Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-2.002-0064-C01
Наименование на проекта Укрепване на общинския капацитет в Община Доспат
Бенефициент 000614906 Община Доспат
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 08.03.2023
Дата на стартиране 01.04.2023
Дата на приключване 01.10.2024
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Смолян (BG424), Доспат

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото проектно предложение е фокусирано върху прилагането на интегрирани мерки с оглед изпълнението на правомощията на Община Доспат, свързани с осъществяването на отговорностите й по реда на ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. В съответствие с целите на Процедурата за директно предоставяне на БФП, чрез укрепването на общинския капацитет в сферата, ще се постигне подкрепа на процесите на реформиране на системите на социалните услуги и ще се постигне улесняване на преходът към нови механизми на местно ниво. Реализацията на проекта ще обхване 9 лица от целевите групи и ще допринесе за безпроблемното въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ и ще ускори предоставянето на по-ефективна, ефикасна и качествена грижа на лицата от най-уязвимите групи от жителите на Община Доспат. За целта ще се реализира комплекс от взаимно свързани мерки, включващ разкриване на работно място на социален работник, което ще бъде оборудвано и обзаведено; наемане, обучение и супервизия на персонала за прилагане на мерките по ЗЛП, ЗХУ и ЗСУ на общинско ниво. 
Ще се създаде оборудван фронт-офис в Общинска администрация Доспат, в който ще работи служител на длъжност социален работник, пряко отговорен за прилагане на мерките по ЗЛП, ЗХУ и ЗСУ на общинско ниво и ще извършва компетентно насочване на потребителите на различните социални услуги в Общината. Местоположението на фронт-офиса ще бъде в Общинска администрация Доспат. Няма да е необходим ремонт на фронт-офиса. Осигурена е достъпна среда за хора с увреждания.
Дейности
  • Дейност: Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги.: Първи и втори месец са планирани за подготвителни дейности. Планираните обучения и супервизии на целевата група ще се реализират от трети месец след съгласуване с изпълнителя на дейностите. От 3-ти месец до 18 месец ще бъде назначен социалният работник. В рамките на 18 месеца ще се изпълняват заложените дейности в проекта. Общата продължителност на проекта е 18 месеца. Целта на дейността е в Община Доспат да има функциониращ екип от специалисти, които да гарантират изпълнение на правомощията на Община Доспат по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Съдържание на дейността накратко: разкриване на фронт-офис в Общинска администрация Доспат, назначаване на социален работник по правилата на КТ, реализиране на обучения и супервизии на новоназначения и другите служители посочени в проектното предложение свързани с изпълнението на правомощията им по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП, осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд на социалния работник чрез оборудване на работното му място. Етапи на изпълнение: 1 и 2 месец от стартирането на проекта ще бъдат за организационни дейности. Екипът за организация и управление на проекта ще осигури гласност за новия проект на сайта на Община Доспат и в местните и регионални медии. В тези два месеци следва да се обособи новосъздаденото работно място - фронт-офис в сградата на Община Доспат като стартират дейностите по обезпечаване с необходимото оборудване. В този период следва да се сключат и договорите с изпълнителя, който ще провежда обученията и супервизията на целевата група, като се посочат в график планираните обучения. Предвижда се обученията да започнат от трети месец. Планираните обучения на служителите ще бъдат свързани с изпълнението на правомощията им по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Темите, които се включват в обученията ще се определят спрямо идентифицираните нужди. На обученията ще се очертаят основните права, задължения и отговорности на всеки служител, участващ в дейността. С цел оказване на организационно-методическа подкрепа на персонала, се предвижда провеждането на супервизии. Дейностите по обучения и супервизии ще бъдат възложени на външен изпълнител - обучителна организация с лиценз. Предвижда се в тях да вземат участие общо 9 служители. Обученията ще гарантират качествено изпълнение на задълженията на новия служител и актуализиране и повишаване на знанията и уменията на служители от Община Доспат и доставчици на социални услуги на територията на Общината. Ще се обособи фронт-офис, който не се нуждае от ремонт, а само от оборудване. Фронт- офисът ще бъде в сградата на Община Доспат до Центъра за административно обслужване на гражданите. Осигурена е достъпна среда за хората с увреждания. За целите на подбора екипът за организация и управление на проекта ще разработи документация и критерии. Информация относно кандидатстването ще бъде публикувана на сайта на Община Доспат. Комисия, назначена от кмета на Общината ще проведе интервю с кандидатите и ще изготви списък на оценените кандидати. Социалният работник ще има конкретни задължения, посочени в длъжностната му характеристика и съобразени с дейностите в проектното предложение. Ще му бъдат вменени и задължения по насочване с цел прилагане на политиките. За повишаване на общинския капацитет ще бъдат организирани и проведени обучения и супервизии на новия служител, служителите от Общинска администрация Доспат, ДЦДМУ и ЦОП. , Договорена стойност: 32 913.00 , Отчетена стойност: 16 299.36

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Заети, вкл. самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 9.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Заети лица, повишили своите компетенции, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 9.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 32 913.00 BGN
БФП 32 913.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 22 881.96 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.81 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN