Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Като конкретен бенефициент по настоящата процедура, община Стара Загора в партньорство с "Тролейбусни и автобусни превози"ЕООД ще закупи нови 33 електрически автобуси и 18 двойни зарядни станции, с което ще допринесе за подобряване на услугите на обществения транспорт и привличане на по-голям брой пътници, като в същото време се подобрят екологичните характеристики на града, намалят се ПТП и вредните емисии.
Новият електрически автобусен парк ще подобри достъпността, условията на живот и околна среда в град Стара Загора.
Предвижда се изпълнението на следните дейности:
1. Организация и управление, информация и комуникация на проекта;
2. Изготвяне на техническа спецификация за провеждане на тръжна процедура за доставка на електрически автобуси; 
3. Доставка на 33 нови 12-метрови електрически автобуси и допълнително оборудване към тях за нуждите на обществения транспорт в Стара Загора;
4. Първоначална регистрация и застраховки на доставените транспортни средства (електрически автобуси);
5. Проектиране и изграждане на 2 (две) комплектни трансформаторни станции за захранване на зарядните станции и проектиране и изграждане на кабелни трасета до зарядни станции;
6. Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствие на проектна документация с основните изисквания към строежите във фаза „работен проект“, упражняване на строителен надзор при изграждането на комплектни трансформаторни станции за захранване на зарядните станции и изготвяне на геодезически заснемания за издаване на удостоверение от службата по "ГКК" по чл. 54а от ЗКИР;
7. Подготовка на проектното предложение.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление, информация и комуникация на проекта: Под-дейност "Организация и управление на проекта": Индикативен месец за подписване на АДБФП - ноември 2019 година. Екипът за управление на проекта включва ръководител екип, вътрешни експерти (служители на Общинска администрация и „Тролейбусни и автобусни превози“ЕООД) и външни експерти. За изпълнението на дейност 1 се прилага чл. 55, ал. 1, т. 4 от ЗУСЕСИФ. Структурата на екипа за управление ще се състои от следните експерти: - Ръководител екип (служител на община Стара Загора); - Координатор проект (служител на община Стара Загора); - Юрист (служител на община Стара Загора); - Финансист (служител на община Стара Загора); - Технически сътрудник (служител на община Стара Загора); - Счетоводител (служител на "Тролейбусни и автобусни превози"ЕООД); - Организатор дейности "Тролейбусни и автобусни превози"ЕООД; - Експерт "Логистика" (служител на "Тролейбусни и автобусни превози"ЕООД); - Експерт "Транспортни документи" (служител на "Тролейбусни и автобусни превози"ЕООД); - Инвеститорски контрол част "Електро" (служител на "Тролейбусни и автобусни превози"ЕООД); - Правен експерт (външен експерт); - Електроинженер (външен експерт); - Експерт подвижен състав(външен експерт); - Експерт "Обучения и програми" (външен експерт); - Експерт "Публичност и визуализация" (външен експерт) Екипът ще докладва напредъка по изпълнението на проекта като предоставя на Управляващия орган за одобрение (1) технически и финансови отчети (доклади за напредък), които се представят заедно с всяко искане за междинно плащане; (2) технически и финансов отчет (окончателен доклад) за изпълнението на проекта, които се представят заедно с искането за окончателно плащане; и (3) технически отчет (доклад за напредък), който се предоставя при поискване от Управляващия орган. Отчетите ще се представят чрез ИСУН 2020 по образци, налични в системата. Дейността на екипа е описана в документ "Екип за управление на проекта" в раздел 12. Под-дейност "Информация и комуникация по проекта": Информационната кампания ще бъде отговорност на Експерта "Публичност и визуализация" (външен експерт в ЕУП). Съгласно минималните изисквания на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 год. експертът "Публичност и визуализация" ще организира и проведе две официални церемони за ефективния старт на проекта „първа копка“ и за откриване на обекта, на които ще бъдат поканени представителите на регионалните печатни и електронни медии. На Интернет страниците на община Стара Загора и "Тролейбусни и автобусни превози"ЕООД ще публикува информация за проекта. Ще постави стикери на всички активи, закупени по проекта. Периодично до всички медии в региона ще подготвя и изпраща съобщения с информация за хода на проекта. За изработването на