Популяризиране на стартирането и развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: Тази дейност полага основите за реализиране на проекта и осигурява устойчивост на резултатите след края му, като се работи с целевите групи за трайна промяна в техните нагласи и формиране на предприемачески дух. Фокусът е върху подготовка на лица, желаещи да развиват собствен бизнес, вкл. безработни и работещи, за планиране и стартиране на самостоятелна стопанска дейност и самонаемане. Дейността ще бъде реализирана в следните етапи:
ПОДГОТВИТЕЛЕН ЕТАП
В този начален етап от проекта ще се проведат инициативи за информиране и представяне на възможностите за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество. Ще се направи анализ на целевата група и ще се отправят покани до подходящите участници за посещение на информационни срещи – чрез поставяне на постери на видни места и в директен контакт с лицата.
На тези срещи ще се провеждат разговори с лицата от целевите групи и техния приближен кръг за определяне на проблемите им във връзка с реализацията им на пазара на труда и започване на самостоятелна заетост, както и ще се дава обща информация за възможностите за развитие. Срещите ще се организират от бенефициера периодично – на 3 етапа в рамките на проекта по 10 работни дни на етап по 2 часа на ден.
На тази база ще се изберат лица, които реално демонстрират потенциал и желание за пълноценно включване в пазара на труда и самостоятелна заетост, с които ще се проведат индивидуални мотивационни срещи в следващият етап от дейност 1. Предвижда се тези участници да са до 48 души, представители на целевите групи.
МОТИВАЦИОНЕН ЕТАП
На този етап ще се провеждат индивидуални консултации с подбраните участници, където ще се обсъждат идеите и амбициите им за професионално развитие и започване на собствен бизнес, както и проблемите и предизвикателства пред тях, които ги възпрепятстват да се реализират. Съществен елемент от работата ще бъде изготвянето на оценка за социално включване за всеки участник, тъй като от направеното предварително проучване на целевите групи става ясно, че наред с образователните потребности са налице социално-психологически пречки и дефицити, които трябва да бъдат адресирани (вж. т.11.2 Описание на целевата група). На тази база ще се приложи индивидуален подход към всеки участник за мотивирането му въз основа на анализ на силните и слабите му страни и предоставяне на необходимата социално-психологическа подкрепа.
Подходът за изпълнението на тази дейност е иновативен за територията на МИГ „Струма“ в две отношения. Първо, ползва се индивидуален подход към всеки участник за разлика от досега прилаганите общи информационни кампании, с които се достига широко покритие на целевата група, но успеваемостта е много ниска. Опитът ни показва, че за да има реален и траен резултат, е необходима индивидуално насочена работа с участниците.
Второ, акцентира се върху социално-психологическите нужди на участниците, които често остават извън полезрението на стандартните мотивационни кампании. За този аспект от дейността ще ползваме иновативния метод, разработен от Фондация „Шипковенски“, който досега не е прилаган за подобен род дейности на местно ниво. Методът изследва социално-битовите условия, в които живее участникът, когнитивните, комуникационните и социалните му умения и възприятия, в които се коренят редица от психологическите проблеми за адекватно интегриране на пазара на труда на целевата група като липса на увереност, липса на себепознание, пред-депресивна изолираност и пр. (вж. т.11.2). Именно върху тези дефицити ще бъде фокусът на индивидуалните срещи от мотивационния етап, за да може да се преодолеят дълбоколичностните проблеми на участниците и да се формира в тях трайна увереност и предприемаческа нагласа. |
0.00
|
11 339.80
|
Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност: Тази дейност е насочена към предоставяне на комплексни обучения, които да подпомогнат целевите групи в разработката и преценката на предприемаческите им идеи, придобиването на нужни за управлението и развитието на бизнеса знания и умения и разработването на бизнес идеите в жизнеспособни планове за реализация на реална стопанска дейност. Тази дейност е от съществено значение за постигане на търсените по проекта резултати, тъй като е пряко насочена към идентифицираната потребност на целевите групи от повишаване на познанията в сферата на бизнеса, управлението и финансите (вж. т.11.2).
