирил и Методий" - с. Куртово Конаре - 5 групи, всяка по 11 ученици, 2 пъти седмично за 1 астрономичен час, 20 месеца /учебни 2016-2017 г. и 2017 - 2108 г./; Сдружение "Каритас-София" /в гр. Куклен/ - 2 групи, всяка по 10 ученици, 2 пъти седмично за 2 астрономични часа, 20 месеца /учебни 2016-2017 г. и 2017 - 2108 г./. Сдружението ще предостави възможност за допълнително обучение по български език на всички ученици от ромски произход в община Куклен. Дейността ще се извърши от педагози с богат професионален и практически опит в работа с деца от етнически произход. Ще бъдат назначени, както следва: ПГ - гр. Асеновград - 4-ма преподаватели, със специфичен опит в дадената сфера между 3 и 7 години; ПГЛВ "Христо Ботев" - 2-ма преподаватели, със специфичен опит в дадената сфера над 7 години /единият от двамата ще провежда заниманията на 2 групи/; ОУ "Петър Бонев" - 4-ма преподаватели, със специфичен опит в дадената сфера над 7 години и 1 преподавател със специфичен опит в дадената сфера между 3 и 7 години; ОУ "Св.Св. Кирил и Методий" - 4-ма преподаватели, със специфичен опит в дадената сфера над 7 години и 1 преподавател със специфичен опит в дадената сфера между 3 и 7 години; Сдружение "Каритас-София" /в гр. Куклен/ - 2-ма преподаватели, със специфичен опит в дадената сфера над 7 години. Във всяко от училищата - партньори, участващи в дейността ще бъде назначен и експерт административни дейности, който ще подпомага и организира изпълнението на проекта. Изпълнението на дейността ще допринесе пряко за постигането на основната цел на процедурата да подпомогне учениците, произхождащи от етническите малцинства, да се изградят като пълноценни граждани и да постигнат успешна професионална, социална и творческа реализация. 118 470.00 90 171.46
Дейност 2: Подобряване на образователната среда в училища, в които се обучават интегрирано ученици от етническите малцинства : Един от нерешените проблеми в сферата на интеркултурното образование, така както е посочен в Стратегията за образ. интеграция на деца и ученици от етническите малцинства (2015 - 2020 г.)е, че не се използват в достатъчна степен форми на извънкласна работа, както и „заниманията по интереси“ и „организирания отдих и спорт“ в рамките на целодневната организация на учебния ден.Дейност 2 цели именно преодоляване на този дефицит, като осигури възможност на учениците за участие в различни клубове по интереси.Изпълнението на дейността ще подпомогне пълноценната социализация на учениците от етническите малцинства и утвърждаването на интеркултурното образование като неотменна част от процеса на модернизация на българската образователна система.Дейността обхваща 250 ученици, от които минимум 60% от малцинствен етнически произход.Всеки от партньорите ще провежда допълнителни занимания в клубове по интереси, както следва:ПГ- гр. Асеновград -3 клуба, всеки по 15 ученици,1 път седмично за 1 аст. час, 20 мес. /уч.2016-2017 г. и 2017 - 2108 г./. Ще се организират и провеждат занимания в Клуб "Спорт в училище" и Ателие " Млад флорист", клуб "Забавна информатика";ПГЛВ "Хр. Ботев"- гр. Перущица - 2 клуба, всеки по 15 уч., 1 път седмично за 1 астр. час, 20 месеца /уч. 2016-2017 г. и 2017 - 2108 г/.Ще се организират и провеждат занимания в Клуб "Спорт в училище" и клуб "Забавна информатика";ОУ "П. Бонев"- гр. Перущица -4 клуба, всеки по 15 ученици, 1 път седм. за 1 астр. час, 20 мес. /учебни 2016-2017 г. и 2017 - 2108 г./. Ще се организират и провеждат занимания в Ателие " Млад флорист", Клуб "Готварство", Клуб "Спорт в училище";ОУ "Св.Св. Кирил и Методий" -с. Куртово Конаре -5 клуба, всеки по 15 уч., 1 път седм. за 1 астр. час, 20 мес. /уч. 2016-2017 г. и 2017 - 2018г./.Ще се организират и провеждат занимания в клуб "Уча, творя, играя", клуб "Забавна информатика", клуб "Готварство", клуб "Спорт в училище", клуб "Приложни изкуства" ;Сдружение "Каритас-София" /в гр. Куклен/ - 4 клуба, всеки по 10 уч., 2 път седм. за 1 астр. час, 20 мес. /уч. 2016-2017 г. и 2017- 2108 г./. Ще се организират и провеждат занимания в клуб "Приложни изкуства", Клуб "Шахмат", Клуб "Математика и информатика", Клуб "Млад фотограф";.Сдружението ще предостави възможност за включване в клубовете по интереси на всички ученици от ромски произход в община Куклен.