Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.024-1639-C01
Наименование на проекта Студио за графичен дизайн "Tъндър Дизайн" ЕООД
Бенефициент 205417206 ТЪНДЪР ДИЗАЙН ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 05.09.2019
Дата на стартиране 05.09.2019
Дата на приключване 16.07.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Ловеч (BG315), Ловеч, гр.Ловеч

Описание

Кратко описание на проекта
Студио за графичен дизайн "Тъндър Дизайн" ЕООД ще предостави нова и специализирана за регион Ловеч услуга за изработка на графичен дизайн за разнообразни стоки и продукти за рекламни и лични цели. В рамките на проекта и след това, предприятието ще създаде 2 нови устойчиви работни места в район с ниска заетост, които да заемат управленски и изпълнителни функции по проекта. Лицата ще са квалифицирани и с професионален опит в сферата на графичния дизайн. Освен тях, "Тъндър Дизайн" ЕООД ще даде възможност и на лице с трайни увреждания да се реализира пълноценно и пълноправно в дейността на предприятието. 

Освен създаване на дизайнерски проекти, дружеството ще предложи нова, улесняваща потребителите услуга - изработка на мостри и прототипи на дизайнерските проекти, когато е приложимо. Допълнителната услуга ще даде добавена стойност на изпълнените проекти, което ще едно от основните конкурентни предимства на предприятието. Чрез тази услуга ще бъдат спестявани разходи за скъпоструващи предпечатни форми и матрици за производство на мостри, които печатниците с промишлен производствен капацитет изискват. Ще бъде съкратено времето необходимо за производствения процес. Ще бъде елиминирана възможността от технически грешки и несъответствие с дизайнерското оформление в процеса при обработка на файловете. 