информационните материали ще бъде проведена от община Стара Загора процедура по ЗОП и избран изпълнител за тяхната доставка. Предвиждат се да бъдат доставени следните материали: 1 (един) билборд с размери 4х3 метра, 1 (една) постоянна обяснителна табела 50 х 70 см, 1 (един) банер или рекламно пано и информационни стикери (33 стикера с размери 50 х 70 см за електробусите и 100 стикера с размери 5х9 см. за останалото оборудване). Всички информационни материали, включително и тези, разпространявани по електронен път ще съдържат следната информация - единното лого "Една посока - много възможности", името на проекта, името на ОПОС 2014-2020 (изписано изцяло-Оперативна програма “Околна среда” 2014-2020), източника на финансиране, флагът на ЕС, българския национален флаг и интернет сайта на ОПОС 2014-2020. 948 000.00 836 551.23
Изготвяне на техническа спецификация за провеждане на тръжна процедура за доставка на електрически автобуси: Проведена е процедура по реда на чл. 20, ал. 4, т. 3 от ЗОП (директно възлагане) на ЗОП от "Тролейбусни и автобусни превози"ЕООД, град Стара Загора за изготвяне на техническа спецификация, предназначена за провеждане на обществена поръчка с предмет "Доставка на 33 нови 12-метрови електрически автобуси и допълнително оборудване към тях за нуждите на обществения транспорт в Стара Загора". Консултантът има ангажименти да изготви критерии за възлагане и предложи методика за оценка на предложенията на участниците в обществената поръчка, както и да консултира Възложителя по други елементи от същата обществена поръчка. 14 400.00 12 000.00
Доставка на 33 нови 12-метрови електрически автобуси и допълнително оборудване към тях за нуждите на обществения транспорт в Стара Загора: Като конкретен бенефициент по настоящата процедура, община Стара Загора в партньорство с "Тролейбусни и автобусни превози"ЕООД ще закупи нови 33 електрически автобуси и 18 двойни зарядни станции, с което ще допринесе за подобряване на услугите на обществения транспорт и привличане на по-голям брой пътници, като в същото време се подобрят екологичните характеристики на града, намалят се ПТП и вредните емисии. Новите 33 електрически автобуса са необходими за осигуряване качествено обслужване на новите линии, които се очаква да се създадат в следствие препоръките от новата общинска транспортна схема на града. Пред вид гореизложеното стои задачата от придобиване и въвеждане в експлоатация на електрически автобуси и нужното оборудване и инфраструктура за тяхната експлоатация. Анализът относно необходимия тип електрическо превозно средство показва, че с оглед пътникопотокът по съществуващи и нови линии, с оглед транспортната пропускливост и натовареността на уличната мрежа по предвидените маршрути е нужна доставката на 12-метрови соло автобуси. Реалното достигане на нужните за целите на настоящия проект показатели зависи от заложените от доставчика технологични параметри, енергийни показатели и експлоатационни качества. Тяговата батерия на електрическия автобус е основният източник на енергия, от който зависи работата на всички системи на превозното средство. Батерията трябва да отговаря на нормите, определени с Правило R 100 на Икономическата комисия за Европа на ООН. Батерията трябва да притежава капацитет за покриване на определените от Възложителя експлоатационни изисквания относно пробега на автобуса в един работен цикъл. Процесът на ежедневно опериране с електрическите автобуси включва работа на превозното средство на линия от транспортната схема, до определено ниво на разряд на тяговата батерия на автобуса. След което същият трябва да бъде включен към зарядна станция до достигане на определеното ниво на заряд и готовност за работа. Следва да се вземе пред вид нуждата от едновременен заряд на превозните средства. Удобното място за разполагане на зарядните станции е на територията на Депото на дружеството. С оглед горните изисквания към процеса на дозаряд, доставката трябва да включва 18 броя двойни зарядни станции на променливотоково трифазно захранване 3 x 380V. Същите преобразуват входното напрежение в правотоково и захранват батерията на автобуса до изискуемото ниво. Зарядните станции са напълно автоматизирани съоръжения и трябва да отговарят на изискванията на Директива 2014/35/ЕС относно зареждане на електрически превозни средства, както и на европейският стандарт за изходен куплунг към превозното средство. Нужно е да са оборудвани с възможности за контрол и диагностика на процеса, както и за комуникация и пренос на данни. Всички енергийни и технологични показатели на превозното средство и зарядната станция следва да са доказани, както с изискуемата документация и сертификати, така и чрез протоколи от тестови изпитания по установената методика SORT. 50 886 000.00 49 103 999.78