Практиката показва, че за застрашените от отпадане ученици привлекателни са форми, които имат силна практическа насоченост. Често пъти за тях в училище не е интересно, защото не виждат връзката между учебния материал и практиката. Учениците търсят практическото знание и затова са подбрани форми със силна практическа насоченост; клубове, които винаги досега са се ползвали с висок интерес сред учениците. Всеки от клубовете ще приключи дейността си с поне едно масово мероприятие с цел учениците да покажат наученото по време на обучението си, да видят краен ефект от подготовката си, а също и за ангажиране на обществеността към проблемите на реинтеграцията и на образователния процес като цяло. Във всяко от четирите училища - партньори и Сдружение "Каритас" ще се организира и Клуб " Млад пътешественик" и ще се проведат 3 еднодневни екскурзии с времетраене от 8 часа и 2 двудневни екскурзии с времетраене от 30 часа през учебни 2017-2018 г. и 2018 - 2019 г. Всяка от екскурзиите ще включва по 45 ученика, като подборът им ще бъде осъществен на база активно включване в извънкласните форми и Социално-икономически критерии. Дейността обхваща и провеждането на летен лагер за 80 ученици, по 20 от всяко училище, като подбора им ще бъде осъществен на база активно включване в извънкласните форми и социално-икономически критерии. Летния лагер ще бъде с продължителност 6 дни - 5 нощувки. Изпълнението на дейността ще създаде предпоставки за успешна социализация на учениците от етническите малцинства, като поощрява взаимното уважение, разбирателството и сътрудничеството между всички ученици, независимо от етническата им принадлежност. 240 850.00 259 688.76
Дейност 3: Съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда: Дейността обхваща провеждането на занимания, които да подпомогнат на 60 децата от етнически малцинства да съхранят и развият културната си идентичност в интеграционна мултикултурна среда. Съхраняването и развитието на културната идентичност на децата и учениците от етническите малцинства в българското образование се осъществява чрез обучение в свободноизбираема подготовка (СИП) в направление изучаване на традиционната култура на съответната етническа общност. В двете училища - партньори ще се провеждат допълнителни занимания по: ОУ "Петър Бонев" - гр. Перущица - СИП "Ромски фолклор и култура", 2 групи по 15 ученици, 2 път седмично за 1 астрономичен час, 20 месеца /учебни 2016-2017 г. и 2017 - 2108 г./. ОУ "Св.Св. Кирил и Методий" - с. Куртово Конаре - СИП "Ромски фолклор и култура", 2 групи по 15 ученици, 2 път седмично за 1 астрономичен час, 20 месеца /учебни 2016-2017 г. и 2017 - 2108 г./. Основната цел на дейността е развитие на творческите заложби на учениците и запознаване с ромската култура и традиции. Заниманията ще разширят на познанията на учениците и ще се развият на нови умения в областта на сценичното изкуство, ще се насърчи общуването и приемането на различията чрез изкуство, ще се стимулират ефективни взаимоотношения, умения за работа в условията на екипна и творческа среда. Чрез ученическата креативност и творчество да се подпомогне самоопределянето и културната идентичност на децата от етнически произход. Изучаването на традиционната култура на съответната етническа общност не е широко застъпено в образователния процес. Дейността ще се извърши от педагози с богат професионален и практически опит в работа с деца от етнически произход. Ще бъдат назначени, както следва: ОУ "Петър Бонев" - 1 преподавател, със специфичен опит в дадената сфера над 7 години; ОУ "Св.Св. Кирил и Методий" - 1 преподавател, със специфичен опит в дадената сфера над 7 години. Учениците ще организират празници и представления на усвоените знания и умения в училищата пред съучениците и родителите си. Дейността ще способства за популяризиране на ромското нематериално културно наследство, както и популяризиране на ромската култура, традиции, бит и обреди в тяхното многообразие. Също така ще стимулира и повиши знанието за другите и разбирането на техния бит и култура, като насърчава мултикултурния диалог. Преподавателите ще създават интерес и чувство за принадлежност към училището чрез груповата работа в извънкласните дейности, ще мотивират децата за личностностно и творческо развитие и изява, редовно посещаване на училище, създаване на социални и трудови навици и умения, групова сплотеност, изграждане на приятелства на базата на творчески интереси и междукултурна толерантност. 36 720.00 30 898.93