В създаването на творческите проекти, екипът ще прилага утвърдени методологии за създаване иновации - Design Thinking и Systematic Inventive Thinking. Прилагането на методологиите в креативните процеси подобрява важни характеристики на произведения продукт, а именно: продуктът да решава конкретен проблем на потребителя, да отговаря на потребителските нужди, да е общовалиден за всички потребители, да има отличителни функции, да е прототипиран и тестван. Методологиите са особено подходящи при създаване на дизайнерски проекти за опаковки на нови продукти и за някои нестандартни форми на печатни рекламни материали.
Дейности
  • Дейност: Реализиране на предприемаческата идея: - За целите по изпълнение на предприемаческата идея ще бъдат наети общо 3 бр квалифициран персонал на трудов договор. Две от лицата ще са част от управленския екип с длъжности "Специалист графичен дизайн" и "Ръководител графичен дизайн", както и едно лице с увреждания, извън управленския екип, което ще изпълнява длъжността "Оператор машинно оборудване". Статистика от 12.11.2018г на Националния статистически институт сочи, че среднобрутната работна заплата за третото тримесечие за сектора „Професионални дейности и научни изследвания“, е 1645лв. За да се гарантира реалистичност на разходите, дружеството ще заложи в бюджета тази сума плюс разходите за работодателя за всяко едно от възнагражденията на управленския екип. На лицето с увреждания с трудов договор за 4-часов работен ден, възнаграждението е правопропорционално на това на останалия персонал. - За създаване на мостри и прототипи по дизайнерските си проекти, предприятието ще закупи режещ плотер за плоски и ролни медии - 1бр, лазерен принтер за пълноцветен печат А3 - 1бр. Двете машини съчетават във функционалността си множество приложения. Характерни са с това, че работят на изцяло дигитален принцип и съчетават най-съвременните и иновативни технологии от областта на полиграфията. - Двата броя преносими компютри ще са необходими за изпълнение на всички процеси от дейността на предприятието - създаване на дизайн, свързване с обоурдването и изпълнение на мострите и прототипите, управление на клиентската база, приемане на поръчки, бизнес кореспонденция и др. Избирането на преносими пред настолни компютри се оповава на необходимостта от мобилност. Срещите с клиенти и презентациите на дизайнерски проекти ще могат да се състоят на места различни от седалището на дружеството като например офиси на клиенти. - Софтуерите заемат ключова роля в процеса по създаване на графичен дизайн. Чрез софтуерът се създават всички графични компоненти, форми, цветове и изображения, които са нужни за всеки дизайнерски проект. За целите на проекта ще са необходими 2бр. софтуери за обработка на векторни графики, които ще бъдат въведени в експлоатация на двата преносими компютъра. Друг софтуер, който е неизменна част от създаването на дизайнерски проект е софтуер за обработка на растерни графики, 2бр, които също ще бъдат експлоатирани на двата преносими компютъра;, Договорена стойност: 198 744.77 , Отчетена стойност: 171 227.01
  • Дейност: Реализиране на предприемаческата идея - продължение: - Предприятието ще извършва дейността си в помещение под наем в гр. Ловеч. В него ще бъдат разположени всички ДМА и ДНА и ще се обособи пространство за трите работни места. - За постигане на най-добри резултати в реализацията на предприемаческата идея, предприятието ще възложи като външна услуга на изпълнител, който да проведе 1 бр. Маркетингово проучване на потребителските предпочитания и нагласи към дизайна на корпоративната визуална идентичност (проучване на малкия и среден бизнес). Резултатите от проучването ще помогнат за създаване на портфолио, което да удовлетворява потребителските предпочитания. На база на съставените дизайнерски проекти съобразени с резултатите от проучването ще бъде създаден дългосрочен, устойчив и ефективен план за развитие на предприятието. Очакванията са проучването ясно да очертае "рамките" на потребителските възприятия към цветове, форми, стил и степен на разпознаваемост на различните визуални концепции. Известно е, че предпочитанията на хората са пряко зависими от националните особености и културни ценности, затова подобно проучване с национален обхват ще даде важна информация и насоки за работата на дизайнерите, техния стил, подбор на цветове и т.н. - Необходимостта от създаване на уебсайт се дължи на факта, че онлайн съдържанието (най-вече под формата на фирмен уебсайт) е основен критерий за успешния съвременен бизнес. Що се касае до дейностите в областта на дизайна, не съществува по-подходяща платформа за "изложба" на портфолиото, тъй като способите за намиране на изпълнител за подобни дейности в много от случаите са онлайн. Фирменият уебсайт е съвременният онлайн офис. Предоставят се данни за фирмата - информация за услугите, за екипа, портфолио, форма за контакт и т.н. Това е най-бързия, ефективен и икономичен начин за контакт с потенциални клиенти. Именно затова предприятието ще възпложи на външен изпълнител изграждането на надежден, функционален и визуално издържан уебсайт., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 12 900.00
  • Дейност: Дейности свързани с визуализация на проекта: Изпълнението на дейността има за цел да се информира обществеността за изпълнените дейности и постигнатите резултати при изпълнението на проекта, както и да се популяризира приносът на Европейските фондове за неговото реализиране. Реализацията на дейността ще осигури съблюдаването на изискванията по отношение на публичността по проекти, финансирани от Европейските фондове. Ще бъдат спазени изискванията, посочени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Проектът предвижда следните действия за разпространяване на резултатите: - Публикуване на подробна информация за одобрения за финансиране проект на интернет страницата на дружеството (след изработването ѝ) за оповестяване размера на финансирането, наименованието, целите и дейностите на проекта; - Визуализация на всички доставки, направени по проекта (изискване, поставено към изпълнителите); - Създаване на нформационна табела, съгласно изискванията на Единния наръчник – за мястото на изпълнение на проекта, чиито дизайн и изпълнение ще са отговорност на "Тъндър Дизайн" ЕООД; - Визуализация на документи, създавани по проекта, в съответствие с изискванията на Единния наръчник. Етапи за изпълнение 1. Планиране – екипът за управление на проекта ще разработи планът информиране и публичност с конкретни дати, и ще поеме за своя отговорност и разноски изработката на всички материали, свързани с дейността за информиране и публичност, ще разработи бланка за документите на проекта в съответствие с изискванията на Единния наръчник. 2. Изпълнение – в съответствие с плана за информиране и публичност като екипът за управление на проекта стриктно ще спази графика и качеството на изпълнение на действията; 3. Приключване - в съответствие с плана за информиране и публичност. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: АР ВИЖЪН СТУДИО ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 800.00 , Отчетена стойност**: 6 000.00
  • Изпълнител: ФОКУС СИСТЕМС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 5 520.00 , Отчетена стойност**: 6 900.00
  • Изпълнител: Светла, Договорена стойност по проекта*: 19 440.00 , Отчетена стойност**: 23 167.74
  • Изпълнител: КРАМЪР ТЛ ООД, Договорена стойност по проекта*: 6 665.33 , Отчетена стойност**: 8 331.66
  • Изпълнител: Коника Минолта Бизнес Солюшънс България ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 48 400.00 , Отчетена стойност**: 60 436.82
  • Изпълнител: БиЕмДжи Дейта ООД, Договорена стойност по проекта*: 2 834.88 , Отчетена стойност**: 3 543.60
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой подпомогнати нови предприятия, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Ръст на заетостта в подпомогнатите предприятия, Мерна единица: Еквивалент на пълно работно време, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.50 , Достигната стойност: 2.50
Индикатор 4 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 172.75 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Прогнозна стойност на EBITDA, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.20 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 198 744.77 BGN
БФП 158 995.82 BGN
Собствено финансиране 39 748.95 BGN
Общо реално изплатени суми 147 301.66 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Дизайн и изработка на уебсайт, Прогнозна стойност: 6 000.00
  • Обособена позиция 1: Дизайн и изработка на уебсайт
    Изпълнител: АР ВИЖЪН СТУДИО ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 800.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на ДМА и ДНА по обособени позиции , Прогнозна стойност: 75 268.77
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1. Доставка на ДМА за печат и изработка на материали
    Изпълнител: Коника Минолта Бизнес Солюшънс България ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 48 400.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2. Доставка на преносими компютри
    Изпълнител: КРАМЪР ТЛ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 665.33
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция 3. Доставка на софтуер, първи вид
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 4: Обособена позиция 4. Доставка на софтуер, втори вид
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка на ДНА по обособени позиции, Прогнозна стойност: 5 068.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1. Доставка на софтуер, първи вид
    Изпълнител: БиЕмДжи Дейта ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 742.40
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2. Доставка на софтуер, втори вид
    Изпълнител: БиЕмДжи Дейта ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 092.48
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Маркетингово проучване на потребителските предпочитания и нагласи към дизайна на корпоративната визуална идентичност (проучване на малкия и среден бизнес) , Прогнозна стойност: 7 000.00
  • Обособена позиция 1: Маркетингово проучване на потребителските предпочитания и нагласи към дизайна на корпоративната визуална идентичност (проучване на малкия и среден бизнес)
    Изпълнител: ФОКУС СИСТЕМС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 520.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Наем на работно помещение, Прогнозна стойност: 24 400.00
  • Обособена позиция 1: Наем на работно помещение
    Изпълнител: Светла
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 19 440.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN