Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

С настоящото проектно предложение ще се подобри качеството на живот и възможностите за социално включване на хората с увреждания и възрастните хора от Община Златоград. Разработеният проект за грижа в дома ще осигури почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в техните домове, с които ще се осигурят възможности потребителите да запазят своята самостоятелност и начин на живот. 
С реализиране на проекта ще се осигури достъп до кандидатстване за услугата на всяко лице от определената в проекта целева група и да се извърши обективна оценка на потребностите му. Възрастните лица и хората с увреждания ще имат гарантирана възможност за избор на услуги и ще бъдат подпомагани при взимане на решение коя е дейността, която в максимална степен отговаря на техните потребности. Възможност да кандидатстват и да ползват услугата имат лица от целевата група, в т.ч. и потребители на други социални услуги, като при оценката и предлагането на грижа в дома се прилага принципа за недопускане на двойно финансиране. Екипът по проекта ще създаде необходимата организация за информиране на кандидат-потребителите за организацията и сроковете за прием на заявленията.
Планувано е да бъдат извършени оценки на потребностите на около 80 кандидата, идентифицирани като хора с увреждания и възрастни лица от община Златоград.
С проекта ще се изгради и съответен кадрови капацитет за предоставянето и управлението им. Персоналът който ще предоставя услугите ще бъде обучен и по време на реализация на проектните дейности ще му бъдат предоставени супервизии.
По проекта ще бъдат назначени  медицински специалисти - 2бр. на 4 часа на трудов договор, рехабилитатор - на 4 часа на трудов договор, 16 домашни помощника на 8 часа на трудов договор, диспечер на 8 часа на трудов договор и шофьор на 8 часа на трудов договор.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност "Грижа в дома" в община Златоград: Дейността включва следните поддейности, съгласно насоките за кандидатстване: 1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания; 2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата. Допустимо е също така заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите); 3.Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания; 4. Осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда. В рамките на настоящия проект ще се осигурят интегрирани здравно-социални услуги, според специфичните потребности на потребителите, на основа на индивидуалната социална оценка за почасово ползване на услугите. Услугите ще подпомагат в ежедневието най - малко 64 потребители, за да могат те да останат в семейната си среда. Услугите които ще получава едно лице ще се базират на индивидуалните му нужди и ще бъдат предоставени без такси. В Община Златоград ще бъдат назначени медицински специалисти - 2бр. на 4 часа на трудов договор, рехабилитатор - 2 бр. - на 4 часа на трудов договор, психолог на граждански договор, 16 домашни помощника на 8 часа на трудов договор, диспечер на 8 часа на трудов договор и шофьор на 8 часа на трудов договор. Всички служители ще бъдат назначени за 18 месеца. Всички назначени служители които не са преминали обучение, ще бъдат обучени по проекта. Предвижда се въвеждащо обучение в края на 1 месец от стартиране на проекта и 1 супервизия на 6 месец от стартиране на предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги и 2 супервизия през 16 месец . Дейността има за цел да осигури достъп до кандидатстване за услугата на всяко лице от определената, в проекта, целева група и да извърши обективна оценка на потребностите му. Възрастните лица и хората с увреждания ще имат гарантирана възможност за избор на услуги и ще бъдат подпомагани при взимане на решение коя е дейността, която в максимална степен отговаря на техните потребности. Възможност да кандидатстват и да ползват услугата имат лица от целевата група, в т.ч. и потребители на други социални услуги, като при оценката и предлагането на грижа в дома се прилага принципа за недопускане на двойно финансиране. Екипът по проекта създава необходимата организация за информиране на кандидат-потребителите, за организацията и сроковете за прием на заявленията. Планувано е да бъдат извършени оценки на потребностите на около 80 кандидата, идентифицирани като хора с увреждания и възрастни лица от община Златоград. Кандидат-потребителите подават заявления за включване в социалната услуга през първия месец на стартиране на проекта. Заявленията се изготвят от екипа за организация и управление по образец, към тях си прилагат съответни документи. Невъзможността за самообслужване и/или ограничения ще бъде установена посредством извършената социална оценка на потребностите. Извършване на оценката на потребностите на кандидатите ще се извърши през 1 месец, като дейността ще се възложи на експерти с различен профил с опит и квалификация. За оценката ще бъде разработен формуляр, от екипа за управление, на база на досегашната практика на общината. В Община Златоград ще се ползват специалисти от наличните социални услуги. Медицинските сестри назначени по проекта ще консултират потребителите относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания. Възнагражденията на предвидените за наемане лица са формирани на база Наредба за стандартите за заплащане на труда на служителите, осъществяващи дейността по предоставяне на социални услуги. Общата стойност за разходите за възнаграждения е 457 836 лв. 512 972.16 490 198.82

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.