Дейност 4: Насърчаване участието на всички родителите в образователния процес и работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието : Дейността обхваща провеждането на индивидуални консултации и групови срещи с родителите на учениците от целевата група. Дейността ще се изпълнява от 2-ма експерти образователни дейности с над 7 години професионален опит, които ще изготвят програми за груповите срещи, като се обхване максимално широк спектър от теми, които касаят активното участие на родителите във образователния процес. Индивидуалните консултации ще се извършват при необходимост и преценка на учителите от училищата - партньори. Образователната интеграция на децата, като цяло е функция от желанието и възможностите на родителите, което изисква целенасочена работа с тях за преодоляване на натрупаните проблеми. Наблюдава се забавено подобряване на образователния статус на ромската общност в последните 20 години. Друга особеност на групата е, че функционалната неграмотност се среща три пъти по-често при ромските жени, отколкото при мъжете в групата. Жените са тези, които се грижат за децата, тяхната неграмотност или ниско образование се оказват от изключителна важност за образователните аспирации и училищните успехи на децата. При трите групи българи, турци и роми, се наблюдава повишаване на образователното равнище, но най-слаба е тази промяна в ромската общност. Част от децата тръгват на училище без да говорят добре официалния български език и без да са усвоили основните знания и умения, необходими за справяне в учебния процес. Социализационните модели в много ромски групи, особено в квартали с преобладаващо ромско население, създават допълнителни трудности за адаптацията на ромските деца в училище, ако не са ходили в предучилищно детско заведение. Патриархалните норми на свръхконтрол върху поведението на момичетата и жените също водят до ранно отпадане на момичетата от някои ромски субгрупи от училище. Липсата на заинтересованост у родителите е поведение, което е резултат на причини от различен характер: етнически предразсъдъци, социално-битови затруднения, неумение да стимулира детето си за развитие чрез образование. Ангажирането на родителите с активно участие във възпитанието и социалния живот на децата ще доведе до повишаване на доверието в образователните институции и степента на социализация. Експертите образователни дейности ще провеждат групови срещи с родителите във всяко училище на всеки 2 месеца през учебните години - 2016 - 2017 г. и 2017 - 2018 г. . Индивидуални консултации ще се провеждат всеки месец по 5 часа във всяко от училищата - партньори. Дейността е насочена и към разрешаването на един от основните идентифицирани проблеми недостатъчно разбиране на ползите от образователната интеграция от голяма част от обществото (вкл. от всички етнически групи). В дейността ще бъдат обхванати 80 родители на ученици без разлика от етническия им произход. Дейността обхваща: 1. Изработване на методика за работа с родителите на децата за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието. 3. Обучение на учители за прилагане на методиката за работа с родители на децата за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието. 4. Създаване на родителски клуб в училищата, изработване и прилагане на Програма за дейността му. 5. Мотивационно обучение на родители без разлика от етническия им произход за активно включване в процеса на образователна интеграция. Изпълнението на дейността ще допринесе: 1. Да се повиши интереса и мотивацията на родителите без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието. 2. Да се насърчи активното участие на родителите в процеса на интеграция. 3. Да се подобри социалнопсихологическия климат в общностите по отношение възпитанието и образованието на децата от етническите общности. Дейността цели създаване на работещ модел за привличане на родителската общност като активен партньор, променящ също така и мотивацията и нагласите сред етническите общности към образователните институции и необходимостта от интеграция. 21 340.00 20 784.86
Дейност 5: Преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност: Дейността обхваща провеждане на информационна кампания на територията на общините Куклен и Перущица, насочена към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност. Информационната кампания е с продължителност 25 месеца и обхваща провеждането на различни събития, които да популяризират ромската култура и идентичност. Насочена е към широката общественост на териториите на двете общини - партньори по проекта и цели да насърчи мултикултурния диалог в общностите , чрез популяризиране на ромската култура, традиции и изкуство. Използването на разнообразни форми ще стимулира широкото включване на целевата група - учениците от етническите малцинства и техните родители в дейността. Информационната кампания ще предостави многообразни възможности за артистична и творческа изява на целевата група. Те съответстват на спецификата и отразяват анализа на нуждите, така че да се насърчи активното участие на ромската общност и същевременно да се представят нови културни продукти и събития от интерес за цялото население на общините. Дейността ще повиши информираността на обществото по отношение значимостта на културното многообразие. Ще се създадат и развият качествено нови форми на културни