Настоящото проектно предложение е насочено към подкрепа на възрастни хора и лица с увреждания, които в период на кризисни ситуации изпитват затруднения в придвижването и имат ограничени възможности в още по- голяма степен за снабдяването със стоки от първа необходимост и медикаменти, заплащане на битови сметки.
Основната цел на проекта е подобряване качеството на живот и премахване на бариерите пред социалното включване на хора в риск, за които в период на криза съществува риск, както да не бъдат задоволени текущи потребности, така и да възникнат нови. В допълнение включването на хора, директно засегнати от кризата (застрашени в най-голяма степен от COVID-19, както и за лица в карантинен период) в проекта ще допринесе за директна подкрепа, не само към тях, но и за превенция на разпространението сред общността. Очакваните краткосрочни ефекти от постигането на целта са свързани с осигуряване на подкрепа за справяне с ежедневието на уязвими възрастни с и без увреждане в община Априлци. Основните дейности, планирани по проекта са:
1. Подбор и наемане на персонал за предоставяне на услуги за преодоляване последиците от коронавируса.
2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по договора), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни услуги.
3. Транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата. Осигуряване на лични предпазни средства и дезинфекциращи препарати за лицата, предоставящи услугите.
Очаква се броят да потребителите да бъде 22 човека в община Априлци, идентифицирани от УО като допустими. Продължителността на проекта е 10 месеца, като услугите ще се предоставят почасово в зависимост от потребностите на целевите групи.
Дейности
Дейност
Договорена стойност
Отчетена стойност
Подбор и наемане на персонал за предоставяне на услуги за преодоляване последиците от коронавируса.: Подборът на персонал гарантира необходимите човешки ресурси за предоставяне на услугата. Основната цел е осигуряване предоставянето на услугата.
Трудовите взаимоотношение на персонала по проекта ще са пряко обвързани с времето за предоставяне на услугата. Екипът по предоставяне на услугата от/до домовете ще се състои от: диспечер, шофьори и доставчици до домовете на ползвателите на услугата..
0.00
0.00
Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по договора), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни услуги.: Дейността включва два основни етапа - подготовка и реализиране на подкрепата. Предвижда се услугата да се предоставя в 4 населени места - гр.Априлци, с.Велчево, с.Скандалото и с.Драшкова поляна, като селата се намират в голяма отдалеченост от административния център на община Априлци, където са позиционирани аптека, кабинети на лични лекари, социална служба, банка, общинска администрация и др. В периода на подготовка ще бъдат определени конкретните 22 ползватели на услугата и локациите на тяхното местоживеене. Предоставянето на услугата ще започне веднага след назначаване на персонала по проекта.
За набиране на целевата група ще бъдат използвани комуникационни канали - обявление на сайта на община Априлци и ще се изиска информация за най-нуждаещите се в населените места от местните кметове и кметски наместници. Водещ критерий при изборът ще бъде степента на уязвимост на потребителите от конкретното населено място включено в проекта и тяхното желание да получат подкрепа. След идентифицирането на потребителите ще се изготви график за посещенията, който ще се актуализира ежеседмично/ежемесечно. Услугите, които ще се предоставят ще са почасови. Процесът на подготовка и администриране на услугата ще се извършва от 1 диспечер, 2-ма шофьори и 2-ма доставчици по домовете. Диспечерът ще приема заявките на потребителите, ще координира и контролира процеса на предоставяне на услугите. Дейността ще се извършва от доставчиците и шофьорите с автомобили, собственост на Община Априлци.
Ще се спазва изискването услугите, които ще се предоставят по проекта, да не се дублират от други финансови източници. Изпълнението на горе изложеното е пряко задължение на ръководителя на проекта, който одобрява ползвателите на услугата и гарантира, че всяко лице от целевата група не получава същата подкрепа от националния бюджет, Структурните и инвестиционни фондове или друг източник.
При поява на регистрирани и поставени под карантина лице/ца или член на семейството, живеещи на територията на общината, екипът ще има готовност да ги подкрепи приоритетно и да им окаже нужното съдействие.
0.00
24 876.71
Транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата. Осигуряване на лични предпазни средства и дезинфекциращи препарати за лицата, предоставящи услугите: Община Априлци разполага със собствени автомобили, които ще предостави за изпълнението на дейност-2. Те ще се ползва по предварително изготвен график от диспечера и одобрен от ръководителя на проекта.
Ръководителят на проекта ще контролира целесъобразното използване на средства, покриващи разходи за гориво, допустими в бюджетен ред 2.1. Отчитането на изразходваното гориво ще е на база утвърдената норма на общинския автомобил и изминати километри.
Също така проектната дейност ще осигури лични защитни предпазни средства на проектния екип. Закупуването на хигиенни материали, дезинфектанти, медицински изделия и лични предпазни средства е обусловено поради нуждата от ограничаване разпространението на корона вируса. Използването на лични предпазни средства и медицински изделия от персонала по проекта е превантивна дейност срещу заразяване с нежелани вируси и инфекции, като същевременно се изпълняват мерките за защита на обществения интерес и нуждите на населението на територията на община Априлци от ограничаване на разпространението на корона вирус.
0.00
7 845.18
Забележки:
Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN