Кратко описание на проекта |
Проектното предложение „Учим и творим днес, за да успеем утре”е насочено към 120 деца от ДГ „Детелина“ на възраст от 3 до 7 години, 40 от които са от маргинализирани общности, включително роми; родителите на децата и всички други заинтересовани страни. Проектното предложение включва следните дейности: Насърчаване общуването и съвместните изяви между деца от маргинализирани и не маргинализирани групи; Работа със семействата от маргинализирани общности, включително ромите; Административното управление на проекта, информиране и публичност.
В резултат на изпълнението на дейностите по проекта се очаква постигане на следните резултати:
-осигуряване на ранно интегриране и равен достъп до образование на всички деца и ученици в т.ч. от етническите малцинства;
- повишено качество на образованието в детските градини и в подготвителните групи, с цел тяхната образователна интеграция;
- включени родителите във възпитателния процес;
- създаване на условия за успешна социализация на децата от маргинализирани общности, включително роми
- засилена мотивация на деца и родители за участие в образователния процес.
|
Дейности |
-
Дейност: Административното управление на проекта, информиране и публичност.: Целта на първата дейност е - коректно и законосъобразно управление и изпълнение на проекта, спазване на времевата рамка, отлична финансова и техническа отчетност. Дейност 1 включва цялостно управление на дейностите по проекта, наблюдение на индикаторите и вътрешна оценка на изпълнението на проекта, финансова и техническа отчетност, координация между членовете на екипа. За осъществяване на координация при изпълнението на проекта ще бъдат провеждани регулярни срещи, ще се следи работата на изпълнителите и спазването на договореностите с тях, ще се прави оценка на резултатите и ще се изготвят необходимите технически и финансови отчети. Дейността е основополагаща за цялостното изпълнение на проекта и постигане на набелязаните цели. От степента на вътрешна организация и контрол на екипа по проекта зависи навременното и качествено изпълнение на всяка проектна дейност. Дейността ще се изпълнява от екип за изпълнение на проекта – 1 бр.Ръководител, 1 бр. Администратор на проекта и Счетоводител.
В ракмите на тази дейност ще се осигури информация и публичност по отношение на изпълненението на проекта, постигане на целите и задачите,
Договорена стойност: 18 540.00
,
Отчетена стойност: 24 793.33
-
Дейност: Насърчаване общуването и съвместните изяви между деца от маргинализирани и не маргинализирани групи: Целта на тази дейност е насърчаване общуването и съвместните изяви между деца от маргинализирани и немаргинализирани групи в детска градина "Детелина".Ще бъдат изградени клубове, в които децата от маргинализирани и немаргинализирани групи ще бъдат включени в една обща образователна среда в детската градина.
1. Клуб „ Измислици-премислици“ - включва 15 деца, ръководени от учител. Те ще работят върху литературни творби по интерактивен начин чрез драматизации, работа с кукли. Ателието дава възможности за творческа интерпретация, усвояване на правоговор, дикция, интонация, за развиване творческите заложби на децата и изграждане на актьорски умения. Сценичните изяви ще насърчат интегритета на участниците. Финална проява: Драматизация на класическа детска приказка пред децата от ДГ „Детелина” и участие в заключителния концерт- спектакъл. За подпомагане работата на клуба ще бъде закупен телевизор и лаптоп.
2. Танцова формация „Цветна детелина“ - с 2 групи
- 1 гр – Мажоретен състав – включва 20 деца, ръководени от учител. Добиване представи за друг вид музикално-сценично изкуство. Утвърждаване у децата на знания и умения за метром, ритъм и музикално-ритмични движения. Ще бъдат закупени мажоретни костюми за участие на групата в чествания на официални празници – 24 май, 1 юни и други. Финална проява: Участие в заключителния концерт- спектакъл.
- 2 гр – Танцов състав - включва 20 деца, ръководени от учител. Финална проява: Участие в заключителния концерт- спектакъл.