събития, базиращи се на местната културна специфика, като се приложат и използват иновативни подходи за представяне и промотиране. Изпълнението на дейността ще насърчи развитието, осъвременяването и обогатяването на културния живот, изграждането на културната идентичност на община Куклен и община Перущица и ще насърчи междуетническата толерантност и недискриминация. Негативните обществени нагласи до голяма степен се задължат на следните проблеми: - непознаване на ромската култура, традиции и изкуство и опосредстването им до фолклорни елементи; - ограничено участие на ромската общност в обществените и културните събития в общините. Постигането на етническа толерантност и преодоляването на негативните обществени нагласи е невъзможно без познаване на културата, традициите и изкуството на другите. Дейността създава условия за равнопоставено участие в културния и обществен живот на етническите малцинства, чрез което да се ограничи процеса на дискриминация и да се насърчи социалната им интеграция, професионалното и личностно развитие. Основните събития от информационната кампания включват: 1. Създаване на Музей на етносите; 2. Фестивал на традиционната и съвременна ромска музика и танци; 3. Провеждането на дни на етническата мода и кулинария. Музеят на етносите включва създаването на временна музейна сбирка със съвременни предмети, продукти на изкуството на различните етноси, както и исторически свидетелства от бита и културата на етническите малцинства, и нейната експозиция в читалищата в гр. Куклен и гр. Перущица. Музейната сбирка ще бъде достъпна в рамките на 4 месеца на всяко от местата, входът ще бъде свободен. В този своеобразен пътуващ музей ще бъдат изложени различни предмети от бита и културата на етническите малцинства: народни носии, предмети, документи от местната родова история (изготвени родословни дървета), местни занаяти, занаятчийски предмети и др. Квалифицирани специалисти ще подготвят, съберат и курират музейната експозиция. След приключването на дейността, сбирката ще бъде изложена в сградата на СФ "Инди Рома 97" в гр. Куклен. 1 път годиншно във всяка от двете общини ще се организира провеждането на тридневен фестивал, като ще се представят, както традиционните ромски музика и танци, така и съвременните. В рамките на фестивала ще се организират множество конкурси за: „Ромски славей”, „Млади надежди на ромската музика”, „Най-добър изпълнител на традиционни ромски танци”, „Най-добър изпълнител на съвременни ромски танци”, „Най-добра група за традиционни ромски танци”, „Най-добра група за съвременни ромски танци” и др. С оглед насърчаване активното включване на момичетата и жените от етническите малцинства е планирана организацията и провеждането на Дни на етническата мода и кулинария. 41 680.00 33 884.98
Дейност 6: Организация и управление на проекта: Основната цел на дейността е да се гарантира изпълнението на проекта в съответствие с изискванията на Оперативната програма и принципите за добро управление. За успешното изпълнение на проекта и постигането на планираните резултати е от първостепенна важност осигуряването на качествени ресурси за изпълнение на дейностите и управлението на проекта. С изпълнението на проекта ще се ангажира екип от висококвалифицирани специалисти, който ще включва ръководител екип, администратор на проекта, счетоводител, асистент и експерт мониторинг и контрол. Основна задача на екипа ще е да осигури коректното изпълнение на предвидените дейности, постигането на целите на проекта и отчитането пред Управляващия орган. Съобразно план-графика на проекта ще се провеждат ежемесечни съвещания за отразяване на напредъка и при необходимост предприемане на мерки за коригиране на отклоненията. С редовната вътрешна оценка се осигурява постоянна готовност за предоставяне на данни при проверка от съответните контролни органи, както и своевременна реакция при възникване на проблем, застрашаващ срочното и качествено изпълнение на “Плана за изпълнение на проекта”. Всички предвидени дейности, произтичащи от договора ще се изпълняват коректно и в предвидените срокове. Счетоводителят ще води редовна и прецизна финансово-счетоводна отчетност за изпълнение на проекта. Всички доклади и действия по проекта ще са съобразени и стриктно ще се придържат към договора. Кандидатът ще предоставя на Управляващия орган и/или упълномощените от него лица, цялата изисквана информация относно изпълнението на проекта. Ще се изготвят доклади, съгласно образците. Членовете на екипа ще изготвят лични отчети. Счетоводителят ежемесечно ще представя справка за разходването на средствата. Ръководителят ще изготвя обобщен доклад за дейността и степента на изпълнение и постигане на заложените