Първоначална регистрация и застраховки на доставените транспортни средства (електрически автобуси): Включват се разходи за първоначална регистрация и застраховки на доставените транспортни средства по всеки от компонентите (когато не са включени в закупуването и доставката на превозните средства и в договора за обществена услуга се предвижда компенсация за подобен род дейности). Община Стара Загора ще проведе обществена поръчка по реда на ЗОП за всички видове застраховки на електрическите автобуси, а дължимите такси ще бъдат заплатени съгласно нормативната уредба: • продуктова такса /екотакса, съгласно чл.12 от Наредба за определяне на реда и размера на заплащане на продуктова такса; • първоначална регистрация в КАТ, съгласно чл. 2 и чл.3 ал.2 от Наредба No I-45 за регистриране, отчет, спиране и пускане от движение на моторни превозно средства и ремаркета; • издаване на допълнителни заверени копия на Лиценз на Общността, съгласно чл. 9, ал.5 от Наредба No 11 за международен автомобилен превоз на пътници и товари; • представяне на превозното средство след първоначална регистрация в Пункт за годишен технически преглед и издаване на Удостоверение за техническа изправност на ППС и проверка за годност за извършване на превоз на пътници, съгласно Наредба No Н-32 за периодична прегледи за проверка на техническата изправност на пътните превозни средства 43 000.00 16 571.82
Проектиране и изграждане на две комплектни трансформаторни станции за захранване на зарядните станции и проектиране и изграждане на кабелни трасета до зарядните станции: За зареждане на новозакупените 18 (осемнадесет) двойни зарядни станции е нужно изграждането на 2 (две) БКТП 2х800 кVА 20/0.4 кV с прилежащата към тях закрита разпределителна уредба средно напрежение. Необходимо е и изготвяне на ситуация на кабелите средно и ниско напрежение, доставянето и полагането им. Ще бъде изградена и закрита разпределителна уредба (БКТП 3). Закритата разпределителна уредба (БКТП 3) е изискване на ЕВН за извършване на меренето на консумираната ел. енергия от два различни източника. За целта ще бъде проведена процедура от "Тролейбусни и автобусни превози"ЕООД, град Стара Загора "на инженеринг", включваща: проектиране, упражняване на авторски надзор и извършване на строително-монтажни дейности за изграждане на кабелна линия средно напрежение, кабелна линия ниско напрежение и бетонни комплектни трансформаторни постове (БКТП) за захранване на нови 18 (осемнадесет) двойни зарядни станции за електрически автобуси на територията на Тролейбусно депо. Изграждането на разпределителните закрити уредби е на територията на тролейбусно депо в кв. "Индустриален", на мястото на бившата парова централа. Инфраструктурните дейности включват: ▪ Изграждане и оборудване на бетонна разпределителна закрита уредба; ▪ Изграждане и оборудване на 2 (две) бетонни комплектни трансформаторни постове; ▪ Изграждане на кабелна линия 20 кV (1000 м) от ТИС 4 до БКТП 1, включващо доставка и монтаж на 3000 метра кабел NA2XS(F)2Y 1x185/16 12/20 kV; ▪ Изграждане на кабелна линия 20 кV от ЕVХ ВКТР до БКТП 1, включващо доставка и монтаж на 1500 метра кабел NA2XS(F)2Y 1x185/16 12/20 kV; ▪ Изграждане на кабелна линия 20 кV от БКТП 1 до БКТП 2, включващо доставка и монтаж на 210 метра кабел NA2XS(F)2Y 1x185/16 12/20 kV; ▪ Изграждане на кабелна линия 20 кV от БКТП 1 до БКТП 3, включващо доставка и монтаж на 120 метра кабел NA2XS(F)2Y 1x185/16 12/20 kV; ▪ Изграждане на 2700 метра тръбно кабелна мрежа (ТКМ) - 200 метра за кабели НН от БКТП 2 до зарядни станции 1-10 и БКТП 3 до зарядни станции 11-18; ▪ Изграждане на заземителна инсталация за зарядните станции, включващо изграждане на мълниезащитна инсталация на открита площадка със зарядни станции с мълниеприемник с изпреварващо действие 60 микросекунди; ▪ Изграждане на фундамент с анкерна група на зарядни станции (фундамент от бетон С20 и анкерна група 4 шпилки и заложена гофрирана тръба ф 110); ▪ Изграждане на кабелна линия 0,4kV от БКТП 2 до ТНН1, от БКТП 2 до ТНН2, от БКТП 3 до ТНН4 от БКТП 3 до ТНН4, от ТНН1 до зар. станция 1.5 от ТНН2 до зар. станция 6..10, от ТНН3 до зар. станция 11..15, от ТНН4 до зар. станция 16..20, включващо: - Доставка и