3. Клуб „Спортисти-туристи“- с 2 групи / в двете бази на ДГ по една група/ -физическата активност ще бъда използвана като мощен интеграционен инструмент за привличане и задържане на целевата група в детското заведение, както и да ги събере с деца, извън целевата група по проекта.Групите ще се ръководят от 2 педагози 2 пъти седмично, които ще запознаят участниците с естественно-приложни движения и спазване на изискванията за точното им изпълнение. Ще се запознават и прилагат основни елементи от достъпни за децата спортове – футбол, баскетбол. В рамките на проекта ще се подготвят 2/два /спортни празника, които ще включват демонстрации на двигателни техники, спортни и състезателни игри за децата. В него ще вземат участие всички деца от клуба и техните родители . Ще бъдат обособени две спортни площадки с игрище за футбол и баскетбол
4. Клуб „Родолюбие“ - включва 20 деца, ръководени от учител.В рамките на дейността на клуба, децата ще се запознаят с исторически и културни забележителности на България, ще се изгражда чувство за национална принадлежност .С цел постигане на по-голям интеграционен ефект ще бъдат проведени 2 еднодневни екскурзии с децата от целевата група и други деца от детската градина до културни и исторически забележителности.Финална проява: Участие в заключителния концерт- спектакъл.,
Договорена стойност: 42 878.00
,
Отчетена стойност: 25 827.40
-
Дейност: Работа със семействата от маргинализирани общности, включително ромите : Родителите са фактор за отношението на децата от маргинализирани общности, включително ромите към обучението. Възпрепятстването на децата, подлежащи на задължителна предучилищна подготовка, от редовно посещаване на детска градина е тревожен проблем сред семействата от маргинализирани общности, тъй като е основен фактор, допринасящ за образователното и социално изключване на по-късен етап от живота. Непосещаването на задължителната предучилищна подготовка, а след това и на училище, се отразява изключително отицателно трудовата реализация на децата от тази общност. В общностите, в които няма стабилна култура на образованието (главно уязвими семейства, семейства в неравностойна ситуация от етнически малцинства), е необходимо въвеждането на мерки за ангажиране на родителите, за повишаване на тяхната информираност относно значението на образованието. Основната част от мерките в тази дейност се състои в провеждане на индивидуална и групова работа с проблемни родители, с такива, които възпрепятстват децата си от редовно посещение на детскитa градинa. На планиранитесрещи експерти ще извършват обсъждане с родителите по предварително изготвена методика /чек-листа/ на основните причини за девиантността. Експертите на сдружението ще стартират кампания "от врата на врата", при която в индивидуални разговори родителите ще се мотивират да изпращат децата си на предучилищна подготовка в детската градина. Първата задача при тази кампания е изграждането на доверие между експертите от проекта и целевата група – родителите от маргинализираните общности. По време на изпълнение на тази задача, наред с чек-листите и въпросите в тях, експертите ще съберат информация за: оценка на жилищните условия, оценка на обстоятелствата със заетостта /тип професия, случайна, временна и постоянна трудова заетост, получаване на социални помощи и др./, оценка на здравния статус, оценка на нивото на образование и отношение на семейството към детската градина и др. По този начин ще се събере информация за проучване очакванията, потребностите и настроенията сред целевата група родители. При работата с проблемни семейства трябва да се отдели внимание на всеки родител и да се попита какви са причините да не пуска детето си на детска градина. Изграждането на доверие между експертния екип от проекта и целевата група родители е изключително важно. В тази дейност експертите на сдружението партньор ще използват възможностите за личен контакт с родителите за въздействие върху техните нагласи относно включването на децата им във възпитателно-образователни дейности от най-ранна възраст в посока положителни промени на упоменатите нагласи.
Необходимо да се създаде ефективен модел за сътрудничество, който да дава възможност на родителите за пълноценно и ефективно участие в живота на детската градина. Наложително е изграждането на сплотена и действена връзка между дете, учител и родител. Включването на родителите следва да се превърне в част от стратегията за развитие на всяко образователно звено. То трябва да бъде планирано, насърчавано, оценявано и подобрявано въз основа на събирането на обратна връзка и извършването на анализ. ,
Договорена стойност: 37 100.00
,
Отчетена стойност: 36 155.93
|