резултати. За постигане на цялостно и всеобхватно наблюдение, контрол и вътрешна оценка на проекта към описаните по-горе средства ще се бъдат добавени и следните вътрешни процедури, средства и методи, които ще се проследяват от експерта мониторинг и контрол: - процедура за текущо проследяване и спазване на крайните срокове за изпълнение на всеки отделен етап на проекта и за постигане на заложените цели и планираните резултати; - събиране на детайлна информация и анализ на междинните резултати; - редовно отчитане на постигнатите резултати след проверка за коректност, валидност и надеждност на представената в докладите на членовете на екипа информация, както и степен на изпълнение на възложените задачи; - контрол върху качеството на изпълнение на всяка проектна дейност въз основа на отчетите на проектния екип; - изготвяне на предложения, препоръки и предприемане на корективни мерки при възникване на потенциални проблеми и трудности при изпълнението на проекта; - контрол над ресурсите използвани за постигане на предвидените резултати и техния принос за изпълнението на целите на проекта; - контрол върху допустимостта и целесъобразността на извършените разходи по проекта; - спазване на принципите за добро финансово управление; - проверка и контрол над прилагането на изискванията за публичност и информиране; - проверка на техническа и финансова отчетност по финансирания проект; - събиране, подреждане и правилно съхраняване на вътрешната документация по изпълнението на проекта за гарантиране на надлежното документиране на дейностите и лесно използване при поискване от страна на националните и европейските контролни органи. Определянето на изпълнители ще се осъществява при спазването на следните принципи: публичност и прозрачност; свободна и лоялна конкуренция; равнопоставеност и недопускане на дискриминация. Дейността е планирана в съответствие с изискванията на действащото законодателство в Република България. Дейността гарантира, че проектът се осъществява на базата на принципа на прозрачност при вземането на решения и тяхното прилагане. 51 417.78 47 153.18
Дейност 7: Информиране и публичност: Основната цел на дейността е да се осигури максимална публичност на получената безвъзмездна помощ в съответствие с договора и изискванията за визуализация. Социална фондация „Инди-Рома 97”, както и всички партньори по проекта ще направят всичко необходимо за разгласяване на факта, че проектът се съфинансира от Европейския социален фонд. Предприетите за тази цел мерки ще са в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.. При изпълнение на проекта, както и на мерките по информация и публичност задължително ще се указва съфинансирането от Европейския социален фонд, чрез поставяне на емблемата на ЕС и упоменаване на Европейския съюз, изписване на Европейски социален фонд и общото лого за програмен период 2014-2020 в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност . Във всеки документ свързан с изпълнението на проекта, който ще се използва за обществеността и участниците в него, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, ще се посочва, че финансиращата го Оперативна програма ,,Наука и образование за интелигентен растеж“ 2014-2020 г., се осъществява с подкрепата на Европейския социален фонд на всеки продукт по проекта. За постигане на публичност и повишаване информираността, в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. е планираното използването на следните мерки за информация и публичност: 1. Информационни табели - 8 бр. В периода на изпълнение на проекта сградите на всички партньори ще бъдат обозначени с информационни табели, които упоменават финансовата подкрепа от Европейския съюз. Табелите ще са с размер минимум А3 2. Брошура за изпълнението на проекта. Планирано е изработването и разпространението на 1000 броя информационни брошури за изпълнението на проекта. Брошурата ще информира за основните цели на проекта, планираните дейности и очаквани резултати. Освен задължителните елементи, описани по-горе, всякa публикация ще съдържа и изявление за отговорността: „Настоящият документ е изготвен с финансовата помощ на Европейския социален фонд. Социална фондация „Инди-Рома 97” носи цялата отговорност за съдържанието на настоящия документ, и при никакви обстоятелства не може да се приеме като официална позиция на Европейския съюз или УО” 3. Публикации в регионален вестник. Социална фондация „Инди-Рома 97” ще изготви четири публикации, две в началото, една в средата и една в края на проекта. Публикациите ще съдържат информация за основните цели на проекта, планираните дейности и очаквани резултати. 3 700.00 3 325.37

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.