Участниците в дейността ще бъдат тези, които са взели участие в мотивационните срещи в Дейност 1 и са проявили желание и потенциал за развитие на собствен бизнес. Очакванията са, че в Дейност 2 ще има до 28 участници (половината от тези в мотивационния етап на Дейност 1). Те ще бъдат разпределени в 3 обучителни групи от 7 до 10 участници.
Още в началото на дейността ще бъде проведена анкета сред участниците, въз основа на която ще бъдат оценени техните образователните потребности в индивидуално становище за всеки участник. На тази база ще бъдат създадени индивидуални планове с необходимата за лицата подкрепа, които ще бъдат актуализирани при необходимост в хода на участието им в Дейност 2, а впоследствие и в Дейност 3.
Предвидените обучения ще се осъществяват в рамките на 6 дни, като общата продължителност ще е 40:30 лекторски часа. Разписаната програма в т.11.4 е изчерпателна и подготвена специално за интензивни курсове. Езикът на лекциите ще е достъпен и подходящ за всички лица от целевата група, дори и за тези, които нямат висше образование.
Програма съдържа задължителните според Условията за кандидатстване модули за обучение:
- модул 1 „ВИЕ КАТО ПРЕДПРИЕМАЧ“,
- модул 2 „БИЗНЕС ПЛАН, БИЗНЕС ИДЕЯ, МАРКЕТИНГОВ ПЛАН“,
- модул 3 „ФОРМИ НА ТЪРГОВСКА ДЕЙНОСТ“,
- модул 4 „ПЕРСОНАЛ, ПРАВНИ ОТГОВОРНОСТИ И ЗАСТРАХОВКИ“,
- модул 5 „ФИНАНСОВО ПЛАНИРАНЕ“,
- модул 6 „КАПИТАЛ И ВИДОВЕ ИЗТОЧНИЦИ НА ФИНАНСИРАНЕ“,
- модул 7 „СТАРТИРАНЕ НА БИЗНЕСА“.
Разширихме програмата, като включихме два допълнителни модула:
- модул А „АНАЛИЗ НА ПАЗАРА. МАРКЕТИНГ И Е-МАРКЕТИНГ“,
- модул Б „ПРИВЛИЧАНЕ НА ПАРТНЬОРИ“,
които да дадат познания за модерните предизвикателства на пазара на услугите, онлайн маркетинга и рекламата, които заемат все по-голяма роля при планирането и развитието на бизнеса на съвременния предприемач. Засегнахме също темата за привличане на партньори, които могат да осигурят на малкия бизнес както жизненоважен капитал, така и експертна помощ, отваряне на пазари и пр.
След приключване на обучението по всички предвидени в програмата модули участниците в Дейност 2 ще получат удостоверение за успешно преминато обучение. |
0.00
|
10 367.58
|
Предоставяне на специализирани консултантски услуги на лица, желаещи да започнат самостоятелна стопанска дейност: Това е заключителната дейност по проекта, която надгражда работата с целевите групи в предходните дейности, като се предоставят услуги в подкрепа започването на реална стопанска дейност и осигуряване на подходящи източници на финансиране, достъп до услуги и менторство за развитие на бизнес. До нея ще бъдат допуснати участниците, които успешно са преминали обученията в Дейност 2.
Дейността ще се осъществи чрез провеждане на индивидуални консултации на участниците с експерт (ментор), в които ще бъдат разгледани въпроси, свързани с разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група; преценка на жизнеспособност на бизнес идеите на кандидат-предприемачите; консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието; консултации за подготовка на бизнес планове за лицата от целевите групи; консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от различни финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОПРЧР; подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност и др. Заниманията ще бъдат адаптирани индивидуално спрямо идеите и потребностите на лицето, желаещо да започне самостоятелна стопанска дейност.
Консултациите на всяко лице от целевата група ще са в рамките на 14 часа, които ще бъдат предоставени в няколко срещи, чийто брой и интензитет ще се определи от ментора, след като се запознае с индивидуалния план с необходимата за лицето подкрепа и конкретните му аспирации. |
0.00
|
12 956.28
|