полагане на кабел NAYY 0,6/1kV (PVC) 6х(3х1х240)mm2+6х1х240 мм2 - 19 200 метра; - Доставка и полагане на кабел U-1000 0,6/1kV 3х150/70mm2 (XLPE) (За 3 фази и PEN) - 560 метра; ▪ Доставка и монтаж на 4 броя ТНН 1.4 външен монтаж, вход 1250А, изходи 250А 5 бр. 2000х1200х600мм (монтира се по 1бр. ТНН в близост до всеки 5 бр. зарядни станции) В процеса на изграждане на закритите разпределителни уредби ще се набавят необходимите разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и свързаните с тях такси, дължими на компетентните органи. ▪ Заплащане на такса/и за предоставяне на информация от техническата картотека и съгласуване на скици, визи, устройствени планове и схеми от експлоатационните дружества; ▪ Заплащане на такса/и по Тарифа 14 за таксите, които се събират в системата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и от областните управители; ▪ Заплащане на такси за присъединяване на обекта към мрежата на експлоатационно/и дружество/а (сключване на предварителни договори или издаване на удостоверения); ▪ Такса/и за обезопасяване на обекта; ▪ Такса/и за издаване на становища; ▪ Други такси, дължими на компетентни органи, свързани с изпълнението на обекта 1 784 343.98 2 350 068.09
Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствие на проектна документация с основните изисквания към строежите във фаза „работен проект“, упражняване на строителен надзор при изграждането на комплектни трансформаторни станции за захранване на зарядните станции и изготвяне на геодезически заснемания за издаване на удостоверение от службата по "ГКК" по чл. 54а от ЗКИР: Ще бъде проведена тръжна процедура за избор на консултант за изпълнение на строителен надзор при изграждане на комплектни трансформаторни станции за захранване на зарядните станции. Строителният надзор ще съвпада с периода за изпълнение на СМР на обектите, включително до въвеждането на обектите в експлоатация. След приключване на СМР, специално сформирана приемателна комисия ще приеме и въведе в експлоатация обектите на интервенция по проекта (в зависимост от категорията на строежа). Задълженията на строителният надзор са както следва: - Извършване на оценка на съответствие на проекта и упражняване на строителен надзор; - Контрол на доставките и дейностите по СМР и монтаж; - Координация на изпълнението до въвеждането на строежа в експлоатация, включително контрол на количествата, качеството и съответствието на изпълняваните строителни и монтажни работи; - Изготвяне на технически паспорти, съгласно чл. 176а от ЗУТ; - Изготвяне на геодезически заснемания за издаване на удостоверение от службата по "ГКК" по чл. 54а от ЗКИР - Въвеждане на обектите в експлоатация 48 000.00 27 060.00
Подготовка на проектното предложение: Процедурата е проведена от община Стара Загора по реда на чл. 20, ал. 4, т. 3 на ЗОП. За целта е представена оферта и сключен договор с консултант за следната услуга: ▪ Изготвяне на анализ „разходи-ползи“ и свързаните с това икономически и финансови анализи и проверка за свръхкомпенсиране, съгласно изискванията на Насоките за кандидатстване по процедура BG16M1OP002-5.004 „Мерки за адресиране на транспорта като източник на замърсяване на атмосферния въздух“ по приоритетна ос 5 «Подобряване качеството на атмосферния въздух» на Оперативна програма «Околна среда 2014-2020», приложимата нормативна уредба и актуалните Европейски и национални методически указания; ▪ Изготвяне на анализи и на необходимите приложения, свързани с приложимия режим на държавните помощи, съгласно изискванията на Насоките за кандидатстване по процедура BG16M1OP002-5.004 „Мерки за адресиране на транспорта като източник на замърсяване на атмосферния въздух“ по приоритетна ос 5 «Подобряване качеството на атмосферния въздух» на Оперативна програма «Околна среда 2014-2020», приложимата нормативна уредба и актуалните Европейски и национални методически указания; ▪ Подготовка на проектното предложение, вкл. анализ на целесъобразността на избраната опция от гледна точка на икономически и екологични аспекти, както и обосновка за осигуряване целите на проекта по отношение подобряване качеството на атмосферния въздух вследствие от изпълнението на планираните инвестиции Отговорен: Община Стара Загора Продукт: Проведена тръжна процедура; избран изпълнител; сключен Договор за услуга Резултат: Подадено проектно предложение, Сключен административен договор за АДБФП за изпълнение на проекта 35 400.00 35 400.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.